HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Alıntılar, Makaleler
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Alıntılar, Makaleler
Konu Konu: enfüs ve afak Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
ebu muharrem
Katilimci Uye
Katilimci Uye


Katılma Tarihi: 11 ocak 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 77
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ebu muharrem

ENFÜSÎ VE ÂFAKÎ MESLEKLER


İnsanlık, neredeyse her kabilede bir peygamberin bulunduğu bir dönem yaşadı. Çünkü insanlığın "bebeklik" çağıydı ve vesayete muhtaçtı.

"Çocukluk" dönemine erince peygamber sayısı gittikçe azaldı. Nihayet "adamlık" devrine ulaşınca son buldu.

Aslına bakılırsa, son bulan hidayete nispetle peygamberlik değil, fakat vesayete nispetle peygamberlerdir. Nitekim son peygamber, "Lev künnâ nesme'u ev na'kilu" (Mülk 67/10) yu öğretmiştir. Yani peygamberlere kulak vermeyenler, pişman olacaklar ve "Sizi dinlemiş yahut düşünmüş olsaydık keşke!" diyeceklerdir.

Bu itirafta, dinlemek düşünmeyle ilişkilendirilmiştir.

Dinleme fiilinin tahakkuku için, iki ayrı kimlik gereklidir. Oysa düşünme eylemi, öznenin kendisinde başlar ve kendisinde biter. Ayrıca dinlemek yöresel ama düşünmek evrenseldir. Hem, dinlemenin tek yolu, ama düşünmenin enfüsî ve afakî olan iki yolu vardır.

İşte yukarıdaki ayette; insanların, sorumluluklarını dinlemenin dışında bu iki yolla da idrak edebileceği ve Rablarını bulabileceği ifade edilmektedir.

Kur'ân'ın üslubu ile söylenecek olursa, herkesin bellerinden zürriyetleri alınmış, "gafildik" dememeleri için "Rabbınız değil miyim!" seslenişine, "Bilakis, elbette Rabbımızsın!" şeklinde cevap verebilecek kıvamda akort edilmiştir.

Bu temsili diyalogla ifade edilen: tek tek bütün insanların, eylemlerinden sorumlu tutulacaklarına, daha hayata adım atmadan tanık yapıldıklarıdır. Yani fıtrat, her insanda, içinden tutuşmuş bir çaput gibi yanarak sürekli bir sıcaklık bulundurmakta, herkesin gayret ve çabasına sorumluluk bilinci telkin etmektedir.

İşte, yaratılışlarda benliğe konmuş olan, ferdî kabiliyetlerde saklı bulunan hissî şifreler enfüsî (öznel), beş duyuya mesaj ileten; oluş, havadis ve eşya ise âfâkî (nesnel) ayetlerdir.

İnsan, eşyaya ve dolayısıyla havadise "hilafet", bir anlamda peygamberlik (Kur'ân'da enbe'e) eder. Kendi yaratılışından, koluna konan kelebekten, izlediği kara bir kargadan, ayak bastığı sarı bir çiçekten ibretler alır.

Bu öznel ve nesnel yollardan gelen ibretleri ilme dönüştürür. Bu ilim sayesinde, hayatın zorluklarını, hoş bir suyun içimi gibi kolaylaştırır. Evrende zevkli ve keyifli bir hayat sürer. Aynı zamanda bu ilmi, sorumluluğunu hatırlamaya, kendisini ve sahibini tanımaya delil yapar.

Bu nedenle, asırların imbiğinden geçmiş şu, "Men arefe nefseh, fekad arefe Rabbeh" sözünün büyük bir gerçeği dile getirdiğini söyleyebiliriz; Kendisini tanıyan, Rabbını da tanır.

İşte buradaki "tanıma", kesinlikle sorumluluk bilinci taşıyan, kimlikli bir tanımadır.

Kendisini tanımadan Rabbını tanımak ise, sorunlu, temelsiz ve değersizdir. Çünkü kimliksiz bir tanımadır. Aslında bu, tanıma bile değil, sadece bir öğrenmedir.

Bizce, "kimsin?" sorusunu duraksamadan cevaplandırabilecek olanlar, ayetlerden sadece enfüsî olanları değil, aynı zamanda âfâkî olanları da, dengeli, aralıksız ve doğru okumayı bilenlerdir.

Şimdi meseleye Selçuklular dünyasından bakalım. Büyük bir başlangıcın ilk sebebi olan Osman Bey'in askerî birliklerini kuranlar, Selçukluların artıklarından seyr-i süluk-i âfâkî mensuplarıdır.

Selçuklu Niksar medreseleri, sadece enfüsî seyri seçen Malatya'ya karşı, enfüsî seyrin yanında hayatın zorluklarını kolaylaştıracak olan felekî bilgileri de ihmal etmemiştir.

Râzî, sadece enfüsî seyri seçen muhalifleri yanında, kimya, astronomi ve tıpta da mahirdir. Onun tarzını Anadolu'da meslek edinenler de böyledir. Uhuvvet teşkilatı reisi Ahi Evren, onun öğrencilerindendir. Yıkıcı Moğol akınlarına, Ahilerin merkezi olan Kayseri kentinin uzun süre direnebilmiş olması bundandır.

Kişisel kimlikte en güzel örnek kuşkusuz gezgin Peygamber Hz. İbrahim'dir. O, enfüsî ayetlerin yanında, yer ve göklerin melekûtunu okuma sınavını kazanmıştır. Onu tek başına bir ümmet yapan şey de budur.

Bu iki tür ayeti, dengeli, sürekli ve doğru okuyamayanlar, İbrâhimî bir duruş kimliğinden mahrum kalırlar. Bu nedenle de tek başlarına ümmet olamazlar. Dinlerini, cemiyetlerinin dinlerine uydururlar. Şablonlarına uymayan bütün anlayışları deccal sayarak, mesih, mehdi ve velî gibi kurtarıcı ve koruyucular beklerler.

Koruyucuları vefat edince de ökçeleri üzerine dönerler. Himayeye muhtaç yaşar, hatta büyük hesap anında bile bunu gerekli görürler.

Bu ise, dinde kimlik bozulmasının; Yahudileşme ve Hıristiyanlaşmanın ilk basamağıdır. Nitekim sırf âfâkî meslekte olanları Yahudileşme, sırf enfüsî meslekte olanları ise Hıristiyanlaşma tehdit eder.

"Yahudileşen ve Hıristiyanlaşanlar" la devam edecek.

Ahmet Baydar'dan iktibas

Yukarı dön Göster ebu muharrem's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ebu muharrem
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

İnsanlık, neredeyse her kabilede bir peygamberin bulunduğu bir dönem yaşadı. Çünkü insanlığın "bebeklik" çağıydı ve vesayete muhtaçtı. "Çocukluk" dönemine erince peygamber sayısı gittikçe azaldı. Nihayet "adamlık" devrine ulaşınca son buldu.

 

selam kardeşim ebu muharrem,

 

burayı bizler için biraz açarsan sevinirim,

 

 

selam ve dua ile

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Muharrem'den alıntı

"İnsanlık, neredeyse her kabilede bir peygamberin bulunduğu bir dönem yaşadı. Çünkü insanlığın "bebeklik" çağıydı ve vesayete muhtaçtı. "Çocukluk" dönemine erince peygamber sayısı gittikçe azaldı. Nihayet "adamlık" devrine ulaşınca son buldu."

Bana göre dikkatsizce seçilmiş ifadeler bunlar.Eğer böyle olsaydı Vakıa suresinde Allah,"Sabikunlar"ın yani önde koşanların "çoğusunun öncekilerden" olduğunu belirtmezdi değil mi?Yanlışsam düzeltiniz kardeşler.. 

 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
ebu muharrem
Katilimci Uye
Katilimci Uye


Katılma Tarihi: 11 ocak 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 77
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ebu muharrem

Alıntıladığınız bölümü yazarın kendisine de sorabilirsiniz.adresi,abaydars@hotmail.com.

Vakıa suresinde ki sabikunların(öncüler) bununla ilgisini ben kuramadım.

Alıntılanan paragrafta bahsedilen bence kuranda anlatılan 'dini kemale erdirmeyle' ilgilidir.Bununla ilgili fikirlerimi inşallah ileriki günlerde sizlerle paylaşacağım.

selametle.

Yukarı dön Göster ebu muharrem's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ebu muharrem
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Yani:Şayet yazarın iddia ettiği gibi insanlık öncesine göre daha ilerlemiş ve Resule ihtiyaç duymayacak düzeye ulaşmışsa bu durumda kaliteli Müminlerin bugün daha çok olması gerekmezmi?

Buna göre insanlığın kalitesinde artış değil azalma olduğu aşikardır.Yanlışsam düzeltin..

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
ebu muharrem
Katilimci Uye
Katilimci Uye


Katılma Tarihi: 11 ocak 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 77
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ebu muharrem

  Sayın kardeşim ulu-yol yazarın kastettiği inananların sayısal çoğunluğu değil dinin kemale ermesi..Bununla ilgili bazı fikirler var onları sizlerle paylaşacğım.

  Konuya devam ediyorum.

    Kişisel kimlikte en güzel örnek kuşkusuz gezgin peygamber Hz.İbrahimdir.O,enfüsi ayetlerin yanında,yer ve göklerin melekutunu okuma sınavını kazanmıştır.Onu tek başına ümmet yapan da bu olsa gerek.Bu iki tür ayeti(enfüs ve afak) dengeli,sürekli ve doğru okuyamayanlar,ibrahimi bir duruş kimliğinden mahrum kalırlar.Dinlerini,cemiyetlerinin dinlerine uydururlar.Şablonlarına uymayan bütün anlyışları deccal sayarak,mesih,mehdi ve veli gibi kurtarıcı ve koruyucular beklerler.Koruyucuları vefat edince de ökçeleri üzerine dönerler.Himayeye muhtaç yaşar hatta büyük hesap anında bile şefaat olarak bunu gerekli görürler.

  bu ise ,dinde kimlik bozulmasının,yahudileşmnin ve hristiyanlaşmanın ilk basamağıdır.Nitekim sırf afaki meslekte olanları yahudileşm,sırf enfüsi meslekte olanları ise Hristiyanlaşma tehdit eder.Suçluların ilahi azaptan kurtuluş için,bir ruhani vesayetini gerekli görme anlayışı,dünyayı terkin sonucudur.Kurtuluş için muayyen bir topluma mensup bulunma şartını ileri sürmek de buna benzer ki,bu da tam aksine ahireti terk sonucunda gelişir.Vesayet ve aidiyet inançları,bu tek taraflı rağbetler ve terkler sonucunda ortaya çıkan sapmalardır.Nitekim birincisi(vesayet)dindar toplumları,öteki hayatta isevi bir teslimiyete güvendirmiş,ikincisi ise şimdiki hayatta israili bir uyanıklılığa sevk etmiştir.

  Dinde emir ve yasak işlerini belli bir grubun takibine bırakmak tam bir hristiyanlaşma,her emir ve yasağı her seviyeden herkesin işi olarak görmek ise tam bir yahudileşme temayülüdür.

  Gidişat ve duruşları kişiliklerin belirlediği,bunun da çeşitli okuyuşlarla oluştuğu ise elbette tartışılmaz.Acaba Tevratın tamamını muhkemmiş,İncilin tamamını müteşabihmiş gibi okuyuşlar İbrahimi'midir?Acaba kuran ayetlerini şunlar muhkem,bunlarda müteşabih diye belirleyerek okuyuşlar ibrahimi midir?acaba sadece enfüsi ayetleri ya da sadece afaki ayetleri okuyuşlar ibrahimi midir?Elbette hayır.

  Böyle olduğu halde,aidiyet düşkünü kimselerin'Biz Allahın sevgilileriyiz(5/18)ateş bize sayılı gün dokunur,sonra kurtuluruz(2/80)demeleri nasıl izah edilir.Uhrevi kurtuluş için Şia ya mensup olmanın (Müslüman diyarda doğmakta aynı mantık) yeterli olduguna inanmak,ancak hristiyan olursanız kurtulursunuz demekten ne kadar farklıdır?

  Sünni şeyh,bir gün müridleri arasında,meşhur bir siyasiden söz ederken,'Ben o adamı cennetime almam' buyurur!Dinleyenlerden  kimlikli olanı dayanamaz ve itirazla karışık Şeyhe sorar;şeyh efendi Birisini cennete almak sizin elinizde mi?Şeyh şecaaat edeyim derken sirkatini faş eder ve Şefaat etmem ,demek istemiştim.Sizce,Kuranın hidayetine mi,yahudiliğe mi,yoksa hristiyanlığa mı daha yakındır bu şeyh?İnançsız babasının bile bağışlanmasını dileyen,uyarı alınca bundan vazgeçen ibrahimin çizgisinin neresindedir?

  Selametle

 

Yukarı dön Göster ebu muharrem's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ebu muharrem
 
asım
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 14 agustos 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1700
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı asım

dinleseydik yada akletseydik...

keşke...

işte o zaman bizde kurtulanlardan olurduk...

hımm...

kurtuluşun iki sebebi varmış öyleyse...

biri elçileri dinlemek...

ikincisi akletmek yani düşünmek...

elçileri dinlemek herkese nasip olmayabilir...


ama akletmek  düşünmek herkesin yapabileceği bir şey...

kurtuluşun yolu açık...

aklını kullanmak...


akıllı olmak...

adam olmak...


__________________
O halde yüzünü, Allah'ı bir tanıyarak dine, Allah'ın insanları üzerine yaratmış olduğu fıtratına doğrult. Allah'ın yaratışında değişiklik bulunmaz. Dosdoğru din budur. Fakat insanların çoğu bilmezler.
Yukarı dön Göster asım's Profil Diğer Mesajlarını Ara: asım
 

Eğer Bu Konuya Cevap Yazmak İstiyorsanız İlk Önce giriş
Eğer Kayıtlı Bir Kullanıcı Değilseniz İlk Önce Kayıt Olmalısınız

  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats