HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Genel Tartışma
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Genel Tartışma
Konu Konu: YASIN Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Müdessir
Newbie
Newbie
Simge

Katılma Tarihi: 06 mayis 2006
Yer: Canada
Gönderilenler: 3
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Müdessir

Allah'in selami uzerimize olsun.Uzun suredir takip ettigim bu siteye sonunda katilmaya karar verdim.Birkac yapici ( umarim yikici degildir) kritigim var.Birincisi Sunnet hakkinda; bazi uyeler hadisleri kabul etmediklerini ancak eger Kur'an filtresinden gecebilen hadisler varsa kabul edebilceklerini soyluyolar.Yani disaridaki adamin soyledikleride Kur'an filtresinden gecerse amenna diye bir sonuc cikiyor.Burda elcinin fonksiyonu ne anlamadim.Kur'an evrensel peki peygamber evrensel degilmi?( Örf ve adetleri kastedmiyorum)

33/69.Biz ona siir ogretmedik.Zaten ona yarasmazdi da.Onun soyledikleri, ancak Allah'tan gelmis bir ogut ve apacik bir Kur'an'dir.

Burdan anlasilan ; soylenilen 2 sey yani 1-Allah'tan gelmis bir ogut ve 2- Kur'an 'dir.Baska bi sonuc cikaran lutfen cevabini yazsin. iyi gunler

 



__________________
74-1/2 Ey bürünen ve sarinan! Kalk ve uyar!
Yukarı dön Göster Müdessir's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Müdessir
 
Papatya
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 14 mart 2006
Gönderilenler: 211
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Papatya

Müdessir Yazdı:

........

Burdan anlasilan ; soylenilen 2 sey yani 1-Allah'tan gelmis bir ogut ve 2- Kur'an 'dir.Baska bi sonuc cikaran lutfen cevabini yazsin. iyi gunler

Hakka Suresi

43. Âlemlerin Rabbi'nden bir indiriştir o.

44. Eğer bazı lafları bizim sözlerimiz diye ortaya sürseydi,

45. Yemin olsun, ondan sağ elini koparırdık.

46. Sonra ondan can damarını mutlaka keserdik.

47. Sizin hiçbiriniz ona siper de olamazdınız.

48. Gerçek şu ki o, sakınanlar için tam bir uyarıcı ve düşündürücüdür.



__________________
Müslümanim diye hic utanmiyorum.... Mevsim Bahar..Ben artık özgur bir müslümanım. Bir elimde KURAN, Bir elimde bahar çiçekleri ve arkamda 1400 yıllık hurafe, hadis, mezhep ve şeyhlerın enkazı.
Yukarı dön Göster Papatya's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Papatya
 
Müdessir
Newbie
Newbie
Simge

Katılma Tarihi: 06 mayis 2006
Yer: Canada
Gönderilenler: 3
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Müdessir

Papatya Yazdı:
Müdessir Yazdı:

........

Burdan anlasilan ; soylenilen 2 sey yani 1-Allah'tan gelmis bir ogut ve 2- Kur'an 'dir.Baska bi sonuc cikaran lutfen cevabini yazsin. iyi gunler

Hakka Suresi

43. Âlemlerin Rabbi'nden bir indiriþtir o.

44. Eðer bazý laflarý bizim sözlerimiz diye ortaya sürseydi,

45. Yemin olsun, ondan sað elini koparýrdýk.

46. Sonra ondan can damarýný mutlaka keserdik.

47. Sizin hiçbiriniz ona siper de olamazdýnýz.

48. Gerçek þu ki o, sakýnanlar için tam bir uyarýcý ve düþündürücüdür.

Sevgili Papatya.Sanirim soruyu anlamadin.Hakka Suresinde anlatilan Peygamberin kendi kafasindan bunlar Allah'in sozleridir diye uydurmamasidir.Ancak Yasin'de anlatilmak istenen peygambere 2 seyin gelemsidir;nitekim Kur'an ve Allah'tan gelmis ogut...



__________________
74-1/2 Ey bürünen ve sarinan! Kalk ve uyar!
Yukarı dön Göster Müdessir's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Müdessir
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

Selam Müdessir

Hoşgeldin kardeşim.

Sizin de bildiğiniz gibi Arapça'da noktalama işaretleri yoktur. Bu yüzden "ve" bağlacı her zaman iki ayrı kavramı işaret etmeyebilir.

Örneğin Kitap ve Hikmet. Kur’anda “hikmet” kavramı geçen ayetlere bakılırsa onun Kur’anı betimleyen bir kavram olduğu açıkça görülür.

Elif, Lam, Ra; Bunlar hikmetli kitabın ayetleridir. 10 Yunus Suresi 1

And olsun hikmetli Kuran’a  36 Yasin Suresi 2

Şüphesiz o (Kuran ) bizim katımızda olan ana kitapta mevcuttur. Yüce ve hikmet doludur. 43 Zuhruf Suresi 4

Ayrıca İsra Suresinde 22. ayetten 38. ayete kadar Allah’ın haramları, emirleri belirtildikten sonra 39. ayette şöyle denmektedir.

Bunlar sana Rabbinin hikmet olarak vahyettikleridir. (17 İsra Suresi 39)

Neden hikmet kavramına da değindim? Çünkü bu kavram da “Kur’andışı mutlak kaynak vardır” iddiasına delil olarak sunulmakta.

Aynı durum senin yazdığın “ÖĞÜT” kavramını içeren ayette de mevcut.

Yasin 69. Biz ona siir ogretmedik. Zaten ona yarasmazdi da.Onun soyledikleri, ancak Allah'tan gelmis bir ogut ve apacik bir Kur'an'dir.

 

Allah’tan gelmiş olan öğüt Kur’andan başkası değildir. Aradaki “ve” bağlacı iki ayrı kavrama işaret etmiyor. Bilakis Kur’anın bir özelliğini vurguluyor.

 

Hem bu ayette geçen “öğüt” kavramı “zikr” kavramının Türkçesidir. Bilindiği gibi zikrin bir anlamı da öğüttür.

Zikir Kur’anın bir ismidir, sıfatıdır. Rabbimiz Enbiya ve Sad  Suresinde şöyle buyurmaktadır:

Enbiya 21. İşte bu, indirdiğimiz kutsal bir Zikirdir. Siz mi onu inkar ediyorsunuz?

Sad 87. Bu, ancak alemler için bir zikirdir.

Bu konuda Kur’da Zikir  başlıklı yazıyı okumanı öneriyorum.

Görüldüğü gibi Rabbimiz kendi kelamı dışında başka hiçbir sözü KUTSAMIYOR.

“Allah ve Resulü” kalıbında da durum yukarıdaki gibidir. Burada Allah ve Elçisi birbirinden ayrılmıyor. Allah’a ayrı itaat, Elçisine ayrı itaat yada Allah’ın sözüne ayrı iman, Elçisinin sözüne ayrı iman durumu yok. Zira Elçinin “Allah’tandır” diyerek sunduğu kelam kendisinin değil Allah’ın. Dolayısıyla Elçinin vahiy etiketli sözü=Allah’ın sözü. Elçinin bu bağlamdaki sözüne itaat=Allah’a itaat. Bu konuda lütfen şu yazıyı okuyunuz.

 

bazi uyeler hadisleri kabul etmediklerini ancak eger Kur'an filtresinden gecebilen hadisler varsa kabul edebilceklerini soyluyrolar. Yani disaridaki adamin soyledikleride Kur'an filtresinden gecerse amenna diye bir sonuc cikiyor. Burda elcinin fonksiyonu ne anlamadim. Kur'an evrensel peki peygamber evrensel degilmi? (Müdessir)

Sorun kavramın nereye oturduğuyla alakalı.

Amenna denilebilecek hiçbir hadis olamaz. İki yönden olamaz.

-         Elçinin kendi sözüne iman edilemez fakat istifade edilir. Zira iman edilmeyi yani önkoşulsuz kabulü gerektiren tek kelam Tanrı Kelamıdır.

-         Hadisler Peygamberimizin sözleri değil Peygamberimiz tarafından söylendiği iddia edilen sözlerdir. Peygamberin kendi sözlerine bile iman edilemezken onun adına ortalıkta dolaşan söylentilere nasıl olur da iman edilir?

Hadisler yada Sünnet Kur’anın bir tamamlayıcısı olarak görülüyor, sakatlık burada. İslam dini Kur’an+Hadislerle tamdır sanılıyor, yanlışlık burada. Bir olguyu tamamlayıcı sanmak ayrıdır malzeme olarak görmek ayrıdır.

Elçinin Fonsiyonu hakkında ki sorunuza yanıtı, içeriğine benim de katıldığım şu yazıda bulacağınızı umuyorum.

http://www.kurandakidin.net/bolumler/27elciyeitaat.htm

 



__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

Elçinin kendi sözüne iman edilemez fakat istifade edilir. Zira iman edilmeyi yani önkoşulsuz kabulü gerektiren tek kelam Tanrı Kelamıdır.

Aslında bu sözümü Siyer (Hz. Muhammed'in hayatını konu alan tarih ilmi) okuyan ve ona itibar eden arkadaşlar yadırgamayacaklardır.

Siyerde Sahabelerin Hz. Muhammed'in bazı sözlerine yada kararlarına "bu kendi düşünceniz mi yoksa Allah'ın vahyi mi?" dedikleri ve eğer kendi düşüncesi ise ona muhalif görüş ortaya koyduklarının belirtilmesi dikkate değerdir. O günkü sosyal yada siyasi konularla yada olağanüstü hallerle alakalı olarak Peygamberin ağzından çıkan söz eğer Vahiy etiketli ise sahabe koşulsuz amenna demekteydi. Fakat Peygamberin kendi yorumuysa istişare edilmekteydi. Ve bazen peygamberimiz geri adım atmaktaydı. Bedir Savaşındaki konumlanma yeriyle alakalı diyalogda olduğu gibi.

Sahabe Peygamberimizin sözlerini bile tartışmaya açık bulurken bizler her nedense onun adına ortalıkta dolaşan sözlere amenna-saddekna deyiveriyoruz. Bu halimizle sahabeleri bile solluyoruz.

Bu aktarım, siyeri mutlaklaştırdığımı değil bu hususa onda da delil bulunduğunu göstermek içindi.

Gerek dini konularda gerekse dünyevi konularda vahiy etiketli olmayan hiçbir "peygamber sözü" iman edilmeyi haketmez. Hele ikiyüz küsür sene sonra yazılı hale getirilen söylentiler bunu hiç mi hiç haketmez.

Ayrıca şu da hatırda tutulmalıdır: Aynı zamanda Devlet başkanı olan Son Peygamberimize lider vasfından dolayı sosyal düzeni temin etme adına yapılan itaat ile beşerin sözlerini kutsamak arasında hiçbir alaka bulunmamaktadır.

Aşkın anlamda itaat hakkı yalnız Allah'a olmalıdır. Bunun yolu da yalnız Kur'anı İMAN KİTABI edinmekten geçiyor.

 



__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
malcolm_x
Katilimci Uye
Katilimci Uye
Simge

Katılma Tarihi: 12 mart 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 52
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı malcolm_x

selam Müdessir kardeşim...Öncelikle aramıza hoş geldin umarım birbirimizden güzel istifade ederiz...

Yukarıda Alperen abi yazının bazı yerlerini açıklamış...Klavyesine sağlık..Onun temas etmediği yerleri acizane açıklamaya çalışayım...

1.elçinin fonksiyonunu sormuşsun açıklayalım...Hz.Muhammed(sav)Allah'ın elçisidir...Yani Allah'tan aldığı vahyi hiçbir şey ilave etmeden ve eksiltmeden insanlara iletir...Kendisi de o vahye uymakla YÜKÜMLÜDÜR...Bu peygamberlerimizin bir özelliği olan tebliğ ile tam örtüşmektedir...

2.Kuran evrenseldir çünkü son kitaptır...PEYGAMBER EVRENSELDİR ÇÜNKÜ son peygamberdir...

3.Sünnet kavramına dikkat çekmişsin...Kuranda peygamber efendimizin sünnetide açıklanmaktadır...

Sünet kavramı hakkında bir tespitim var...

Bu gün islam dünyasında sünnet sünnet diyenler...Peygamber efendimizin en büyük sünnetini görmezden geliyorlar...Zira Peygamber efendimiz ilhamını-hareket noktasını-Kurandan direkt olarak almıyor muydu?

Biz de onun en büyük sünnetine ittiba ediyor dini Allah'a özgülüyor ve akidemizi Kuran'dan almaya çalışıyoruz...Vesselam...Selam ve dua ile...



__________________
malcolm_x
Yukarı dön Göster malcolm_x's Profil Diğer Mesajlarını Ara: malcolm_x
 
Müdessir
Newbie
Newbie
Simge

Katılma Tarihi: 06 mayis 2006
Yer: Canada
Gönderilenler: 3
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Müdessir

Alperen Yazdı:

Amenna denilebilecek hiçbir hadis olamaz. Ýki yönden olamaz.

-         Elçinin kendi sözüne iman edilemez fakat istifade edilir. Zira iman edilmeyi yani önkoþulsuz kabulü gerektiren tek kelam Tanrý Kelamýdýr.

.......

     Kardesler.Cok buyuk seyleri gormezden geliyorsunuz.Acikca soyliyeyim rivayete sahsen iman etmem.Ama sizde gorduyum; bazi seyleri tamamen yoksaymak.Buyuzden bazi kesimlerden buyuk tepki aliyorsunuz(yerli yada yersiz).Buyuk Islam bilginleri peygamberin sozlerini&davranislarini bir cesit Vahiy olarak gorurler,dikkatinizi cekerim burdaki anlam peygambere atfedilen hadisler degil( yani rivayetler),peygamberin o zamanlar bizzat soyledigi sozler& davranislaridir.Cunku birincisi peygamber kendi arzusuna gore konusmazdi, ikincisi yalnis bir davranisda& sozunde Kur'an'i Hakim ile uyarilirdi.Simdi diyebilirsiniz ki islam bilginleri beni baglamaz.Ama bu iki neden bir inanani baglamasi gerek...iyi gunler



__________________
74-1/2 Ey bürünen ve sarinan! Kalk ve uyar!
Yukarı dön Göster Müdessir's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Müdessir
 
Mircan
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 25 agustos 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1277
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Mircan

Selam,

Peygamberin söylediği her sözün doğruluğunu kabul ediyorum(arkadaşlarında böyle düşündüğüne inanıyorum) fakat rivayet zincirinde muhtemel bir problem olması buradaki dostların çekincesinin temelini oluşturur.O dönemde yaşasa idik şüphesiz bunları tartışmayacak ve peygamberin söylediği HERŞEYE işittik ve iman ettik diyecektik.Ama o zamandan bu zamana çok sular aktı.Ravilerin niyetlerini tam olarak bilmiyoruz ve Allah'ın sevilen kulları olup olmadıkları hakkında sağlam bilgimizde mevcut değil.Yinede Kur'anla birebir çelişmeyen sözlerin öğüt olarak alınıp uygulanmasında bir sakınca görmüyorum kendi adıma.

Netice itibari ile bu konuda(aslında) aynı fikirde olduğumuza düşünüyor sorunun ise yanlış anlaşılmaya müsait sert ve tahrik edici kişisel yorumlardan kaynaklandığına inanıyorum.Bu süzgeçten kişiler geçtikçe emin ol mevcut bulanıklıklar giderilecek ve birbirimizi daha iyi anlayacağız inşaAllah.

 

Yukarı dön Göster Mircan's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Mircan
 
buhari
Newbie
Newbie
Simge

Katılma Tarihi: 23 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 35
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı buhari

allahın selamı kurana ve sunnete tabı olanların uzerıne olsun......

yanı allah azze ve celle namaz kılın dıyecek kac rekat oldugunu bıldırmeyecek hadıslerde var dedıgındede hadıya onlara guvenemeyız deyecez hac dıyecez,onu kuran detaylı yazmaz ,sen sunnete bak dedıgımızde hadıya onlara guvenemeyız dıyecez....arkadaslar allah azze ve celle kuranı rasulullaha ınsanlara acıklasın dıye ındırdı...ve rasulullahda bızlere hadıslerıyle acıklamıstır ...ama anlayana...ınsaallah sızde bır gun anlarsınız.....evlerınızde okunan hıkmetı ve kuranı dusunun ..dıyor allah azze ve celle...ama sız okunan hıkmetede kuran deyıp cıkacaksınız ısın ıcınden...selam kurana ve sunnete tabı olanların uzerıne olsun.....



__________________
BEN MUSLUMANIM DEYIPTE ALLAHIN AYETLERINI YAYANLARDAN DAHA GUZEL KIM OLABILIR ?
Yukarı dön Göster buhari's Profil Diğer Mesajlarını Ara: buhari Ziyaret buhari's Ana Sayfa
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

sız okunan hıkmete de kuran deyıp cıkacaksınız ısın ıcınden (Buhari)

ÖYLE BİR AYETİ ELE ALIP YAMULTMA YAPARAK ANLAYIŞINA MALZEME ETMEK KOLAY. İÇİNDE "HİKMET" KAVRAMININ GEÇTİĞİ TÜM AYETLERİ YAZARAK İSPATLA BAKALIM HİKMETİN KUR'ANDIŞI BİR UNSUR OLDUĞUNU. İSPATLA DA BİZ DE ÖĞRENMİŞ OLALIM.

BU AYETLERİN BİR KISMINI SANA YAZMIŞTIM. YİNE DE YARDIMCI OLAYIM. YUNUS 1, YASİN 2, ZUHRUF 4, İSRA 39

BU AYETLERDE KUR'ANDAN BAŞKA HANGİ UNSUR HİKMETİN MENŞEİ OLARAK GÖSTERİLİYOR?

[ALİ İMRAN 58] İşte bu sana ayetlerden ve hikmetlerle dolu Zikir’den okuduğumuzdur.

ŞİMDİ BU AYETİ SENİN MANTIĞINA GÖRE DEĞERLENDİRİRSEK PEYGAMBERİMİZE CEBRAİLLE İKİ FARKLI ŞEY OKUNMUŞ: AYETLER VE HİKMET DOLU ZİKİR. BURADA AYETLER İLE ZİKR=KUR'AN AYNI ŞEY DEĞİL Mİ? ÜSTELİK BU AYETTE APAÇIK BİR ŞEKİLDE HİKMETİN KAYNAĞI OLARAK KUR'AN ADRESLENMİYOR MU?

İÇİNDE "HİKMET" KAVRAMI GEÇEN AYETLERE BİR BÜTÜN OLARAK BAKILDIĞINDA NE HADİSLERİN NE DE TARİKAT ÖĞRETİSİNİN DEĞİL YALNIZCA KUR'ANIN İŞARET EDİLDİĞİ APAÇIK GÖRÜLMEKTEDİR.

KUR'ANIN ANCAK KENDİSİNE LAYIK GÖRDÜĞÜ BİR KAVRAMA ZORLAMA YORUMLARLA KUR'ANDIŞI BAZI KAYNAKLARI DA ORTAK ETMEK DÜPEDÜZ SAPKINLIKTIR. BU TAVIR, KİTABA ANLAYIŞ YAMAMAKTIR, ONU DİNDARLIK ADINA TAHRİF ETMEKTİR.

 



__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 

Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats