HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Genel Tartışma
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Genel Tartışma
Konu Konu: Niçin Yaratıldık Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
takyonxxx
Newbie
Newbie
Simge

Katılma Tarihi: 28 temmuz 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 7
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı takyonxxx

Ruhlarımız önce Arafta ya da hernerdeyse yaratıldıktan sonra ve bizlere Allah ınızı bildinizmi diye sahit edildikten sonra niye bu rüyaların oluşturduğu cisimler alemine atıldık ve Allah dilemedik çe hiçbirşey olmayacağına göre niye kimi cennete kimi cehenneme gidecek. Kısacası Allah bizi niye yarattı?....
Yukarı dön Göster takyonxxx's Profil Diğer Mesajlarını Ara: takyonxxx Ziyaret takyonxxx's Ana Sayfa
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

Selam

Hoşgeldin takyonxxx.

Allah'ın bizi niye yarattığını Allah'tan başkasınının bilebileceğini sanmıyorum.

Tabiki Allah 'a kulluk etme adına yaratıldık(Zariyat 56). Ama bu, işin bize bakan yönü. Yaratılış gayemiz kulluk. Ama Allah neden kendisine kulluk edecek varlıkları var etti? İşte bu sorunun cevabını yalnız Allah'ın bilebileceğini sanıyorum.

Bu soru "Allah bizi yaratmadan önce ne yapıyordu" sorusu gibi bir soru. "Allah sürekli ayrı bir şeen'de/yaratılıştadır" denilerek ne kastedilmekte acaba? Değişik dünyalarda değişik varlıklar varedildi mi? El'an da varedilmeye devam ediliyor mu? Bu tip soruların cevaplarının bizde (insanlarda) olduğunu sanmıyorum.

Rüyaların oluşturduğu cisimler alemi tabirini ise ilk defa duydum. Asıl konuyu dağıtmak istemem ama biraz açarsan memnun olurum.

Kalu Bela konusunun(Araf 172) da sembolik bir anlatım olduğunu düşünüyorum. Bu konunun Hanif Fıtrat (Rum 30) ile ve yaratılırken hidayetlenmek(İnsan 3) ile alakalı olduğunu sanıyorum. Bu konuda AKİK dostumuzun şu incelemesini okumanızı öneririm. http://k.1asphost.com/hanifislam/rum30.htm

Saygılar

 



__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
takyonxxx
Newbie
Newbie
Simge

Katılma Tarihi: 28 temmuz 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 7
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı takyonxxx

Evet cevabı sdece Allah ın bildiğine ben de inanıyorum

Bana garip gelen bütün ruhlar Allah a şahitlik etmişken neden unutturulup tekrar bu aşağı misal alemine yani gerçeğin gölgelerine şekspirin tabiri ile rüyalardan yapılma cisimler alemine niye atıldık

Soru şu cehennemde sonsuz kalacak insan veya cinin ruhu yok mu acı çekmiyecek mi? Ruhu olan mutlaka Allah a varır. Peki bu sonsuz cehennemlikler ne tür bir varlık

Yani bu nasıl bir mana, insan nasıl sonsuz cehennemde kalabilir bizzat ruhu Allahtan üflenmişken?

 

Yukarı dön Göster takyonxxx's Profil Diğer Mesajlarını Ara: takyonxxx Ziyaret takyonxxx's Ana Sayfa
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

Sevgili kardeşim bu soruları hangi Allah'ın kulu cevaplayabilirki...

Ruhtan bahsediyoruz. Ruh nedir? Bilmiyoruz. Bildiğiniz gibi bizlere "az bir bilgi" verildi bu konuda.

Cehennemden ve Cennetten bahsediyoruz. Bu iki ortamın nasıllığını Kur'anın bize örnekseme yoluyla anlattıkları kadarıyla biliyoruz. Yani bu konuda da bilgimiz çok çok kısıtlı. Dünyamız ile kıyaslanarak, biz anlayalım diye, bizim dünyamızdan, bizim terimlerimizle bazı gerçekler bize bildirilmiş. Cehennemdeki ateş dünyamızdaki ateş gibi mi? Yoksa ateş diye söylenen şey çok daha başka birşey mi? Bilmiyoruz. Cennet ve cehennem ortamında nasıl bir fizik bedene sahip olacağız? Bilmiyoruz.

Bilmiyoruz, bilmiyoruz ve de bilmiyoruz. Tüm bu bilinmeyenlerden yola çıkarak nasıl bir sonuca varacağız? Aslında bu tip konuları bilmemiz de gerekmiyor bence. Bilmemiz gerekenlerin ne kadarını bilebiliyoruz? Bilebildiklerimizin ne kadarını teoriden pratiğe dökebiliyoruz?

Bilmemiz gerekenleri Allah bize söylemiş. Biz önce onları iyice öğrenelim bence. Allah sonra bize bilmediklerimizi de öğretecektir.

Benim kanaatim bu. Bu konuda bilgi sahibi olan arkadaşımız varsa onların da görüşlerinden faydalanmak iyi olacaktır.

Saygılar

 



__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
sailamasr
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 23 nisan 2005
Gönderilenler: 543
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı sailamasr

selam selam

 

insanda RUH olduğuna dair ayet yok."üflenenin RUH olması muhtemel..." tarzında cümleler kurulmaması içinde alperenin behsettiği ayet verilmiş yani bilgimiz az.

 

bu yüzden NEFS üzerine yoğunlaş ve eski başlıklara br göz at

 

selam selam

 

 

Yukarı dön Göster sailamasr's Profil Diğer Mesajlarını Ara: sailamasr
 
takyonxxx
Newbie
Newbie
Simge

Katılma Tarihi: 28 temmuz 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 7
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı takyonxxx

Secde suresinde açıkça belirtilmiş İnsana Allah kendi ruhundan üflemiş.

7 - Yarattığı her şeyi güzel yaratan ve insanı yaratmaya bir çamurdan başlayan O'dur.
8 - Sonra da onun soyunu süzülmüş bir özden, değersiz bir sudan yaratmıştır.
9 - Sonra onu düzenli bir şekle sokup, içine kendi ruhundan üfürdü. Ve sizin için kulaklar, gözler ve gönüller var etti. Siz pek az şükrediyorsunuz
!

Yukarı dön Göster takyonxxx's Profil Diğer Mesajlarını Ara: takyonxxx Ziyaret takyonxxx's Ana Sayfa
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

Selam takyonxxx

Şu iki linkteki Ruh hakkındaki yazıları ve kişisel görüşlerimizi okumanı öneririm. Konu hakkında değişik görüş, eleştiri yada katkın olursa faydalanmak da isterim.

İNSANda ve CİNde ruh var mı?
KURANDA RUH KAVRAMI

Ayrıca sormuş olduğun sorular hakkında sende cevabi mahiyette bilgi mevcutsa onları da alsak çok güzel olur.

Saygılar

 



__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
takyonxxx
Newbie
Newbie
Simge

Katılma Tarihi: 28 temmuz 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 7
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı takyonxxx

teşekkür ederim alperen

verdiğin linkler faydalı oldu. Ama zaten ruh kavramını tekil olarak düşünüyorum, yani herkeze canlı cansız herşeye verilen ruh aynı yani Allah ınki. Hans von aibergkin benzetmesi gibi ruh bir deniz , bizdeki hali deniz üstündeki buz ama yine aynı su

Bizi niçin yarattı derken nefsimizi niçin yarattı niye benler var sürekli kendi için isteyen nefisler var ve bunlar daha sonra niye tekrar bedenlenip ya da nefislenip cennet cehenneme ebedi gidecekler Ebedi kavramı Kuranda bir çok yerde var.

Kısacası zaten herşey belliyken bir yere yazılmışken neden bu dünya yaşamı rüyayı görmek Tabiki cevap Allah ta ama bu konunun biraz akıllarda gezmesini ve insanların değişik fikirlerini görmek istedim.

Allah şah damarımızdan daha yakın, soran da o sordutturan da ve cevap veren de. Sağlıcakla ve hoş sohbetle kalın....

 

Yukarı dön Göster takyonxxx's Profil Diğer Mesajlarını Ara: takyonxxx Ziyaret takyonxxx's Ana Sayfa
 
Sinan_B
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 24 mart 2005
Yer: Germany
Gönderilenler: 95
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Sinan_B

Selam Dostlar.

Takyon Yazdı:
Ama zaten ruh kavramını tekil olarak düşünüyorum, yani herkeze canlı cansız herşeye verilen ruh aynı yani Allah ınki. Hans von aibergkin benzetmesi gibi ruh bir deniz , bizdeki hali deniz üstündeki buz ama yine aynı su


Tekil düsünmene itiraz etmiyorum ama ben yukarida ki örnegi benimseyemiyorum. Ayrica "herseye verilen Ruh Allahin ki" diyorsun. Allah'a aid olan yada Allah'dan gelen birsey illaki Allah'in bir parcasi anlamina gelmez. Dünya alem Allah'in, Allah'in mülkü, ama Allah'in birer parcalari degil.

Ruh konusuna genis yer vermek istedim.


38:72 "Onu düzenlediğim ve ona ruhumdan üflediğim zaman ona secdeye kapanın."

15:29 "Onu düzenleyip ona ruhumdan üflediğimde hemen onun için secdeye varın," demişti.

21:91 Ve ırzını koruyan kadın da... Nitekim ona ruhumuzdan üflemiştik. Onu ve oğlunu tüm dünyaya bir işaret yaptık.


Son Ayete dikkat cekmek istiyorum. "Ona(Meryeme) ruhumdan" degil, "Ruhumuzdan üflemistik" diyor Allah.  Allah bazen tekil bazen cogul konusur, kimi yerde cogul konusmanin nedeni insanlar arasinda oldugu gibi sizli bizli sayginlik ifadesi gibi olsada, örnegin can alici görevli meleklerde dahil edilerek tekil yerine cogul ifadelerle vurgu yapilir. Allah, biz derken Meleklerinide dahil edebilir.
Allah birseyi dilerse ya bizzat kendisi OL der, yada dilerse Melek Elcilerini görevlendirir. Neticede is ve oluslarin sebebi yine Allah'a dayanmakta.

Bir benzeri Ayet:


66:12 Ve Allah, ırzını bir kale gibi koruyan İmran kızı Meryem'i de örnek verdi. Biz onun içine ruhumuzdan üfledik. Ve o, Rabbinin kelimelerini ve kitaplarını tasdikledidi de içten bağlananlardan oldu.



Hz. Meryeme (selam olsun) gelen Ruh inanildigi gibi Insanin icine girecek bir Ruh degil, bu Ruh görevli Elcidir, Allah'in vahyini, emrini getiriyor.

Örnek, Hz. Muhammed'e (selam olsun) Allah'in görevli Elcisi gelmisti:


16:102    De ki: "İman edenleri güçlendirip kökleştirmek için ve Müslümanlara bir müjde ve kılavuz olarak, Ruhulkudüs onu, senin Rabbinden indirdi.


Kutsal Ruh Rab'den neyi indirdi? Allah'in vahyini.

Ruh ya bizzat Vahiy'(yada bir emrin tepki ile sonuca baglanmasi olabilir) yada Vahyi tasiyan/ileten bir görevli Melek olabilir.

Diger Ayetler:

4:171 Ey Ehlikitap! Dininizde aşırılığa gidip doymazlık etmeyin! Allah hakkında gerçek dışı birşey söylemeyin. Meryem oğlu İsa Mesih, Allah'ın resulü ve kelimesidir. Onu, kendisinden bir ruhla beraber Meryem'e atmıştır. Artık Allah'a ve resullerine inanın! "Üçtür" demeyin! Son verin, sizin için daha iyi olur. Allah Vahid'dir, tek ve biricik ilahtır. Kendisi için bir çocuk olmasından arınmıştır O. Yalnız O'nundur göklerdekiler ve yerdekiler. Vekil olarak Allah yeter.

Vahiy sonucuna ulastiginda bir netice cikiyor ortaya. Ruh, insan icine girecek bir mahluk degil, Vahiy oldugu kanaatindeyim. Hanif'le ayni fikirdeyim. Allah dilerse "OL" dedimi bir agac köklerinden siyrilir, yürür gider. Agacin icine birseylerin girip cikmasi gerekmiyor.

Etten kemikten insanin icinde bir bilinc doguyor(yaratiliyor), bu bilinc birgün herkeste söndürülecek! Insanin icine girip cikan birsey yok.

39:42    Allah, canları, ölümleri sırasında alır, ölmeyenleri de uykuları sırasında. Sonra, haklarında ölüm hükmü verdiklerini alıkoyar; ötekileri, belirlenen bir süreye kadar salıverir. Bunda, iyice düşünen bir toplum için elbette ibretler vardır.

Uykuda olan'in suuru yerinde degildir, ölü gibi yatar. Uyuyan kisi bedenden cikip bir yerlere gidiyor degil! Bir etkiden dolayi uyanmasi gereken kisinin suurunu Allah geri veriyor.

Ruh'un üflenmesi:

32:7     Yarattığı herşeyi güzel yaratmıştır. Ve insanın yaratılışına çamurdan başlamıştır.

32:8    Sonra, onun neslini bir üsareden, hor görülen bir sudan oluşturdu.

32:9    Sonra, ona bir biçim verdi ve ona kendi ruhundan üfledi. İşitme gücü verdi, gözler ve gönüller verdi. Ne kadar da az şükredersiniz!


(Selam olsun) Hz. Isa'nin babasi yokken Hz. Isa ana rahminde meydana gelip canlandi. Neden? Ruh mahluku bedene girdigi icin mi, yoksa Allah bedene bilinci/suurlanmayi emrettigi icin mi dersiniz, ve bu emri kim getirdi? Allah'in görevli bir Elcisi:


19:16     Kitap'ta Meryem'i de an. Hani o, ailesinden ayrılıp doğu tarafında bir mekana çekilmişti.

19:17    Onlarla arasına bir perde çekilmişti. Biz de ruhumuzu ona göndermiştik de o kendisine sapasağlam bir insan şeklinde görünmüştü.

19:18    Meryem demişti: "Ben senden, Rahman'a sığınıyorum. Takva sahibi biriysen dikkatli ol."

19:19    Ruh dedi: "Ben, sadece Rabbinin elçisiyim. Sana tertemiz bir oğlan bağışlamak için buradayım."

19:20    Dedi: "Benim nasıl oğlum olur; bana herhangi bir insan dokunmadı. Ben bir kahpe de değilim."

19:21    Dedi: "İşte böyle! Rabbim buyurdu ki: 'O benim için çok kolaydır. Böyle olması onu, insanlara bir mucize ve bizden bir rahmet yapmamız içindir. Hükme bağlanmış bir iştir bu."

19:22    Ona gebe kaldı. Ardından da onunla uzak bir mekana çekildi.


Ona = Hz. Isa.

Bakalim diger Ayetlere, Ruh insan icinde bir mahlukmudur yoksa vahyedilmis emirmidir?:

17:85 Sana ruhtan soruyorlar. De ki: "Ruh Rabbimin bildiği bir iştir ve size ilimden ancak az bir şey verilmiştir."

78:38 Gün gelecek Ruh ve melekler sıra sıra dururlar. Rahman'ın izin verdikleri hariç hiç kimse konuşamaz. Onlar da doğruyu söylerler.

97:4 Melekler ve Ruh o gece Rab'lerinin izniyle tüm buyrukları yerine getirmek için inerler.


Ruh, insan icinde bir "benlik" ise, o gecede hangi insanin ruhlari Rahmanin hangi emirlerini yerine getirmek icin iniyorlar?

Not: Can alan Elci Melekler var oldugu gibi olup bitenleri kaydeden Elcilerde var, ayrica bir toplum üzerine azabi getiren Elcilerde var. Bu tür Elciler ile Vahyi tasiyen/getiren Elciler arasinda fark oldugunu düsünüyorum.

Ayri bir örnek: Kur'an bir vahiy bütünüdür ve bu vahiyden nasibini alanlar, suurlu bir toplum olur, adaletsizlige, ahlak cöküntülerine, temel degerlerin yok olmasina ve saire imkan yok. Vahye sirtini dönenler ise, tam tersi, Allah'in ifade ettigi gibi, birer kör, isitmez, suursuz, ölü gibidirler.


Kisacasi ben de Ruh'u, insan in icine girip cikan bir Mahluk degil, Allah'in bir vahyi yada vahyin emir olarak bir neticeye baglanisi olarak düsünüyorum. Ruhumdan üfledim ifadesi bence mecazi ifadedir, bakin:

38:75 "Ey İblis, ellerimle yarattığıma secde etmekten seni alıkoyan nedir? Büyüklük mü tasladın? Yoksa baş mı kaldırdın?" dedi.

Allah'in elleri ayaklarimi var ha$a? Yoktur!, burada ki ifade de mecazi.

Allah'in ha$a agzi nefesi yok ki insan gibi konussun, kaldi ki kendinden birseyler üfleyi versin. SubhanAllah.

Allah insanlarin dilinde, anlayacagi ölcüde konusup ifadeler kullaniyor, illaki bu böyledir dersek, o halde diger sembolik ifadeler neden oldugu gibi yorumlanmiyor?

Bir Insan konustugu zaman ne olur? Herseyden önce bir nefes cikar! Cünkü insan bir harfi seslendirmek icin nefes vermesi gerekiyor. Fisildasak bile nefes gerekiyor! Ikincisi, örnegin Askeriyede komut verildigi zaman birlik aninda hazira durur! Emre itaat eder.

Allah "OL" dedimi birseyler oluveriyor, bu OL emrini ya görevli bir Elci getirir, yada Allah dogrudan komut verir, emreder! Allah bicim verip sekillendirdigi maddeye emrediyor, bu madde bilincleniyor! Ilk insan yaratilip bilinclenince neyi ne kadar biliyordu ki, Allah ben ögrettim diyor.

Allah'in nefesi olmadigi gibi üflemesi de olmaz. Allah bilinclerimizi ayakta tutuyor, ölümle birlikte bu bilinc sönecek.
Sadece ilk insan/lar'da ve (selam olsun) Hz. Isa'da Ruh'un üflenmesi konu edilmis. Belki diger insanlarda bu suur'u yaratip tetikleyen Allah'in emri kodlanmistir, asama asama yaratiliyordur belki.

Bunlar benim görüsüm, yaniliyor olabilirim, görüslerimizi belirtmekle beraber maksatlarimiz bakis acisi sunmaktir. Dogrusunu Yüce Allah bilir.

Diger konulara girmek istemiyorum, cünkü Allah bizi neden yaratti gibi sorularin yasantimiza hic bir faydasi yok, en kötü ihtimalde olsa olsa ameli zedeleyebilir. Positif bakis acisindan yanayim, Alperen'e katiliyorum.

Iyi sohbetler dilerim.

Saygilar, Sinan.

Yukarı dön Göster Sinan_B's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Sinan_B
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

Selam Sinan

 

Tabiki benim yazdıklarım/yazacaklarım da senin de ifade ettiğin gibi sadece bir bakış açısı. Değişik bakış açılarını ortaya koyalım, sonrasında inşaAllah doğruyu beraberce bulalım. Hakkında “az bir bilgi” verilen bu konuda kesin bir neticeye varamayacağımız muhakkak ama biz yine de bu konudaki görüşlerimiz yazalım. Tabiki en doğrusunu Allah bilir.

 

Senin yazdıklarının tesiriyle “üfürme/üfleme” kavramlarını incelemenin konuyu inceleme ve anlama adına belki faydalı olabileceği fikri oluştu bende.

 

Ayetlere bakalım. Rabbimiz bu “üfürme/üfleme” kavramını başka yerlerde acaba nasıl kullanmış? “Üfürme/Üflenme” ile kastedilen bir parçanın bütünden kopması, ayrılması ve sonra ayrı bir birime nakledilmesi mi demek yoksa bir mekanizmanın işler hale getirilmesi mi demek?

 

Aşağıdaki ayet pasajı Sur Borusu (!)’na üflenmesiyle alakalı. Gerçi borudan falan bahsedilmiyor. Bu “boru” lafını kim çıkarmış, o da başka bir konu. İnsanlar neye üfler? Boru gibi olan nesnelere. Buradan da üflenecek olan Surun boru tipinde olduğu gibi ilkel bir kanaat ortaya konmuş olabilir. Şimdi bunu geçelim ve Ayetlere beraberce bakalım.

 

Gökleri ve yeri hak olarak yaratan da O'dur. "Ol!" dediği gün, hemen oluverir. Sözü haktır O'nun. sûra üfleneceği gün de mülk ve yönetim O'nundur. Âlim'dir, görünmeyeni de görüneni de bilen O'dur. O'dur Hakîm, O'dur Habîr. (En am 73)

 

O gün onları bırakmışızdır, birbirleri içinde dalgalanırlar. sûra da üflenmiştir; hepsini bir araya toplamışızdır. (Kehf 99)

 

O gün sûra üfrülür ve günahkârları o gün gözleri gömgök bir halde haşrederiz. (Taha 102)

 

Sûra üfürüldüğünde, aralarında artık soy-sop/şuna-buna mensup olmalar söz konusu edilemez. Birbirlerini soruşturamazlar da. (Muminun 101)

 

Sûra üfürüleceği gün, Allah'ın dilediği dışında herkes, göklerdekiler, yerdekiler dehşet içinde kalacaktır. Hepsi boynunu bükmüş bir halde O'nun huzuruna gelir. (Neml 87)

 

Sûra üfürülmüştür! Bak, işte kabirlerden, Rablerine doğru akın akın gidiyorlar. (Yasin 51)

 

Ve sûra üflendi. İşte bu, geleceği vaat edilen gündür. (Kaf 20)

 

Sûra bir üfleyişle üflendiğinde. (Hakka 13)

 

Sûra üfürüldüğü gün, bölükler halinde geleceksiniz. (Nebe 18)

 

Rabbimiz Sur İsimli Mekanizmanın işler hale getirilmesi sözkonusu olduğu an “üflemek” tabirini kullanıyor. Bu ayetlerde görüldüğü gibi üflemek demek bir bütünden bir parçanın kopup/ayrılıp da bir birime nakledilmesi demek değil. Burada üflemek tabiri mekanizmayı, sistemi, planı yürürlüğe koymak, harekete geçirmek veya işler hale getirmek demektir. Yada düğmeye basmak demektir. Görüldüğü üzere Üflemek tabiri tamamen mecazi bir kavramdır.

 

Dikkat edilirse, Hayat verirken üflemek kavramı var ve hayat alırken de üflemek kavramı var. İnsan yaratılırken Allah Ruhundan üflüyor, insanın ve evrenimizin canını alırken de üflüyor. Sadece mekanizmalar farklı ama her ikisinde de Allah’tan kopup ayrılan ve başka birisine nakledilen bir parça sözkonusu değil. Her iki durumda da “düğmeye basma” gerçeği var.

 

Şimdi de “üflemek” teriminin geçtiği başka iki ayete bakalım. Bu iki ayette Hz. İsa çamurdan kuş benzeri bir şey yapıyor. Ve ona üflüyor. O çamurdan yapılmış nesne birden canlanıyor ve kuş oluveriyor.

 

 

Onu, Beniisrail’e şöyle konuşan bir resul yapacak: “Şu bir gerçek ki, ben size Rabbinizden bir mucize getirdim: Ben, çamurdan, kuş görünümünde birşey yapar, ona üflerim de Allah’ın izniyle kuş oluverir... (Ali İmran 49)

 

Hani, Allah şöyle demişti: "Ey Meryem'in oğlu İsa! Senin ve annenin üzerindeki nimetimi hatırla. Seni Ruhulkudüs'le desteklemiştim, beşikte iken ve erginlik çağında insanlarla konuşuyordun. Sana Kitap'ı, hikmeti, Tevrat'ı, İncil'i öğretmiştim. Benim iznimle çamurdan kuş görünümünde bir şey yaratıyor, içine üflüyordun da o benim iznimle kuş oluyordu…. (Maide 110)

 

Bu iki ayette de aynı gerçeği görüyoruz. Hz. İsa çamurdan yapmış olduğu o nesneye kendisinden bir parça nakletmiyor. Sadece Allah’ın izniyle onun canlanması için düğmeye basıyor. Böylece çamur kuş olarak hayat buluyor.

 

Sur mekanizmasını işler hale getirmede nasıl üflemek terimi kullanılmışsa burada da üflemek terimi kullanılmış. Demek ki üflemek ile kastedilen şey bir birimin Canlanmasını, Hayat Bulmasını, Fonksiyonel Hale gelmesini temin etmek yada bu fonksiyonel hali sonlandırma adına bir sistemi devreye sokmak. Hayat vermek ve Almak. Canlandırmak ve Öldürmek.

 

Şimdi konumuzla ilgili olan asıl ayetlere bakalım. Rabbimiz biz insanlara Ruhunu üflememiş, Ruhundan (minel Ruhi) üflemiş. Bu ikisi arasında çok fark var. İlki iddia edilirse, allah’ın kendi Ruhunu her birim için parçalara ayırıp birimlere tahsis ettiği söylenmiş olur. Ama ikinci durum göz önünde bulundurulursa Rabbimizin biz insanlara Hayatından hayat bağışladığı, Canlılığından Can verdiği gerçeği ortaya çıkar. Şimdi ayetlere bakalım:

 

 

"Onu, amaçlanan düzgünlüğe ulaştırıp öz ruhumdan içine üflediğim zaman, önünde hemen secdeye kapanın." (Hicr 29)

 

Sonra ona bir biçim verdi ve onun içine kendi ruhundan üfledi. Sizin için, işitme gücü, gözler ve gönüller vücuda getirdi. Ne kadar da az şükredersiniz. (Secde 9)

 

"Onu kıvama erdirip içine ruhumdan üflediğimde, önünde secde ederek eğilin!” (Sad 72)

 

Ve Allah, ırzını bir kale gibi koruyan İmran kızı Meryem'i de örnek verdi. Biz onun içine ruhumuzdan üfledik. Ve o, Rabbinin kelimelerini ve kitaplarını tasdikledi de içten bağlananlardan oldu. (Tahrim 12)

 

Ve o, cinsiyet organını/ırzını titizlikle koruyan kadın. Onun bağrına ruhumuzdan üfledik de kendisini ve oğlunu âlemler için bir mucize yaptık. (Enbiya 91)

 

Bu ayetlerde geçen “üfürme”, “üfleme” terimleri de diğer ayetlerde geçtiği gibi tamamen mecazi. Ne üfleyen var ne de üflenen. Mecazi bir anlatım tercih edilmiş. Simge Dili kullanılmış. Çünkü bizim terimlerimiz bizim dünyamızdaki hadiselerle alakalı. Algı sınırlarımızı aşan bu tip konularda mecazi anlatıma başvurulması anlaşılmaz bir şey değil.

 

Bu son ayetlerde de Rabbimiz kendi Ruhunu her bir birime özel parçalara ayırıp, birime özgü bir ruh parçası haline getirip, herkes özgü ayrı bir mini ruh durumu oluşturduğu gibi bir konu asla yok. Böyle bir durumu, neticeyi üstteki incelemeden ve bu ayetlerden çıkarabilmek mümkün değil. Bu ayetlerden de görmekteyiz ki Rabbimiz bizim CANlanmamız ve HAYat bulmamız, ŞUURlanmamız ve BİLİNÇlenmemiz adına düğmeye basıyor.

 

Bu canlanmada kaynak Allah. Allah’ın HAY sıfatı. Bu Allah’ın HAY sıfatının birimler üzerinde tesir icra etmesini temin ederken kullanılan terim “üflemek”, “üflenmek”.

 

Sonuçta, Ruh bir vahiy, bir ilahi emirdir diyen arkadaşlarımız var. Ruh Allah’ın zatıyla direkt alakalı olmayan ama Ondan kaynaklanan ve Canlılık veren ilahi Bir akımdır diyen arkadaşlarımız var. Ve ek olarak da en son bu inceleme var. Tabiki en doğrusunu Allah bilir. Ama Hiçbir ayette Ruhun Allah’a ulaştırılması gereken bir şey olduğu konusu asla yok. Ayetlerin hiçbirisinde Nirvanacılık anlayışına delil yok.

 

 

17:85 Sana ruhtan soruyorlar. De ki: "Ruh Rabbimin bildiği bir iştir ve size ilimden ancak az bir şey verilmiştir."

 

Saygılar

 

 



__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 

Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats