erdemli Katilimci Uye
Katılma Tarihi: 06 temmuz 2005 Yer: Turkiye Gönderilenler: 96
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Peygamberle ilgili bir çok hadis uydurulmakta ve bunların kadın ile ilgili olanlarına sünni erkekler kanıt göstererek kadın zulmünü meşrulaştırmaktadır. Ayetlerde Rabbimizin, iman eden kadın ve iman eden erkek diyerek bizleri insan olarak eşit gördüğü açıktır. Ancak hadislerle iddia edildiğine göre diğer hadisler ve aktarılışı ile dövün sözünün uydurma olduğunu bir kez daha göstermek istedim
"Hz. Peygamber kad ına şiddeti tavsiye etseydi önce kendisi bu durumlarda uygulardı. Hz. Peygamber’inkadına şiddeti onayladığına dair şöyle bir rivayet ileri sürülmektedir:“Adama karısını dövmesinin sebebi sorulmaz “5
Yukar ıdaki hadis, Ebû Dâvud’un Sünen’inde şu senetle gelmektedir: “Züheyr ibn Harb, Abdurrahmân bin Mehdî, Ebû Avâne, Dâvud ibn Abdillah el- Evdî, Abdurrahmân el Müslî, Eş’âs bin Kays, Ömer bin Hattâb”
Yine ayn ı hadisi İbn Mâce bazı ilavelerle şöyle rivayet etmektedir:
“ Ben bir gece Ömer’e misafir oldum. Gece yarısı olunca Ömer kalkıp karısını dövmeye başladı. Ben onları ayırdım. Ömer yatağına dönünce bana: ‘Ey Eş’as Rasûlüllah’dan işittiğim şeyi belle: ‘Adama karısını niçin dövdüğü sorulmaz, vitir namazını kılmadan uyuma’ ravi demiştir ki ben üçüncü cümlesini unuttum” 6
1 Nesâî, İşretü’n-Nisâ, 1.
2 Buhârî, el-Edebü’l-Müfred, I, 246.
3 Müslim, Talak 34; Tirmizî, Tefsîru’l-Kur’an, 66.
4 24. Nûr 11–20.
5 Ebû Dâvud, Nikâh, 43.
6 İbn Mâce, Nikâh, 51. 86
Bu rivayetin senedi de şöyledir: “Muhammed ibnü Yahyâ, Hasan ibnü Müdrik et –Tahhân, Yahyâ ibn Hammâd, Ebû Avâne, Dâvut ibn Abdillah el-Evdî, Abdurrahmân el-Müslî, Eş’as bin Kays”.
Her iki hadisin ravilerinden Abdurrahman el Müslî’nin, E ş’as ve Ömer tariki ile gelen söz konusu hadis dışında başka rivayeti bilinmemektedir. Abdullah el Evdî bu kişiden yaptığı rivayette yalnız kalmıştır.1 Hâkim, Abdurrahmân el Müsli’yi sağlam kabul etse de Ebul Feth El-Ezdî onu zayıf raviler arasında saymış ve durumunun şüpheli olduğunu söylemiştir.2
Yine her iki rivayetin ortak ravilerinden biri olan Ebu Avâne hakk ında, İbnu Main, ‘Okuması vardır ancak yazması yoktur’ demektedir. Pek çoğu onu sika kabül etse de Ebu Hâtim onun kitaptan naklettiklerinin sahih olduğunu fakat hafızasından naklettiklerinde büyük hataları olduğunu söyelemektedir. Katade yazısı olmadığı için Ebu Avâne’nin zayıf kabul edilmesi gerektiğini söylemektedir.3
Yukaridekilere göre hadisin bize geli ş yolu şöyledir:
Ömer bin Hattab
E ş’as bin Kays
Abdurrahman el Müslî
D âvud bin Abdillah el-Evdî
Vadd âh bin Abdullah (Ebu Avâne) (v.176)
Abdurahman b.Mehdi (v.198) Yahy â b.Hammâd b. ebi Ziyâd
Züheyr b.Harb Muhammed Hasan b.Müdrik Muhammed b. (v.234) b.H âlid (v.210) Yahyâ
Rivayetin İbnü Mâce’de bulunan ve Yahya bin Hammat’tan gelen ikincisinin ravilerinden Hasan bin Müdrik yalancılıkla suçlanmıştır. Ebu Davud onun kezzab olduğunu; Fahd bin Avfın hadislerini alıp Yahya bin Hammat adına değiştirdiği bu
1 Zehebî, Mizânu’l–Îtidâl, IV, 332.
2 İbn Hacer, Tehzîbü’t-Tehzîb, III, 418.
3 İbn Hacer, a.g.e., VI, 74. 87
yüzden metruk oldu ğunu belirtmiştir.1 Hasan bin Müdrik daha çok, isnad uydurmuştur. Fakat bu da bir uydurma çeşididir.2
Görüldüğü gibi adama karısını niçin dövdüğü sorulamayacağını söyleyen hadislerin isnadında problemler vardır. İsradlarında zayıf hatta kezzab raviler yer alır. Ayrıca hadisin metni de hem Kur’an’da hem de sünnette hiçbir şekildie açıklama bulamamaktadır. Böyle problemli bir hadisin de delil olarak kullanılamayacağı açıktır, zira problem hem metinde hem de senettedir."
(KUR’ÂN VE HADİSLERE GÖRE HZ. PEYGAMBER’İNKİŞİLİĞİ/Nadibe GÜL /YÜKSEK LİSANS TEZİ /ADANA-2007)
__________________ Allah temiz akıl sahiplerini sever!
|