HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Hükümleri ve Kavramları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Hükümleri ve Kavramları
Konu Konu: Sebt balıkların üreme dön.av yasağımı? Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
mirror
Katilimci Uye
Katilimci Uye


Katılma Tarihi: 13 mart 2007
Gönderilenler: 92
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı mirror

 Selam Dostlar

Aşağıdaki konuyu sizlerınde görüşlerine açmak istedim:

http://www.pesh*tta.org

aramıce -ingılızce cevırı sözluğu

سبت=sbt= belirli bir zaman dilimini belirli bir alanda geçirmek, kışlamak, kış uykusu, hibernasyon
hibernate (VI), overwinter, spend the winter in a specified place, spend the specific time space in a specified place for a specific aim

arapçadaki bu kelime özü itibariyle belirli bir zaman diliminde belirli bir yerde belirli bir amaç için konaklamak amacını güdüyor. Bu kelime tüm hayvanlar için kullanılabilegelen bir kelime.

Akdenizi araştırdığımızda muhtemel bölgelerde yani nil deltasında, ürdün çevresinde yaşayan balık striped mullet cinsinden yani nil kefali ya da bu civarın kefal balığı ya da bu bölgeye mahsus farklı bir balık olabilir. Bu balık belirli dönemlerde büyük sürüler halinde yumurtalamak için akın yapıyor. Taze sularda bu işlem gerçekleşiyor. Yumurtalarını bırakan balıklar belirli bir süre hibrnation sürecine muhtap kalıyor. Bu süreçte balıklar çok savunmasız kalıyorlar. Akdeniz'de balık sürülerinin yavrulama ve yumurtlama dönemlerini araştırmak gerekiyor. Ulaşılan sonuç şudur ki; bu toplum gidiyor sebebi doğal bir sürecin gerçekleşmesi olan bir dönemde yapmamaları gereken bir hareketi yapıyorlar. Bu deniz kıyısında bir halk olduğuna göre büyük ihtimalle balıkların yumurtlama döneminde balıkları avlıyorlar. Bu ne iğrenç bir fiildir.


Kesebtüm Kuranda ürunde artış,çoğalma,üreme gıbı anlamlar için kullanılır.Yevm kelımesi gun dışında zaman bıldırır.Sebt zamanı,üreme zamanıdır,bu evrensel ve ilahi yasak ulkemızdede denızlerde uygulanır,balıklar rahatça urer ve buyurler,çogalırlar,yavru ıken ag atılıp avlanmazlar.Bu yasağa uymak,doğaya ve bizi rızıklandıran Allah'a,nimetlerine saygının gereğidir.

Muhammed Esed 2:267 Siz ey imana ermiş olanlar! Kazandığınız güzel şeylerden ve topraktan sizin için bitirdiğimiz (ürünler)den başkaları için harcayın; ama harcamak için, size verildiğinde küçümser şekilde bakışlarınızı çevirmeden kabul etmeyeceğiniz bayağı şeyleri seçmeyin. Ve bilin ki Allah kendine yeterlidir, her zaman övgüye layık olandır.

Transliterasyon 2:267 Ya eyyühellezıne amenu enfiku min tayyibati ma kesebtüm ve mimma ahracna leküm minel ard ve la teyemmemül habıse minhü tünfikune ve lestüm bi ahızıhi illa en tüğmidu fıh va'lemu ennellahe ğaniyyün hamıd


Muhammed Esed 2:134 Şimdi o toplumlar geçip gittiler; onların kazandıkları kendilerine yazılacak, sizin kazandıklarınız ise size; ve siz, onların yaptıklarından ötürü yargılanacak değilsiniz.

Transliterasyon 2:134 Tilke ümmetün kad halet leha ma kesebet ve leküm ma kesebtüm ve la tüs'elune amma kanu ya'melun


Bu bılgıler ışığında olması gereken muhtemel çevırı :

7:163 Onlara deniz kenarındaki topluluktan sor. Hani sebt(üreme) zamanı çalışma yasağını çiğniyorlardı.Sebt(üreme) zamanı avlandıkları gün balıkları onlara akın akın geliyordu; ancak dışındaki zamanlarda onlara balık gelmiyordu.Yoldan çıktıkları için onları böyle sınıyorduk.

Ves'elhüm anil karyetilletı kanet hadıratel bahr iz ya'dune fis sebti iz te'tıhim hıytanühüm yevme sevtihim şürraav ve yevme la yesbitune la te'tıhim kezalike nebluhüm bima kanu yefsükun
Yukarı dön Göster mirror's Profil Diğer Mesajlarını Ara: mirror
 
muvahhit
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 24 haziran 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 669
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı muvahhit

selam..
sebt günü için söylediklerin ilginç ancak bu şekilde düşünüldüğünde ayet manasını yitiriyor...
cumartesileri hiçbir iş yapmadan yan gelip yatmak isteyen yahudiler...bu isteklerine kavuşmuş görünüyor...
Allahın bir imtihanını geçemiyorlar...olay bu kadar basit..


__________________
Herkes kendi ameliyle Allah’ın huzuruna gider
Yukarı dön Göster muvahhit's Profil Diğer Mesajlarını Ara: muvahhit
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

 

MIRROR YAZDI

7:163 Onlara deniz kenarındaki topluluktan sor. Hani sebt(üreme) zamanı çalışma yasağını çiğniyorlardı.Sebt(üreme) zamanı avlandıkları gün balıkları onlara akın akın geliyordu; ancak dışındaki zamanlarda onlara balık gelmiyordu.Yoldan çıktıkları için onları böyle sınıyorduk.

Sevgili Mirror.Bana öre,bu ve bunun benzeri (2/65,4/47,-154,16/124)ayetler,sadece av yasağına değil,Allah"ın koyduğu tüm yasaklara dikkat çekmektedir.Bu yasak,tıpkı yasak ağaç gibi,sembolik bir yasaktır.Konuyla ilgili verdiğim tüm ayetler incelenirse,ayetlerin yahudilere değil,tüm insanlara hitap ettiği anlaşılıyor.Ayrica,ayetin dikkatçektiği SEPT"in cümartesi günü anlamına geldiği de söylenemez.Sebt,in,istirahat etmeyi,dinlenmeyi vurgulayan bir kelime olduğu anlaşılıyor. 

"Yoldan çıktıkları için onları böyle sınıyorduk."

Bana göre,ayetin en çok dikkat edilmesi gereken ve en ilginç ifadesi bu.

Ayetin genelinden ve bilhassa bu ifadesinden,yoldan çıkmış insanlarında sınandığı,ancak çok cazip bir menfaatla sınandığı anlaşılıyor.Yani yoldan çıkmış insanların sınavı,çok daha zor oluyor.Allah onların karşısına bir çok cazip haramlar çıkartarak,onları adeta haram işlemeye,dolayesiyle kafir olmaya teşvik ediyor.İnşallah biz,siz bu insanlardan değiliz.Allah,tüm inananları bu tür sınavlardan korusun.

Şimdi,söz konusu insanların kimler olduğunu görelim.

Söz vermeleri için Tur"u üzerlerine kaldırdık ve onlara:"Secde ederek kapıdan girin! dedik.Ve onlara SEBTİ çiğnemeyin dedik.Ve onlardan sağlam söz aldık.

Sözlerini bozmalarından,Allah"ın ayetlerini inkar etmelerinden,haksız yere peygamberleri öldürmelerinden ve"Kalblerimiz kılıflı" demelerinden ötürü.Hayır,inkar ettikleri için,Allah o kalblerin üzerini mühürlemiştir.Artık pek az inanırlar.4/154-155

Şimdi:Ben bu ve benzeri ayetleri Allah"ın izniyle size yorumlayacağım.Ama biliyorum ki,çoklarınız,Naci Çelik gene uçmaya başladı diyeceksiniz. 

Segvili arkadaşlar,zannetmeyin ki,bu ayetlerin dikkat çektiği insanlar,bizimle hiç ilgisi olmayan,fi tarihinde yaşamış ve peyamberlerine inanmamış,inanmamakla da kalmamış,peyamberlerini öldürmüş inasanlar.Böyle değil.Bu insanlar bizim aramızda,Allah muhafaza etsin,belki bizde bu insanlardanız.

Söz konusu ayetler,ilk yaşam ve ilk sınavlarında,yani galubela da Allah"a açıkca söz vermelerine rağmen,Allah"ın ayetlerini inkar edip,peyamberlerini öldüren ve bundan dolayı da vaktiyle kalbi mühürlenmiş kişilerdir.İlk yaşam ve ilk sınavlarında,ki 1000 yıllık bir sınavdı o.Değişik bir zaman ve değişik bir mekanda yaşayan söz konusu kişiler,bu zaman ve bu mekanda da bizimle birliktedirler.Çünkü,orada da birlikte idik.Ama inşallah,biz onlar gibi yapmadık ve biz orada da Allah"ın ayetlerine,Allah"ın peyamberlerine iman ettik ki,burada da inanıyoruz.Elhamdülillah,Elhamdülillah.

Arkadaşlar.İnananlar,gerçekten üstündür ve zafer,gerçekten inananlarındır.İnananlara müjdeler olsun!

Size bir soru:Kur"an israil(İbrahim)oğullarının peyamberlerini öldürdüğünü,tekrar tekrar,yani önemle vurguluyor.Acaba,içinizden biri,israil oğullarının veya herhangi bir toplumun,hangi peyamberi öldürdüğünü,bana Kur"an ile söyleyebilir mi?

Arkadaşlar.Vaktiyle,yani ilk yaşamlarında inkar etmiş peygamber düşmanı tescilli kafirleri,Allah bu dünya"ya da göndererek yaşam sürelerini biraz daha uzatıyor.Yani bu tür insanların,çok büyük bir kısmının bu dünyada da inanma şansı yoktur.Bu tesbitimi,aşağıdaki ayetin,teyid ettiğini düşünüyorum.

...Sonra onun ardından bir çok elçileri kavimlerine gönderdik;onlara,belgeler getirdiler,Ancak önceden yalanlamış oldukları şeye bir türlü inanmıyorlardı.İşte haddi aşanların kalplerini böyle mühürleriz.10/74

Selam ile.

 

 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
mirror
Katilimci Uye
Katilimci Uye


Katılma Tarihi: 13 mart 2007
Gönderilenler: 92
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı mirror

Selam Dostlar

 ی وم(yevm) : gün; zaman; an; eon

03:155 İki topluluğun karşılaştığı GÜN (ZAMAN) geri dönüp gidenleriniz var ya, yaptıkları bazı işler yüzünden şeytan onların ayağını kaydırmak istemişti. Andolsun, Allah onları yine de affetti. Allah Gafûr'dur, Halîm'dir.

05:109 Allah, resulleri bir araya getireceği GÜN (ZAMAN) şöyle der: "Size ne cevap verildi?" Şöyle derler: "Hiçbir bilgimiz yok. Gaybları en iyi biçimde bilen sensin, sen!"

06:73 Gökleri ve yeri hak olarak yaratan da O'dur. "Ol!" DEDİĞİ GÜN (ZAMAN), hemen oluverir.

09:03 Bir de Allah ve resulünden insanlara Büyük Hac GÜNÜ (ZAMANI) bir duyuru var...

16:80 ...Hayvan derilerinden size, gerek güç GÜNÜNÜZDE (ZAMANINIZDA) gerek konduğunuz GÜNDE (ZAMANDA) rahatça taşıyacağınız evler yaptı...

50.30 O GÜN (ZAMAN) cehenneme: "Doldun mu?" deriz. O ise: "Daha yok mu?" der.

Allah, bize çoğu ayette (7:54, 10:3, 11:7, 25:59, 32:4,50:38, 57:4) gökleri ve yeri 6 günde yarattığını bildiriyor. Bu 6 gün 41:9-12’de açıklanan 6 periyodik aşamadır.

Yevm kelimesinin belirli bir zamanı işaret ettiğinin kanıtı olarak 9:36 ayetini görebiliriz:

9.36 Gökleri ve yeri yarattığı GÜNDEKİ ( yevme KHalekas semavati vel erda ) yazısına göre, Allah katında ayların sayısı onikidir.

Gördüğünüz gibi 7:54, 10:3, 11:7, 25:59, 32:4, 50:38, 57:4 ayetlerinde 6 gün olan yerin yaratılışı bir gün oluyor. Bu, Kuran’da geçen “yevm” kelimesinin “24 saatlik zaman periyodu” anlamına gelmediğinin açık bir örneğidir.

Akıl işletmeyi emreden,zalım olmayan Allahın ımtıhanları elbette mantıklıdır,ögutlerde ınsanlara fayda vardır.Yahudılık azgınlık demektır,nımete,canlılara saygısızlık ve hayvan haklarını çiğneme olarak,ureme dönemı av yasagını cumartesı gunu tatılı şeklınde yozlaştırmak yahudıler ıçın çocuk oyuncagıdır.Yahudı devşirmesi Ebu hureyre ve benzer zıhnıyet, hadıslerle Tevrat yargılarını dıne sokmuş Kuranda bu yargı ıle meallenmış,böyle gelmiştir 1400 sene...

 

Yukarı dön Göster mirror's Profil Diğer Mesajlarını Ara: mirror
 
dost1
Admin Group
Admin Group


Katılma Tarihi: 28 haziran 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 538
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı dost1

Selamün Aleyküm! Değerli Mirror Kardeşim!

 

 Âraf 163 ve sebt günü ile ilgili görüşlerim aşağıdadır.

 

Âraf;163 "Ves'elhüm anilkaryetilletiy kanet hadıratel bahr iz ya'dune fiys sebti iz te'tiyhim hıytanühüm yevme sebtihim şürrean ve yevme la yesbitune la te'tiyhim kezâlike nebluhüm bi ma kânu yefsükun;"

 

"Ve onlara, o deniz kıyısındaki kentten de sor. O sırada onlar sebtte haddi aşıyorlardı. Sebtlerinin gününde hutları (balıkları / bunalımları) akın akın geliyorlardı, sebt yapmadıkları gün gelmiyorlardı. İşte fasıklık etmeleri sebebiyle Biz onları böyle belâlandırıyoruz. "

 

Bu ayette İsrailoğullarının, ne olursa olsun her zaman kazanma zihniyetinde oldukları, kazançlarına engel olması sebebiyle ibadet günlerinde bunalıma girdikleri bildirilmektedir. Ancak, ayeti böyle anlamak için, sözcüklerin Kur’an’da hangi anlamda kullanıldığının tahlilini iyi yapmak gerekmektedir.

 

“Sebt” günü

 

Halk arasında “cumartesi günü” olarak bilinen “sebt” günü; insanların günlük yaşamları ile ilgili işlerini (dünyevî işler) bir taraf bırakıp bunları hiç düşünmeden, sadece Tanrı’nın sözlerini dinledikleri ve bunları derin derin düşünmeye vakit ayırdıkları, dolayısıyla hem bedenlerini hem de ruhlarını dinlendirdikleri gündür.

Tevrat’ta “Şabat Günü” olarak geçen “sebt” günü hakkında yazılanlar için Çıkış 20. Bölüm; 1–11. cümlelere bakılabilir.

 

“sebt” yapıldığında gelen “hut”ların balık olmadığı, karamsarlık ve  bunalım olduğu Kur'an'daki Yunus Peygamberle ilgili ayetlerin bütününe bakılırsa görülür. 

Buna göre ayetteki, “sebt” yapılan günde “hut”ların akın akın geldiğine ve “sebt” yapılmadığında gelmediğine dair ifade; İsrailoğullarının “sebt”e uyduklarında çalışmadıkları için kazanç sağlayamadıkları ve bu yüzden bunalıma girdikleri, “sebt”e uymadıklarında ise çalışıp kazanç sağladıkları için sıkıntıya düşmedikleri anlamına gelmektedir.

“Hut” sözcüğünün bu ayette hakikat anlamıyla kullanılmadığının bir başka göstergesi ise, ayette geçen “hıtanühüm (onların balıkları)” ifadesi ile balıkların kavme izafe edilmesidir. Zira balıklar denize ait olup, kavme ait olmaları söz konusu olamaz.

Bu bilgiler ışığı altında 163. ayetten anlaşılan :

Allah’ın kendilerine “Haftada bir gün sebt yapacaksınız; dünya işleriyle uğraşmayacaksınız, ibadet edeceksiniz.” dediği İsrailoğulları, sebte uydukları zaman iş yapıp para kazanmadıkları için çileden çıkıyorlar, aşırı derecede sıkıntıya, karamsarlığa, bunalıma düşüyorlardı. Yani, sebt günü İsrailoğullarının bunalımları, sıkıntıları artıyordu.

 

Kusursuluk sadece Allah’a mahsusdur.

Şüphesiz en doğrusunu bilen Allah’tır.

Sevgi,saygı ve muhabbetle.

Allah’a emanet olunuz.

 

Yukarı dön Göster dost1's Profil Diğer Mesajlarını Ara: dost1
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

Bu bilgiler ışığı altında 163. ayetten anlaşılan :

 

Allah’ın kendilerine “Haftada bir gün sebt yapacaksınız; dünya işleriyle uğraşmayacaksınız, ibadet edeceksiniz.” dediği İsrailoğulları, sebte uydukları zaman iş yapıp para kazanmadıkları için çileden çıkıyorlar, aşırı derecede sıkıntıya, karamsarlığa, bunalıma düşüyorlardı. Yani, sebt günü İsrailoğullarının bunalımları, sıkıntıları artıyordu.

 

Selamün Aleyküm Dost1

Açıklamanız ve yorumunuz farklı ve gayet de mantıklı. İstifade ettim, teşekkürler.

Bu, Cumartesi balık tutma-tutmama konusundan ne hikayeler üretilmiş. Araf 165 ve 166’yı da işin içine katarak…

Bu linkten Cübbeli Ahmet bağımlısı olduğum günlerde ondan dinlediğim bir vaazda anlatılan hikayeyi okuyabilirsiniz. Ve konu hakkındaki kişisel görüşlerimi.

Kıymetli Dostum, bir süre önce foruma sorduğum bir soru vardı: İnsanlardan bazıları maymunlara ve domuzlara dönüştürüldü mü? Sizin konu hakkındaki yorumlarınızdan istifade etmek isterim.

Muhabbetle, Alperen




__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
Semazen
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 26 ocak 2006
Gönderilenler: 679
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Semazen

Alperen Yazdı:

Bu bilgiler ışığı altında 163. ayetten anlaşılan :

Allah’ın kendilerine “Haftada bir gün sebt yapacaksınız; dünya işleriyle uğraşmayacaksınız, ibadet edeceksiniz.” dediği İsrailoğulları, sebte uydukları zaman iş yapıp para kazanmadıkları için çileden çıkıyorlar, aşırı derecede sıkıntıya, karamsarlığa, bunalıma düşüyorlardı. Yani, sebt günü İsrailoğullarının bunalımları, sıkıntıları artıyordu.

Selamün Aleyküm Dost1

Açıklamanız ve yorumunuz farklı ve gayet de mantıklı. İstifade ettim, teşekkürler.

Merhaba,

Dar zamanda, meseleye bir soruyla minik bir katkı sağlayabilir miyim? (Zaman ayırıp söyleyeceklerimi detaylandırmak yerine, sözün özünü bir soruya sığdırmaya mecbur kaldığım için özür dilerim..)

Ortada bir "bunalım" varsa ve bu "Sebt"den kaynaklanıyorsa; "Hût" kelimesinin aslında ve/veya özünde "bunalım" manasına gelebileceğini neye dayanarak söylüyoruz?

Selamlar,

Neyzen_Semazen 

Yukarı dön Göster Semazen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Semazen
 
mirror
Katilimci Uye
Katilimci Uye


Katılma Tarihi: 13 mart 2007
Gönderilenler: 92
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı mirror

Selam Dost1

Öncelıkle sızde bakış açınızı paylaştığınız için tesekkur ederım,bu yorumu okumuştum ama sorguladığım noktalar sonrası bana yeterınce tatmın edıcı gelmemiştı.Bu yuzden kendı bakış açımıda paylaşmak istedim ve sebt yasagı ureme dönemı av yasağı yada bu balıkçı topluluğa çalışma yasağı olabılır mı sorusunu yönelttım.

Sorgulanması gereken bir kısım noktalar

-Allahın deniz kenarındaki bu sehre haftanın bir gununu ıbadet için ayırın diye emretmesi olasımıdır,ibadetin her gun olması gerekmez mı?

-hut kelımesı balık diye bılınıyor ise bunalım dıye cevırmek için guçlu kanıtlara ıhtıyaç yokmu?Ayetteki anlatım balıklar için daha uygun değil mı?

-hut kelımesı bunalımdır meali için Dost1 tarafından delıl gösterılen Yunusun hıkayesınde  Yunus balık tarafından yutulmadımı?Tum meallercılerın bu yorumu  değişmeli mi?Aynı şekılde Musa ve bılgın kul  kıssasındaki balıkta mı bunalım?Neden hep bahreyn yani deniz bu ayetlerde sık gecmiş?

Muhammed Esed 18:61 Fakat iki (denizin) birleştiği yere vardıklarında balıkları bütünüyle akıllarından çıktı ve denize dalıp gözden kayboldu.
Transliterasyon 18:61 Felemma beleğa mecmea beynihima nesiya hutehüma fettehaze zebılehu fil bahri seraba

 

-Bunalım akın akın gelır mı,Allah ruhlara bunalım verırmı,sunettulahta örnegı var mıdır?

-Baktığım arapça sözluklerde bu anlama rastlayamadım,bu kelıme hangi sözluklerde balık yerıne bunalım olarak gecer?

http://dictionary.sakhr.com/idrisidic_2MM.asp?Lang=T-A&S ub=%e1%cd%e6%ca

-Hamile hayvanların ureme dönemi av yasagı mı daha ılahı bir emirdir yoksa haftanın bır gunu dınlenmek mı?

Yukarı dön Göster mirror's Profil Diğer Mesajlarını Ara: mirror
 
dost1
Admin Group
Admin Group


Katılma Tarihi: 28 haziran 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 538
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı dost1

Selamün Aleyküm! Değerli Kardeşlerim!

Bir önceki yazıdan oluşacak soruları gidermeye yararlı olur düşüncesiyle:

Yunus peygamberin Kur’an dışı hikâyesindeki akıl dışı olayları mucize kabul ederek, Allah’ın kudretinin bunları yapmaya yeteceğini ileri sürmek, bize göre yanlıştır.

 

Çünkü Yusuf peygamber kıssası gibi kıssaların Kur’an’da yer alma sebebi, Rabbimizin bir güç gösterisi veya muktedir olduğu mucizelerin beyanı değildir.

 

Ayrıca, bu olaylar bir mucize de değildir. Mucize olabilmesi için olayların; bir peygamber tarafından, getirdiği mesajın doğruluğunu ispat etmek üzere ve herkesin gözleri önünde yapılmış olması gerekir.

 

Şüphesiz ki Yüce Allah her şeye kadirdir. Fakat buradaki konu Rabbimizin kudreti değil, Yunus peygamber hakkında anlatılanların gerçekten meydana gelip gelmediğidir.

 

Yani, burada şu soruya cevap aranmalıdır: Acaba, Saffat 143, 144. ayetlerde sözü edilen olay, sözcüklerin hakikat manaları doğrultusunda gerçekten meydana gelmiş midir, yoksa bu sözcükler ayetlerde mecaz anlamda mı kullanılmıştır?

 

Kur’an’ın anlatım özellikleri ve ayet çeşitleri dikkate alındığında, bazı sözcüklerin mecaz anlamlarda kullanıldığı, dolayısıyla da Yunus peygamber ile ilgili ifadelerin müteşabih olduğu görülmektedir:

 

1)   Kalem suresinin 48. ayetindeki “makzum” sözcüğü aslında; “boğazın tıkanması, sıkıntıdan nefes alamamak” demektir.

 

Sözcüğün bu anlamı Türkçeye “nefes nefese”, “soluk soluğa”, “havasızlıktan boğulacak hâlde” deyimleriyle çevrilebilir.

 

Ancak, bu nefes darlığı, içinde bulunulan dertten, sıkıntıdan, ıstıraptan da kaynaklanabilir. Nitekim Yunus peygamberle ilgili diğer ayetler göz önüne alındığında bu nefes darlığının, sözcüğün hakikat anlamına uygun olarak havasızlıktan değil, sıkıntıdan kaynaklandığı görülmektedir.

 

2)   Enbiya suresinin 87. ayetinde Yunus peygamberin “karanlıklar içinde” olduğu bildirilmiştir. Buradaki karanlık da yine sözcüğün hakikat anlamına uygun olan “ışıksızlık” değil, zihinsel bunalımdır. Bunu anlamak için Bakara suresinin 257. ayetine bakmak gerekir:

 

Bakara; 257: Allah, iman sahiplerinin Veliy’sidir (yol gösteren, yardım eden, koruyan yakınıdır); onları karanlıklardan aydınlığa çıkarır. Küfre sapanlara gelince, onların Yakın Kimseleri tağuttur ki, kendilerini nurdan karanlığa çıkarır. Bunlar cehennem halkıdır. Orada sürekli kalacaklar onlar.

 

Görüldüğü gibi Yüce Allah karanlıkta kalanları kurtarmak için onlara ışık tutacağını söylememekte, tağut da saptırdıklarını ışıklarını söndürmek suretiyle karanlığa sürüklememektedir.

 

Dolayısıyla nur; “manevî aydınlık, mutluluk”, karanlık da; “zihinsel karanlık, bunalım” anlamına gelmektedir.

 

3)   Enbiya suresinin 88. ayetinde Rabbimiz, Yunus peygamberi “ğamm”dan kurtardığını bildirmektedir.

 

“Ğamm” sözcüğü ve türevleri hakikat manasında “bulut” demektir.

 

Ama sözcük mecazen; “keder, üzüntü, sıkıntı, bunalım, karanlık” anlamlarında da kullanılır.

 

Nitekim Türkçeye de bu anlamıyla geçmiştir. Dolayısıyla “ğamm” sözcüğü bu ayette, Yunus peygamberin buluttan kurtarıldığını değil, üzüntüden sıkıntıdan kurtarıldığını ifade etmektedir.

 

4)   Saffat suresinin 142. ayetindeki “onu balık yutmuştu” ifadesi, Yunus peygamberle ilgili diğer ayetler göz önüne alındığında; Yunus peygamberin üzüntüye boğulduğu, sıkıntıya düştüğü, bunalıma girdiği anlamına gelmektedir.

 

Yunus peygamberin dopdolu (yükünü tam tamına almış) gemiye doğru kaçtığı (gittiği) hatırlanacak olursa, geminin dopdolu olması sebebiyle binememesi onu üzmüş, bunalıma düşürmüş olmalıdır.

 

Çünkü Yunus peygamber, gemiye binmek isteyen birçok yolcu arasında, kimin gemiye bineceğini belirlemek için çekilen kur’ada kaybetmiş, gemiye binip kaçamamış, bu yüzden de üzülmüş, sıkılmış ve bunalmıştır.

 

Yunus peygamberin -eğer tesbih edenlerden olmasaydı- diriliş gününe kadar balığın karnında kalacak olduğunun bildirilmesi ise, Yunus peygamberin sıkıntısının, bunalımının uzun süreceğinden kinayedir.

 

Yunus peygamber ile ilgili olan ayetlerdeki “hut” sözcüklerinin “balık” anlamında kullanılmadığı böylece anlaşıldığına göre denilebilir ki, “hut” sözcüğünün Musa peygamber ile ilgili ayetlerinde geçen (Kehf suresinin 61. ve 63. ayetleri) “hut” sözcükleri de, yani Musa peygamberin “hut”u da, Yunus peygamberin “hut”u gibi; balık değil, düşmüş olduğu bunalımdır, karamsarlıktır.

Kaynak: İşte Kur'an (Hakkı Yılmaz) 

Kusursuzluk sadece Allah'a mahsusdur.

En doğrusunu bilen Allah'tır.

Sevgi,saygı ve muhabbetle.

Allah'a emanet olunuz.

Yukarı dön Göster dost1's Profil Diğer Mesajlarını Ara: dost1
 
mohocuc
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 31 ocak 2007
Gönderilenler: 8
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı mohocuc

Dediklerinizi doğru kabul edelim, böyle bir mecazileştirme olsun diyelim. Niye direkt bu adam bunaldı, ümitsizliğe düştü denmiyorda balık-bulut anlamına gelen sözcüklerle bu durum ifade ediliyor. Niye? Niye zorlaştırılıyor bu anlatımlar? Kuran çok zor anlaşılması...

Yukarı dön Göster mohocuc's Profil Diğer Mesajlarını Ara: mohocuc
 

Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats