Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Anlayamadığın konu nedir?Dikkatli oku sureleri.Peygamberler elçidir.Ayetlerde elçi yazıyormu?Mealciler kafalarına gore "deki" veya "Ey Muhammed" eklemişler.Ayetlerin aslı senin yazdığın gibi.Bizi rabbimiz ayetler ve kuran eşliğinde uyarıp müjdeliyor.Bahsi geçen kuran ve ayetler aksi halde elçiyim denirdi.Evet bu kuran bize müjdeci ve uyarıcı olduğunu rabbimizin bize olan sevgi ve merhameti sayesinde ayetleri ile bildiriyor.
Kuran'ın açık bir uyarıcı olduğu daha bir sürü ayette yer alır.
Bu anlam bütünlüğünde okunmalı bence.
En son alternatif ise bunu Kuran'ın bize olan mesajı olarakta alabilirsin.Yani kuranın kendi sözleri.
(CÂSİYE suresi 20. ayet)
A. Bulaç
Bu (Kur'an), insanlar için basiret (nuruyla Allah'a yönelten ayet)lerdir, kesin bilgiyle inanan bir kavim için de bir hidayet ve bir rahmettir.
(SÂD suresi 29. ayet)
A. Bulaç
(Bu Kur'an,) Ayetlerini, iyiden iyiye düşünsünler ve temiz akıl sahipleri öğüt alsınlar diye sana indirdiğimiz mübarek bir kitaptır
(FUSSİLET suresi 42. ayet)
A. Bulaç
Batıl, ona önünden de, ardından da gelemez. (Çünkü Kur'an,) Hüküm ve hikmet sahibi, çok övülen (Allah)tan indirilmedir.
(ZUHRUF suresi 3. ayet)
A. Bulaç
Gerçekten Biz onu, belki aklınızı kullanırsınız diye Arapça bir Kur'an kıldık.
(MUHAMMED suresi 24. ayet)
A. Bulaç
Öyle olmasa, Kur'an'ı iyiden iyiye düşünmezler miydi? Yoksa birtakım kalpler üzerinde kilitler mi vurulmuş?
KAF suresi 1. ayet)
A. Bulaç
Kaf. 'Şerefli üstün' Kur'an'a andolsun.
HAŞR suresi 21. ayet)
A. Bulaç
Şayet biz bu Kur'an'ı bir dağın üzerine indirmiş olsaydık, andolsun onu Allah korkusundan saygı ile baş eğmiş, parça parça olmuş görürdün. İşte Biz, belki düşünürler diye, insanlara böyle örnekler veririz.
Katılma Tarihi: 30 nisan 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
ismaildk Yazdı:
Kur'an Allahın kelamımıdır ? Öyleyse bu ayetlerde Allahın sözlerimidir ?
"Bu Kitap Allah'tan başkasına ibadet etmemeniz için indirildi. Kuşkusuz, ben size O'ndan gelen bir uyarıcı ve müjdeciyim." (Hud/2)
O halde hemen Allah'a kaçın; haberiniz olsun ki, ben size ondan gelen açık bir uyarıcıyım. (Zariyat/50)
Allah'la beraber başka bir tanrı uydurmayın; haberiniz olsun ki ben size ondan gelen açık bir uyarıcıyım.(Zariyat/51)
selam
Evet kuran Allah kelamıdır.
Şûrâ Sûresi
51 - Allah bir insanla ancak vahiy yoluyla, yahut perde arkasından konuşur. Yahut bir elçi gönderip, izniyle ona dilediğini vahyeder. Şüphesiz O yücedir, hüküm ve hikmet sahibidir.
__________________ O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Katılma Tarihi: 20 mart 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 74
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
السلامعليكمورحمةاللهوبركاته
Kuran Allah’ın Kelamıdır ve Kuranda çelişki yoktur. Bu konuda tartışmamalı uzlaşmalıyız. Kuran dili çok renkli ve mucivezi üsluptadır. Ve Kuran alışılma mış bir üslubu takip edip konuları değişik zaman ve mekânlarda ele alır.Mesela Kuran'ın geneli incelenirse oldukça ben ve bizkelimeleri dikkatimizi çeker ve bu kelimeler birer zamirdir Oysa Allah tekildir. Bu karmaşıklığın sebepi eksik bilgi, anlamada aldanmalar ve çevirideki hatalar olabilir. Yine en doğrusnu Allah bilir. Bilakis ilahi vahiy ile peygamber efendimiz dir Kuran’ı kaleme alan! Bu söz Allah’a değil peygambere aittir, onun ağzından çıkmıştır sözününde 2 sebepi vardır.1.si çeviriden kaynaklanan hatalar2.si Okurdan kaynaklanan hatalar.
Okunuş: Ella ta'büdu illellah inneni leküm minhü neziruv ve Beşir
(De ki: Bu Kitap) "Allah'tan başkasına ibadet etmemeniz için (indirildi). Şüphesiz ki ben, onun tarafından size (gönderilmiş) bir uyarıcı ve müjdeleyiciyim.[Diyanet Açıklamalı]
Kişisel olarak bu ayetteki sözün sahibinin Hz. Muhammed olduğu kanaatindeyim. Kaç tane müjdeleyici ve kaç tane kuran yazan peygamber var ki?Allah zikri biz indirdik biz koruyacağız diye söz vermemiş midir? Bu ayette konuşan açıkça Muhammed efendimizdir. Sonuçta onun konuşmasını Allah dilemiş ve Allah’ın izniyle olmuştur. Bunu fark edemeyenler ve kurandan içine şüphe düşen mealciler peygamberin sözünü gaf olarak algılar. Ve bunu örtmeye çalışan kimi mealciler ayetteki orijinalinde bulunmayan "De ki" sözcüğünü meale parantez içinde monte etmektedirler. (De ki: Bu Kitap) "Allah'tan başkasına ibadet etmemeniz için (indirildi). Şüphesiz ki ben, onun tarafından size (gönderilmiş) bir uyarıcı ve müjdeleyiciyim. Bu parantez içindeki yazılan kelimeler, Mealcilerin Orijinalinde yok ama daha iyi anlamanız için yazdıkları kelimelerdir. Tıpkı yukarıdaki ayet gibi. Hepimizin tek bir amacı var Allah’a iman edip istediği şekilde kulluk etmek. Keza (De ki) sözcüğü olmasaydı bu seferde Allah bu misalle neyi kasdetti bu ne biçim meal? Gibisiden başlayarak normalde ayete içeriği bozulmadan + parantez gelen kelimenin yerine ayetin içine eklemeler yapılacaktır tıpkı “üzerinde 19 bekçi vardır” gibi. En doğrusunu Allah bilir. Örneğin Fatiha ve zariyat50–51 Suresi'nde aynı iddialar ileri sürülmektedir. Bu tamamen Nefsanî ve kasıtlı bir varsayımdır. Keza fatiha süresi dua ayetidir. Eğer o ayette Rahman (ve) rahîm (olan) Allah'ın adıyla. Yerine Ben sizin Allah’ınızım/Rabbininzim yazılsaydı dua olarak acaba nasıl söylenebilirdi?Bu olsa olsa Dua dan vahiydenbi haber birisinin peygamber sevgisini öldürmek için kasıtlı veya kasıtsız egosal cvp için ileri sürdüğü zandır.Yanlışlarımdan Allah’a sığınırım
"Yani kuşkusuz ben ondan size gelen uyarıcı ve müjdeciyim diye Allah'mı söylüyor,Hz.Muhammed (S.A.V.)' mi ? "
Senin niyetin bozuk arkadaş.Eğer samimi insan olsaydın hem yazdığın ayetlerden önce kendi anladığını yazar,hemde kafana takılanı sorardın.
Üstelik yukarıda yazdığın şekliyle rabbimizin adını öylesine yazarken, son elçi Muhammed'in adını yazarken hürmette kusur etmemen seni ele veriyor.Evet,samimiysen önce ne demek istediğini söyle,sonra millete sor,tamammı kardeş?
__________________ "Bir kavme olan kininiz sizi adaletten ayırmasın.."
Katılma Tarihi: 30 nisan 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
ismaildk Yazdı:
Yani kuşkusuz ben ondan size gelen uyarıcı ve müjdeciyim diye Allah'mı söylüyor,Hz.Muhammed (S.A.V.)' mi ?
Ben bu ayetlerde bunu anlayamadım !
Selam İsmail
Bu sözü Allah SÖY-LE-Tİ-YOR.Bunda anlamayacak ne var bunuda ben anlamadım.Kuran Allah kelamıdır.Vahy yoluyla peygamberimizin kalbine inmişitir. Hz muhammedin Allahın emrettiğinin haricinde görüş beyan edip onu kurana sokması söz konusu olabilirmi?
__________________ O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Katılma Tarihi: 10 ekim 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 18
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Adalet kardeşim, gelenekçiler gibi davranıyosun.Allah-ü Teala hazretlerinin (oldumu şimdi istediğin ki diğer yazılarımda genelde bu şekildedir) habibim dediği insanı, öncelikle son elçi Muhammed falan diye baside indirgemende enteresan.Kur'andaki dini yaşamaya,hadis ve sünnetlerin şüpheli oluşu ve aslolan Kur'an fikrine kesinlikle evet ama bu Resule saygısızlık yapma hakkını vermez kimseye.Al bide sana paranoya; sen yumurtlamak demişsin benim fikrime ki bu hayvanlara mahsus bir olaydır.O halde sen bana hayvan diyerek hakaret ediyosun bende hakkımı sana helal etmiyorum.Saygı çerçevesinin dışına taşmak kimseye hiçbişey kazandırmayacaktır.Ayrıca böyle deyişim beni ele veriyomuş Evet itiraf ediyorum ben beşiktaşlıyım
__________________ Allah size kitabı detaylandırılmış bir halde indirmişken Allah'ın dışında bir hakem mi arayayım?
Bu Kitap'ı sana yalnız şunun için indirdik: Hakkında ayrılığa düştükleri şeyi onlara iyice açıklayasın ve Kitap, iman eden bir topluluk için kılavuz ve rahmet olsun.
Sonra, güzel davrananlara nimetimizi tamamlamak, her şeyi ayrıntılı kılmak, bir kılavuz ve rahmet olmak üzere Mûsa'ya o Kitap'ı verdik ki onlar Rablerine kavuşacaklarına inanabilsinler.(Hz Musanın kitabının ve dolayısıyla tebliğcisi Hz Musanın rahmet olduğu vurgulanmış)
Dedi: "İşte böyle! Rabbin buyurdu ki: 'O benim için çok kolaydır. Böyle olması onu, insanlara bir mucize ve bizden bir rahmet yapmamız içindir. Hükme bağlanmış bir iştir bu."(Hz isa nın insanlara rahmet olduğu vurgulanmış ve ismi geçmesede tabiki tebliğ ettiği Kitabın)
Levlâke levlâk...)''Ya Sevgilim,Sen olmasaydın, alemleri yaratmazdım" sözünün hadis olmadığı hadis bilginlerince tespit edilmiştir. (Aclûnî, Keşfü'l Hafâ, H. No:2123; Nasıruddin el-Elbânî, Silsitetü'l-Ahadisi'z-Zaife, H. No:282) ..Ayrıca ''Ben insanları ve cinleri bana ibadet etsinler diye yarattım''(Zariyat 56) ayetiylede çelişmektedir.Bu yazıDiyanetin dini sorular merciinin cevabıdır.
Ve biz seni ancak âlemlere bir rahmet olarak gönderdik(Hz Muhammedin ve dolayısıyla tebliğ ettiği kitabın rahmet olduğu vurgulanmış)
Levlake hadisi toplumuzda çok yaygın olarak duvardaki tablolarda ,tasavvuf döneminden kalma kasidelerde ve son olarakta kulaktan dolma din dediğimiz dının en hızlı ve en cahılce yayılma biçimi içersinde çok müslümanın inancına girmiştir,olmazsa olmazdır.En kötüsüde şirk dini hiristiyanlıkta aynı iddayı İsa için yapar.Kutsi hadis olarak geçer ,kudsi tanımıda tartışmalıdır alımlerce,Çünkü normal hadislerinde çoğu Allahın sözüymüş gıbı hukum verır,oysa normal hadıs sadece Kuranı yorumlamalıdır..Kudsi hadis terimi araştırmama göre diğer kıtaplardakılerle yani incil ve tevrat benzerlık tasıyan hadisler için uydurulmuştur.
Bu hadisin ilk tasavvuf döneminde Şam da çıktığı rivayet edilir.Rivayete görre bu söz ,övgü amaçlı olarak hiristiyanlarla karşılıklı peygamber üstünlük yarışı yaparken uydurulmuş,tabii yine iyi niyetle :)) Akıllı düşman cahil dosta yeğdir,ne resulun ne de Allahın böyle dosta ihtiyacı yoktur.Peygamberimiz Kuranda en güzel şekilde övülmüş,kendisi ve tebliğ ettiği Kuran alemlere rahmet ve kılavuz olarak gönderilmiştir.Peygamberimizi yarı ilah konumuna sokup sanki bütün kullar onun hatrına yada onun için yaratılmış gibi bir düşünçe çok büyük bir sapma ve hatta şirke bulaşmak olur.Kuranın tek bir yerinde peygamberimize Allah sevgilim diye hitap etmez,bu hitap ancak eşe yapılır,eş koşmaktır,dahası Allahın herşeyi yaradan sıfatından değilde peygambermiz için yaratıcı sıfatını kullandığı, sanki yaratmak için ona muhtaç yada onun memmnuniyetine ihtiyaç duyuyor iddasını vermek çok büyük bir gaflet ve vebaldir.Allah isimlerinden dolayı ,Yaratan olduğundan dolayı yaratır ve hiç bir başka varlığa ıhtıyaç duymaz yada onun menuniyetini,onayını arzulamaz.
Kuranı eksik görüp bu hadisi kabul edenlerin bir hatasıda peygamberimizin yaratılan ilk ruh yada insan olduğu inancına kapı açmalarıdır,o yüzden ikinci uydurma hadis olarakta şuna inanılrlar:"Adem henüz su ile toprak arasında iken ben peygamber idim.” (Ahmed bin Hanbel, c. 4, s.127-128) Bu hadiste Diyanet tarafından sahıh kabul edılmez ayrıca Kurandaki ilk insan Ademin yaratılmasıyla çelişir.Bu hadisi savunan hocalar Ademın ılk insan, peygamberimizin ise ruhlar alemindeki ilk ruh olduğunu söyleyerek foyalarını kapatmaya çalışırlar.Ama ayetler gösteriyor ki Ademın ruhu ruhlar aleminden çağrılmadı, o aynı zamanda yaratılan ilk ruhtu Allah bedenının içine kendi ruhundan üfleyerek Ademi yarattı,peygamberimizin ilk yaratılan ruh olduğu Kuranda gecmez yani bu hocalar Kuranı yıne eksık Allahı ve kelamını kusurlu buldu.Enam 38,yusuf 111 Kitap eksik değildir,herşeyi ayrıntılıanlatır.
Yüzü suyu hürmetine dua etmek yada diğer anlamıyla torpil isteyıp hatırı için deyıp aracı koymak,sonradan uydurulmuştur.Böyle bir dua ne Hz Muhammed,ne sahabi ne tabii nede imamlarından aktarılmıştır.Bu şekilde duayı mezhep adına yaptıklarını söyleyenlerde buyuk yanılgıdadırlar.Hanefi alimlerinden İbn Ebil-İzz şöyle diyor:
''Kişinin Allahtan başkasına duasını kabulune sebeb kılması ve onunla tevessulde bulunması caiz değildir.''
''DEKİ ALAHIN DILEMESI DIŞINDA BEN KENDIME BİLE BIR FAYDA VE ZARAR VERECEK DURUMDA DEĞİLİM''Araf7/188
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma