Yazanlarda |
|
efrayim58 Uzman Uye
Katılma Tarihi: 13 subat 2007 Gönderilenler: 1098
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Efrayim
Sevgili dostlar,
çocukları da olan iki kişi evlediği zaman, üvey kardeş olan çocukların birbiriyle evlenmek istedikleri halinde, bu evliliğe dinimizin bakış açısı ve medeni kanunumuzun bakış açısı nelerdir?
Erkek,amcasının eşini,dayısının eşini,eşinin,teyzesini halasını,kızkardeşini,üvey annesinin kardeşini,
Kadın, teyzesinin eşini,halasının eşini,eşinin kardeşi,amcası ve dayısı,üvey babasının kardeşi ile evliliklere( ölüm ve ayrılmaları sonunda) dinimizin bakış açısı ve medeni kanunumuzun bakış açısı nelerdir?
Sevgi ile,
|
Yukarı dön |
|
|
Yorumcu Uzman Uye
Katılma Tarihi: 08 mart 2010 Gönderilenler: 171
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Sevgili Efrayim.Bu sorularına Kur"an ile örtüştürerek cevap verebilecek bir müslüman dünya da yok.Allah"ın izniyle ben hariç.Yoksa beni mi tahrik etmeye çalışıyorsun.Çünkü bu konu,benim üzerinde en çok çalıştığım ve çok önem verdiğim bir konu.Bana göre yaptıkları yasak evlilikler yüzünden islam dünyasının genetiğide bozulmuştur.
Kur"an,hiç bir şeyi,sebebsiz veya hikmetsiz yasaklamaz.Kur"an eğer bir şeyi yasaklıyorsa,mutlaka bir hikmete binaen yasaklamaktadır.Bundan dolayı,müslümanlar,Kur"an"ın,neyi yasaklayıp,yasaklamadığını çok iyi bilmek veya çok iyi incelemek zorundadır.
Örneğin:Kur"an,hiç bir istisna göztermeden,iki kızkardeşten,ikincisi ile evlenmeyin derken,zavallı din adamları,eşiniz öldüğü takdirde baldızınızla evlenebilirsiniz demektedirler.Yani zavallı din adamları ölümü bir yok oluş olarak değerlendirmektedirler.Halbu ki, Kur"an,ölenlerin eşleri ve yakınlarından iyi olanlarla bir arada olduklarını,tekrar tekrar söylemektedir.
Gene Kur"an,Abalarınızın evlendiği kadınlarla evlenmeyin derken,zavallı ve de beyinsiz din adamı veya fıkıhcılar,amcaların dul kalan veya boşanan eşleriyle evlenilebileceğini söylüyor.Halbu ki Kur"an"ın amcaları da,"abalar"kavramının içine soktuğu çok açıktır.2/133.ayetten,Yakup amcasından söz ederken,"abam"diye söz etmektedir.
Ayrica Kur"an,akraba evliliğini de kesinlikle yasaklamaktadır.Ama anlayan,sallayan mı var.
Şimdi anlıyormusunuz,din adamlarına neden,zavallı veya beyinsiz dediğimi?
Selam ile.
|
Yukarı dön |
|
|
Yorumcu Uzman Uye
Katılma Tarihi: 08 mart 2010 Gönderilenler: 171
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Sevgili Efrayim.
Sorularına cevap vermediğimin farkındayım.Sorularına da cevap vereceğim.Ama amcaların eşleriyle evlenmenin y6asaklandığı verdiğim ayetlerden açıkca anlaşılıyor.
Sorularına cevap vermeden önce bir şeyi özellikle bilmeni isterim.Kur"an ölüleri yok farzetmez.Yani Kur"an dirilerle beraber ölülerede hitap eder.Diğer bir ifade ile,Kur"an"a,ölülerde muhataptırlar.Zaten ölüm,yani vefat,müteveffa,meyt gibi kelimelerin lugat anlamı,bir yerden bir yere gitmektir.Yok olmak veya buzdolabına kaldırılmak değildir.Bilmem anlatabildim mi? sorularına özel olarak ve Kur"an ile cevap vereceğim inşallah.
Selam ile.
|
Yukarı dön |
|
|
Yorumcu Uzman Uye
Katılma Tarihi: 08 mart 2010 Gönderilenler: 171
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Efrayim
Sevgili dostlar,
çocukları da olan iki kişi evlediği zaman, üvey kardeş olan çocukların birbiriyle evlenmek istedikleri halinde, bu evliliğe dinimizin bakış açısı ve medeni kanunumuzun bakış açısı nelerdir? Medeni kanunda durum nedir bilmem.Zannedersem medeni kanuna göre evlenebilirler.Çünkü bu tür evliliklerin olduğunu biliyorum.Kur"an"a veya benim Kur"an anlayışıma göre,söz konusu çocuklar,üvey kardeş olmadan önce birbirlerine gönül koymamışlarsa evlenemezler.Çünkü Allah"ın takdiri ile bir araya getirilmiş kardeşler olmuşlardır.Çünkü akrabalık,sadece kan bağı ile olmaz.Allah"ın dilemesi veya Allah"ın takdiri ile de olur.Örneğin peygamber eşleri Allah"ın dilemesi ile tüm müminlerin anneleri,yani birinci derece yakınlarıdır.Üvey kızlar,oğulların hanımları,baldızlar,kayınbladerler,kayınvalide, kayınpederler.v.s.lerde böyledir.Yani arada kan bağı olmadığı halde akrabadırlar.
4/23.ayetin evlenilmesi haram olan kişileri sayarken,"BİR ARAYA TOPLANMIŞ,İKİ KIZ VEYA İKİ KIZ KARDEŞTEN İKİNCİSİ"der.Bu durumda,bir anadan doğmuş veya bir arada büyümüş veya Allah"ın takdiri ile,senin sözünü ettiğin gibi bir araya toplanmış veya bir arada bulunmuş,samimi iki kız veya kadın arkadaştan,ikincisi ile ebediyen evlenemezsiniz.
Ama zavallı din adamları,bu ayeti,"iki kız kardeşi bir arada almayınız"şeklinde okumuş,anlamışlardır.
Halbu ki ayet,"VE EN TECMEUNE BEYNEL UHTEYNİ"demektedir.Ayet bir araya toplanmış birden fazla kardeş veya kişileri resmetmektedir.Ayet yoruma,yani içtihata son derece açık bir ayettir.Eğer varlık veya sosyal ayetleri göz ardı ederek ve salt yazılı ayetlerden hareket edersek,ayet din adamlarının okuduğu gibi de okunur,okunabilir.Ama böyle bir okuma,bana göre eksik,yani yanlış bir okuma olur.Yazılı ayetler,varlık ayetlerinden bağımsız yorumlanamaz,yorumlanma"malıdır.Eğer baba oğul bir arada oturmak zorunda ise,anne,kızın aynı koca evini paylaşması şık olmaz,dimi?
Devam edeceğim.
Erkek,amcasının eşini,dayısının eşini,eşinin,teyzesini halasını,kızkardeşini,üvey annesinin kardeşini,
Kadın, teyzesinin eşini,halasının eşini,eşinin kardeşi,amcası ve dayısı,üvey babasının kardeşi ile evliliklere( ölüm ve ayrılmaları sonunda) dinimizin bakış açısı ve medeni kanunumuzun bakış açısı nelerdir?
Sevgi ile,
|
Yukarı dön |
|
|
Guests Guest Group
Katılma Tarihi: 01 ekim 2003 Gönderilenler: -259
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
4/23.ayetin evlenilmesi haram olan kişileri sayarken,"BİR ARAYA TOPLANMIŞ,İKİ KIZ VEYA İKİ KIZ KARDEŞTEN İKİNCİSİ"der.
Her iki şekliyle de çeviri yanlış; âyette "BİR ARAYA TOPLANMIŞ İKİ KIZ veya İKİ KIZ KARDEŞTEN İKİNCİSİ" anlasmına gelebilecek bir ifade bulunmamaktadır.
"VE EN TECME'Û BEYNEL UHTEYN" ifadesinin anlamı: İki kızkardeşin arasını cemetmeniz de... haram...
Yani bir adam iki kız kardeşi ister aynı anda ister ayrı zamanlarda kendine nikahlayamaz. Kişiye karısının kızkardeşinin nikahı haramdır.
|
Yukarı dön |
|
|
Yorumcu Uzman Uye
Katılma Tarihi: 08 mart 2010 Gönderilenler: 171
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
4/23.ayetin evlenilmesi haram olan kişileri sayarken,"BİR ARAYA TOPLANMIŞ,İKİ KIZ VEYA İKİ KIZ KARDEŞTEN İKİNCİSİ"der.
Her iki şekliyle de çeviri yanlış; âyette "BİR ARAYA TOPLANMIŞ İKİ KIZ veya İKİ KIZ KARDEŞTEN İKİNCİSİ" anlasmına gelebilecek bir ifade bulunmamaktadır.
"VE EN TECME'Û BEYNEL UHTEYN" ifadesinin anlamı: İki kızkardeşin arasını cemetmeniz de... haram...
Yani bir adam iki kız kardeşi ister aynı anda ister ayrı zamanlarda kendine nikahlayamaz. Kişiye karısının kızkardeşinin nikahı haramdır.
Sevgili haktansapmaz.Keşke Kur"an arapcasına bu kadar vakıf olmasaydınız.Çok kere kendinizi Kur"an"ın o veciz lisanına kaptırıyorsunuz.Yani Kur"an sizi yutuyor.Keşke ayetlere daha özgün,daha bağımsız yaklaşabilseydiniz.Yani keşke sizde benim kadar cesur,yani cahil olabilseydiniz,diye düşünüyorum:)
Bana göre ayetten aldığınız mesaj yanlıştır.Çünkü iki kardeşin arasını cemetmekten maksat,iki kızkardeşle aynı anda evli olmaktır.Yani sizde ayeti glasik anlamıyla okuyorsunuz.Bana göre bu okuma,temelden sakattır.Çünkü Kur"an çok eşliliğe izin vermiyor ki,iki kız kardeşin bir araya getirilmesinden söz etsin.
Ayet,öncelikle,iki veya ikiden fazla kız kardeşlerden,sadece biri ile evlenebilirsiniz diyor.Yani ayet,rivayetlerin tam aksini söylüyor.Eğer karınız ölürse veya karınızdan boşanırsanız,karınızın diğer kardeşleri ile ebediyen evlenemezsiniz diyor.Yani zavallı atalarımızı yalanlıyor.
Ben iddia ve iman ediyorum ki,bu ayet,eşi ölen veya eşinden boşanan erkeklerin,baldızlarıyla veya eski eşinin yakın arkadaşlarıyla da evlenmelerini yasaklıyor.
Ayrica,ayetin dikkat çektiği kardeşliği,özel anlamdaki kardeşliğe yoruyorsunuz,yoruyorlar.Bu da doğru değildir.Çünkü böyle bir yorum,ayetin anlamını veya kapsamını daraltır.
Ayetin sözünü ettiği kardeşliğin,2/178.33/19.38/23.ayetler ve benzeri ayetlerin vurguladığı gibi,bir kardeşliğide içermediğini kim,nasıl iddia edebilir.Kardeş kelimesininde,bir çok versiyonu olduğu açık değil mi? Yani ayetin,samimi arkadaş veya yakınlara da dikkat çekmediğini iddia edebilirmiyiz?
Demem o ki,ayet veya konu,yoruma veya içtihad"a açıktır.Ben ayeti,sosyal veya kültürel ayetlerle örtüştürerek okuyor ve ayetin yakın arkadaş veya yakın komşuları da içerdiğine inanıyorum.
Sorarım size,bilhassa sosyete ve sanat çevrelerinde yaşanan bu tür evlilikleri,yani boşanan eşlerin yakın arkadaşlarıyla evlenmeleri,tasvip eden,bir allahın kulu var mı?
Size,çocukluğumda şahit olduğum bir olay anlatayım.Annemin amcasının oğlu,karısını boşadı.Boşanan kadınla,aynı köyden,bir başkası evlendi.Bunun üzerine,annemin amcaoğlu,annemin babasından,söz konusu adamı,yani köylüsünü vurmak için izin istedi.Annemin babası,yani dedem,yeğenine,sen vurma.Sen onun karısını dağa kaldır,vurmak ona düşsün dedi.
Ve öyle de yaptılar.Adamın karısını,yani boşadığı kadını dağa kaldırdılar.Adamda karısını boşayıp,babasının evine yolladı.6 ay sonra falan,karısı dağa kaldırılan adam,yani genç,Of ilçesinde,annemin amca oğluna kurşun yağdırdı.Olayı gören baba,yani annemin amcası da,söz konusu genci kurşun yağmuruna tuttu.
Karısı kaçırılan genç öldü.Annemin amcasının oğlu Ferşat ağır yaralandı.Çarşıda dolaşan bir kadın da seken kurşunlardan öldü.Bir çok masum insanda yaralandı.Rasim amca ve oğlu yıllarca hapislerde yattı.
Eğer,zavallı atalarımız,bu ayeti yanlış veya daraltarak anlamasaydı,80 haneli küçük bir köyde,komşunun boşadığı kadınla evlenmenin haram olduğunu bilecekti.
Selam ile.
Not:Sevgili haktansapmaz.Sende Efrayimın sorularına cevap vermeye çalışırsan,konuyu daha iyi anlarız diye düşünüyorum.
|
Yukarı dön |
|
|
Guests Guest Group
Katılma Tarihi: 01 ekim 2003 Gönderilenler: -259
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
"Bana göre ayetten aldığınız mesaj yanlıştır.Çünkü iki kardeşin arasını cemetmekten maksat,iki kızkardeşle aynı anda evli olmaktır.Yani sizde ayeti glasik anlamıyla okuyorsunuz.Bana göre bu okuma,temelden sakattır.Çünkü Kur"an çok eşliliğe izin vermiyor ki,iki kız kardeşin bir araya getirilmesinden söz etsin.
Ayet,öncelikle,iki veya ikiden fazla kız kardeşlerden,sadece biri ile evlenebilirsiniz diyor.Yani ayet,rivayetlerin tam aksini söylüyor.Eğer karınız ölürse veya karınızdan boşanırsanız,karınızın diğer kardeşleri ile ebediyen evlenemezsiniz diyor.Yani zavallı atalarımızı yalanlıyor.
Ben iddia ve iman ediyorum ki,bu ayet,eşi ölen veya eşinden boşanan erkeklerin,baldızlarıyla veya eski eşinin yakın arkadaşlarıyla da evlenmelerini yasaklıyor." Naci Çelik
.....
Merhaba sevgili Naci,
Bana göre ayetin o cümlesinden anlaşılması gereken şudur: Siz iki kız kardeşin nikahını birleştiremezsiniz. İki kız kardeş ile birlikte de olsa, (ölüm, boşanma gibi bir nedenle) birinin nikahı düştükten sonra da olsa evlenemezsiniz, ikisinin nikahını kendinizde birleştiremezsiniz.
Adamın eşinin ölümü veya ondan boşanması halinde de kızkardeşiyle asla evlenemeyeceğini, bir başka başlık altında, bu ayetle ilgili anlayışımı belirtirken, söyledim. (Başlığı hatırlamıyorum.)
Yani anlayacağın bunda malesef seninle aynı inançtayız. Ama bir çok konuda da farklı inançtayız, bu da ayrı bir gerçek. Sen benim bu ayeti kılasik anlayışla anlamamı bekliyodun ama yanıldın. Çünkü ayette sayılanlar istisnasız hepsi, evlenilmesi şartsız yasak olanlar.
Siz eşinizin dostunu, arkadaşını da ayetin mefhumuna, hükmüne dahil ediyorsunuz, bu da sizin tercihiniz. Kuran size yeniden vahiy olunuyor ki, onda istediğiniz değişikliği yapıyor, katkı yapıyor; yüklem ve özneleri dilediğiniz gibi değiştirme yetkisine sahip oluyorsunuz... Bana ise vahiy olunmadığı için ben kendimde böyle bir yetki bulamıyorum!
"İnanalar kardeştir" ayetindeki anlamı ile niye anlamadınız? İşinize gelmiyor tabi! İlk eşinizden sonra bir daha evlenemeyeceğiniz hükmü çıkıyor da!
Eşimin arkadaşları, dostları; okul arkadaşları, konu komşu dostları, on tane ayrı meskende ikamet etti; her birinde olnlarca dost ve arkadaşları oldu... Yüzlerce hatta binlerce... Bunlarla evlenmem yasak! Bunu nasıl tesbit edecek, yasa ile nasıl belirleyecek ve nasıl sağlıklı bir uygulama yapabileceksiniz? Bazen çok saçmaladığınızın farkında mısınız? Çok akıllının saçmalaması da o nişspette büyük mü oluyor!
Selam ile.
|
Yukarı dön |
|
|
Yorumcu Uzman Uye
Katılma Tarihi: 08 mart 2010 Gönderilenler: 171
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Merhaba sevgili Naci,
Bana göre ayetin o cümlesinden anlaşılması gereken şudur: Siz iki kız kardeşin nikahını birleştiremezsiniz. İki kız kardeş ile birlikte de olsa, (ölüm, boşanma gibi bir nedenle) birinin nikahı düştükten sonra da olsa evlenemezsiniz, ikisinin nikahını kendinizde birleştiremezsiniz.Aynı düşünüyoruz denebilir.Ancak ben,eşin yakın arkadaşlarıyla da evlenilemeyeceğini söylüyorum.
Adamın eşinin ölümü veya ondan boşanması halinde de kızkardeşiyle asla evlenemeyeceğini, bir başka başlık altında, bu ayetle ilgili anlayışımı belirtirken, söyledim. (Başlığı hatırlamıyorum.)
Yani anlayacağın bunda malesef seninle aynı inançtayız. Ama bir çok konuda da farklı inançtayız, bu da ayrı bir gerçek. Sen benim bu ayeti kılasik anlayışla anlamamı bekliyodun ama yanıldın.Yok valla.Asla yanılmadım.Ben sizden akıl mantık dışı glasik hiç bir yorum beklemem.Ama bu konudaki yorumunuzu merak etmiyor da değildim.Ben,sizin glasik alimlerle,bir veya benzer olduğunuzu düşünmekten hicap duyarım.Bana göre siz,Allah"ın izniyle iyi bir Kur"an ehlisiniz. Çünkü ayette sayılanlar istisnasız hepsi, evlenilmesi şartsız yasak olanlar.
Siz eşinizin dostunu, arkadaşını da ayetin mefhumuna, hükmüne dahil ediyorsunuz, bu da sizin tercihiniz. Kuran size yeniden vahiy olunuyor ki, onda istediğiniz değişikliği yapıyor, katkı yapıyor; yüklem ve özneleri dilediğiniz gibi değiştirme yetkisine sahip oluyorsunuz... Bana ise vahiy olunmadığı için ben kendimde böyle bir yetki bulamıyorum! Yapma hocam.Yani biz arı kadar da olamıyormuyuz ki,Allah"bizede vahyetmiyor olsun.Bana göre Allah,genel anlamıyla bizede vahyediyor.Ama bizim aldığımız vahiyler başkaları için bağlayıcı değildir.Bence sizde habire vahiy alıyorsunuz.Aksi takdirde,bunca güzel,bunca isabetli yorumları yapamazdınız.
Sizin kadar olmasada,bende vahiy alıyorum.Ama bunun için Allah"a şükürmü etmeliyim,yoksa Allah"tan mağfiretmi dilemeliyim onu bilmiyorum.
Örneğin,size aldığım vahiylerden birini açıklayayım.
Biz bir ayeti siler veya unutturursak ondan daha iyisini,ya da benzerini getiririz.Allah"ın her şeye gücü yeter olduğunu bilmedin mi?
Bana göre insanlığın hayrina ve insan eliyle yapılmış icatlar(makine,alet,edevat,giysi veya cihazlar),insan düşüncesiyle yapılmış kanun,anlayış veya kurallarda ayettir.Ancak bu tür ayetler,muhkem olmayıp,müteşabih(benzer)ayetlerdir.Örneğin,öküz arabası,kara sapan Allah"ın sildiği,traktör ve çapa makinesi,Allah"ın inzal ettiği daha iyisi ayetlerdir.
Bu durum,sadece insanların kullandığı araç veya makinelerle ilgili değildir.Sosyal,siyasi veya kültürel konularda,insanlığın hayrına oluşturulan kurum veya kurallarda da böyledir.
Ve bundan dolayıdır ki,bir çok konularla ilgili ayetler,yoruma,yani içtihada son derece açıktır.Üzerinde tartıştığımız ayet veya kimlerle evlenileceği ile ilgili konu veya geleneklerde böyledir.Zamana veya zemine göre değişiklik gerektirdiklerinden,yoruma son derece açıktırlar.
"İnanalar kardeştir" ayetindeki anlamı ile niye anlamadınız? İşinize gelmiyor tabi!İşime gelmediği için değil.Böyle bir anlayış,akla mantığa aykırıdır da onun için.Ama bu ayetteki kardeşliğin,38/23.ayetteki,yani Davud"un yanına giren davacıların kardeşliği gibi,bir kardeşliğide içerdiğini,içerebileceğini düşünüyorum.Yanılmıyorsam,buna sizde itiraz etmediniz,edemediniz.Söz konusu davacıların aynı ortamda veya aynı köyde ve birbirlerini çok iyi tanıyan bilen birileri olduğu anlaşılıyor.Ayetin onları,inanç birlikteliğinden değilde,bir ortamda yaşamış olmalarından dolayı kardeş olarak nitelendirmediğini,nasıl iddia edebiliriz.İşte,buyur,yeni ve hayırlı bir içtihad yapmak için ap açık bir kapı.Kur"an,bir çok konuyu,belkide yüzlerce,binlerce konuyu,bu ve buna benzer şekillerde hep açık bırakmış,açık bırakmaktadır.Töre veya adetlerin veya yasaların,benzeri,ama daha iyisini yapalım diye.Bunu sen hep yapıyorsun.Ama zannederim,bunu yaptığının yeterince farkında değilsin. İlk eşinizden sonra bir daha evlenemeyeceğiniz hükmü çıkıyor da!
Eşimin arkadaşları, dostları; okul arkadaşları, konu komşu dostları, on tane ayrı meskende ikamet etti; her birinde olnlarca dost ve arkadaşları oldu...Doğrudur. Yüzlerce hatta binlerce... Bunlarla evlenmem yasak! Bunu nasıl tesbit edecek, yasa ile nasıl belirleyecek ve nasıl sağlıklı bir uygulama yapabileceksiniz?Bu da doğru. Bazen çok saçmaladığınızın farkında mısınız? Çok akıllının saçmalaması da o nişspette büyük mü oluyor!Ben,yakın arkadaş veya dost dedim.Elbette bu tür arkadaşlıkları teşhis etmek gerekiyor.Örneğin, belli bir süre,8 veya 10 yıl,bir arada veya bir apartmanda veya bir köyde veya bir mezra da birlikte yaşamış,komşuluk etmiş,birbirinin derdiyle,dertlenmiş,birbiriyle dayanışma içinde olmuş,çocukluk veya gençlikleri bir arada geçmiş arkadaşlıklar olabilir.
Ayrica,bu tür adet veya töreler bir ahlaktır,bir güzelliktir.Bu tür adetleri yasallaştırmak gerekmez.Örneğin:Yasalar süt kardeşlerle evlenmeyi yasaklamıyor.Ama hiç kimse süt kardeşiyle evlenmeyi aklının ucundan bile geçirmiyor,dimi?
Selam ile.
Selam ile.
|
Yukarı dön |
|
|
efrayim58 Uzman Uye
Katılma Tarihi: 13 subat 2007 Gönderilenler: 1098
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Efrayim Sevgili yorumcu Sizin kadar bilmem ama, bildiğim kadarıyla peygamberimiz kızı olan Rukayye'yi Hz Osman'la evlendiriyor, o rahmetli olunca da ,ikinci kızı Ümmi gülsüm'le de Hz Osman'ı evlendiriyor. Bu evliliklerden dolayı da, Hz. Osman'a “Zünnureyn: İki nur sahibi” sıfatı verilmiştir. Bu tarihi bilgiler uydurulmuşmudur acaba? Sevgi ile,
|
Yukarı dön |
|
|
Yorumcu Uzman Uye
Katılma Tarihi: 08 mart 2010 Gönderilenler: 171
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Sevgili Efrayım.
Ortaya bir soru atıyorsun,ondan sonra da kayboluyorsun.Benim adım Naci Çelik.Bi ara engellendiğim için nick kullanmak zorunda kaldım.
Sevgili Efrayım.Haktansapmaz"ın da belirttiği gibi hiç bir hal altında baldızlarla evlenmek helal değildir.Ancak Haccac,Mervan veya Yezid gibi siyasi otoriteler,bu veya buna benzer riveyetleri tahrif ettikleri ayet veya anlayışlara kılıf bulmak için uydurmuşlardır.
Çünkü Kur"an akraba evliliğini kesinlikle yasaklıyor.Ve baldızlar,birinci derece akrabalardır.Hal böyle iken,peygamberin böyle bir şey yapması düşünülebilir mi?
Hele,hiç bir istisna getirmeden,iki kız kardeşle evlenmeyi yasaklayan ayet orta da iken.
Bu ve buna benzer rivayetler,toprak ağası,aşiret lideri ve zalim siyasilerin el ele vererek uydurdukları ve sonraki kuşak zavallı din adamlarına da yutturdukları iftiralardır.
Selam ile.
|
Yukarı dön |
|
|
|
|