Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Bu güne kadar siteyi okuyucu olarak takip ediyordum.Öncelikle, yazmamın nedeni
katkıda bulunmaktan kaçınmak değil, sadece çok iyi bilmediğim şeyler hakkında
yorum yapmak istememem ve konularla ilgili benimkine benzer
düşüncelerin zaten telaffuz edilmiş olması olduğunu belirtmek isterim. Ancak
hadis konusuna bir örnekle katılmak istiyorum.
Velasıl, sitenin birinde (sorularlaislamiyet.com) kopeklerler hakkında okuduğum
bir hadise akıl erdiremedim. Şöyle bir soru gelmiş;
Bu hadisi açıklarmısınız? İbnu Ömer
radıyallahu anhüma anlatıyor: "Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm av veya
koyun veya çoban köpeği hariç diğer bütün kufuryoklerin öldürülmesini
emretti." İbnu Ömer radıyallahu anh'a: "Ebu Hureyre, "veya ekin
köpeğini de diyor!" denilmişti, bunun üzerine: "Onun ekini var da
ondan!" cevabını verdi ve ilave etti: "Biz Medine ve civarına gider,
tek kopek bırakmaz, hepsini öldürürdük. Hakkat biz, çölden gelmiş kadına
refakat eden arkadaş köpeği bile öldürürdük."
İnanıyorum ki burada
bulunan hiç kimse bu söze itibar edip sokak kopeklerini öldürmeye kalmaz. En
kuvvetli hadis savunucuları bile. Allah yaratmış, nimetlendiriyor, soylarını
devam ettiriyorlar. Yanlışım var mı?
Bu düşüncemiz
Kuransal olduğu kadar insancıl da değil midir? Hz. Muhammed in (sav) böyle bir şey söylemiş olmasına imkan
var mıdır? Aslına bakarsanız vardır, ne olmuştur; bir kuduz illeti ortaya
çıkmıştır, insanları tehdit etmiştir, peygamberimizde böyle emretmiştir. Gel
gelelim, ne hikmetse, öldürülecek köpeğin cinsine, rengine kadar bu hadisi bize
aktaranlar peygamberimizin bu sözü (söylenmiş ise) hangi şartlar altında
söylediğini iletmemişler. Sonuç olarak napalım? “Allah yarattı demeyip” öldürelim
mi, kalsın mı?
Daha da kötüsü verilen
cevap, şu mezhebe göre böyle buna göre
böyle tarzında. Bu cümlenin yanına ne yazıyım da bu paragrafı bir yere
bağlayım, bulamadım. Haddi bilmeden aşmak yerine susmak en iyisi…
Ben bunlara da çok
üzülmüyorum aslında. Allah akıl vermiş bununla da yetinmemiş çalıştırın diye emretmiş bizlere…
Bu siteyi prof.ler falan hazırlıyor bir
o kadarı da katkıda bulunuyor dediklerine göre. Bkz. http://www.sorularlaislamiyet.com/subpage.php?s=authors
İlk bakışta kendimi
sorgular oldum, kötü hissettim. Çünkü bir çok soruya Kurandan örnek vermeden akıl
dışı cevaplar vermişler. (Örn. Dövme konusu Buhari ve Muslim aktarmış diye
haram, başka kaynak yok)
Neyseki dinimiz İslam, Buda nın öğretisi değil, başucumuzda
Kuran var.
Katılma Tarihi: 30 nisan 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Selam
kopeklerin öldürülmesine ilişkin bu hadisi discovery kanalda izlediğim bir belgeselde öğrenmiştim:) ilginç dimi?
Belgesel arap çöllerinde bir aşiretin yetiştirdiği tazılarla ilgiliydi.Yarış ve av tazıları yetiştiriciliği yapan bir aşiretti bu.Aslında islamda kopek yetiştiriciliği veya bakımına sıcak bakılmadığı Hz muhammet zamanında kopeklerin öldürülmesi emri verildiği ancak av kopeklerine izin verildiği hz. Muhammedinde av köpeği olduğu belirtiliyordu.
Bu hadis ebu hureyrenin başı altından çıkmışa benziyor kendisi bildiğimiz kadarıyla kedileri pek severdi hatta lakabı kedi seven kedi dostuydu.Anlaşılan o ki kopeklerden pek haz etmediğinden kopek katliamına onay veren hadislerde parmağı var.
Bir hayvanı ortada neden yokken öldürmek işkence etmek insan olana yakışan bir davranışmıdır?Kuranda yeryüzüne halife olarak inmiş tür olarak tanımlanan insan yine kuranda belirtildiği gibi bunu layıkıyla yerine getirememiştir.
Bir inşaatın temeline düşmüş kopek yavrusu gördüm yavru öyle acıklı ağlıyorduki sokakta oynayan çocuklardan birinden yardım istedim köpeği çıkaralım diye.Bana yok abla ben köpeğe dokunamam günah dedi.Neden dedim.Biz şafiyiz bizim inancımızda köpeğe dokunmak haram dedi.Şaştım kaldım.Şimdi o kadarda şaşmıyorum bu duruma ,baksanıza kapı gibi hadis var kopeklere kıyın diye.E hadis varsa köpeğe dokunmak haram demekte şaşılacak durum değil
Bu arada kopeklere zincir takılmasıyla ilgili söylemek istediğim bişey var.Benim işyerimde birbuçuk yaşında sibirya kurdum var.Bebekliğinden bu yana hiç zincir takmadım.Tasması var ama o tasmaya hiç zincir takılmadı.Kesinlikle işyerimin deposundan dışarı adım atmıyor beni takip etmek için bile işyerini terk etmiyor, kapıya kadar uğurluyor sonra teller arkasından koştura koştura deponun sınırı boyunca beni takip ediyor ... bütün gün sakin sakin yatıp etrafı izliyor depoya girip çıkan kimseye hırlamıyor bile ama gece olunca o uysal kopek tam bir canavara dönüşüp kuş uçurtmuyor.O bölgeyi kendi bölgesi olarak belirlemiş olmalı ki benim dışımda kimseyi sokmuyor.Bunu anlatmaktaki amacım köpeği olan kimselere zincir takmadan kopeklerini yetiştirmenin çok daha iyi olduğunu göstermekti.
Zincirli olan kopek zincirleri çözüldüğünde o ortamdan kaçıp terk eder.Ancak serbest yetişen kesinlikle yaşadığı bölgeyi terk etmez ve o bölgeyisahiplenir.
__________________ O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Bu hadis ebu hureyrenin başı altından çıkmışa benziyor kendisi bildiğimiz kadarıyla kedileri pek severdi hatta lakabı kedi seven kedi dostuydu.Anlaşılan o ki kopeklerden pek haz etmediğinden kopek katliamına onay veren hadislerde parmağı var.
Bir hayvanı ortada neden yokken öldürmek işkence etmek insan olana yakışan bir davranışmıdır?Kuranda yeryüzüne halife olarak inmiş tür olarak tanımlanan insan yine kuranda belirtildiği gibi bunu layıkıyla yerine getirememiştir.
Bu arada kopeklere zincir takılmasıyla ilgili söylemek istediğim bişey var.Benim işyerimde birbuçuk yaşında sibirya kurdum var.Bebekliğinden bu yana hiç zincir takmadım.Tasması var ama o tasmaya hiç zincir takılmadı.Kesinlikle işyerimin deposundan dışarı adım atmıyor beni takip etmek için bile işyerini terk etmiyor, kapıya kadar uğurluyor sonra teller arkasından koştura koştura deponun sınırı boyunca beni takip ediyor ... bütün gün sakin sakin yatıp etrafı izliyor depoya girip çıkan kimseye hırlamıyor bile ama gece olunca o uysal kopek tam bir canavara dönüşüp kuş uçurtmuyor.O bölgeyi kendi bölgesi olarak belirlemiş olmalı ki benim dışımda kimseyi sokmuyor.Bunu anlatmaktaki amacım köpeği olan kimselere zincir takmadan kopeklerini yetiştirmenin çok daha iyi olduğunu göstermekti.
Zincirli olan kopek zincirleri çözüldüğünde o ortamdan kaçıp terk ederler.Ancak serbest yetişen kesinlikle yaşadığı bölgeyi terk etmez ve o bölgeyisahiplenir.
selam savana
Düşüncelerine katılıyorum.Söz ebu hureyreden gelmişse iki kere dikkat etmek gerekiyor.
Kopeklerin bir özelliği de ekmek yediği yere nankörlük yapmazlar.
Bir lokma ekmek veren sahibini unutmaz.
Sahibi tehlikeye uğrasa ,ondan önce kendisini feda eder...
Mutlu ve esen kalın.
__________________ Kamer/17-22-32-40:Ant olsun Biz Kur`an`ı düşünme/öğüt için kolaylaştırdık/hazırladık.O hâlde var mı ibret alıp düşünen?
Bu arada kopeklere zincir takılmasıyla ilgili söylemek
istediğim bişey var.Benim işyerimde birbuçuk yaşında sibirya kurdum
var.Bebekliğinden bu yana hiç zincir takmadım.Tasması var ama o tasmaya
hiç zincir takılmadı.Kesinlikle işyerimin deposundan dışarı adım
atmıyor beni takip etmek için bile işyerini terk etmiyor, kapıya kadar
uğurluyor sonra teller arkasından koştura koştura deponun sınırı
boyunca beni takip ediyor ... bütün gün sakin sakin yatıp etrafı
izliyor depoya girip çıkan kimseye hırlamıyor bile ama gece olunca o
uysal kopek tam bir canavara dönüşüp kuş uçurtmuyor.O bölgeyi kendi
bölgesi olarak belirlemiş olmalı ki benim dışımda kimseyi
sokmuyor.Bunu anlatmaktaki amacım köpeği olan kimselere zincir
takmadan kopeklerini yetiştirmenin çok daha iyi olduğunu göstermekti.
Zincirli olan kopek zincirleri çözüldüğünde o ortamdan kaçıp
terk ederler.Ancak serbest yetişen kesinlikle yaşadığı bölgeyi terk
etmez ve o bölgeyisahiplenir.
sağol be abla,rabbimin ayetlerinden biri olan bu sevimli bekçilerimize sahip çıktığın için. Şu hureyre denen adamı sahiplenenlere de diyorumki: nankör kediciğin (hureyre yani) olacağına,sadık bir ashab-ı kehf kelbin olsun daha iyi.Yok yok sevimli kedilere de sözüm yok,yanlış anlamayın..
__________________ ŞEYTANDAN VE ONUN EVLİYASINDAN KAÇINMANIN EN İYİ YOLU,ŞEYTANA KÜLAHINI TERS GİYDİRMEKTİR!
Bir hayvanı ortada neden yokken öldürmek işkence etmek insan olana yakışan bir davranışmıdır?Kuranda yeryüzüne halife olarak inmiş tür olarak tanımlanan insan yine kuranda belirtildiği gibi bunu layıkıyla yerine getirememiştir.
Bir inşaatın temeline düşmüş kopek yavrusu gördüm yavru öyle acıklı ağlıyorduki sokakta oynayan çocuklardan birinden yardım istedim köpeği çıkaralım diye.Bana yok abla ben köpeğe dokunamam günah dedi.Neden dedim.Biz şafiyiz bizim inancımızda köpeğe dokunmak haram dedi.Şaştım kaldım.Şimdi o kadarda şaşmıyorum bu duruma ,baksanıza kapı gibi hadis var kopeklere kıyın diye.E hadis varsa köpeğe dokunmak haram demekte şaşılacak durum değil
6 En'am 38 :
38 Yeryüzünde yürüyen hiçbir hayvan ve iki kanadiyle uçan hiçbir kuş yoktur ki, (onlar da) sizin gibi birer ümmet olmasınlar. Biz Kitapta hiçbir şeyi eksik bırakmamışızdır. Sonra (onlar), Rableri(nin huzûru)na toplanacaklardır.
Haydi diyelim ki hadisçi zümre bu kopeklerin öldürülmesi hadisini "onlar sadece kara renkliydiler ve kuduzdular, o yüzden" diyerek ıskartaya çıkardı. Ama bir tek bu hadis değildir ki zavallı kopekleri insanoğlunun düşmanı gibi gösteren ve kötüleyen.
Aşağıdaki hadislere bakınız:
Kopek bulunan eve melek girmez. (müslüm 2104, tirmizi 2955, buhari 8c. 3749, 13c 5954) Kopek ve suret bulunan eve melek giremez. (nesei 4261) Köpeğin yaladığı kabı yedi kere yıkayın (nesei, 67) (neden yedi? Beş veya üç değil?)
Hazret-i
Âişe (ra) bildirmiştir: Cebrâil (as) geleceği bir saat hakkında Resûlullah
(asm) ile sözleşti. Nihâyet sözleştikleri saat geldi, fakat Cebrâil (as)
gelmedi. Resûlullah (asm) elindeki asâsı ile beklemekte idi. Elindeki asâyı
attı ve: "Allah sözünden dönmez, resûlleri de dönmez�
buyurdu. Sonra arkasını döndü ve serîrin altında bir Kopek yavrusu gördü. Bunun
üzerine: "Yâ Âişe! Bu kKopek buraya ne zaman girdi?�
buyurdu. Âişe (ra): "Allah'a yemin ederim ki, bilmiyorum" dedi.
Resûlullah (asm) köpeğin çıkarılmasını
emretti. Kopek çıkarıldı.
Hemen ardından Cebrâil (as) giriverdi. Resûlullah (asm) Cebrâil'e (as):
Bana geleceğin saati söz vermiştin. Ben de oturup bekledim. Fakat gelmedin!
buyurdu. Cebrâil (as):
"Beni söz verdiğim saatte gelmekten alıkoyan, senin evinde bulunan Kopekti.
Biz melekler, içinde Kopek ve sûret bulunan bir eve girmeyiz" dedi.
(Müslim, Tahâre, 89)
Ravi: Ebu Hureyre Resulullah (sav) buyurdular ki: "Sürü veya av
veya ziraat köpeği dışında bir Kopek besleyen kimsenin ecrinden her gün
bir kırat eksilir." (Kaynak: Buhari, Hars 3, Bed'ül-Halk 14; Müslim, Müsakat 58, (1579); Ebu Davud, Sayd 1, (2844); Tirmizi, Ahkam)
2146 - Hz. Ebu Hureyre (radiyallahu anh anlatiyor: "Resulullah
(aleyhissalatu vesselam) buyurdular ki: "Bana Cibril (aleyhisselam)
geldi ve:
"Dun sana gelmistim (ama yanina girmedim)." Girmeyisimin sebebi de
uzerinde timsaller bulunan perde bezi idi. Orada bir de kopek vardi,
kapinin uzerinde de insan resimleri bulunuyordu. Timsallerin baslarinin
koparilmasini emret ki agac sekline donsun. Ortuden ayak altina
atilacak iki minder yapilmasini, kopegin de disari cikarilmasini
soyle!" Bu soylenenler yapildi." Muslim,
Libas 102 (2112); Ebu Davud, Libas 48, (4158); Tirmizi, Edeb 44,
(2807); Nesai, Zinet 113, (8, 216). Bu rivayet Ebu Davud ve
Tirmizi'nin metnine mutabiktir.
2147 - Hz Ali (radiyallahu anh) anlatiyor: "Resulullah (aleyhissalatu
vesselam) buyurdular k‹: "Icerisinde resim, cunub ve kopek bulunan eve
(rahmet) melekleri girmez." Ebu Davud, Taharet 90, (227); Libas 48, (4152); Nesai, Taharet 168, (1,141), Sayd 11, (7,185).
Bu da İlahiyatçı Profesörümüzün sözleri:
PROF. DR. ORHAN ÇEKER
Kopekbeslenen eve melek girmez
Selçuk
Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Orhan Çeker,
birçok insanın evde Kopek beslemenin dini açıdan sakıncası olup
olmadığı yönünde sorularıyla karşılaştığını söyledi. Prof. Çeker,
İslamiyet’te bir yasaklama bulunmadığını, ancak peygamberimizin konu
ile ilgili sözlerinin ölçü alınması gerektiğini bildirdi. İslam hukuku
dersleri veren Prof. Çeker, şöyle konuştu:
Her ne cins Kopek
olursa olsun evin içinde beslenmemeli. Kopek beslenen eve Cebrail de
dahil hiçbir melek girmez. Bunu bize peygamber efendimiz haber veriyor.
Meleğin girmediği eve de şeytanlar dolar. Şeytanların bulunduğu yerde ise fesat ve huzursuzluk hakim olur.
Öyle ki Kopek beslenen evde biri ölürse onun canını almak için Azrail bile o eve gelmez.
Ancak, Kopek bahçede ya da evin avlusunda beslenirse bu durum meleklerin girmesine engel olmaz.
Katılma Tarihi: 30 nisan 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
selam savana
Düşüncelerine katılıyorum.Söz ebu hureyreden gelmişse iki kere dikkat etmek gerekiyor.
Kopeklerin bir özelliği de ekmek yediği yere nankörlük yapmazlar.
Bir lokma ekmek veren sahibini unutmaz.
Sahibi tehlikeye uğrasa ,ondan önce kendisini feda eder...
Mutlu ve esen kalın.
[/QUOTE]
Selam kamer
kopeklerin saydığınız özelliklere bir kaç özellik daha ilave etmek istiyorum.
1-kopekler düşünüp karar verme yetisine sahip hayvanlar
Halamın bahçesinde beslediği bir köpeği vardı.Nereye gitse halamın peşinden takip ederdi.Neyse halamla bir komşuyu ziyarete gittik tabi karabaşta peşimizden tin tin geldi.Biz akşam geç saatlere kadar oturduk oda kapıda bekliyordu.Akşam dönmek üzere kapıya çıktığımızda halamın terlikleri kapıda yoktu.Karabaş almış onları dönmüş eve.
Saat geç oldu "Heralde ben görmeden bunlar çıkıp gittiler terliklerini unutmuş alıp eve döneyim bari "diye karar vermiş:)
2-kopekler üçkağıtcılık yapmayı bilirler.Tanıdığım birinin evinde beslediği ufak bir köpeği vardı onu bizim ofize getirdi.kopek agresif ve sinirliydi hırlayıp duruyordu.Dostluk kurmak adına bir parça peynir getirip ikram ettim kopek peyniri yemedi.Sahibi ben izin vermeden asla yemez dedi.Neyse ben peyniri alıp mutfağa geri götürünce peşimden gelip mutfakta kapının arkasında burnuyla yeri gösteriyor.Çaktırmadan koy şuraya sahibim görmeden yiyeyim hesabı.Bende koydum yedi.İçeri geri döndüğümüzde sahibine durumu anlattım sahibinin azarını duyunca kuyruğunu kıstırp suçlu suçlu bir kenera çekildi.
3-getir götür işlerinde başarıdırlar.yukarıda bahsini etiğim köpeğin sahibi aradı ben çantamı sizin ofiste unutmuşum çörçi kapıda çantamı veririmisin getirsin diye.Kapıyı açtım baktım gerçekten orada bekliyor.Peynirde verdiysem hala hırlayan ve sinirli şekilde! neyse verdim çantayı aldı gitti sahibine götürdü.
Hayvanlar hayatın renkleri ,tadı tuzu.
__________________ O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma