Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Katılma Tarihi: 15 mart 2007 Yer: Almanya Gönderilenler: 27
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Selam,Yüzünü Hanif olan Ibrahimin Milletine dönenlere olsun.
Bu ayeti kerimede bahsedilen"Yollarimiz"Sözünden ne anliyorsunuz,Baska yollardami var?Baska bir topicte bilgi varsa lütfen yönlendiriniz.
Ankebut Suresi 69. Bizim uğrumuzda cihad edenler var ya, biz onları mutlaka yollarımıza ileteceğiz. Şüphesiz Allah mutlaka iyilik yapanlarla beraberdir.
Bu konuyla ilgili olarak başka bir siteden alıntı yapıyorum: "Size göre Kuranı kerimde bazı kelimelerin tekil, bazılarının çoğul olarak geçmesi tesadüfi olabilirmi.Böyle bir şeye evet diyebilirmisiniz.Fatiha suresinde bizi doğru yola ilet ayetindeki sırat kelimesi tekil olarak geçmektedir.Zuhruf 36'da da sebil kelimesi tekil olarak ifade edilir. Sadece bu kadar değil, Kuranda yüzlerce ayette
doğrıu olan inaç yolundan bahsederken ister ''SIRAT'' terkibi ile ister
''SEBİL'' terkibi ile olsun hep tekil olarak ifade edilir. Kuran
yüzlerce ayette doğru olan yolun ''TEK'' liğinden bahsedecek sonrada sadece bu ayette birdenbire Çokluğundan bahsedecek.Sizce bu Kuran ayetlerinin
birbiriyle çeliştiği anlamına gelmezmi?
Bu ayetteki subulena, Hakikate giden yollar değildir,
Bu ayetteki subulena Hakka giden yollar değildir,
Bu ayetteki subulene Allaha giden yolar değildir,
Bu ayetteki subulena Allahtan gelen yolllardır.
Allahtan gelen yollar nedir biliyormusunuz? "Allahtan sabır ve namazla yardım isteyin, şüphesizki Allah sabredenlerle beraberdir.ayetindeki''İnnellahe maas sabirin den ne anlıyorsunuz. her halde tasavvufcular gibi hulül ve ittihadı değil Allahın sabredenlere yardım etmesi şeklinde değilmi? İşte Ankebut 69'un sonundaki innellahe meal muhsinin "Şüphesizki Allah iyi davrananlarla beraberdir"den maksad Allahıniyi davrananlara çok çeşitli yollarla yardım vaadidir.
Bu ayetteki subulena Allahtan gelen yardım yollarıdır. Bu ayette niçin
rakam yoktur biliyormusunuz? Çünkü Allahın hazinesi sonsuzdur.bunun
için rakam konulmamış, çokluğu ifade eden subulena zikredilmiştir. Şimdi ayeti siyak ve sibakına uygun olarak ayeti bir de ben yazayım:
'' Bizim uğrumuzda mücadele edenlere, kesinlikle (yardım) yollarımızı ileteceğiz.(çünkü)Hiç şüphesiz Allah iyi davrananlarla beraberdir."Ankebut:69 Bu ifadenin geçtiği başka bir yer olan Bakara 148'de tamamen kıble ile ilgilidir.Çünkü bundan ,önce ve sonra
gelen ayetlerde namazda mescidi harama yönelme açıkça bildirilmektadir.Yani Bakara 148'i bütün bu ayetlerin bağlamından koparıp o şekilde yorumlamanız ne derece doğrudur?"
__________________ ŞEYTANDAN VE ONUN EVLİYASINDAN KAÇINMANIN EN İYİ YOLU,ŞEYTANA KÜLAHINI TERS GİYDİRMEKTİR!
Gerçi yukarıdaki yazının alıntı olduğunu belirtmişsin ama ben alıntının son paragrafında ne anlatılmak istendiğini anlayamadım. Ankebut 69 ile Bakara 148 arasında kurulan ilişki nedir acaba?
2/147- Gerçek (hak) Rabbinden (gelen)dir. Şu halde
sakın kuşkuya kapılanlardan olma.
148- Herkesin (her toplumun) yüzünü çevirdiği bir
yön vardır. Öyleyse hayırlarda yarışınız. Her nerede
olursanız, Allah sizleri biraraya getirecektir.
Şüphesiz Allah, herşeye güç yetirendir."(Ali Bulaç Meali)
Selam Barış kardeş,ilgili ayette herkesin bir vechesinin olduğu bildirilmekte ve sanki bu durum Kuranın onayladığı bir şeymiş gibi sunulmaktadır.Oysa önceki ayette,hak ve doğru olanın yalnızca rabbimizden gelen olduğu beyan edilmektedir.2/148 ayetinden benim anladığım şu: Biz rabbimizden indirilene uygun davrandığımız ve Kuranın teşvik ettiği hayırlarda yarıştığımız müddetçe rabbimiz bizleri biraraya getirecektir. Yani biraraya gelmenin yolu vahdet dernekleri kurmaktan ziyade insanların somut olarak görecekleri zekat,infak,karzı hasen,sadaka... gibi Kurani iyilikleri arttırma çabasıdır diye düşünüyorum.
__________________ ŞEYTANDAN VE ONUN EVLİYASINDAN KAÇINMANIN EN İYİ YOLU,ŞEYTANA KÜLAHINI TERS GİYDİRMEKTİR!
Katılma Tarihi: 15 nisan 2007 Yer: Turkiye Gönderilenler: 50
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
ankabut69,fatiha ve daha bir çoğu...
allahtan gelen ve allaha ulaşan yolları anlatır,hidayet olarak bakarsak her kişinin hidayeti kendisinin idraki ile oluşur.önemli olan yollar değil yürüdüğümüz yolda allahın ipine sarılabilmektir.yollar değişik ip tektir...
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma