HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Çalışmaları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Çalışmaları
Konu Konu: Kuran’a Göre Cebrail ve Mikail Nedir? Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
snobyx
Katilimci Uye
Katilimci Uye
Simge

Katılma Tarihi: 27 mart 2008
Gönderilenler: 83
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı snobyx

Değerli arkadaşlar,sizlerle üzerinde bir müddettir düşündüğüm bir konuyu ve Kuran'ı daha iyi anlamamız için mutlaka çözmemiz gereken bir konuyu Kuran'dan anlayabildiğim şekilde paylaşmaya çalışacağım.Konu biraz hassas olduğu için kesin bir kanaate henüz varmak istemedim.Siz değerli arkadaşlarımında fikirlerine ihtiyacım bu konuda çok olacak...
 
Konumuz Cebrail ve Mikail...Klasik tefsirlerde bu iki Kuran tanımlaması için rivayetlere dayanarak melek tanımlaması yapılmıştır.Cebrail vahy meleğidir,Mikail ise doğa olaylarını kontrol eden melektir.İsrafil ve Azrail'e girmeyeceğim çünkü Kuran'da tanım olarak yoklar ve gerekde yok.
 
Peki gerçekten Cebrail ve Mikail melekmidir?Bu konuyu temiz akılla,bütün rivayetleri kısa bir süre unutarak sadece Kuran'dan anlamaya çalışalım.
 
Esasında Kurân'da Cebrail'i(Cibril)açıklayan Bakara 97.ayete dayandırılarak vahy meleği olduğu kabul edilmiştir.Bu  konuyu ve ilgili ayeti birazdan işleyeceğim.
Fakat Mikail konusunda hiçbir açıklama ayeti yoktur.Bakara 98'de Cebrail ile birlikte Mikail(mikal)geçer.Fakat Cebrail gibi melek kabul etsekte muhtevasını anlamını açıklıyamıyoruz ve rivayetlere mahkum kalıyoruz.Biz değilmiyiz ki,Kuran'ın mubin açık bir kitap olduğunu kabul ediyoruz,o zaman bu meseleyi rivayete bağlayamayız.Yoksa daha işin en başında kendimize yalan söylemiş oluruz.
 
Bence Mikail'in ne olduğunu anlamak için önce Cebrail'in ne olduğunu anlamalıyız.Acaba Cebrail gerçekten Vahy Meleği midir?Ben bu kanıda değilim.Geçenlerde nette dolaşırkan Cebrail'in Allah'dan kula gelen güvenli vahy yolu olduğu ve mikail'inde buna göre kuldan Allah'a ulaşan yakarış yolu olabileceğlne dair bir yazı okudum.Güzel bir bakış açısı olmasına rağmen bende tam tatmin yaratmadı.
 
Şimdi önce Cebrail'i anlayalım.Gerçekten bu Kuran Hz.Muhammed'e nasıl inmiştir.Yolu nedir?
Şura Suresi
51.Ve ma kane li beşerin ey yükellimehüllahü illa vahyen ev miv verai hicabin ev yurile rasulen fe yuhiye bi iznihi ma yeşa' innehu aliyyün hakim
 
51.Kendisiyle Allah'ın konuşması, bir beşer için olacak (şey) değildir; ancak bir vahy ile ya da perde arkasından veya bir elçi gönderip kendi izniyle dilediğine vahyetmesi (durumu) başka. Gerçekten O, yüce olandır, hüküm ve hikmet sahibidir.
 
Allah'ın bir insanla nasıl konuştuğunu açıklayan ilgili ayete bakıldığında Vahy yollarında Cebrail'i açıkça göremiyoruz.Ama burada ''bir elçi gönderip kendi izniyle dilediğine vahyetmesi (durumu) başka''ifadesine dayanarak burada söz konusu elçinin Cebrail olduğu rivayet edilir.Ama buna katılmıyorum çünkü ayette Cebrail'den zerre kadar bahsedilmiyor,kaldıki ayette sadece peygamberlerle değil herhangi bir beşerle Allah'ın konuşmak isterse nasıl bir yol izleyeceği anlatılıyor.Ayette geçen resul yani elçi biz insanlara Allah'ın mesajını taşıyan peygamberlerdir.Kuran'da ''Kul'' deki ile başlayan ayetlerde Allah sorulan sorulara peygamberi ile cevap vermektedir.Buda bir nevi peygamber olmayan sıradan insanların Allah ile nebi aracılığı ile konuşmasıdır.
 
Herneyse asıl konumuza dönelim,Cebrail nedir peki?Şu iki ayet bize çok şeyi açıklamaktadır.
 
Şuara Suresi
192.Ve innehu le tenzilü rabbil alemin
192.Şüphesiz bu(Kur’an), âlemlerin Rabbi’nin indirmesidir
 
193.Nezele bihir ruhul emin
193.Onunla Emin Ruh(kesin bilgi)indi.  Hakkı Yılmaz Meali
193.Onu Ruhul Emin indirdi.        &nbs p;        Diğer mealler
 
Şimdi bu iki mealden hangisini almalıyız.192.ayette Rabbimiz onu ben indirdim diyorken(Şüphesiz pekiştirmesi ile)sonraki 193.ayette ise onu Ruhul Emin indirdi diye meal ediliyor.Ama hangisi doğru.Konuyu meali yapan Hakkı Hoca şu şekilde açıklıyor.
 
er ruh ül emin
 
Yukarıda, 193. ayetteki “er ruh ül emin” ifadesi, Kur’an’da sadece burada geçmektedir. Ayette bir sıfat tamlaması olarak “er ruh ül emin” şeklinde yer alan bu ifade, bir isim tamlamasıymış gibi “ruh ül emin” şeklinde telâkki edilmekte ve böylece büyük yanlışlıklara sebebiyet verilmektedir. Nitekim Kur’an’ın Cebrail adındaki melek tarafından indirildiği yolundaki peşin kabule dayanan geleneksel anlayış 193. ayeti; “Onu Ruhül Emin (Cebrail) indirdi” diye yanlış meallendirmiş ve zihinlerde bu yanlışla yer etmesine yol açmıştır. Oysa bu meal, ayetin lâfzî manasına uygun değildir. Ayrıca da bu anlam, hem 192. ayetteki “o âlemlerin Rabbinin (Allah’ın) indirmesidir” ifadesiyle hem de Kur’an’ın Allah tarafından indirildiğini bildiren yüzlerce ayetle çelişmektedir.
Bu çelişki, “nezele (indi)” fiilinin geçişsiz olmasına rağmen geçişli anlama gelecek şekilde “indirdi” olarak ifade edilmesinden kaynaklanmaktadır. Hâlbuki yüzlerce ayetle yaratılan bu çelişkinin ortadan kaldırılması için, ayette geçen “bihi” ifadesindeki “be” harf-i cerrinin “ilsak” için değil de “musahabe” için alınması yeterlidir. Bu takdirde “nezele” fiili geçişsiz anlamı ile “onunla indi” olarak ifade edilir ve diğer ayetlerle oluşturulmuş olan çelişki de ortadan kalkmış olur.
Netice olarak 193. ayette geçen “er ruh ül emin” ifadesinin kişileştirilerek “Cebrail” olarak yorumlanması yanlıştır. Burada “emin; güvenilir, sağlam” olarak nitelenmiş olan ve uyarıcılardan olmasını sağlamak için peygamberimizin kalbine Allah tarafından indirilmiş olan “ruh; bilgi; vahy”, Mücadele suresinin 22. ayetinde de açıkça ifade edildiği gibi inananları güçlendirmek üzere yine Allah tarafından indirilmiştir.
 
Ben bu yoruma kesinlikle katıldığımı söyleyerek tahlilime devam ediyorum.
Peki Cebrail'in Vahiy meleği olduğunun ispatı sayılan ayeti değerlendirmek istiyorum.
 
Bakara Suresi
97.Kul men kane adüvvel licibrile fe innehu nezzelehu ala kalbike bi iznillahi müsaddikal lima beyne yedeyhi ve hüdev ve büşra lil mü'minin
 
Klasik mealler şu şekildedir.
97.De ki: "Cibril'e kim düşman ise, (bilsin ki) şüphesiz onu (Kitabı), Allah'ın izniyle kendinden öncekileri doğrulayıcı ve mü'minler için hidayet ve müjde verici olarak senin kalbine indiren O'dur.
 
Biz ise ayette geçen nezele fiilini geçişsiz haliyle çevirerek şu şekilde meallendirmeyi bir deneyelim.Bakalım anlamı nasıl olacak ve ilgili ayet pasajında yerine koyduğumuzda mantıksal olarakda uyacak mı?
 
97.De ki:''Cibril'e kim düşman ise,(bilsin ki)şüphesiz o Allah'ın izniyle kendinden öncekileri doğrulayıcı ve mü'minler için hidayet ve müjde verici olarak senin kalbine inmiştir.
 
Ayet bu şekilde meallendirilirse;
Cebrail=Zikr=Kitap=Sözlerin En Güzeli=KURAN manası çıkmaktadır.
 
Peki Cebrail'i Kuran olarak değerlendirerek ilgili pasaja koyarsak pasaj bütünlüğüne uyuyor mu?Bunada bakalım...
 
Bakara Suresi

83. Israilogullarindan söyle bir söz de almistik: Allah'tan baskasina ibadet etmeyin, anne-babaya, akrabaya, yetimlere, yoksullara iyilik ve güzellikle davranin. Insanlara güzeli ve güzelligi söyleyin. Namazi kilin, zekâti verin. Bütün bunlardan sonra siz, pek aziniz müstesna, sirt çevirdiniz. Hälä da yüz çevirip duruyorsunuz.
 
84. Sizden su sözü de almistik: Birbirinizin kanlarini dökmeyeceksiniz. Birbirlerinizi yurtlarinizdan çikarmayacaksiniz. Bunu kabul etmistiniz. Hâlâ da buna taniklarsiniz.
 
85. Bütün bunlardan sonra siz su insanlarsiniz: Birbirinizi öldürüyorsunuz. Içinizden bir zümreyi yurtlarindan çikariyorsunuz. Onlar aleyhine kötülük ve düsmanlik hususunda dayanismaya giriyorsunuz. Esasinda onlari yurtlarindan çikarmak size haram edildigi halde, esir olarak size geldiklerinde fidyelerini veriyorsunuz. Simdi siz Kitap'in bir kismina inanip bir kismini inkâr mi ediyorsunuz? Içinizden bunu yapanin cezasi, dünya hayatinda rezillikten baska bir sey degildir. Kiyamet gününde ise böyleleri azabin en siddetlisine itilir. Allah, yapmakta olduklarinizdan habersiz degildir.
 
86. Iste bunlar, âhiret karsiliginda dünyayi satin alan kisilerdir. Azap, hafifletilmeyecektir onlardan. Hiçbir sekilde yardim da edilmeyecektir onlara.
 
87. Yemin olsun ki, Mûsa'ya Kitap'i verdik. Ve arkasindan da resuller gönderdik. Meryem oglu Isa'ya da açik-seçik deliller verdik ve kendisini Ruhulkudüs'le güçlendirdik. Bir resulün size, nefislerinizin hoslanmadigi bir sey getirdigi her seferinde büyüklük taslanmadiniz mi? Bir kismini yalanladiniz, bir kismini da öldürüyorsunuz.
 
88. "Kalplerimiz kabuk tutmustur." dediler. Hayir, öyle degil! Küfürleri yüzünden Allah onlari lanetlemistir de çok az bir kismi iman eder.
 
89. Yanlarindakini dogrulamak üzere kendilerine Allah katindan bir kitap geldiginde, daha önce inkâr edenlere karsi zafer isteyip durduklari halde, taniyip bildikleri kendilerine gelince, onu inkâr ettiler. Allah'in laneti, küfre sapanlarin üstüne olsun!
 
90. Allah'in, kullarindan diledigine lütfunun eseri olarak indirdigini zalimce kiskanarak, Allah'in vahyettigini inkâr etmeleri ugruna öz benliklerini sattiklari sey ne çirkindir! Bu yüzdendir ki gazap üzerine gazaba çarpildilar. Gerçegi örtenler için rezil edici bir azap vardir.
 
91. Onlara, "Allah'in indirmis olduguna inanin!" denildiginde söyle konusurlar: "Biz, bize indirilene inaniriz." Ve ondan ötesini inkâr ederler. Oysaki o, kendilerinin yanindakini dogrulayici bir gerçektir. Söyle onlara: "Madem iman sahibiydiniz, daha önce Allah'in peygamberlerini niye öldürüyordunuz?"
 
92. Yemin olsun ki, Mûsa size açik-seçik hak beyanlarla gelmisti de onun arkasindan buzagiyi ilah edinmistiniz. Zalimlersiniz sizler.
 
93. Hani, kesin söz almistik sizden de Tûr'u üzerinize kaldirmistik. "Size verdigimizi kuvvetlice tutun ve dinleyin!" demistik. Söyle demislerdi: "Dinledik ve isyan ettik." Inkârlari yüzünden gönüllerine buzagi içirildi. De ki: "Eger inanan kisilerseniz, ne kötü seydir size imaninizin emretmekte oldugu!"
 
94. De ki: "Allah katindaki âhiret yurdu diger insanlarin degil de yalniz ve yalniz sizin ise, eger dogru sözlü iseniz, hadi isteyin ölümü!"
 
95. Ellerinin önden gönderdigi seyler yüzünden ölümü hiçbir zaman istemeyeceklerdir. Allah, zalimleri çok iyi bilmektedir.
 
96. Sen onlari, insanlarin yasamaya en düskünü olarak bulursun. Sirke batanlardan bile... Her biri bin yil ömür sürsün ister. Oysaki, uzun yasamasi onu azaptan uzaklastiracak degildir. Allah, yapmakta olduklarini çok iyi görmektedir.
 
97.De ki:''Cibril'e(Kuran'a) kim düşman ise,(bilsin ki)şüphesiz o Allah'ın izniyle kendinden öncekileri doğrulayıcı ve mü'minler için hidayet ve müjde verici olarak senin kalbine inmiştir.
 
98. Kim Allah'a, O'nun meleklerine, resullerine, Cebrail'e(Kuran'a), Mikâil'e düsman kesilirse, Allah da bu tür inkârcilara düsman kesilir.
 
99. Yemin olsun, biz sana açik-seçik ayetler indirdik. Onlari, sapmis olanlardan baskasi inkâr etmez.
 
100. Bir ahitle söz verdikleri her seferinde, içlerinden bir firka ahdi kaldirip atmadi mi? Dogrusu su ki, onlarin çoklari iman etmezler.
 
101. Allah katindan kendilerine, ellerinde bulunani tasdikleyici bir resul geldiginde, kitap verilenlerden bir firka, Allah'in Kitabi'ni hiç bilmiyorlarmis gibi kaldirip arkalarina attilar.
 
 
Görüldüğü gibi pasajda özne İsrailoğullarıdır.Elbette onlar örnek verilerek tüm insanlığa bir mesaj verilmişdir.Ama İsrailoğullarının kötü bir davranışına;Tevrat'tan sonra Allah katından gelen kitaplara karşı yürüttükleri muhalafet ve red etmeleri konu edilmişdir.Bu pasajda İsrailoğullarının nefretle düşman kesilmeleri gereken şey,Vahy meleği değil bizzat Kuran'ın kendisidir.Vahy meleği olarak kabul edersek Cebrail'i ne alıp veremedikleri vardır göremedikleri bir melekle.Kaldıki o melek kendi peygamberlerinede kitap indiren melek değilmidir?(hoş Kuran'da böyle birşey görmedik ama).Tevrat'tan sonra inen kitaplara yahudilerin yaptığı muhalefet anlatılırken neden durduk yere araya Cebrail düşmanlığı girmiştir?Cebrail'i vahy meleği olarak kabul edersek konu ve anlam bütünlüğü bozulmaktadır.Kuran olarak değerlendirirsek pasaja tam olarak oturmaktadır.
Ayrıca 98.ayeti incelersek ayette garip bir çelişkide karşımıza çıkar.
 
98. Kim Allah'a, O'nun meleklerine, resullerine, Cebrail'e, Mikâil'e düsman kesilirse, Allah da bu tür inkârcilara düsman kesilir.
 
Cebrail ve mikail melekler ise Allah neden iki kez ayette meleklerden bahsetmişdir.Meleklerine düşman kesilmek demek otomatikmen Cebrail ve mikail'ede düşman kesilmek demek değilmidir?Neden tekrarlanmıştır.Esasında bu ayet iman esaslarının geçtiği Bakara 177 ve 285.ayetlerdeki kitaplar kısmınının burdaki karşılığıdır.
 
177. Yüzlerinizi dogu ve bati yönüne çevirmeniz hayirda erginlik/dürüstlük degildir. Hayirda erginlik/dürüstlük o kisinin hakkidir ki, Allah'a, âhiret gününe, meleklere, kitaplara, peygamberlere inanir; akrabaya, yetimlere, çaresizlere, yolda kalmisa, yoksullara, özgürlügüne kavusmak gayretinde olanlara mali seve seve verir, namazi kilar, zekâti öder. Böyleleri söz verdiklerinde ahitlerine vefalidirlar; bolluk ve bereket zamani kadar, zorluk, sikinti ve siddet zamaninda da sabirlidirlar. Iste bunlardir özüyle sözü bir olanlar. Ve iste bunlardir korunan takva sahipleri.
 
285. Resul, Rabbinden kendisine indirilene inanmistir; müminler de. Hepsi; Allah'a, onun meleklerine, kitaplarina, resullerine inanmislardir. Allah'in resullerinden hiçbirini ötekinden ayirmayiz. Söyle demislerdi: "Dinledik, boyun egdik. Affet bizi, ey Rabbimiz. Dönüs yalniz sanadir."
 
Görüldüğü gibi Rabbimizin belirlediği iman esaslarına inanmak gerekir.İsrailoğullarının bir kısmının yaptığı gibi red etmek ''Dinledik ve inkar ettik''dememek gerekir.İsrailoğulları bu iman esaslarından Allah'a ve meleklerine imanı kabul etmektedirler fakat resullere ve kitaplara iman kısmına muhalefet etmektedirler.
 
Peki İsrailoğulları hangi peygamberlere ve kitaplara muhalefet ediyorlar.
Hz.Muhammed ve kitabı Kuran=Cebrail
Hz.İsa ve kitabı İncil=Mikail
 
Ayette red edilen kitaplardan biri Cebrail=Kuran ise ve diğeride bir kitap olduğuna göre buda İsrailoğulları tarafından red edilen diğer kitap olan
Mikail=İncil'dir.
 
Peki Cibril'in Kuran içerisinide geçen başka kullanımları varmıdır ve orada bizim tanımlamamıza uyuyormu?
 
Tahrim Suresi
4.Eğer sizler (Peygamberin iki eşi) Allah'a tevbe ederseniz (ne güzel); çünkü kalbleriniz eğrilik gösterdi. Yok eğer ona karşı birbirinize destekçi olmaya kalkışırsanız, artık Allah, onun mevlasıdır; Cibril(Kuran)ve mü'minlerin salih olan(lar)ı da. Bunların arkasından melekler de onun destekçisidirler.
 
Ayettede görüldüğü gibi Hz.Muhammed'de bizim gibi insandır.Değilmidirki bizlerinde kötü olaylar karşısında destekçimiz,En başta Rabbimiz Allah ve sırası ile Kuran ve çevremizdeki mümin kardeşlerimizdir.Bunlardan başka dünyada kimden yardım alabiliriz.Ve dikkat edilirse ayetin sonunda meleklerde destekçimizdir.Cibril melek değilmidir ki o ayrı ifade edilmiştir.
 
İnşallah yazıyı sonuna kadar sıkılmadan okumuşsunuzdur.Bu konudaki değerli fikirlerinizi merakla bekliyorum.
 
Sevgi ve selamlarla


__________________
Şüphesiz en doğrusunu Allah bilir...
Yukarı dön Göster snobyx's Profil Diğer Mesajlarını Ara: snobyx
 
snobyx
Katilimci Uye
Katilimci Uye
Simge

Katılma Tarihi: 27 mart 2008
Gönderilenler: 83
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı snobyx

Nahl Suresi

102.Kul nezzelehu ruhul kudüsi mir rabbike bil hakki li yüsebbitellezine amenu ve hüdev ve büşra lil müslimin

102. De ki: "İman edenleri sağlamlaştırmak, müslümanlara bir müjde ve hidayet olmak üzere,hak olarak Rabbinden Ruhu'l-Kudüs(İlahi Bilgi) inmiştir."

Bakara Suresi
 
97.Kul men kane adüvvel licibrile fe innehu nezzelehu ala kalbike bi iznillahi müsaddikal lima beyne yedeyhi ve hüdev ve büşra lil mü'minin

97.De ki:''Cibril'e kim düşman ise,(bilsin ki)şüphesiz o Allah'ın izniyle kendinden öncekileri doğrulayıcı ve mü'minler için hidayet ve müjde verici olarak senin kalbine inmiştir.

Cibril=Ruhül Kudüs=Kuran

 



__________________
Şüphesiz en doğrusunu Allah bilir...
Yukarı dön Göster snobyx's Profil Diğer Mesajlarını Ara: snobyx
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Selam,
Başarı dilerim...
Bir uyar:
2/97' deki "NEZZELE BİHİ" nin anlamı,"onu indirdi" dir, "o indi" olamaz. NEZZELEHU" nun sonundaki "HU"  zamiri,  mefuldur,  fail/özne  olamaz.
"NEZELE"=indi. "NEZZELE=indirdi. "NEZZELE" geçişli fiildir, geçişsiz anlam verilemez. Geçişsizi," NEZELE" dir.
Hakkı ylmaz,26/193' taki "NEZELE BİHİ ruhul-emin"ne, "Onunla ruh'ul'emin (kesin bilgi ) indi." manasını vermiş... "Onunla" daki "ONU" zamirini, H. Yılmaz'ın nereye yada kime gönderdiğini belirtmemiştir..Herhalde "onunla"'dan kastı "Kur'an" olsa gerek..!
2/97' deki "CİBRİL" 'e "Kur'an" der isek, şöyle bir anlam ortaya çıkar:
" Deke: Kim Kur'n'a (Cibril'e) düşman ise,  şüphesiz O'nu (Kur'an'ı / Cibril'i ) senin kalbine O indirmiştir Allah'ın izni ile..."  Bu durumda  "O" , Allah ise,  "Allah, Allah'ın izni ile" indirmiş  olur ki...! ne derece doğru olur?!
Ben " ER-RUH'L EMİN", "ER-RUH'UL KUDUS" 'ün ve "ER-RUH" 'un Kur'an'da ," VAHİY" anlamında geldikleri kanaatını paylaşmakla birlrkte, "CİBRİL" 'in ise "Allah'ın  vahi gücü " olduğu  knaatını  taşıyorum , tam kesin olmamakla beraber...
Şimdilik bu kadar..
Muhabbetlerimle... 

 


Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
muhliskul
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 26 nisan 2007
Yer: Australia
Gönderilenler: 854
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı muhliskul

   Merhaba

Sayin haktan sapmazin izahlarinin genel mantigina  katiliyorum. Ancak sunu da belirtmek gerekir Kuran vahyedildiginde Cibril-cebrail insanlara neyi cagristiyordu bu cok onemli.

Kuran bir sozluk esliginde gonderilmemistir. Kullandigi kelimeleri  muhataplarin anladiklarindan secmistir. Bu Kuran'da acikca deklere edilen bir husustur. Kuran'daki bir ifade, eger bilinen anlamdan farkli bir manayi ifade ediyorsa bunu izah etmesi gerekmektedir. Aksi takdirde yapilan butun deklerasyonlara ters dusulmus olurdu. Hasa yuce Allah bundan munezzehtir.

Daha once bu konuya dair yazdiklarimdan kisa bir bolumu asagiya kopyaliyorum.

Kuranda  Cibril kelimesi uc kez kullanilmistir. Kelime Arapca kokenli degildir.Ibranice versiyonu "Gavri'el"olan kelimenin basindaki "gavr" kuvetli ,guclu sonundaki "el" Tanri anlamindadir. Tanrinin Guclu-kuvvetli kulu olarak tercume edilmistir.Eski ahidin (arapca ahd-i kadim, ingilizce old testament) danyal kitabinda ilk olarak karsilasiriz.Gunumuz Ingilizcesinde  Archangel Gabriel olarak ifade edilmektedir. Cebrail  ile birlikte bizim kullandigimiz Mikail(Micha'el),Azrail(Azra'el), Israfil(Israf'el) ve bunlara ilaveten mevcut daha nice   isimlerin sonundaki "el" Tanri anlamina gelmektedir.

Kuran'in muhatap oldugu toplumun bu konularda ki (Melekler,cinler vesaire) bilgisinin de  gunumuzdekine  paralel oldugu bir gercektir.Bunlardan Kuran tarafindan mevzu bahis olanlari da vahiy surecinde cok  farkli bir anlamda anlatilmamistir. Melek,Cin ve benzeri isimlerin  musriklerce yaygin olan anlayisa uygun bir sekilde Kuranda kullanildigini  goruyoruz( Metafizik varliklar olmasi acisindan mustereklikleri izah edilmektedir,yoksa onlarin haiz kilindiklari vasiflar acisindan ihtilaf soz konusudur) Bunlarin bilinen manalarinin haricinde kullanilmalari halinde belirgin izahlar getirilmesi gerekirdi. 

Allah'a emanet

Yukarı dön Göster muhliskul's Profil Diğer Mesajlarını Ara: muhliskul
 
feridun_45
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 17 mart 2008
Gönderilenler: 166
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı feridun_45

selam  allahın rızasını umarak gayret sarfedenlerin üzerine olsun...

bu konulara girecek kadar bilgi ve tecrübem yok ama bilen varsa şu konuyuda açıklarsa iyi olur kanaatindeyim...acaba şimdiki yahudilerin veya hz.muhammed dönemindeki yahudilerin gerçekten cebraile bir düşmanlıkları varmı,varsa sebebi ne (mesela ben cebrailin kuranı indirirken ''HAŞA,bundan allaha sığınırım ve onu noksan sıfatlardan tenzih ederim''bilerek veya yanlışlıkla israiloğulları yerine başka bir kavime kuranı götürmüş)

allah yardımcımız olsun...selametle kalın

Yukarı dön Göster feridun_45's Profil Diğer Mesajlarını Ara: feridun_45
 
Xweser-Mirov
Yasaklı
Yasaklı


Katılma Tarihi: 17 mart 2008
Yer: Netherlands
Gönderilenler: 421
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Xweser-Mirov

Selam,

Cebrail'e neden dusman olunur ? Yahudiler de Cebraili ( Ruh) kabul ediyorlar ve Allah'in Cebrail vasitasiyla Tevrati Hz. Musa'ya vahyettigine inaniyorlar. Yahudiler, Kuran'i kibirlerine yenilip boburlenip kabullenmedikleri icin ve Cebrail'in Allah'in izniyle Tevrati ve Incili dogrulayici baska bir Kitap ( Kuran ) getirmesinden oturu dusmanlik etmis olabilirler.. Tabii bu bircok ihtimallerden birisi sadece..

Meryem Sûresinin 19 . Ayetinde
Cebrail, “Ben ancak Rabbinin elçisiyim. Sana tertemiz bir çocuk bağışlamak için gönderildim” dedi.

Hani melekler demişlerdi: Ey Meryem! Allah seni seçti; seni tertemiz yarattı ve seni bütün dünya kadınlarına tercih etti. ( Al-i Imran 42 )

Eğer peygamberi bir melek kılsaydık muhakkak ki onu insan suretine sokar onları yine düşmekte oldukları kuşkuya düşürürdük. ( E'nam 9 )

Metafizik varliklarin gorunusleri hakkinda bilgimiz yok.. Ancak, meleklere veya Cebrail'e yuklenen gorevler, islevlerini bulabiliyoruz Kuran'da. Yani, Cebrail'in Allah'in vahyetmede kullandigi guclerden biri oldugunu kavrayabiliriz ancak, nasil gorundugunu kavrayamayiz.. Melekler, elciler, yeryuzu kanunlari ( fizik kanunlari ), enerjik gucler anlamlarinda kullanilmistir. Onemli olanda, islevleridir. Cinsiyetleri degil. Kuran'in indigi toplum da melekler hakkinda sapkin gorusler vardi..

Onlar, Rahman'ın kulları olan melekleri de dişi saydılar. Acaba meleklerin yaratılışlarını mı görmüşler? Onların bu şahitlikleri yazılacak ve sorguya çekileceklerdir. ( Zuhruf 19 )

Cinsiyet yakistirma gibi.. Meleklerin yaratilislarini bizlerde gormedigimiz icin bu soru bizlere de gecerli.. Bu aynen, Allah'in varliginin nasil gorundugu gibi birsey olur. Onemli olan, Allah'in sifatlari ve isimlerinin manalarini, ozelliklerini bilmektir. Bizler, ancak bunlari kavrayabiliriz diye dusunuyorum. Ve bu yuzden, Kuran'da meleklerin nasil varliklar oldugu hakkinda fazla bilgi verilmemis, sadece ozellikleri ve sifatlari siralanmistir.

İki melek (insanın) sağında ve solunda oturarak yaptıklarını yazmaktadırlar. ( Kaf 17 )

Iki melekten kasit, sag ve sol beyin bellekleri de olabilir. Bunlar birer sistemlerdir, ayri ayri islevleri olan. Organlar, doga da ki bitkiler, yagmurun yagmasindan tutun, meleklerden kasit bunlar da olabilir..

Muhabbetlerimle



__________________
Hayat sen ne güzelsin
Yukarı dön Göster Xweser-Mirov's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Xweser-Mirov
 
snobyx
Katilimci Uye
Katilimci Uye
Simge

Katılma Tarihi: 27 mart 2008
Gönderilenler: 83
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı snobyx

Peki düşman olunan Mikail ne olabilir?Cebrail'i anladık,kıskançlık var ama Mikail'e nden düşmanlar...İlgili pasaj tamamı ile İsrailoğullarının peygamberleri ve kendi ellerinde olan Tevrat'tan sonra gelen kitapları red etmeleri ve düşmanlık etmeleri üzerine kurulmuş değil midir?

 



__________________
Şüphesiz en doğrusunu Allah bilir...
Yukarı dön Göster snobyx's Profil Diğer Mesajlarını Ara: snobyx
 
snobyx
Katilimci Uye
Katilimci Uye
Simge

Katılma Tarihi: 27 mart 2008
Gönderilenler: 83
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı snobyx

قُلْ نَزَّلَه 15; رُوحُ الْقُدُس 16; مِن رَّبِّكَ بِالْحَق 17;ِ لِيُثَبّ 16;تَ الَّذِين 14; آمَنُوا وَهُدًى وَبُشْرَ 09; لِلْمُسْ 04;ِمِينَ

Nahl 102.Kul nezzelehu ruhul kudüsi mir rabbike bil hakki li yüsebbitellezine amenu ve hüdev ve büşra lil müslimin

Şuara 193

نَزَلَ بِهِ الرُّوحُ الْأَمِي 06;ُ

Nezele bihir ruhul emin

Esasında istediğim yere geldik,Sevgili Haktansapmaz,Ruh-ül kudüs'ü Kuran'da Vahiy anlamına geldiği kanaatindeyim demişsiniz ama sizin kabulunuzde Nahl 102'ye uymuyor.Biraz söylemek zor ama bizi zora sokan nedir.Nezzele filinin geçişli olması değil mi?Neye göre bu fiil geçişlidir.z sesini veren harfin üzerindeki şeddeye göre değilmi?

Peki orjinal kuran nüshalarında hareke varmıydı.Yokdu...Kısaca biraz bilgi verelim

 Kur'an'ın Hz. Osman (r.a) döneminde yazılışı:
ilk Mushaf Kur'an'ın okunşundaki tartışmalara son vermek amacıyla, farklı kıraatleri yansıtacak şekilde Hz. Ebu Bekr'in topladığı ve Hz Ömer'in kızı Hafsa'nın koruduğu nüshaya bağlı kalınarak yazıldı. Bununla ilgili olarak Hz. Osman, Zeyd b. Sâbit (r.a), Abdullah b. ez-Zübeyr (r.a), Sad b. el-Âs (r.a) ve Abdurrahman b. el-Haris b. Hişam (r.a)'ı görevlendirdi. Bu Mushaf üzerinde noktalama işaretleri ve harekeleri bulunmamaktaydı. Hz. Osman (r.a) yazılan Kur'an'ın bir nüshasını saklamış diğer nüshaları ise çeşitli İslam şehirlerine göndermiştir.

 Kur'an'ın harekelenmesi ve noktalanması üç merhalede tamamlanmıştır.
Birincisi: Muaviye b. Ebu Süfyan döneminde, Muaviye, Ebu'l-Esved'i görevlendirmiş, O da Kur'an okurken meydana gelebilecek okuma hatalarını ortadan kaldırmak amacıyla nokta şeklinde hareke işaretleri koymuştur. İkincisi: Abdülmelik b. Mervan döneminde Kur'an'daki bazı harfleri birbirinden ayırmak için noktalar konulmuştur. Mervan bu işte el-Haccac b. Yusuf'u görevlendirmiş; o da bu işi Nasr b. Âsım ve Hayy b. Yasmur'a havale etmiştir. Üçüncüsü: Bu dönemde i'rab alametleri olan Fetha, Damme, Kesre ve Sükûn konulmuştur. Bu harekelendirmede Halil b. Ahmed el-Ferahîdî'nin yolu izlenmiştir.

Görüldüğü gibi hareke Emeviler zamanında Kuran'a ekleniyor.Emevilerinde din adına ne kadar BÜYÜK hizmetler yaptığı malum!

Yanlış anlaşılmasın ama burada ciddi şüphelerim var.Heleki Rabbimiz Kuran'ı şüphesiz ben indirdim derken...

Sevgili Haktansapmaz beni bu konuda biraz daha aydınlatabilirseniz sevinirim.Konu oldukça hassas malum...

Sevgi ve dua ile...

 



__________________
Şüphesiz en doğrusunu Allah bilir...
Yukarı dön Göster snobyx's Profil Diğer Mesajlarını Ara: snobyx
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Sevgili snobyx,

16/102'ye şöyle meal vermişsiniz:

" Deki,iman edenleri sağlamlaştırmak, müslümanlara bir müjde ve hidayet olmak üzere hak olarak rabbinden ruhulkudüs (ilahi bilgi) inmiştir."

"NEZELE_HU" daki "HU" zamirine mealde yervermemişsiniz..! Neden? Niçin?

Başarı dileklerimle... 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
snobyx
Katilimci Uye
Katilimci Uye
Simge

Katılma Tarihi: 27 mart 2008
Gönderilenler: 83
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı snobyx

Tam emin olmamakla beraber;Pasaj olarak incelersek

Nahl 101

Ve iza beddelna ayetem mekane ayetiv vallahü a'lemü bima yünezzilü kalu innema ente müfter bel ekseruhüm la ya'lemun

101.Biz bir ayeti, bir (başka) ayetin yeriyle değiştirdiğimiz zaman, -Allah neyi indirdiğini daha iyi bilir.- "Sen yalnızca iftira edicisin" dediler. Hayır, onların çoğu bilmezler.

102." Deki,iman edenleri sağlamlaştırmak, müslümanlara bir müjde ve hidayet olmak üzere hak olarak rabbinden ruhulkudüs (ilahi bilgi)onda(Kuran ile) inmiştir."

Burada -de,da veya ile ifadesi nezele fiilinin sonuna eklenen hu ile çıkarmı tam olarak emin değilim.Kesin bir dilbigisi kuralı olarak uymuyorsa red edemem.Bunu dilbilgisi açısından sizde incelerseniz sevinirim Sayın haktansapmaz...

 



__________________
Şüphesiz en doğrusunu Allah bilir...
Yukarı dön Göster snobyx's Profil Diğer Mesajlarını Ara: snobyx
 

Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats