HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Çalışmaları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Çalışmaları
Konu Konu: Kuran-Rylands nüshası Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
UlulEbsar
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 26 mayis 2010
Yer: Micronesia
Gönderilenler: 352
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı UlulEbsar

Aysu Atanın bir çalışmasında Rylands nüshası diye tabir edilen   ilk TÜRKÇE Çeviri ilgimi çekti.
Sizler ile paylamak istedim.

Aşağıda bir kaç pdf formatında,konu ile ilgi...




__________________
Haşr -10
"Rabbimiz, bizi ve bizden önce inanmış olan kardeşlerimizi bağışla; kalbimizi inananlara karşı kin beslemekten koru.
Rabbimiz, sen şefkatlisin, Rahimsin,"
Yukarı dön Göster UlulEbsar's Profil Diğer Mesajlarını Ara: UlulEbsar
 
UlulEbsar
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 26 mayis 2010
Yer: Micronesia
Gönderilenler: 352
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı UlulEbsar

Link verirken bir hata oluştu galiba...

Kısaca özetleyelim;

Key Words: Qur’an, Old Turkish, Khwarizm Turkish, Old
Anatolian Turkish, Inter-Linear Qur’an Translations

Anahtar Kelimeler: Kur’an, Eski Türkçe, Harezm Türkçesi,
Eski Anadolu Türkçesi, Satır-Arası Kur’an Tercümeleri

 


__________________
Haşr -10
"Rabbimiz, bizi ve bizden önce inanmış olan kardeşlerimizi bağışla; kalbimizi inananlara karşı kin beslemekten koru.
Rabbimiz, sen şefkatlisin, Rahimsin,"
Yukarı dön Göster UlulEbsar's Profil Diğer Mesajlarını Ara: UlulEbsar
 
UlulEbsar
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 26 mayis 2010
Yer: Micronesia
Gönderilenler: 352
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı UlulEbsar

Esma-ul hüsna ile ilgili Harzemşahlar zamanında yapılmış bir çalışma:


Ar. Esmâu’l-husnâ “.. الأْسمَا 69;ُ الْحُسْن 14;ى .” = Tü. TİEM 73 ädgü atlar
(İsrâ 214r/7=017/110=), körklüg atlar (228v/6=020/008, Haşr
Sūresi 405v/3=059/024)), körklüg edgü atlar (A’râf 128r/9=
007/180).
taŋrınıŋ turur körklüg äđgü atlar oķıŋlar anı anıŋ birlä
ķođuŋlar anlarnı kim [129v/1] ķışarlar atları içindä yanut berilgäylär
ol añar kim ķılur ärdilär (A’râf 128r/9=007/180) = RylandsKT
körklüg atlar (53a/1=007/180) = Hekimoğlu KT’te körklüg atlar.
(168a/3=007/180)= TİEM 40’ta adlar görklürekler (81a/9=007/180),
Manisa KT’te yaħşı atlar vardur śıfatları vardur (121a/4=
53a/1=007/180)
taŋrı (7) yoķ taŋrı mägär. ol aŋar turur körklüg atlar. (Tâhâ
Suresi 228v/6=020/008)= RylandsKT körklüg atlar (38a/1=
020/008), Hekimoğlu KT’te körklügrek atlarnı (301a/6=020/008)
Batı Türkçesi kur’an Tercümeleri’nde TİEM 40’ta adlar görklürekler
(148a/10=020/008), Manisa KT’te yaħşı atlar (217b/10=020/008)
şeklindedir.
ayġıl oķıŋlar taŋrını azu oķıŋlar rūzį berigli. adını ķayusı kim
oķısa silär (8) aŋar turur äđgü atlar. ün eşitür oķımaġıl namāzıŋda
aķru ymä oķımaġıl anda tilägil ekki ara yol. (İsrâ Sūresi
214r/7=017/110), Hekimoğlu KT’te körklügrek atlar (281a/7=
017/110), TİEM 40’ta adlar görlürek (138b/8=017/110), Manisa
KT’te yaħşı atlar (203a/10=017/110) şeklindedir.
ol turur taŋrı törütgän yaratġan (4) bäzägän aŋar turur körklüg
atlar, täsbįĥ ķılur aŋar nä kim köklär içindäki yer içindäki (5) ol
turur küşüş bütün işlig. (Haşr Sūresi 405v/3=059/024) RylandsKT
körklüg atlar (32a/3=059/024), Manisa KT’te körklügrek atlar
(525b/1= 059/024), TİEM 40’ta adlar göklükrekler (261b/11=
059/024), Manisa KT’te yaħşı atlar (404b/10=059/024) şeklindedir.
TİEM 73’te ädgü atlar, körklüg atlar, edgü körklüg atlar olarak
çevrilen E.H. RylandsKT’de düzenli olarak körklüg atlar (A’râf
53a/1=007/180; Tâhâ 38a/1=020/008=; Haşr 32a/3=059/024)
olarak karşılanmıştır. Bunlara bakarak eksik İsra suresinde de
tamlamanın körklüg atlar olarak karşılanmış olabileceği düşünülebilir.


__________________
Haşr -10
"Rabbimiz, bizi ve bizden önce inanmış olan kardeşlerimizi bağışla; kalbimizi inananlara karşı kin beslemekten koru.
Rabbimiz, sen şefkatlisin, Rahimsin,"
Yukarı dön Göster UlulEbsar's Profil Diğer Mesajlarını Ara: UlulEbsar
 
UlulEbsar
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 26 mayis 2010
Yer: Micronesia
Gönderilenler: 352
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı UlulEbsar

5.2. Eski Türkçe Kur’an Tercümelerinde Esma-i Hüsna
5.2.1. Esirgeyen, Bağışlayan (Tanrı)
Ar . اَلرَّحْ 05;َنُ Er-Rahmân3 “Bağışlayan, Esirgeyen” (Cemel 15)
Tü. rūzį berigli iđi ; rūzį berigli taŋrı ; rūzį berigli ; yarlıķaġlı;
yarlıķaġan yarlıķaġan
Kur’an: (Peygamber), “Ey Rabbim! Hak ile hüküm ver. Bizim
Rabbimiz, sizin nitelemelerinize karşı yardımı istenecek olan
Rahmân’dır” dedi. (021/112)


Allahın sıfatlarının başında gelen “esirgeyen, bağışlayan” sıfatı
Kur’an’da en sık kullanılmış güzel adıdır. Kur’an-ı Kerim’de Allah’ın
isimlerinden hiç birinin Lafza-ı Celalin yerine kullanıldığını göremiyoruz.
Fakat bu isim Lafza-ı Celalin yerine kullanılmıştır (Cemel
2001: 15). Ar. rahman Allah’ın kendisiyle vasıflanan olduğu onun
merhamet ve acımasına işaret eden bir isimdir. Ar. rahman,
rahmet’ten türedikten sonra “sonsuz merhamet sahibi, acıyan,
acımada dengi olmayan” anlamını taşır (Cemel 2001:15). Rahman
kelimesinin ikilik ve çokluk yapılamaz. Sözcük Allah’ın rahim sıfatı
gibi tazim kipiyle kullanılır. Ancak Rahman, Rahim’den daha
kapsamlı ve tazim, ululuk bakımından daha büyüktür. Çünkü
Rahman sigası Allah’ın nimet büyüklüğünü içine aldığından, daha
genel bir anlam ifade eder.

Ar. “. اَلرَّحْ 05;َنُ “ Tü. ” Bağışlayan, Esirgeyen “;Türkçe erken Kur’an
çevirilerinde; rūzį berigli iđi (TİEM 73 405v/1=059/022); rūzį berigli
3 Allah, yüce Rabbin, en büyük adıdır. Allah’ın doksan dokuz adı vardır. Fakat
onların hepsi, bu adın sıfatıdır. Onlar sıfat bildirir, bu ise Cenab-ı Hakk’ın
bütün sıfatlarını kendinde taşır. (Ateş 1a)



taŋrı (TİEM 73 237v/5=021/036); rūzį berigli (TİEM 73
241r/4=021/)112); yarlıķaġlı (TİEM 73 405v/1=059/022); yarlıķaġan
(TİEM 73 417r/7= 067/029); yarlıķaġan (Anonim KT 83a/9=
059/022) sözcükleriyle karşılanmıştır.
Türkçe ilk Kur’an çevirlerinde Ar. “. اَلرَّحْ 05;َنُ “ karşılığı kullanılan
sözcüklerden rūzį berigli iđi (Ar.+T.) ; rūzį berigli taŋrı (Ar.+T.) ; rūzį
berigli(Ar.+T.); yarlıķaġlı (T.) ; yarlıķaġan(T.), yarlıķaġan(T.) sözcük
ya da sözcük gruplarından meydana gelmiştir.
5.2.2. Esirgeyen, Bağışlayan (Tanrı)
اَلرّحيِ 05;ُ ”Bağışlayan, Esirgeyen” (Cemel 19)
Tü. küsüş yarlıķaġlı . yarlıķaġan ; yarlıķaġlı ; Teñri raĥm ķılġan
erür ; raĥmet ķılġan. raĥmet eyleyicidür rahmat kılıcı
Kur’an: Görmüyor musun ki, Allah bütün yerdekileri ve emri
uyarınca denizde akıp gitmekte olan gemileri sizin hizmetinize
vermiştir. İzni olmaksızın yerin üzerine düşmesin diye göğü O
tutuyor. Şüphesiz ki Allah, insanlara karşı çok esirgeyici, çok
merhametlidir. (022/065)
“Rahim” Allah’ın isimlerinden olup rahmet kelimesinden
türemiştir. Rahmetin manası, “Allah’ın kullarına acımasıyla onları
her türlü zarar, ziyan ve sapıklıktan kurtarıp onları hidayete,
mağfiret ve iman şerefiyle nimetlendirmesi” demektir.”Rahim, çok
çok acıyan manasında mübalağa ifade eder. Rahim, acıma ve tazim
ifade eden sigadan gelmiştir. Er-Rahim ismi şerifi Kur’an-Kerim’de
sure sayısı kadar, yani 114 defa geçmektedir (Cemel 2001; 19).
Ar. “ اَلرّحيِ 05;ُ “ Tü. ” Bağışlayan, Esirgeyen “;Türkçe erken Kur’an
çevirilerinde; küsüş yarlıķaġlı . (TİEM 73 302v/1=032/006),
yarlıķaġan (TİEM 73 247v/6=022/065), yarlıķaġlı (TİEM 73
404v/1=059/010); Teñri raĥm ķılġan erür (Anonim KT 84b/9=
059/007); Rylands KT raĥmet ķılġan. (Hekimoğlu KT 396a/8=
032/006); raĥmet eyleyicidür (Manisa KT 295a/7=032/006); rahmat
kılıcı (TİEM 40197a/9=032/006)


Türkçe ilk Kur’an çevirlerinde Ar. “ اَلرّحيِ 05; “ karşılığı kullanılan
sözcüklerden küsüş yarlıķaġlı (T.); yarlıķaġan(T.); yarlıķaġlı(T.);
Teñri raĥm ķılġan erür (T.+.Ar.); raĥmet ķılġan. (Ar.+.T.); raĥmet
eyleyicidür (Ar.+.T.); rahmat kılıcı (Ar.+.T.) sözcük gruplarından
meydana gelmiştir.
5.2.3. Görünen ve Görünmeyen âlemlerin sahibi Tanrı
Ar. اَلْمَلِ 03;ُ El-Melik “Görünen ve Görünmeyen âlemlerin sahibi
(Cemel 24)


Tü. yügsäk taŋrı ärklig .; erklig ; erklig ; Tangrı erklig ; Ĥaķ
mülk özinüñ mutlaķ ŝābitdür ; pâdışah tanrılığa lâyık
Kur’an: Göklerdeki ve yerdeki her şey, mülkün sahibi,
mukaddes, mutlak güç sahibi, hüküm ve hikmet sahibi olan Allah’ı
tespih eder.(062/001)
“El-Melik”, “Mülk ve Milk” mastarlarından türemiş olup, her
türlü hükümdarlığın Allah Teâlâ’ya ait olduğunu belirtmektedir.
Kur’an’da bu anlamda “mülk” kelimesi kullanılarak Allah’ın dünya ve
ahiretin mülküne sahip olduğunu belirtilmiştir (Cemel 2001; 24).
Ar. “ اَلْمَلِ 03;ُ “ Tü. “Görünen ve Görünmeyen âlemlerin sahibi”;
Türkçe erken Kur’an çevirilerinde; yügsäk taŋrı ärklig. (TİEM 73
254v/6=023/116); erklig (Anonim KT 88a/4=062/001); erklig
(Rylands KT 38/31b/2=059/029); Tangrı erklig (Hekimoğlu KT
335a/2=023/116); Ĥaķ mülk özinüñ mutlaķ ŝābitdür (Manisa KT
244a/9=023/116); pâdışah tanrılığa lâyık (TİEM 40165b/7=
023/116)
Türkçe ilk Kur’an çevirlerinde Ar. “ اَلْمَلِ 03;ُ ” karşılığı kullanılan
sözcüklerden yügsäk taŋrı ärklig (T.); erklig(T.); erklig(T.); Tangrı
erklig(T.); Ĥaķ mülk özinüñ mutlaķ ŝābitdür (Ar.+.T.); pâdışah
tanrılığa lâyık (F.+T.) sözcük gruplarından meydana gelmiştir.
5.2.4 Her Türlü Eksiklikten Münezzeh olan Tanrı
اَلقُدُّ 08;سُ Ar ” kuddüs “Her eksiklikten münezzeh” (Uzunoğlu 30)
Tü. arıġ turur ; Arıġlıķ eyesi Teñriġa; arıġ Tañrı ; Arıġlıķ
Tangrıġa ; Ol Tañrı taǾālā münezzehdür, arıdur. ; Ol Tanrı’dur Arılığı
Tanrı’nun.
Kur’an: O, kendisinden başka hiçbir ilâh bulunmayan Allah’tır.
O, mülkün gerçek sahibi, kutsal (her türlü eksiklikten uzak), barış ve
esenliğin kaynağı, güvenlik veren, gözetip koruyan, mutlak güç
sahibi, düzeltip ıslah eden ve dilediğini yaptıran ve büyüklükte eşsiz
olan Allah’tır. Allah, onların ortak koştuklarından uzaktır. (059/023)
Ar. quddüs quda “...” kökünden türetilmiştir. Fu’ûl vezninde
olan el-quddüs “temiz ve pak” anlamlarına gelmektedir ve Allah’ın
her türlü “eksiklik ve noksanlıktan münezzeh, pak olması” demektir
(Cemel 2001; 28). El-quddüs, Kur’an-ı Kerim’de iki yerde Haşr
059/024 ve CumǾa 062/001 surelerinde geçmektedir.
Ar. “ اَلقُدُّ 08;سُ “ Tü. ” Her eksiklikten münezzeh “;Türkçe erken
Kur’an çevirilerinde; arıġ turur (TİEM 73 405v/1=059/023); Arıġlıķ
eyesi Teñriġa (Anonim KT 83a/11=059/023); arıġ Tañrı (Rylands KT
31b/1=059/023); Arıġlıķ Tangrıġa (Hekimoğlu KT 525a/8=
059/023); Ol Tañrı taǾālā münezzehdür, arıdur (Manisa KT


404b/7=059/023); Ol Tanrı’dur Arılığı Tanrı’nun (TİEM 40
261b/9=059/023)
Türkçe ilk Kur’an çevirlerinde Ar. “ اَلقُدُّ 08;سُ “ karşılığı kullanılan
sözcüklerden arıġ turur (T.); Arıġlıķ eyesi Teñriġa(T.); arıġ Tañrı (T.);
Arıġlıķ Tangrıġa (T.); Ol Tañrı taǾālā münezzehdür arıdur (T.+Ar.);
Ol Tanrı’dur Arılığı Tanrı’nun (T.) sözcük gruplarından meydana
gelmiştir.
5.2.5 Esenlik ve Emniyet Veren Tanrı
Ar. اَلسَّلا 14;مُ Es-Selām " Esenlik veren” (Cemel 30)
Tü. sälāmatlıķ bergän; selāmet Teñri ālādın; esenlik bėrgen;
Ol Tangrı amān baġışlaġan; Ol Tañrı taǾālā mübālaġa bile,
selāmdur; îmin eyleyici
Kur’an: O, kendisinden başka hiçbir ilâh bulunmayan Allah’tır.
O, mülkün gerçek sahibi, kutsal (her türlü eksiklikten uzak), barış ve
esenliğin kaynağı, güvenlik veren, gözetip koruyan, mutlak güç
sahibi, düzeltip ıslah eden ve dilediğini yaptıran ve büyüklükte eşsiz
olan Allah’tır. Allah, onların ortak koştuklarından uzaktır.(059/023)
Es-Selâm; lügatta selâmet ve emniyet manalarına gelmektedir.
Selâm; “kendisi bizatihi var olan bir esenlik demek değil, Allah
(c.c.)’dan sadır olan bir esenlik” demektir. Allah’ın selâmı, esenlik
vermesi, hiçbir şekilde mal ve çocuğun fayda vermediği ancak
kendisine kalbi selim ile gelindiğinde faydalanacağı günde dünya ve
ahiret esenlik mükafatı demektir. (Cemel 2001; 30).
Ar. “ اَلسَّلا 14;م “ Tü. “Esenlik veren”; Türkçe erken Kur’an
çevirilerinde; sälāmatlıķ bergän(TİEM 73 405v/1=059/023); selāmet
Teñri ālādın (Anonim KT 83a/11=059/023); esenlik bėrgen (Rylands
KT 31b/1=059/023); Ol Tangrı amān baġışlaġan (Hekimoğlu KT
525a/8=059/023); Ol Tañrı taǾālā mübālaġa bile, selāmdur (Manisa
KT 404b/7=059/023); îmin eyleyici (TİEM 40 261b/9=059/023)
Türkçe ilk Kur’an çevirlerinde Ar.” اَلسَّلا 14;م “ “sälāmatlıķ bergän
(Ar.+T.); selāmet Teñri ālādın(Ar.+T.); esenlik bėrgen (T.); Ol Tangrı
amān baġışlaġan (T.+Ar.); Ol Tañrı taǾālā mübālaġa bile,
selāmdur(T.+Ar.); îmin eyleyici (Ar.+T.) sözcük gruplarından meydana
gelmiştir.
5.2.6 Güven ve Huzur Veren Tanrı
Ar. اَلمُؤْم 16;نُ EL-Müǿmin “Güven veren” (Cemel 32)
Tü. įmįn ķılġan; įmįn Teñri [emān] ķılġuçı dostlarını Ǿaźābdın;
įmįn ķılġan; amān baġışlaġan; emįn eyleyicidür ; îmin eyleyici


Kur’an: O, kendisinden başka hiçbir ilâh bulunmayan Allah’tır.
O, mülkün gerçek sahibi, kutsal (her türlü eksiklikten uzak), barış ve
esenliğin kaynağı, güvenlik veren, gözetip koruyan, mutlak güç
sahibi, düzeltip ıslah eden ve dilediğini yaptıran ve büyüklükte eşsiz
olan Allah’tır. Allah, onların ortak koştuklarından uzaktır.(059/023)
Arapça’da “iman” tasdik etmek demektir Allah (c.c.) kendi
varlığını tasdik eden müǿmindir. Söz bakımından Allah’tan başka
daha doğru kimse yoktur.Müǿmin; Arapça’da korku ve endişeden
emin olmak, güvenmek, doğrulamak, tasdik etmek, bir şeye inanma
demektir. İman, şüphe ve tereddütleri kaldırmak isteyenlere, korku
içinde olanlara emniyet veren, güven verendir (Cemel 2001; 32).
Ar. “ اَلمُؤْم 16;نُ “ Tü.” Güven veren “;Türkçe erken Kur’an
çevirilerinde; įmįn ķılġan ( TİEM 73 405v/1=059/023);įmįn Teñri
[emān] ķılġuçı dostlarını Ǿaźābdın (Anonim KT 83a/11=059/
023);įmįn ķılġan (Rylands KT 31b/1=059/023); amān baġışlaġan
(Hekimoğlu KT 525a/8=059/023); emįn eyleyicidür (Manisa KT
404b/7=059/023); îmin eyleyici (TİEM 40 261b/9=059/023)
Türkçe ilk Kur’an çevirlerinde Ar. “ اَلمُؤْم 16;نُ “ karşılığı kullanılan
sözcüklerden įmįn ķılġan (Ar.+T.) ; įmįn Teñri [emān] ķılġuçı
dostlarını Ǿaźābdın(Ar.+T.+F.); įmįn ķılġan. (Ar.+T.); amān
baġışlaġan(Ar.+T.); emįn eyleyicidür (Ar.+T.); îmin eyleyici (Ar.+T.)
sözcük gruplarından meydana gelmiştir.
5.2.7 Kainatın Bütün İşlerini Gözetip, Yöneten Tanrı
Arُ . اَلمُهَي 18;مِن El-Müheymin “Kainatın bütün işlerini gözetip,
Yöneten” (Cemel 34)
Tü. įmįn ķılġan; įmįn Teñri [emān] ķılġuçı dostlarını Ǿaźābdın;
įmįn ķılġan; amān baġışlaġan ; emįn eyleyicidür îmin eyleyici
Kur’an: O, kendisinden başka hiçbir ilâh bulunmayan Allah’tır.
O, mülkün gerçek sahibi, kutsal (her türlü eksiklikten uzak), barış ve
esenliğin kaynağı, güvenlik veren, gözetip koruyan, mutlak güç
sahibi, düzeltip ıslah eden ve dilediğini yaptıran ve büyüklükte eşsiz
olan Allah’tır. Allah, onların ortak koştuklarından uzaktır.(059/023)
Allah, ilmiyle her şeyi düzenleyip, gözeten ve yönetendir.
Kudretinin kemaliyle de her şeye gücü yetendir. Müheymin, “her şeyi
gözeten ve yöneten, kainatın bütün işlerini düzenleyen, insanları
murakebe eden, hükümdarlığı ile her şeyi hükmü altına alan, her
şeyi koruyan, gözeten” demektir. Müheymin ismi Kur’an’da bir kere
zikredilmiştir(Cemel 2001; 34).
Ar. “. اَلمُهَي 18;مِن “ Tü. ” Kainatın bütün işlerini gözetip, Yöneten
“;Türkçe erken Kur’an çevirilerinde; įmįn ķılġan (TİEM 73 405v/1=
059/023);įmįn Teñri [emān] ķılġuçı dostlarını Ǿaźābdın. (Anonim KT
228
83a/11=059/023);įmįn ķılġan. (Rylands KT 31b/1=059/023); amān
baġışlaġan (Hekimoğlu KT 525a/8=059/023); emįn eyleyicidür
(Manisa KT 404b/7=059/023); îmin eyleyici (TİEM 40
261b/9=059/023)
Türkçe ilk Kur’an çevirlerinde Ar. “ اَلمُهَي 18;مِن “ karşılığı kullanılan
sözcüklerden įmįn ķılġan (Ar.+T.); įmįn Teñri [emān] ķılġuçı
dostlarını Ǿaźābdın (Ar.+T+.F.); įmįn ķılġan(Ar.+T.); amān
baġışlaġan(Ar.+T.); emįn eyleyicidür (Ar.+T.); îmin eyleyici(Ar.+T.)
sözcük gruplarından meydana gelmiştir.
5.2.8 Yenilmeyen ve Tek Galip Olan Tanrı
Ar. اَلْعَزِ 10;زُ EL-Azįz “Yenilmeyen, Yegane galip” (Cemel 36)
Tü. küçlüg uġan tutmaķı ; Teñriniñ tutmaķı yaraġlıġ ol; uluġ
arıġ Tañrı; yinggenning tutmaķını ķudretlıġ ; Ǿazįz ġālibden ;
dutmağı ğâlıbun
Kur’an: Bütün âyetlerimizi yalanladılar. Biz de onları mutlak
güç ve iktidar sahibinin yakalaması gibi yakaladık.(054/042)
Eşi ve benzeri olmayan, değerli, güçlü, hiçbir zaman
yenilmeyen yegane galib, şerefli. O’nun benzerlikte zıddı da yoktur.
Bütün ihtiyaçlar ona bağlıdır, Kendine ulaşılamaz yegane varlıktır.
Aziz kelimesi Kur’an-ı Kerim’de seksen sekiz defa zikredilmiştir.
Ancak bu yerlerde Esmâ-i Hüsnâ’dan diğer bir isimle kullanılmış
olup münferid olarak kullanılmamıştır (Cemel 2001; 36).
Ar. “ اَلْعَزِ 10;زُ “ Tü. ” Yenilmeyen, Yegane galip “;Türkçe erken
Kur’an çevirilerinde; küçlüg uġan tutmaķı (TİEM 73
391v/4=054/042); Teñriniñ tutmaķı yaraġlıġ ol (Anonim KT
63b/2=054/042); uluġ Tañrı (Rylands KT 31b/1=059/023);
yinggenning tutmaķını ķudretlıġ (Hekimoğlu KT 507b/2=054/042)İ;
Ǿazįz ġālibden (Manisa KT 389b/10=054/042); dutmağı
ğâlıbun(TİEM 40 253a/7=054/042)
Türkçe ilk Kur’an çevirlerinde Ar. “ اَلْعَزِ 10;زُ “ karşılığı kullanılan
sözcüklerden küçlüg uġan tutmaķı.(T.); Teñriniñ tutmaķı yaraġlıġ
ol(T.); uluġ Tañrı (T.); yinggenning tutmaķını ķudretlıġ (T.); Ǿazįz
ġālibden (Ar.) ; dutmağı ğâlıbun (T.+Ar.) sözcük gruplarından
meydana gelmiştir.
5.2.9 Mahlukatın Halini Her Durumda İyileştiren Tanrı
Ar. اَلجَبَّ 75;رُ El-Cebbār “İradesini her durumda yürüten, Mahlukatın
halini iyileştiren” (Uzunoğlu 39)
Tü. äsir etgän ; uluġluķ eyesi; uluġ arıġ Tañrı ; cebr ķılġan;
cebr eyleyicidür ; ululık issi Arılığı Tanrı’nun

__________________
Haşr -10
"Rabbimiz, bizi ve bizden önce inanmış olan kardeşlerimizi bağışla; kalbimizi inananlara karşı kin beslemekten koru.
Rabbimiz, sen şefkatlisin, Rahimsin,"
Yukarı dön Göster UlulEbsar's Profil Diğer Mesajlarını Ara: UlulEbsar
 
UlulEbsar
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 26 mayis 2010
Yer: Micronesia
Gönderilenler: 352
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı UlulEbsar

Bu başlığı açma nedenim, daha önce Taşkent nushası ile ilgili biraz önbilgim vardı,Dialarınada göz atma fırsatım olmuştu...

Ancak Rylands nüshasını hiç duymsmıştım.

Duyan-bilen varsa bilgilendirmesini rica ederim.

Bu değerli yazmanın İngilterede olduğu bilgisine ulaştım.


__________________
Haşr -10
"Rabbimiz, bizi ve bizden önce inanmış olan kardeşlerimizi bağışla; kalbimizi inananlara karşı kin beslemekten koru.
Rabbimiz, sen şefkatlisin, Rahimsin,"
Yukarı dön Göster UlulEbsar's Profil Diğer Mesajlarını Ara: UlulEbsar
 
UlulEbsar
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 26 mayis 2010
Yer: Micronesia
Gönderilenler: 352
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı UlulEbsar

bundan yaklaşık 1000 bin yıl önce Arabcadan,günün Türkçesine çevirilen Kuranda "Salat" yerine "Namaz" denmiş olduğunu üzülerek gördüm.
Tamamı TÜRKÇE olan bir Kuranda Farsca "namaz" kelimesinin girmesine şaşırmadım dersem yalan olur.


__________________
Haşr -10
"Rabbimiz, bizi ve bizden önce inanmış olan kardeşlerimizi bağışla; kalbimizi inananlara karşı kin beslemekten koru.
Rabbimiz, sen şefkatlisin, Rahimsin,"
Yukarı dön Göster UlulEbsar's Profil Diğer Mesajlarını Ara: UlulEbsar
 
medeni0002
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 15 kasim 2010
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 936
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı medeni0002

                   selamlar,
                   kıymetli ululebsar dostum,Kur'an korunmamıştır.

                   1-Kur'an yazılı olarak korunmuş olsaydı,sonradan ilaveler olan harekeleme olur muydu?topkapı müzesindeki osman mushafını ben internetten bulmuştum,okumaya çalıştım,okuyamadım bile.
                   2-şimdi islam tarihçileri şöyle iddia ediyorlar.işte islam çeşitli bölgelere yayıldıkça Kur'an yanlış okunmaya başlanmış,bunun üzerine haccacı zalim onu harekelettirmiş deniliyor.iyikide harekelettirmiş,yoksa yanlış okunmaya devam edilecekti.işte şimdi can verici soruyu soruyorum.
                   Rabbim de peygamber de zamanla bunun böyle olacağını bilmiyor muydu?hadi diyelim Kur'anın vahyedildiği yıllarda arap toplumu için böyle bir problem çıkmadığı için peygamberin hatırına gelmemiş olabilir,o yüzden katiplerine harekelettirmemiş olabilir,ancak geçmişi ve geleceği en iyi bilen Rabbimin bunu bilmemesi mümkün değildir.o halde yüce Rabbim bu korumayı vahyedildiği zamana münhasır kılmıştır.vahyedildikten sonraki durum açıklanmamıştır ki zaten bu hareke değişikliği de bunu göstermektedir,yani bu korunmuşluk vahyedildikten sonraki döneme ait değildir.
                   3-Kur'an vahyedildikten sonra fiziksel olarakta korunmamıştır.amerika Irak'ı bombalarken onlarca cami bombalandı.içindeki Kur'anlara noldu dersiniz.herhalde tarumar olmuşlardır.sizce böyle bir korunmuşluk olur mu?
                   4-Kur'an tasnif olarakta korunmamıştır.yani Kur'anın nüzul sırasına göre değil tertip diye uydurulan sıraya göre tertip edildiğinden konu bütünlüğü mahvedilmiş.birbirlerini tefsir eden ayetleri oradan buradan toplamak zorunda kalıyorsunuz.                           
                   5-Kur'an mana olarakta korunmamıştır.40 yıldır bir humur kelimesinin örtü mü yoksa başörtüsü mü olduğunu tartışıyoruz.buda bunun mana olarak korunmadığını gösteriyor.
                   selamlar,sevgiler.



__________________
medeniyet
Yukarı dön Göster medeni0002's Profil Diğer Mesajlarını Ara: medeni0002 Ziyaret medeni0002's Ana Sayfa
 
RAMAZAN TOPTAŞ
Groupie
Groupie


Katılma Tarihi: 17 subat 2010
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 88
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı RAMAZAN TOPTAŞ

Kuran doğa kanunlarından alınmıştır. Sosyolojiden tut pisikoloji ve diğer bütün bilim dalları doga kanunlarıdır. Kuranda, kuranın alındığı yeri levhi maruz olarak niteler ve levhi maruzda ne olduğunu kuranda açıklar. Buna göre levhi maruzda yazan bütün olaylar ve olayların sebepleri levhi maruzun ayetleridir. Ordan alınarak bize indirilen ayetlerde kuran ayetleridir. Kuranın tamamı yok olsa bile, bilim adamlarının bulduğu bu ayetler yani doga kanunları ihtiyacımız olan ve hayatımızı şekillendirecek olan ayetlerdir. Kuranda zaten bizim ihtiyacımızı karşılayacak kadar levhi maruzdan alınmıştır.

 

İkinci husus ise insandki vicdan yani iyiyi kötüden ayırma yetisi Kuranı koruyacaktır.

 

Üçüncüsü akıl ve düşünme sorgulama ve dogruyu bulma yetileri insana dogruyu bulduracaktır.

 

Kuran işte bu şekilde korunmaktadır. İstersen bir kuranı al yak,  yanar demekki fiziki olarak koruma yok. Eger böyle olsa idi insanlar ellerine bir kitap alırlardı ve yakmaya çalışırlardı yanmayıncada ha bu kitabı koruyana ben tapıyorum odur benim mevlam derlerdi.



__________________
özgür olmayanın imanıda olmaz
Yukarı dön Göster RAMAZAN TOPTAŞ's Profil Diğer Mesajlarını Ara: RAMAZAN TOPTAŞ
 
hasanoktem
Admin Group
Admin Group


Katılma Tarihi: 10 eylul 2006
Gönderilenler: 2837
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasanoktem

 

Selam dostlar,

Kur'an korunmuştur...

Kur'an harekeli inmiştir.

Kur'an Allah Rasulü zamanında kitap haline getirilmiştir, sonra değil.

mushafın yakılması, "Kur'an'a zarar verilmiş "anlamına gelmez.

Kur'an lafzı bir kere, manası sürekli inen bir ilahi kitapdır.

korunmamış bir kitap ile ilgili bir imtihan da olamazdı zaten.

 

lütfen şu linki de bir inceler misiniz.



__________________
Andolsun, size öyle bir kitap indirdik ki sizin bütün şeref ve şanınız ondadır. Hâlâ aklınızı kullanmayacak mısınız? ENBİYA 10
Yukarı dön Göster hasanoktem's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasanoktem
 
imsakdemir
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 05 mart 2011
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 133
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı imsakdemir

"Bu yazıda, Manchester (İngiltere), Rylands Kitaplığı Arapça Yazmalar 25-3821 numarada kayıtlı ve “Rylands Nüshası” olarak bilinen Türkçe
Kur’an tercümesi ve tercümedeki dinî terimler üzerinde duracağız.
Karahanlı Türkçesi dönemine ait olduğu düşünülen (Rylands Nüshası) Türkçe Kur’an tercümesi, Aysu ATA tarafından “Türkçe İlk Kur’an
Tercümesi, Karahanlı Türkçesi” adıyla 2004 yılında Türk Dil Kurumu Yayınları:854 numara sırasıyla bilim âlemine sunulmuştur."
kaynak: http://sosyalb.gop.edu.tr/dergis1/makale6.pdf
konuyla ilgili başka makale: http://www.turkishstudies.net/sayilar/sayi17/akcatasahmet.pd f
kitap: Türkçe İlk Kur'an Tercümesi (Rylands Nüshası) Karahanlı Türkçesi. yazan Aysun Ata. türk dil kurumu yayınları. Ankara, 2004, 16 x
24 cm, XXXVIII + 964 s. sayfa, Türkçe, Karton kapak.

__________________
Yarım doğru yalanın ta kendisidir.
Yukarı dön Göster imsakdemir's Profil Diğer Mesajlarını Ara: imsakdemir Ziyaret imsakdemir's Ana Sayfa
 

Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats