Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Katılma Tarihi: 25 ocak 2008 Yer: Turkiye Gönderilenler: 19
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Peygamber efendimiz günde 3 vakit mi, 5 vakit mi salat ikame etmiştir?
Merhaba “Allah’a teslim olmuş” arkadaşlar;
Dünya ve Ahiret’te iyilik ve güzellikler tüm inananların üstünde olsun…
Uzun zamandır forumu takip etmekteyim ve açtığım bu konu ile katılmak şimdi nasip oldu.
Salat-ı İkame konusunda bilgisi olanlara danışmak istediğim bazı konular var ve lafı fazla uzatmadan sorularıma geçmek istiyorum.
1. Peygamber Efendimiz, salat’ı 3 vakit mi yoksa 5 vakit mi ikame etmiştir?
2. Eğer 5 vakit ikame etmiş ise, Kur’an da da 3 vakit geçiyorsa neden 5 ikame etmiştir? Buna neden gerek duymuştur?
3. Eğer 5 vakit ikame etmiş ise ve Kur’an da da 3 vakit geçiyorsa, salat’ın vakit olarak arttırılmasını Kur’ana göre nasıl açıklayabiliriz?
4. Eğer 5 vakit ikame etmiş ise ve Kur’an da da 3 vakit geçiyorsa, salat’a niyet ederken, niyet ettim, niyet eyledim, Allah rızası için vaktin salatını ikame etmeye diyorsak, fazladan kılınan bu iki vakit için Peygamberimiz nasıl niyet etmiştir ve bu vakitlerin ismi nedir? ( Örnek : Sabah : Fecr ise, İkindi : ? ne olur (Fazladan bulunan vakitlerin ikindi ve yatsı olduğunu düşünüldüğü genel olduğu için örnekleme bu yönde yapılmıştır.) )
Allah tüm inananları şeytanların, insanların ve cinlerin kötülüğünden korusun.
Aşağıdaki sorular ve cevaplar, Prof. Dr. Yaşar Nuri Öztürk’ün sitesinden alınmıştır. Ben, Prof. Dr. Yaşar Nuri Öztürk’ün cevaplarından fazla tatmin olmadım açıksası.
Soru: Kur’an’da 3 vakit namaz ifade edilmişken, Peygamberimiz neden 5 vakit kılmıştır?
Cevap: 5 vakit kılmış yani bir miktar sevap namaz eklemiştir. Ama çoğunlukla namazlarını üç vakitte toplamıştır.
Soru: Peygamberimiz Kur’an’da 3 vakit olan namazı sevap olsun diye 5 vakit olarak kıldıysa, o zaman fazladan kılınan iki vakitteki namazları farz olarak kabul etmek doğru mudur? Bu fazla olan iki vakit hangileridir?
Cevap: Sabah namazı, günün ortasında kılınan bir namaz ve gün batışından sonra kılınan bir namaz Kur’an’da adlarıyla gösterilmiştir. 5 vakit kılmak ise Peygamberimizin müekked (pekiştirilmiş) diye anılan sünneti cümlesindendir. Günün ortasında ve gün batışından sonra kılınan namaza değişik adlar verilmiş olması bu gerçeği değiştirmez.
Soru: Kur’an’da 3 vakit bildirilen namaz günümüzde 5 vakit farz olarak kılınmaktadır. Kaç vakit namaz farzdır?
Cevap: Farz olan namazlar Kur’an’da adlarıyla gösterilmiştir. Bunlar: Fecir (sabah namazı), vüsta (günün ortasında öğle ya da ikindi adıyla kılınan namaz) ve işa (günün batışından sonra akşam ya da yatsı adıyla kılınan namaz) dır. Bu sayının 5’e çıkarılması Peygamberimizin müekked sünnetidir.
Soru: Kur'an'da kılmakla yükümlü tutulduğumuz namaz 3 vakit ise nasıl 5 vakit namazın farzı oluyor?
Cevap: Namazların farzı-sünneti gibi ayrımlar fıkıhçılar tarafından sonradan yapılmıştır.Vahye ve bilime dayalı yanları yoktur.
Soru: Kur’an’da 3 vakit namaz ifade edilmişken, Peygamberimiz neden 5 vakit kılmıştır?sorusuna, "5 vakit kılmış yani bir miktar sevap namaz eklemiştir. Ama çoğunlukla namazlarını üç vakitte toplamıştır." diye cevap vermişsiniz. Peygamberimizin farz namazları belirleme(arttırma) konusunda tasarrufu var mıydı?
Cevap: İlaveleri müekked sünnet türündendir.Farz olsaydı zaten üç vakitte toplayamazdı.
Soru: Diyanet'in açıklamasına göre Kur'an 5 vakit namaza işaret etmektedir.Açıklar mısınız?
Cevap: Bu tür yorumların hiçbir bilimsel ve Kur'ansal dayanağının olmadığını Cevap veriyorum 2 adlı kitabımda orta namaz meselesini anlattığım bölümde ayrıntılarıyla gösterdim. Tâhâ Suresi 130 ve benzeri ayetlerde, namazdan değil tesbihten yani Allah'ı yüceltmekten bahsediliyor. Yani orada salât kelimesi yoktur. Fıkıh açısından o ayetleri namaz anlamında almak bir saptırmadır.
__________________ Ey inananlar, Allah'tan korkarsanız O size iyi ile kötüyü ayırdedici bir anlayış verir, kötülüklerinizi örter ve sizi bağışlar. Allâh büyük lutuf sâhibidir
Katılma Tarihi: 25 ocak 2008 Yer: Turkiye Gönderilenler: 19
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
İlgine teşekkür ederim İbrahimim Kardeşim.
Ama benim asıl öğrenmek isteğim konularda verdiğin linkler beni aydınlatmadı.
Benim kısaca ve net olarak öğrenmek istediğim şu?
Peygamber efendimiz gerçekten 5 vakit mi kılmıştır. Bu böyle ise ve bunun kesin delilleri var ise Kuranda 3 vakit geçtiğine göre bunu nasıl açıklayabiliriz.
Öncelikle hoşgeldiniz. Şahsen rivayetler hakkında fazla bilgim yok ancak bildiğim kadarıyla bu konudaki rivayetler bile çelişkilidir ve genelinden peygamberin 5 vakti 3 vakitte birleştirdiği çıkarılır. Tabii adı üstünde, rivayet. Yani tamamen sanı. Sanı ise haktan hiçbir şey ifade etmez ve kaçınılması gerekir. Peygamberin 5 vakit kılıp kılmadığına dair kesin bir delil edinemeyiz, üzerinden onca zaman geçmiş. Tek bildiğimiz peygamberin Kurana uyduğu ve bizlerin de Kurandan sorumlu olduğumuzdur. Böyle bir konuda bile hala birleşilememesi ne kadar acı, değil mi?
Yunus/36: Onların çoğu sanıdan başka bir şeyin ardınca gitmiyor. Doğrusu da şu ki sanı, haktan hiçbir şey ifade etmez. Allah, onların yaptıklarını iyice bilmektedir.
Necm/28: Onların bu konuda hiçbir bilgisi yoktur. Yalnızca sanıya uyuyorlar. Sanı ise haktan hiçbir şey kazandırmaz.
İsra/36: Hakkında bilgin olmayan şeyin ardına düşme! Çünkü kulak, göz ve gönlün hepsi bundan sorumlu tutulacaktır.
Zühruf/44: Gerçek şu: Bu Kur'an sana ve toplumuna elbetteki bir hatırlatıcı/bir düşündürücü/bir şeref/bir öğüttür. Bundan sorumlu tutulacaksınız.
Allah'a emanet olunuz...
__________________ 30/30: O halde sen yüzünü, bir hanif olarak dine, Allah'ın insanları yarattığı fıtrata çevir. Allah'ın yaratışında değiştirme olmaz. Doğru ve eskimez din işte budur.....
Katılma Tarihi: 25 ocak 2008 Yer: Turkiye Gönderilenler: 19
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Merhaba Swan Kardeşim, Öncelikle ilgine çok teşekkür ederim.
Yorumuna hak vermemek elde değil malesef ve çok acı. 3 mü 5 mi? Daha bunun cevabını net olarak veremiyoruz kendimize. Prof. Dr. Yaşar Nuri Öztürk 5 vakit kıldığını fakat bunları 3 vakit te topladığını söylüyor. Forumdaki arkadaşların bazıları da Kuran'da 3 vakit bildirildiğini ama yine de 5 vakit kıldıklarını bildiriyorlar mesela ibrahimim kardeş ( http://www.hanifdostlar.net/forum_posts.asp?TID=4193&PN= 1).
Ben şahsen Sabah (Evde), Öğle(İş yerinde), Akşam (Evde) 3 vakit kılıyorum. Ama yine de kafamda bu sorduğum sorular belirsizliğini koruyarak acaba da kalıyor.
Allah bize Kuran'ı ve Din'imizi en iyi şekilde anlamayı nasib etsin.
SLM,...yanlarinda okunup duran Kuran onlara yetmiyormu..???ayeti hatirladiniz sanirim,Peygamber efendimize düsen Kuran ile ögüt vermekdir,hesaba cekecek olan da Rabbimiz dir. Kuran da Rabbimiz herseyi DIN adina tamamladim diyor,Maide 3göre, hicbirseyi aciklamadik birakmadik,cesitli misaller vererek acikladik diyor,baska ayetlerde, Hala Aklinizi kullanmayacakmisiniz?diyor,ÖGÜT alan yokmu?diyor, Bazi Alimlerde de illaki ILAVELERI DIN diye bizlere Yutturmaya calismakda. COK SÜKÜR KI ELIMIZDEKI KURANI OKUYUP ANLAYABILIYORUZ;GERCEKLERI APACIKCA GÖREBILIYORUZ RABBIMIZIN SAYINDE. Slm, namaz/salat vakitlerine ve rekat SAYILILARINA istinaden,asagidaki
ayetleri inceledigimizde,apacik görülmekdedirki,Rabbimiz hic bir seyi
eksik birakmamisdir. Salat Kuran'ın en temel kavramlarından biridir. İnananların temel özelliği olarak anlatılmaktadır. 23/1-4 , Felaha ulaştı o müminler ki onlar salatlarında itaatkardırlar. Onlar boş şeylerden yüz çevirirler. onlar arınıp yücelmek için yaparlar. (zekatı verirler) 22/35
, Onlar öyle kimselerdir ki Allah anıldığı zaman kalpleri titrer.
Başlarına gelene sabrederler, salatı ikame ederler ve kendilerine
verdiğimiz şeylerden harcarlar. 24/37 , Onlar ne ticaretin ne de alışverişin kendilerini Allah'ın zikrinden , salatı ikame etmekten ve zekat vermekten alıkoyamadığı insanlardır. Onlar ,kalplerin ve gözlerin ters döneceği bir günden korkarlar. 35/29
, Allah'ın kitabını okuyanlar ,salatı ikame edenler, ve kendilerine
verdiğimiz rızıkdan gizli ve açık sarf edenler, asla zarara
uğramayacakları bir ticaret umarlar. 98/5 , Oysa kendilerine dini
yalnız Allah'a halis kılarak , Allah'ı birleyenler olarak ona kulluk
etmeleri,salatı ikame etmeleri, zekatı vermeleri emredilmişti. İşte doğru din budur. Salatı ikame etmeyenlerin durumu ise şöyle özetleniyor. 19/59 , Onlardan sonra yerlerine öyle bir nesil geldi ki salatı zayi ettiler , şehvetlerine uydular. Azgınlıklarının cezasını çekecekler. 74/41-47 , Suçlulardan sorarlar sizi yakıcı ateşe ne sürükledi? Derler ki : Biz salat edenlerden olmadık,yoksula da yedirmezdik, ceza gününü yalanlardık, sonunda bu haldeyken ölüm bize gelip çattı. 75/31-32 , Ne doğruladı , ne de salat etti. Fakat yalanladı ve yüz çevirdi. Allah'ın
bu kadar önem verdiği salat ve salatı ikame etmek kavramları ne manaya
geliyor? Kavramlar önce kelime manaları ile kullanılıp daha sonra
kavramlaştıklarında kelime manaları unutularak yeni manalar
yüklenebilmektedir. Kuran indiği dönemde kelime manasıyla anlaşılan ve
Kuranın yüklediği mana ile kavramlaşan sözler daha sonra dar kalıplara
sıkıştırılmak suretiyle gerçek manalarından soyutlanabilmektedir. Kuran
ışığında salat kavramını incelerken de dar kalıplar,dogmalar ile
meseleye yaklaşmamak için salatın kelime manasına ve bu manaların
Kuran'da kullanılma örneklerine bir göz atalım. Salat : Arkasından gitmek, arka çıkmak, destek olmak, dua etmek (çağırmak) manalarına gelmektedir. İkame etmek : Ayağa kaldırmak , yeniden diriltmek , icra etmek demektir. Bakara 60 (Medenî 87) 60 Bir zamanlar Mûsa, toplumu için su istemişti de biz, "Değneğinle şu taşa vur!" demiştik. Taştan hemen oniki göze
fışkırmıştı. Her bölük insan kendilerine özgü su kaynağını bilmişti.
"Allah'ın rızkından yiyin, için; yeryüzünde bozgunculuk yaparak şuna
buna saldırmayın." demiştik. Bakara 102 (Medenî 87)
102 Süleyman'ın mülk ve saltanatı konusunda onlar, şeytanların okuyup
durduklarına uydular. Halbuki Süleyman küfre sapmamıştı. Ancak
şeytanlar küfre sapmıştı; insanlara büyüyü öğretiyorlardı. Ve Babil'de
Hârût ve Mârût adlı iki melek üzerine indirileni öğretiyorlardı. Oysaki o iki
melek, "Biz bir imtihan aracıyız, sakın küfre sapma!" demedikçe hiç
kimseye bir şey öğretmiyorlardı. İnsanlar onlardan erkekle eşinin
arasını açacakları şeyi öğreniyorlardı. Ne var ki, onlar onunla
Allah'ın izni olmadıkça hiç kimseye zarar veremezler. Onlar kendilerine
zarar vereni, yarar vermeyeni öğreniyorlardı. Yemin olsun ki, onu satın
alanın âhirette hiçbir nasibi olmayacağını açıkça bilmişlerdir. Öz benliklerini sattıkları şey ne kötüdür! Bir bilebilselerdi! Bakara 128 (Medenî 87) 128 "Rabbimiz! Bizi, sana teslim olmuş iki müslüman/Allah'a teslim olan kıl. Soyumuzdan da sana teslim olan müslüman bir ümmet
oluştur. Bize ibadet yerlerimizi göster, bizim tövbemizi kabul et! Sen,
evet sen, Tevvâb'sın, tövbeleri cömertçe kabul edersin; Rahîm'sin,
rahmetini cömertçe yayarsın." Bakara 203 (Medenî 87) 203 Allah'ı sayılı günlerde anın. Kim hemen iki
gün içinde işini bitirirse ona günah yoktur. Kim de bunu
geciktirir-ertelerse, sakınıp korunduğu takdirde ona da günah yoktur.
Allah'tan sakının ve bilin ki, siz O'nun huzurunda haşredileceksiniz. Âl-i İmrân 41 (Medenî 89) 41 Zekeriyya dedi: "Rabbim,bana bir belirti ver!" Allah buyurdu: "Sana belirti şudur: "İnsanlarla üç gün, işaretleşme dışında konuşmayacaksın. Rabbini çok an. Akşam-sabah tespih et!" Nisâ 11 (Medenî 92) 11 Allah size çocuklarınızla ilgili olarak şunu öneriyor: Erkek için, iki dişinin payı kadar. İkiden fazla kadın iseler ölenin bıraktığının üçte ikisi onlarındır. Eğer çocuk sadece bir kadınsa, mirasın yarısı onundur. Ölenin çocuğu varsa, geriye bıraktığından ana-babanın her biri için altıda bir hisse olacaktır. Ölenin çocuğu yoksa ve kendisine ana-babası mirasçı olmuşsa bu durumda anasına üçte bir düşer. Eğer kardeşleri varsa, anasının payı, yapacağı vasiyetten ve borcundan arta kalanın altıda biridir.
Babalarınız var, oğullarınız var. Siz bunlardan hangisinin yarar
bakımından size daha yakın olduğunu bilemezsiniz. Allah'tan bir buyruğu
önemseyin. Hiç kuşkusuz Allah her şeyi bilir, tüm hikmetlerin sahibidir. Nisâ 176 (Medenî
92) 176 Fetva istiyorlar senden. De ki: "Allah size, ana-babasız ve
çocuksuz kişi hakkında şöyle fetva veriyor: ''Çocuğu olmayan, bir kız kardeşi bulunan kişi öldüğünde, onun terekesinin yarısı kız kardeşindir. Böyle bir kişi, çocuğu olmayan kız kardeşi öldüğünde, onun terekesinin tamamına mirasçı olur. Eğer ölenin iki kız kardeşi varsa terekenin üçte ikisi onlarındır. Eğer mirasçılar, kadın-erkek, birçok kardeşlerse bu durumda erkek kardeşe, iki kız kardeşin payı kadar verilir.'' Allah size açık-seçik bildiriyor ki sapmayasınız. Allah, her şeyi gereğince bilmektedir. Hûd 65 (Mekkî 52) 65 Ama deveyi yere yıkıp kestiler. Sâlih dedi ki: "Yurdunuzda üç gün daha nimetlenin. Bu, yalanlanamayacak bir tehdittir." Kehf 25 (Mekkî 69) 25 Onlar, mağaralarında üçyüz yıl kaldılar; dokuz da ilave ettiler. Bakara 226 (Medenî 87) 226 Kadınları hakkında îlâ yapanlar/yaklaşmamaya yemin edenler için dört ay bekleme vardır. Eğer o süre içinde eşlerine dönerlerse Allah bağışlayan, merhamet edendir. Bakara 234 (Medenî 87) 234 İçinizden ölüp de geriye zevceler bırakanların bu eşleri, dört ay on gün
kendi başlarına beklerler. Sürelerini tamamladıklarında kendilerince
uygun gördüklerini örfe uygun biçimde yapmalarında sizin için bir
sakınca yoktur. Allah, yapmakta olduklarınızdan gereğince haberdardır. Nisâ 12 (Medenî 92) 12 Zevcelerinizin geriye bıraktığının yarısı sizindir,
eğer onların çocuğu yoksa. Eğer onların çocuğu varsa, vasiyet ettikleri
ve borçları ödendikten sonra geriye bıraktıklarının dörtte biri sizindir. Eğer sizin çocuğunuz yoksa bıraktığınızın dörtte biri zevcelerinizindir. Eğer sizin çocuğunuz varsa bu durumda, yaptığınız vasiyet ve borcunuz ödendikten sonra geriye kalanın sekizde biri zevcelerinizindir.
Eğer miras bırakan erkek veya kadının ana-babası ve çocuğu yok da erkek
kardeşi veya kız kardeşi varsa, bu kardeşlerden herbirine altıda bir düşer. Kardeşler bundan fazla ise bu takdirde onlar, yapılmış bulunan vasiyet ve borç ödendikten sonra üçte bire ortaktırlar. Kimseye zarar verilmemelidir. Allah''tan bir öneridir bu. Allah Alîm'dir, Halîm'dir. (Medenî
89) 125 İş, sanıldığı gibi değildir. Onlar, hemen şu anda
üstünüze gelseler bile, eğer siz sabreder ve korunursanız, Rabbiniz
sizi, üzerlerine nişan vurulmuş beş bin melekle destekler. Kehf 22 (Mekkî 69) 22 "Üç kişiydiler, dördüncüleri köpekleriydi." diyecekler. Şunu da diyecekler: "Beş kişiydiler, altıncıları köpekleriydi." Gaybı taşlamaktır/bilinmeyen şey hakkında atıp tutmaktır bu. Şöyle de derler: "Yedi kişidirler, sekizincileri de köpekleridir." De ki: "Onların sayısını
Rabbim daha iyi bilir. Onlar hakkıda bilgisi olan, çok azdır." O halde,
onlar hakkında yüzeysel bir tartışma dışında hiçbir çekişmeye girme.
Onlar hakkında, konuşup duranlardan hiç kimseye bir şey sorma. Nisâ 11 (Medenî 92) 11 Allah size çocuklarınızla ilgili olarak şunu öneriyor: Erkek için, iki dişinin payı kadar. İkiden fazla kadın iseler ölenin bıraktığının üçte ikisi onlarındır. Eğer çocuk sadece bir kadınsa, mirasın yarısı onundur. Ölenin çocuğu varsa, geriye bıraktığından ana-babanın her biri için altıda bir hisse olacaktır. Ölenin çocuğu yoksa ve kendisine ana-babası mirasçı olmuşsa bu durumda anasına üçte bir düşer. Eğer kardeşleri varsa, anasının payı, yapacağı vasiyetten ve borcundan arta kalanın altıda
biridir. Babalarınız var, oğullarınız var. Siz bunlardan hangisinin
yarar bakımından size daha yakın olduğunu bilemezsiniz. Allah'tan bir buyruğu önemseyin. Hiç kuşkusuz Allah her şeyi bilir, tüm hikmetlerin sahibidir. Bakara 261 (Medenî 87) 261 Mallarını Allah yolunda infak edip harcayanların durumu, yerden, her başağında yüz dane bulunan yedi başak çıkarmış bir
daneye benzer. Ve Allah, dilediği kişi için daha da arttırır. Allah
Vâsi'dir, yaratışını ve yarattıklarını genişletir; Alîm'dir, her şeyi
en iyi biçimde bilir. İsrâ 101 (Mekkî 50) 101 Yemin olsun, biz, Mûsa'ya açık-seçik dokuz
mucize verdik. İsrailoğullarına sor: Hani, Mûsa onlara geldiğinde
Firavun ona şöyle demişti: "Ben senin kesinlikle büyülendiğini
düşünüyorum, ey Mûsa!" Tâ-Hâ 103 (Mekkî 45) 103 Aralarında fısıldaşır gibi konuşurlar: "Ancak on gün filan kaldınız." Bakara 60 (Medenî 87) 60 Bir zamanlar Mûsa, toplumu için su istemişti de biz, "Değneğinle şu taşa vur!" demiştik. Taştan hemen oniki
göze fışkırmıştı. Her bölük insan kendilerine özgü su kaynağını
bilmişti. "Allah'ın rızkından yiyin, için; yeryüzünde bozgunculuk
yaparak şuna buna saldırmayın." demiştik. Tevbe 36 (Medenî 113) 36 Gökleri ve yeri yarattığı gündeki yazısına göre, Allah katında ayların sayısı on ikidir. Bunlardan dördü haram aylardır.
Eskimez din işte budur. Artık o aylar içinde benliklerinize
zulmetmeyin. Müşrikler sizinle nasıl topyekün savaşıyorlarsa siz de
onlarla topyekün savaşın. Şunu bilin ki, Allah, takva sahipleriyle
beraberdir.
“Hani, Rabbi birkaç kelimeyle İbrahim’i sınamış o da onları tam olarak yerine getirince, “Seni insanlara önder yapacağım” demişti. O da” Ve soyumdan da!” deyince, Allah, “Sözüm hainleri kapsamaz” dedi.”
Bakara suresi âyet 131:
“Rabbi, “Teslim ol!” dediğinde o, “”Alemlerin Rabbine teslim oldum” demişti.”
Konumuz
şirkle mücadele, haniflik olunca şüphesiz bunun eşsiz örneği İbrahim
As.’dır. İman ve amel noktasını iyi öğrenince, onun kavmini tekrar
tekrar tevhîde davet edişi, ateşe atılmayı, taşlanmayı göze alışı,
tevhîd için çocuğunu kesmeye teşebbüsü, tüm servetini Allah için
harcayışı göz önüne getirilince, Allah’ın koyduğu yolda Allah’a tam
bir teslimiyetle teslim oluşu, Tevhîd yolunda Allah’ın koyduğu ilkeler
dışında kendisinden asla bir ekleme çıkarma yapmayışı dikkate alınırsa
İbrahim As.’a niçin “Halîl” sıfatının uygun bulunduğunu rahatça anlarız.
Bu takdirde âyeti celilenin bu kısmının anlamı:
“ Ve Allah İbrahim’i “Halîl” olarak kabul etti.” Yani “İbrahim’in, Allah’ın kendi yolunda, izinde O’na uyarak harfiyyen yürümüş biri olduğunu kabul etti, onadı, tescil etti.” demektir.
Sonuç olarak şöyle diyebiliriz: “Salat”, namazlaşmış. “Vuzû”, abdestleşmiş. “Savm”, oruçlaşmış. “Velî” de dostlaşmış. Sonunda da İslâm yozlaşmış.
En Dogrusunu Yüce Rabbimiz bilir. Hatsiz ve kusursuz olan O dur. Selametle kaliniz.
ALLAH bizlere karşı gerçekten çok şefkatli, çok merhametli... Bizleri karanlıklardan aydınlığa çıkarması için kuluna gerçeği APAÇIK gösteren ayetler indiriyor bir RAHMET, bir kılavuz olarak... Biz ise 1400 küsur yıldır ancak sayılarla uğraşıyoruz (buna bu sözü söyleyen de dahildir). Aynı titizlik örneğin sadakalarda gösterilseydi keşke. Veya cehalete karşı savaşta. Yok namaz sırasında iki ayak arasında kaç santimetre olacak, gusülde hangi omza kaç kez su dökülecek, aman küpe deliğinin içini de unutmayalım sonra abdestimiz olmaz, diş dolgusu yaptırmayalım sonra hep cenabet gezeriz... Uydurmalarla uğraşmaya devam (sözüm meclisten dışarı). Namaz/Salatı ikame 2 miydi, 3 müydü, 5 miydi, hiç miydi... Adeta ŞAKA gibi...
Allah sonumuzu hayır eylesin... Allah'a emanet olunuz...
__________________ 30/30: O halde sen yüzünü, bir hanif olarak dine, Allah'ın insanları yarattığı fıtrata çevir. Allah'ın yaratışında değiştirme olmaz. Doğru ve eskimez din işte budur.....
Katılma Tarihi: 25 ocak 2008 Yer: Turkiye Gönderilenler: 19
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Yorumda bulunan arkadaşlara çok teşekkür ediyorum.
Ama yine de sorulara net cevap verilmedi.
Peygamber efendimiz 5 vakit kılmamıştır yada 3 vakit kılmıştır, ya da kesin bir bilgi yoktur cevabını verecek ve diğer sorularımada net cevaplar verecek arkadaşlar var mı yok mu?
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma