Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Katılma Tarihi: 20 mart 2005 Yer: Turkey Gönderilenler: 5
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Kuran okudukca (Tevbe Suresi)
Genel olarak insanlar Allah’a karşı yada kendilerine yalan söylediklerinde şu söze sığınırlar “Eğer Allah dileseydi bizi zengin ederdi ve bizde sadakalrımızı verirdik.”. Allah buna ayetlerinde çok güzel bir cevap vermiştir.
Onlardan kimi de: 'Andolsun, eğer bize bol ihsanından verirse gerçekten sadaka vereceğiz ve salihlerden olacağız' diye Allah'a ahdetmiştir. Onlara kendi bol ihsanından verince ise, onunla cimrilik yaptılar ve yüz çevirdiler; onlar böyle sırt dönenlerdir. Tevbe Suresi 75-76
İçinde bulunduğumuz zamanda bazı insanlar derlerki keşke bizde peygamber zamanında yaşasaydıkta onunla cihad etseydik. Ama aynı insanlar toplumdan, ailelerinden, arkadaşlarından ve sevgililerinden gelen en ufak bir tepkiyle dini yaşamaktan vaz geçerler. Nasıl oluyorda insanlar ufak bir tepkiden korktuklarında Allah’ın dinini yaşamıyorlar anlamak mümkün değil.
Nihayet, Allah, kendisine verdikleri söze ters düştüklerinden, yalana sapıp durduklarından, huzuruna çıkacakları güne kadar onların kalplerine ikiyüzlülük yerleştirdi. Tevbe Suresi 77
Etrafımıza baktığımızda insanların genellikle ibadetlerini ertelediklerini görürüz. Örneğin namaza başlama konusunda ilerki yıllarda yapacaklarını söylerler. Siz hiç etrafınızda genç yaşta Hacca gitmeyi düşündüğünü söyleyen birine rastladınız mı?
İnsanlardaki bir ilgiçn düşüncede şudur; “Hacca döndüklerinde kadınların kapanması gerektiğini, erkeklerin sakal bırakmasının gerektiğini ve en önemlisi artık günah hiç bir şey yapmamaları gerektiğini düşünürler.” Oysa Hac Allah’ın emirlerinden birisidir. Öncesinden nasıl yaşanıyorsa ondan sonrada öle yaşamalıdır. Hayata önemli bir değişiklik olmaz tek değişiklik emirlerden biri olan Hac’ın yerine getirilmiş olmasıdır. Öncesinde de sonrasında da Allah’ın emirlerini, ibadetlerini yerine getirmekle hükümlüyüz. Kapanma ve sakal gibi konularda Allah’ın sınırları ve emirleri bellidir. Bu hacdan evvel de sonrada aynıdır.
İnsanların genelde din adına yaptıkları uydurmalarda buna benzemektedir. Yakın zamana kadar Kuran evlerde bohçaların içersinde kırk kat sarılarak tozlu raflarda dururdu. Kuran okumak için abdest alınması gerektiği söylenirdi. Toplumun Kuran okumaya başlamasıyla bunların gerçek dışı olduğu Kuran’la ilişkisinin olmadığı ortaya çıktı. İnsanların kelamı ile Allah’ın kelamı ayrılmalıdır. Kuran okumak bunun için çok yararlı olacaktır.
İnsanlar din için yaptıkları uydurmaları sadece insanları dine daha yakınlaştırmak için yaptıklarını ve bunun bize bşr zararı olmadığını söylerler. Örneğin midye karides yemeseniz ne olurki diyerek kendilerini haklı ıkarmaya çalışmışlardır. Oysa burada Allah’ın sınırlarından çıkıp başka sınırlar çizmeye kalkmışlardır.
Allah bize hangi yiyeceklerin haram olduğunu açıklar bunun dışındakiler helaldir der. Bu sınırları değiştirmek Allah adına yalan söylemektir ve bunun vebalide çok ağır olsa gerek.
Allah size leşi, kanı, domuz etini, Allah'tan başkası adına kesileni haram kılmıştır.Ama zorda kalanın, sınırı aşmadan, şuna buna haksızlık ve tecavüze gitmeden yemesinde kendisi için günah yoktur.Allah çok affedici, çok merhametlidir. Bakara Suresi 173
Ölen bir kişinin ardından duada edilir, onun için mezarına da gidilir. Allah inanmayanlar için dua etmeyin der.
Onlardan ölen birinin namazını hiç bir zaman kılma, mezarı başında durma. Çünkü onlar, Allah'a ve elçisine (karşı) inkâra saptılar ve fasık kimseler olarak öldüler. Tevbe Suresi 84
Çöl Arapları; küfür, parçalanma/ikiyüzlülük yönünden daha şiddetli; Allah'ın resulüne indirdiği şeylerin sınırlarını tanımamaya daha yatkındırlar. Allah Alîm'dir, Hakîm'dir.
Çöl Araplarından öylesi vardır ki, infak ettiğini bir angarya/bir ceza ödeme sayar ve sizin başınıza belaların gelmesini bekler durur. En kötü bela onların başına olsun! Allah çok iyi işitir, çok iyi bilir.
Çöl Araplarından bazıları da Allah'a ve âhiret gününe inanır, harcadığını Allah yanında yakınlıklara ve resulün dualarına vesîle edinir. Dikkat edin! O harcadıkları gerçekten kendileri için bir yakınlık vesîlesidir. Allah onları rahmetinin içine sokacaktır. Allah çok affedici, çok esirgeyicidir. Tevbe Suresi 97-98-99
Yukardaki ayetlerden anladığımız bir diğer durumsa bir toplum toptan iyi yada toptan kötü diyemeyiz. Çok kötü toplumlar içersinde iyiler olduğu gibi çok iyi toplumlar içersinde çürüklerde çıkabilir.
Sunni inancına göre peygamberin soyundan olmak herşeyi bitirir. O kimselerin sözü doğrudur, onlardan hiç kimse yalan söylemez hepsi gerçek doğru müslümandır. Onların kuşaklar sonrası bile aynı soydan geliyorsa dedikleri ve yaptıkları doğrudur.
Şiişiğe görede 12 imam vardır bunlar peygamberden sonradır. Onların her dedikleri ve yaptıkları doğrudur onların yolunda gidilmelidir. Sunni bir diğer inanca görede peygamberi uzaktan gören biri dahi mühacir ve ensar grubundadır, onlarında sözüne güvenilmekte ve hepsinin peygamberin en yakınlarından olduğu söylenmektedir.
Çevrenizdeki Bedevî Araplardan münafıklar var. Medine halkından da münafıklığa iyice alışmış olanlar var. Sen (Hz. Muhammed) bilmezsin onları. Ama biz biliriz onları. İki kez azap edeceğiz onlara, sonra da çok büyük bir azaba itilecekler. Tevbe Suresi 101
Kuran’da ise bir insanın inanmasının peygambere yakınlıkla bir ilişkisi olduğu gibi bunun terside olduğuda ortaya konmuştur. Hz. Nuh’un oğlu ve Hz. Lut’un karısı bunlara iyi birer örnektir. Eğer peygamberlere akraba yakınlığı ile iman yakınlığı aynı paralellikte olsaydı bunlarda en imanlı kişiler olurlardı.
Biz de onu (Hz. Lut) ve ailesini kurtardık karısı müstesna. O, yere geçenlerden oldu. Araf Suresi 83
Bu arada Nûh, Rabbine yakardı da dedi ki: "Rabbim, oğlum benim ailemdendi! Senin vaadin elbette haktır. Sen hâkimlerin, hükmü en güzel verenisin."
Allah buyurdu: "Ey Nûh! O, senin ailenden değildi. Yaptığı, iyi olmayan bir işti. Hakkında bilgin olmayan şeyi benden isteme. Cahillerden olmaman hususunda seni uyarırım." Hud Suresi 45-46
Peygambere inen bazı ayetlerde o ne kadar istesede herkesin iman etmeyeceği Allah dilerse bunun gerçekleşeceğini söylemiştir. Bunun yanı sıra Hz. Musa’nında en yaknındakiler o Allah’la konuşmak için halkını yanlız bıraktığında sapmışlardı. Hz. Musa yaşadığı dönemde kısa bir süre halkını ve çevresindeki yakın dostlarını yanlız bırakmasına rağmen sapmışlardır.
Bunlardan çıkaracağımız basit ve kolay sonuç peygamberlerin yakınlarından veya akrabalarından inananlar olduğu gibi inanmayanalrda mevcuttur. Bunların mallarından bir sadaka al ki, onunla kendilerini iyice temizleyip arıtasın. Onlar için dua et/onlara destek ol; çünkü senin duan/desteğin onlar için bir sükûnettir. Allah Semî'dir, Alîm'dir. Tevbe Suresi 103
Allah peygambere muminler için dua etmesini söylemiştir. Bizlerde kendimiz için olduğu kadar başkaları için de dua etmeliyiz. Sonuçta dua kredili bir olay değildir, kimse başkaları için dua ediyor diye kredilerinden azalacak diye zannetmesin. Buradaki ince nokta; insanlar dualarını ederler ama Allah dilediği duaları kabul eder, Allah peygamberlerin dualarını bile kabul etmemiştir. Allah her duaya cevap vereeğini söyler ama herkesin duasını kabul edeceğim demez.
Akraba bile olsalar, cehennem halkı oldukları açıkça belli olduktan sonra müşrikler için af dilemek ne peygambere yakışır ne de iman edenlere.
İbrahim'in, babası için af dilemesi, sadece ona verdiği bir söz yüzündendi. Onun Allah düşmanı olduğu kendisi için açıklık kazanınca, ondan uzaklaştı. Şu bir gerçek ki, İbrahim başkaları için gamlanıp ah eden ince yürekli, yumuşak bir insandı/tam bir evvâhtı. Tevbe Suresi 113-114
Duamızı edelim ama duamız kabul olmassa bundada bir hayır vardır diyelim. Allah sizin çok istediğiniz bir şeyde şer hiç istemediğiniz birşeyde ise hayır olabilir der. Ona güvenelim ona tevekkül edelim. Hep beraber ailemiz, arkadaşlarım ve müslüman alemi için dua edelim, dua etmekten çekinmeyelim.
Peygamberler hangi topluma geldilerse ilk karşı çıkanlar direnenler o toplumun ileri gelenleri, o toplumdan ve düzenden maddi çıkarları olanlardır. Çünkü kurdukları düzeni ve putlaştırmış olduklarını ortadan kaldırmak için peygamber o topluma gönderilmiştir. Toplumun ileri gelenleri ve toplumun düzenden dolayı zenginleri elbette kendi yollarını bozan ve planlarını bozan peygambere karşı çıkacaktır. Sonuçta kendi çıkarları için onları yalanlamışlar hatta öldürmeye kalkmışlardır. Çünkü Allah ve onun elçileri güçlünün yanında değil haklının yanındadır. Bundan dolayıdır ki bu tip insanların peygambere karşı çıktığı görülmüştür. Her dönemin ileri gelenleri, güçlüleri, zenginleri, büyücüleri peygambere savaş açmıştır.
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma