Yazanlarda |
|
savas1 Uzman Uye
Katılma Tarihi: 15 agustos 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 261
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
selam
Kur'an, İslam'ın temel kaynağıdır |
Soru: 3- "Kur'an mutlak (kesin) kılavuzdur ve sünnetin az önemi vardır ya da hiç önemi yoktur" diyen insanlar var. Bunların bakış açısını ne şekilde değerlendirmeliyim?
Cevap: 3- Hiç kimseyi belli görüşe zorlama hakkınız yoktur. Herkes düşüncesinde özgürdür. Peygamberimizden gelen söz ve uygulamalara sünnet, bunların sözlü aktarımına da hadis denilir. Hadislerin dereceleri var, sağlamı var, zayıfı var, uydurması var. İslâm'ın temel kaynağı Kur'ân'dır. Sünnetin sözlü aktarımı olan hadisler de ikinci kaynaktır. Ancak ikinci kaynağın geçerli olması için iki temel şart gereklidir: Birincisi bunların Kur'ân'ın açık beyanına aykırı olmaması, ikincisi de aktarım zincirinin yani senedinin sağlam olması gerekir.
Maalesef toplumda Kur'ân'ın açık anlatımına aykırı çok gelenek, toplumda din olarak algılanmakta ve uygulanmaktadır.
Not: İnsanlara sadece Kurana yönelin , dini sadece ona göre yaşayın deyince, bizi yanlış anlıyorlar, ancak bir alim de bunu diyor dersek belki onu dinleyebilirler değil mi?
saygı ile........ |
|
Yukarı dön |
|
|
paradigma Newbie
Katılma Tarihi: 29 agustos 2006 Gönderilenler: 32
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Güzel bir örnek olmuş, doğruyu görmek isteyen için her yerde bir işaret vardır. Örneğin bazı hadislerde Kuran'ın tek temel kaynak olduğu veya Peygamberin, sözlerinin yazılmasını istemediğine dair bir çok mesaj var ama görmek isteyene tabii.
Araştıran, okuyan insanların uzun süre kör kalması mümkün olmuyor. Süleyman Ateş'in yanı sıra bir çok ilahiyat fakültesi mezunu alim diye bilinen insanların kuranmerkezli bir anlayışa yaklaştıkları(en azından bazı konularda) bir gerçek. Ankara ilahiyat fakültesi öğretim üyeleri buna örnek gösterilebilir.
Ama ne yazık ki, okumaktan, araştırmaktan, incelemekten uzak olan halkın bazı gerçekleri görmesi çok zor oluyor. Çünkü onlar denileni, kendilerine söylenileni yapmaya, hoca-hacı sözü dinlemeye, atalarının sözlerine uymaya alışkınlar. Bu durumda bazı gerçeklerin halka inmesi çok zor ve çok uzun zaman alan bir iş.
selam ile
|
Yukarı dön |
|
|
savas1 Uzman Uye
Katılma Tarihi: 15 agustos 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 261
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
paradigma Yazdı:
Güzel bir örnek olmuş, doğruyu görmek isteyen için her yerde bir işaret vardır. Örneğin bazı hadislerde Kuran'ın tek temel kaynak olduğu veya Peygamberin, sözlerinin yazılmasını istemediğine dair bir çok mesaj var ama görmek isteyene tabii.
Araştıran, okuyan insanların uzun süre kör kalması mümkün olmuyor. Süleyman Ateş'in yanı sıra bir çok ilahiyat fakültesi mezunu alim diye bilinen insanların kuranmerkezli bir anlayışa yaklaştıkları(en azından bazı konularda) bir gerçek. Ankara ilahiyat fakültesi öğretim üyeleri buna örnek gösterilebilir.
Ama ne yazık ki, okumaktan, araştırmaktan, incelemekten uzak olan halkın bazı gerçekleri görmesi çok zor oluyor. Çünkü onlar denileni, kendilerine söylenileni yapmaya, hoca-hacı sözü dinlemeye, atalarının sözlerine uymaya alışkınlar. Bu durumda bazı gerçeklerin halka inmesi çok zor ve çok uzun zaman alan bir iş.
selam ile
|
|
|
selam
Dediğiniz gibi gerçeği görmek isteyen insan her doğru mesajı algılar, ancak ne yazıkki insanların derdi bu değil ki, bunu bir eksiklik bir ihtiyaç olarak görmüyor sorun da burda
Allahı dini Kuranı önemsemiyor ve hazıra konuyorlar, hazıra konduklrı bilgi ise kul tasdikli bir din, zanna dayalı bilgiler
Bunun yanlış olduğunu söyleyince de haklı buluyorlar çoğunlukla ama düzelme yoluna da gitmiyorlar, sorun samimiyet sorunudur
Alime uymak hocaya sormak diyip tutturuyorlar, buyrun işte Süleyman ateş de bir hoca buyrun inanın !!!!!!........
saygı ile...
|
Yukarı dön |
|
|
Alperen Admin Group
Katılma Tarihi: 09 nisan 2005 Gönderilenler: 2974
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
http://www.kuran-tekkaynak.com/
http://www.kuran-tekrehber.com/
__________________ Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
|
Yukarı dön |
|
|
hasanoktem Admin Group
Katılma Tarihi: 10 eylul 2006 Gönderilenler: 2837
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
savaş1 Yazdı:
Hadislerin dereceleri var, sağlamı var, zayıfı var, uydurması var. İslâm'ın temel kaynağı Kur'ân'dır. Sünnetin sözlü aktarımı olan hadisler de ikinci kaynaktır. Ancak ikinci kaynağın geçerli olması için iki temel şart gereklidir: Birincisi bunların Kur'ân'ın açık beyanına aykırı olmaması, ikincisi de aktarım zincirinin yani senedinin sağlam olması gerekir.
Maalesef toplumda Kur'ân'ın açık anlatımına aykırı çok gelenek, toplumda din olarak algılanmakta ve uygulanmaktadır.
Not: İnsanlara sadece Kurana yönelin , dini sadece ona göre yaşayın deyince, bizi yanlış anlıyorlar, ancak bir alim de bunu diyor dersek belki onu dinleyebilirler değil mi?
| |
|
|
selam savaş1,
seni anlıyorum.topluma bu meşhur kişiler seslenirse, daha çok etkili olabilir ve toplumun hidayetine daha çok vesile olabilir demek istiyorsun,tüm iyi niyetinle.şahsen bende S.Ateş'i diğerlerinden çok üstün görüyorum. ancak , dikkat edersen, adam hala 2.kaynaktan söz ediyor.tek kaynak Kur'an dır diyemiyor.tamam Kur'an a uysun diyor fakat, aktarım zincirinin yani senedinin sağlam olmasından söz edebiliyor.hatırıma bir hikaye geldi, seninle paylaşmak istiyorum:
şöyle böyle Kur'an okumasını, bir şekilde biraz öğrenmiş olan birisi, okumayı tam öğrenmek amacıyla, Kur'an kursu hocasına gider, bana okumayı öğret der.hoca, hele biraz oku , bakalım ne biliyorsun deyince.adam birçok Ayeti yanlış bir şekilde okumaya başlar.bunun üzerine hoca, kardeşim, okuduklarının çoğu yanlış, hemde ezberleyecek kadar tekrarlamışsın.en iyisi , sen git bir süre Kur'an da okuma,bu bildiklerini unut, sonra yanıma gel, doğru okunuşunu baştan öğreteyim der.
şimdi, bu meşhur adamlardan S.Ateş gibi bir kısmı, gerçekten başkalarına göre çok daha iyi olabilir.ancak, Kur'an tek başına yeterlidir,başka kaynağa muhtaç değildir, demeyinceye kadar fayda ve zararı aynı anda topluma sunabilir.çok sevdiğim bir söz vardır:''en korkunç yalan, gerçeklerin arasına sıkıştırılmış yalandır.'' işte med-cezir akıllı bu insanların, bu şekilde çok farklı - tezadlı ifadelerine rastlıyabiliyoruz.( Yüce Allah hidayetini tamamlarsa, çok seviniriz ve onları her yerde referans olarak gösteririz)
demek istediğim odurki, henüz tam olarak bizim dediğimizi demeyen ,böyle toplumda meşhur olmuş olan kişileri referans olarak gösterirsek, yarın öbürgün söyleyeceği yanlış ( hatta bugün bile yanlış söylüyor)sözleri , nasıl izah edeceğiz?
mesela ne diyor:hadislerin sağlamı var,zayıfı var,uydurması var diyor. Kur'an a uygunluk ve rivayet zincirinin( senedin )durumuna göre ,bunları ayırıyor/ belirliyor.halbuki , bir sözün Peygamber/elçi sözü olduğunu hiç kimse bilemez.Kur'an a uygun ve doğru sözdür denir, ayrı bir şey tabiki.ama o doğru sözün/ o güzel sözün Peygamber/elçinin ağzından çıktığını kim bilebilirki?hiç kimse o güzel söze, bu söz kesinlikle hadistir veya sahihtir( beşeri tanımlama)diyemez.bunu kanıtlayamaz.ancak o güzel/ doğru sözün Kur'an a uygun olduğunu bize ispatlıyabilir.yani doğru sözdür diyebilir ancak.
demem o ki, tebliğ gayretin için Allah razı olsun sevgili savaş1, ancak bu meşhur insanlara da çok fazla bel bağlamayalım.insanın hayallerini çok çabuk yıkabilirler.( tabiki görüşlerinden istifade edebiliriz, eserlerini okuyabiliriz,bunlar farklı şeyler.)S.Ateşin söylemine aykırı bir şekilde tek k kelimesini güzel ilave etmişsin haklı olarak: tek temel kaynak Kur'an dır diye.tabi, tek dedikten sonra , temel demeninde pek bir anlamıda kalmıyor gerçi .
selam ve sevgilerimle
__________________ Andolsun, size öyle bir kitap indirdik ki sizin bütün şeref ve şanınız ondadır. Hâlâ aklınızı kullanmayacak mısınız? ENBİYA 10
|
Yukarı dön |
|
|
elmuh Uzman Uye
Katılma Tarihi: 07 eylul 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 435
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Selam Dostlar,
Benim görüşüm, aslında Kuran'a uygun hadislerin 2. kaynak olarak kabul edilmesinin şöyle bir tehlikesi de var:
Herhangi bir hadis Kuran'da yasaklanmayan ve meşru olan bir davranışı anlatabilir. Örneğin diş temizliği için misvak kullanımı Kuran'a ters değildir. Bununla birlikte bu doğru bilginin geriye dönülerek dine yamanması ve diş temizliğinin misvak ile yapılmasının sevap kazandırdığının söylenmesi hatalı bir yaklaşımdır.
Bir müddet sonra sağlam kabul edilen bu hadisler, bu detay unutulduğunda kolaylıkla dine yamanabilmektedir. Kuran'a uygun hadislerin bir kısmı zaten Kuranda var olandır. Kuran'da genel anlamda olup, özel bir durum belirten hadisleri ise dine katmanın gereği yoktur. Zaten o ve benzeri davranışlar Kuran tarafından kabul görmüş olup, yukarıda bahsedilen tehlikenin de önüne geçmektedir.
Allah sözün en güzelini bize Kuran olarak indirmiştir. Kuran yeterlidir.
Hayırlı bir Ramazan dileğiyle.
|
Yukarı dön |
|
|
ABCDF Ozel Grup
Katılma Tarihi: 11 agustos 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 412
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Selam,
"Kuran temel kaynaktır" cümlesi temel olmayan yan kaynaklarda mı var sorusunu akla getiriyor.
Kuran Tek Kaynaktır, hatta sadece kaynaktır.. Din konusunda Kaynak iki tane olmaz.. Allah'ın indirdiğinden başka hangi kitaba ikinci kaynak diyebilirsiniz..
Farkettim de... gerçekten bu ne cürret!!!
evimize gelen su, ya Andon dan gelir ya da terkos gölünden ya da...
Su, bize ulaşana kadar sağdan soldan ek kaynak diye suya karışımlar suyun tadını değiştirmekren başka ne işe yarar...
en sonunda çözümü musluğu kapakta bulursunuz... Bugün çoğu insanın yaptığı gibi..
ya da çok azının yaptığı gibi sadece varolan tek kaynaktan beslenirsiniz..
|
Yukarı dön |
|
|
ABCDF Ozel Grup
Katılma Tarihi: 11 agustos 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 412
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
savaş 1 in bu yazıları neden alıntıladığını gayet iyi anlıyoruz ve bazı şeyleri sadece bizlerin söylemediğini kanıtlamak açısından da önemli.
Hasanöktemin endişesine de katılıyorum. Yarın adam çıkar: "bak bu kişi bunu da söylüyor" diye insanı kurtuluş yoluna iletmeyen düşüncelere meyledebilir.
Doğruyu onaylayan kişi, ahmet, mehmet, ayşe, fatma söylüyor diye değil, Allah söylediği için kabul ederse sonuca ulaşabilir...
selam ile,
|
Yukarı dön |
|
|
oncebilgigerek Katilimci Uye
Katılma Tarihi: 17 eylul 2006 Gönderilenler: 78
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
ABCDF Yazdı:
Hasanöktemin endişesine de katılıyorum. Yarın adam çıkar: "bak bu kişi bunu da söylüyor" diye insanı kurtuluş yoluna iletmeyen düşüncelere meyledebilir.
Doğruyu onaylayan kişi, ahmet, mehmet, ayşe, fatma söylüyor diye değil, Allah söylediği için kabul ederse sonuca ulaşabilir...
|
|
|
Slm
Savaş1 arkadaşın -okuduğum kadarıyla- yapmak istediği: toplumun çoğu hacı hocaya uyuyo "onlar böyle dedi." diye yapıyo. Madem onlar bu şekilde mantık kuruyo, "Bu denilenlerin tersini soyleyen hocalar var. Onları neden dinlemiyorsunuz?" diye oda bu hocaların görüşlerini bizlere iletiyor ve bu hocanın soylediği Kur'an'nın bakış açısına daha uygun demek istiyor.
Bence de bu konuda gerçekten haklı; biz birileri böyle yapıyor diye -sözde- yapıyoruz halk olarak ya da biri sorduğunda öyle cevap veriyoruz.
Aslında biz işimize geleni yapıyoruz da kendimizi de kandırarak oyun oynuyoruz kendimizle, inandıklarımızla, yaptıklarımızla...
ABCDF'den alıntıladığım bölüme de katılıyorum gerçekten doğru diye kabul ederseniz doğruyu getiren kişinin kim olduğu, cinsiyeti, ırkı, yaşı, ekonomik durumu... vb. bir çok şeyi sizi ilgilendirmez siz sadece doğruyla ilgilenirsiniz, ilgileniriz.
|
Yukarı dön |
|
|
hasanoktem Admin Group
Katılma Tarihi: 10 eylul 2006 Gönderilenler: 2837
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
selam dostlar,
sevgili savaş1 kardeşimiz, şüphesiz tamamen iyi niyetle söylediklerini söylemiştir.bundan şüphemiz yok.ancak, S.Ateş :temel kaynak Kur'an dır cümlesini, kullanarak, ABCDF kardeşinde dediği gibi Kur'an dan başka kaynakların bulunduğunu söylemiş olmaktadır.zaten yazısındada bize açıkça 2. kaynaktan ( hadislerden ) söz etmektedir.S.Ateş'in söylenebilecek iyi bir tarafı varsa, oda şudurki: hadislerde Kur'an a uygunluk aramaktadır.önemli olan şudurki: tek kaynak ve tek rehber Kur'an dır diyebilsin.Kur'an dışındaki bilgiler ise : ya doğrudur,yada yanlıştır muamelesi görebilir ancak.( kesinlikle hadistir denemez)şimdi halen bu durumda bulunan S.Ateş'i , iyi niyet ve tebliğ amaçlı bile olsa söylediklerimize referans olarak gösterirsek, bence yanlış adamı örnek göstermiş oluruz.çünkü, görüşleri ,henüz bizim dediğimizi yansıtmıyor.ne zamanki temel kaynak Kur'an dır değilde, tek kaynak-tekrehber Kur'an dır derse, işte o zaman onu her yerde ve her zaman referans olarak gösterebiliriz kardeşlerim.
saygı ve sevgilerimle
|
Yukarı dön |
|
|
|
|