Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
إِنَّمَا وَلِيُّك 15;مُ اللَّهُ وَ رَسُولُه 15; وَالَّذِ 10;نَ ءَامَنُو 75; الَّذِين 14; يُقِيمُو 06;َ الصَّلَا 77;َ وَيُؤْتُ 08;نَ الزَّكَا 77;َ وَهُمْ رَاكِعُو 06;َ
5/55- Sizin gerçek Veliniz; Allah'tır, O'nun Resulüdür ve namazlarını kılan zekatlarını veren ve rükû eden iman edenlerdir.
===================================
Her iki ayete de bakıldığında demek ki; bazı bilmiş maymunların sığ tanımlaması gibi değilmiş VELİ tanımı!!!
Demek ki: Allah'tan başka veli edinmemeyi daha doğru algılamak gerek!!!
Demek ki: Allah'tan başka; Efendimiz ve gerçek iman edenler de biribirilerinin veli si olabiliyormuş!
O halde: "Allah'tan başka" ibaresi ve türevleri "ancak/illa/yalnız" dendiği zaman, gerçek mürşitin, asıl hidayet merciinin Allah olduğunu anlıyor.
Bu ibarenin kullanılmadığı zamanda (5/55-56 ayetlerde olduğu gibi) veli = Destekleyen, arka çıkan, koruyan, dost, hami...vs. anlamlarında kullanılabiliyor!
Mesela bir çok ayette Allah efendimizin şahsında (sanki ona söylüyormuş gibi) ama tüm mü'minlere yaptığı hitap gibi. Aslında bu hitap tüm iman edenleredir. Haniflik ile ilgili ayette olduğu gibi:
16/123- Sonra da sana: "Hanif Olarak, İbrahim'in Millet'ine tabi ol" o müşriklerden olmadı, diye vahyettik.
işte bu ayeti sığ düşünce sahipleri: "demek ki Efendimiz hanif değilmiş ki Allah ona böyle diyor" olarak algıladı. işte bu Kur'anın ruhunu vermek istediği mesajı algılayamamak veya bilrek tevil etmekten başka nedir? Oysa Allah sadece Efendimiz Hz Muhammed AS'a hitap etseydi: Şöyle olurdu:
17/79 Ve geceleyin kalk, SANA mahsus bir nafile olmak üzere. Ümitvar ol ki/ola ki/umulur ki; Rabb'in seni bir makam-ı Mahmud'a gönderecektir.
İşte bu FARZİYET yönünden SADECE Efendimizi bağlar. Yine buradaki âsa kelimesini kendi dürtülerine göre anlayıp sonra da "ola ki dendiğine göre çok büyük ihtimalle (%99) olası değil" diyerek dolayısıyla maka-ı mahmuda eremeyecek diyerek Allah adına karar verip kahinlik yapanlar var.
Şu mantığa bakar mısınız. Allah Çok ezici (%99) vermeyeceği bir şeyden neden bahsetsin neden adını koysun. Bu arada Efendimiz görevini eksik gedik veya başarısız mı tamamlamış ki; menfi sonuç olsun. Bir de aşağıladıkları ve elinden aldıkları sıfatıyla.......Birilerinin Efendimize özür borçu var diye düşünüyorum.
Hz Muhammed'in klasik müslimlerin algıladığı gibi şefaatmakinası ve haşa yarı ilah olmadığı gibi, yine bir takım zümrenin, veryansın ettiği gibi değil. Hz. Muhammed bu ifrat ve tefrit gurublarının tanımlarının dışındadır. Ve hala Kur'andaki tanımıyla (her yönden) adam gibi anlaşıldığını sanmıyorum.
__________________ Asaf'ın miktarını bilmez Süleyman olmayan. Bilmez insan kadrini alemde, İNSAN olmayan.
|