KUR'AN' A GÖRE NAMAZ

Namaz Vakitleri

Namaz Kaç Rekat? - Seferilik

İkindi ! Namazı

Gecenin Bir Yerinde Uyanmak

Hadis - Kur'an

Namazı Dosdoğru Kılmak

Farz Olan Namazlar

Vitir Namazı

 

<Namaz İle İlgili Konuların Devamı İçin Tıklayınız...>

 

BİSMİLLAHİRRAHMANİRRAHİM

SELAM & SELAM  SEVGİDEĞER  HANİF  DOSTLAR...

 

NAMAZ....

"Kur'an'a göre" Namaz  derseniz, buyrun başlayalım.  Namaz kaç rekat buradan ayetleri bulalım önce?

Hûd 114: Gündüzün iki tarafında ve geceye yakın saatlerde namaz kıl. ..

İsra 78 : Güneşin en üst noktasından, gecenin kararmasına kadar namazı kıl. Sabah Kur'an'ını da gözet. Çünkü sabah okunan Kur'an tanıklarca gözlenmektedir.

Etrafen en nehar başka yerde de tarafeyn en nehar=GÜNÜN İKİ TARAFI, gündüzün iki tarafı. Yani gündüze iki namaz vakti vermiş, GECEYE İSE TEK vermiş. Geceye yakın diye bir şey yok orada.

Olay şu, İsteyen gecenin bir yerinde kalkıp, dilediği kadar namaz kılabilir (üç vakit farz yani emir kipidir). Ama "Gecenin bir yerinde kalkıp namaza dursalardı, "dendiğinde emir değil DİLEK KİPİ olur. Serbestsiniz kılıp kılmamakta... Ama dikkat ediniz günün iki yanında ve gecede üç vakit emrolunmuştur. Vitir olan ise arzunuza bırakılmıştır. Orada üç vakit bellidir. Dördüncü olanı (Yani dilek kipi olanı) isegece yarısından sonraya tehir etmiştir ayet.

Hûd 114: ve akımıssalate tarafıeyninnehari ve zülefen minelleylinnelhasenati yüzhibnesseyyiat zalike zikra lizzakiriyn

Akımetüsselat= İkame edilen (Yerine konan) namazdır. O bir kredi borcudur. Yani Kalu Bela'da verilmiş sözümüzdür ve vakitli farz olduğu için bu namaz kılarız.

Akıymetüsselat=Bilinen namazdır. Ama Akıyme (İkame, Kaim) denmediğinde o NAMAZ DEĞİLDİR, DUA anlamına gelir. Örneğin "Allah ve melekleri nebilerine SALAT ederle...." ayetinde SALAT=NAMAZ derseniz bir çarpılırsınız ki sormayın. Allah ve Melekleriniçin "Peygambere" tapıp namaz kılsınlar...

Doğru yanıt şu: "Allah ve melekleri nebilerine DUA ederler..." İşte bu ince ayrımdan inceleyin ayetleri. Göreceksiniz ki, şimdiye kadar özenle seçtiğiniz ve ezberlediğiniz ayetlerde"

1. Dua var

2. Namaz var.

3. Dua ve Namaz yok VAKİT var.

Yukarıdaki Hud 114'de AkımetüsSelat=Kıyam, Rüku, Secde veka'deli namaz apaçık var. Namaz vakitlerini ise GÖLGE (Güneş) belirliyor. Ak iplik ile kara iplik ayırt edilince (Gölge en uzun olunca) sabah giriyor. Gölge giderek kısalıyor ve kısalıyor. Öyle ki direğin dibine düşüyor. İşte onunla ilgili ayette, "SALATIVUSTA=ORTA DİREĞE DİKKAT" ediniz diyor. AkıymetüsSelat demiyor. Yani öğle Namazı KILIN ve DİKKAT edindemiyor. İkame kelimesi yok. Tam tersine VASAT'tan (Ortalama, ortadan) türeme ve bizim çok iyi bildiğimiz ORTA DİREK=VUSTA var. Direğin gölgesin dibine düşene kadar günün bir yanı yani taraflardan biridir "Amman dikkat, eğer gölge direğin öteki tarafına geçerse, günün ikinci tarafı üzerine namaz VAKTİ başlamış oluyor diyor ayet... Namaz'dan söz etmiyor, NAMAZ VAKTİNDEN SÖZ EDİYOR.

Hanifliğe niyet etmek iyi de, bir de yol yöntem bilmek gerekecek dostlarım. Günün iki tarafı diye sadece yukarıdaki ayette değil iki ayrı aytete de geçmektedir.  Birinde etrafen diğerinde tarafeyn diye geçmektedir. Nehar=Gündüz ve Taraf+eyn=İki taraf demektir. Fakat aynı ayet şöyle diyor. Öğle vakti çok kısa olan gölge giderek uzar uzar ve güneş batarken en uzun halinialır. Bir süresonra ak ve kara ipliği de ayırt edemezsiniz. (Mesela kitap okuyamazsınız). Bununanlamı şudur: GECE GİRDİ. SABAHA KADAR TÜM GECE İÇİN BİR TEK VAKİT VAR. Öğlen direk vardı öte tarafta, ama dünyanın gece olan yüzünde bir direk ve gölge olamayacağı için, direği gece bölümüne nokta nokta uzatın. Göreceksiniz ki gece de ikiye ayrılıyor. Biri geceyarısından önceki ve farz olanı, ötekiise "Onlar gecenin bir yerinde kalkıp namaz kılsalardı, haklarında çok iyi olurdu" ayeti uyarınca VİTİR denen veisteği bağlı bir namaz daha var. Farz değil. Dileyen kılar ya da hiç kılmaz

İşte Hud 114'deki "Geceye yakın" denen ayet ile anlatılan meal budur. Şimdi başka bir Namaz ayeti daha bulunuz. Onu da inceleyelim. Bana 5 vakit diye bir tekayet göstermeniz mümkün değildir (Malleri bozmaları beni bağlamaz. Ben Allah'ın bildirdiğine inanırım).

Bakara 238: Namazlara ve orta namaza devam edin. Allah'a saygı ve bağlılık içinde namaz kılın.

“Hafizu alessalavati vessalatilvusta vekuumu lillahi kaanitiym”

"Orta namaz" dediği deminki SalatıVusta orta direğe dikkat ediniz diyor. Hafizu=Muhafaza edin/koruyun/gözetleyin/amankaçırmayın, alesselavati=Selatlarınızı (NAMAZ KILIN DEMİYOR, Akımetüsselat yok burada) ves selatilVUSTA=Günün iki yanının ayıracı olan DİREK=Vusta

İsra 78: Güneşin en üst noktasından, gecenin kararmasına kadar namazı kıl. Sabah Kur'an'ını da gözet. Çünkü sabah okunan Kur'an tanıklarca gözlenmektedir.

“Ekımissalate lidülükişşemsi ila gasakılleyli kuranelfecr innekuranelfecri kane meşhuda”

"Ekımüsselat=Namaz kılın diyor. Güneş'in en yüksek (Öğle direği) olduğu yere ve sonra da onun arkasından güneşin battığı yere kadar ve daha sonra da FECR=Gün ağarana kadar ÜÇVAKİT sayıyor, namaz kılın diyor. Ayrıca sabaha karşı meleklerin devri teslimi nedeniyle kılınan o namazında şahitli olduğunu bildiriyor (Gecenin şerri bitmektedir).

Başa Dön

 

İkindi ! Namazı

Bana kim kur'an'da  "5 vakitnamazı buldum yeri de şurası" diyebilir? İkindi namazı şöyle var: İkindi demek ASR demek dolayısıyla ASR Suresi=İKİNDİ namazı oluyor (muş). Asr=İkindi suresinde namazın nasıl kılındığını yazabilir misiniz?

Asr suresi üç ayet olup, ikindi namazını ve nasıl kılınacağını anlatmaktadır. İzleyelim:

1. Asra yemin ederim ki

2. İnsan gerçekten ziyan içindedir.

3. Bundan ancak imanedip iyi ameller işleyenler,birbirlerine hakkı tavsiye edenler ve sabrı tavsiye edenler müstesnadır.

Şimdi lütfen bana bulunuz

1. Burada ikindi namazı nerede

2. Nasıl kılınır

3. Salat veakimetüssalat var mı?

4 Bu İKİNDİ namazı mı?

Arapça ASR=YÜZ YIL, AŞR=ON YILdemek (Aşar,öşür, aşure ondalık ve on malzeme demektir). ASR=Asır=Yüzyıl demektir. İkindi ve yatsı namazları İslamiyet’te var elbette, Kur'an'da yok sadece.

Mâûn:

4: Vay haline o namaz kılanların ki,

5: Namazlarında gaflet içindedir onlar.

6: Riyaya sapandır onlar / gösterişyaparlar

İnsan hep hayalkırıklığına uğratmıştır yaratanını, ve yaratanımız bize Kenud=Nankör demektedir. “Doğrusu insan çok nankördür” ayeti gibi. Maun=Yüze çarpılan, geri çevrilip, yüzüneatılan, başa çalınan şey demektir.

Başa Dön

 

Namaz Kaç Rekat? Seferilik

Nisa suresi 101,102 ve 103:

101: Yeryüzünde sefere çıktığınız zaman kafirlerin size kötülük etmelerinden endişe ederseniz, namaz ıkısaltmanızda size bir günah yoktur. Şüphesiz kafirler, sizin apaçık düşmanınızdır.

102: Sen içlerinde olup da onlara namaz kıldırdığın vakit, içlerinden bir grup seninle namaza dursun; silahlarını da alsınlar. Bunlar secdeye varınca, diğerleri arkalarında beklesinler. Sonra namaz kılmamış olan diğer grup gelip seninle birlikte kılsınlar. ...

103: Namazı bitirince de ayakta, otururken ve yanınız üzerinde yatarken Allah'ı anın. Huzura kavuşunca danamazı dosdoğru kılın; çünkü namaz müminler üzerine vakitleri belli bir farzdır.

 

"Namaz seferde kısaltılır" (Seferyolculuk halidir ki savaş ve eşkiya korkusu da buna dahildir).

"Sen içlerinde bulunup da onlara namaz kıldırdığında”. Yani sen İMAM olduğunda diyor.  Onları İKİYE Ayır diyor. Önce birinci grup gelsin namazını kılsın. Bir rekat tamamlanıca öteki grup da gelsin veikinci rekatı kılsınlar. Arkadaki cemaatnamazı KISALTIYOR, yani birer rekat kılıyorlar AMA İMAM KISALTMIYOR. Yani iki grubun da namazı bitirmelerini bekliyor. İmam namazı kısaltmıyor ve normal günlerdeki gibi kılıyor. Secde bir rekatın bitimidir. Her bir grup BİRER secde edecekler ilki edecek ikincisi etmeyecek diye bir şey yok.

Namaz 4 hareketlidir. Kıyam ile rekat başlar, rükuile eğilir, Secde ile rekatı tamamlarız. Ayağakalkarız ikinci rekata başlarız, namaz bitince de oturur KADE ederiz, yani dördüncü hareketi yaparız. Bu dördüncüsü namazı bitirir. Secde ise rekatları ayırır. Kıyam dik duruş, Rüku 90 derece eğiliş, Secde 180 derece eğiliş (Yer ile bir olmak), Kade=Oturuş. Yani sağa sola selam verirsin ve namazı kade halinde tamamlamış olursun. Önemli olan beden hareketlerinin temel olanlarıdır.

ÜÇ VAKİT var. Çünkü namaz müminler üzerine vakitli olarak farz edilmiştir. Her namaz ikişer rekattır.

Namazı bitirince de ayakta, otururken ve yanınız üzerinde yatarken (daima) Allah'ı anın. Bu salattır. Ama namaz değildir. Allah'ı anmaktasın. Bir namaz bitiriyor sonra salat yapıyorsun. Evet yanüstü, yüzüstü, sırtüstü diye bir namaz biçimi de var. Ayet: "Dini zora sokmayın kolaylatın. “Namazda kolayınıza geleni ve kısasını okuyun". “Dini sevdirin  nefret ettirmeyin”. Para alan rahiplerin (imamların) arkasında durmayın. Hatta gruplaşılmış camileri YIKIN (Ayet geldiğinde Resulullah bir Camiyi yıkmıştı). Allah'ın emriyle o cami yıkıldı.

Başa Dön

 
Gecenin Bir Yerinde Uyanmak - Vitir

Allah'tan uzun kış geceleri geliyor. Gündüzleri 8 saat geceler ise 16 saat olacak. 8 saat uyursak 4 saat de hobby takılırsak, geriye 4 saat daha kalıyor İstediğin kadar "Gecenin bir yerinde kalk ve yalnızca sana ait olmak üzere namaz kıl". "Onlar gecenin bir yerinde kalksalar ve namaz kılsalardı ne hayırlı olurdu" ayeti var. Bir de, "Geceyi ikiye ya da üçe böylmeyi ve ibadet etmeyi" tavsiye eden ayet...

Müzzemmil (73)

2: Geceleyin kalk! Kısa bir süre hariç,

3: Gecenin yarısı ayakta ol, yahut bundan biraz eksilt.

4: Yahut buna biraz ekle ve Kur'an'ı ağır ağır, düşüne düşüne oku.

İşte burada şu var: 21 Mart ve 23 Eylül gece gündüz eşit 12=12. Yazın gün 16 saat gece 8 saat. Bu ayet YAZ için değil. 21.de ancak hava kararıyor, 03.30'da da aydınlanıyor. Hangi geceyi ikiye ya da üçe böleceksin, imkansız?

Ama kışın yani 23 Haziranın tersi olan 21 Aralıkta ise gündüz 8 saat günışığı var. Fakat gece koskoca 16 saat.16 saati anlattım ya demin. 8 saat uyudum. Haydi on saat uyudum uykumu aldım mı aldım. Bir de TV'de iki saatlik bir film izledim  oldu 12 saat. Kaldı dört saat? bitmez tükenmez dört saat. İki saat bilgisayarda sanal gezdim Chat met, öff kaldı iki saat. Tamam bir saat de gazete mazete okuyayım, kitap bakayım, yine bir saat arttı.

O zaman kalkıp dilediğim kadar NAMAZ kılacağım. İşte her biri iki rekattan dilediğin kadar (222 rekat da olabilir). "Gecenin bir yerinde kalkıp", hani emir değil, farz değil. Hani "Yarabbi, gündüzün iki yan ve bir de gece  3 vakit x 2şer rekat=6 namaz beni KESMEDİ, namazı seviyorum, sen beni yormayasın diye, dini kolaylatasın diye üç vakit ve ikişer rekat yapmışsın. Ama ben bu uzun kış gecesinde kılsam, dün ve yarın kılmadım. Ötekisi gün ise şöyle 2 rekat, bir hafta hiç kılmadım ama bugece uykum kaçtı şöyle ikişer rekatta bir selam vermek kaydıyla 20 rekat namaz kılmak istiyorum desem kime ne?

Biz Vitir'i ne yapıyoruz. Hemen Yatsı'ya ekle, git eve yat bakalım. Emir nedir? “GECENİN BİR YERİNDE UYANMAK"  Yatsının ardında vitir'in ne işi var. Yazın tam bir rezalet. Millet iftarı ediyor, 8 saat sonra da Sahuru... Yaz gecesi kim gece 03 ya da 04'den önce yatmış ki? Sahuru bekleyip sonra yatıyorum. Gündüz de uyuyorum... Bunun için rezalet ama kışın Aralıkta zindeyim çünkü 8 saat mis gibi uyumuşum. Keyfi 7 saat daha olayanmışım. Eh yani o bir saati de İbadet edeyim, artık ayıp oluyor.

Hava karardı saat 17.00. Bu yılki Ramazan Türkiye batısı için saat 16.45'de oruç bozuluyor. İftarı yaptım karnım tok, 17-22 arası TV falan seyrettim, bilgisayarda proje yaptım, uyluyakalmışım. Derken 8 saat gözümü açtım ki saat 06. Öff ya daha havanın aydınlanmasına üç saat var. "Gecenin bir yerinde uyanmak" bu anlamdaydı.

Başa Dön

 

Hadis - Kur'an

Makalelere henüz izin çıkmadı. Çünkü grup içinde çok kişi sapır sapır dökülecek. Namazı anlatmaya kalktığımda çok kişi gitmiş olacak... Daha yazmadığım neler var neler. Kur'an'daki namazın tam biçimi. Hem şaşıracaksınız, bu din ne kadar kolaymış, hem de üzüleceksiniz, bu kadar emeğimize ne oldu diye? Bunun sizinle ilgisi yok. Bu bir strateji meselesiydi. Biz Hanifler ÇOK AZ VE ÇOK GİZLİ İDİK. Bizim dışımıda ise iki tip İslam vardı:

1. HADİS İSLAM

2. HAFİF İSLAM

Yani biz HANİF olduğumuzu açıklayana kadar kimsenin haberi yoktu. Bir yanda Süfyaniler, bir yanda da Hafif müslümanlar. Biz HAFİF kanada dokunmuyorduk. Daha önce de yazdığım gibi iki türlü yanıt veriyorduk:

1. İslama göre Namaz 5 vakittir.

2. Kur'an'a göre namaz 3 vakittir.

3. Hadislere göre ise 11 vakit. Sabah ile öğlen arasında Duha namazı var. Geceleyin de biri vitir biri teşehhüt olan üç namaz var (Gece uyuma namaz kıl hesabına getirmek için, uyku süresine tam üç vakit sığdırmışlar. Bir de Akşam var, etti dört vakit. Öğlen ve ikindi, kuşluk namazı, vecibe namazı (Bayram namazının kılındığı saatte kılınıyor). Kafayı yersin. Nafile, mendup, müstehab bunlar başka başka namazlar Daha Teravih namazı falan var. Üç aylarda 90 gün oruç için evyabin namazı var. 90 cami gezeceksin her cami için ikişer rekat mescidelhıyr namazı var.

 

Kur'an'da üç vakit geçen namazı, sünnettir diye beşe daha sonra sıkı sünnettir, şefaattir diyerek 6=Vitir, 7=Kuşluk vb. diye diye abarttılar. Çünkü Hadis çok önemli "55 Vakitti, Allah onu BEŞ vakte indirdi”. Nasıl oluyorsa?

Bir kere ÜÇ vakitten beş vakite İNMEZ aklın yolu bir ÇIKILIR demek gerekir.

O kişi Musa, bir rivayete göre ise İsa. Bir rivayete göre ise İbrahim imiş. Müslümanlar=ZALİM'dir ama müslümanlık=SALİM'dir. İslamiyet bir KURUM'dur onu temsil edemeyenler ise kurumun karalekesidir.

Dolayısıyla Müslümanlar=Zalim Müslümanlık=Salim'dir (Salim, selam=BARIŞ demek biliyoırsunuz).

Şifreler şunlar:

 

1. Akımetissalat=Namazı vakitli kılmak (Günün iki yanında ve bir de bütün gece)

 

2. Namazı dosdoğru kılmak:

 

Açılış tekbirinden sonra Euzü besmele ve bir kolay kısa sure -mesela fatiha-okunur. Rüku var. Secde var. (Semiallahü limen hamideh, Rabbena lekel Hamd yok. Hepsirne sadece Allahüekber deniyor. İlk Allahüekber farz diğerleri değildir, ama ben söylüyorum. Sübhane Rabbiyel ala/azim'leri de söylüyorum. İkinci rekat oturuyorum. Bir zammı sure (Mesela ASR) okuyorum, selam veriyorum ve namaz bitmiş oluyor.

 

Namazdan sonra yani namaz bittikten sonra dua ederken de Sübhaneke, Allahümme Barik, Rabbena'yları ve kunutları okuyorum. Bunları namaz içinde okursan namazın bozulur. Çünkü saydıklarımın hiçbiri ayet değildir. Namazı dosdoğru kılmanın ilk şartı şudur:

 

**Namaz mutlaka iki rekattır ve iki rekat bitiminde selam verilir.

**Namaz içinde KIRAAT farz olduğundan=Kur'an'dan SURE okumak anlamına geldiğinden, asla Sübhaneke vb. okuma..

 

Bunlar şiir yani ilahidir ve aslında sadece Cenazede kullanılmıştır. Cenaze namazı NAMAZ değildir (Törendir. Namazda mutlaka secde olur, mutlaka rüku vardır). Zaten Sübhaneke ve Ettehiuyyatü'yü MALİKİ MEZHEBİ de okumadığından benim anlattığım aynı zamanda EHLİ SÜNNET görüşüdür.

 

Nisa 101 ve 102'de namazın İKİ rekat olduğunu (1420 yıl sonra) nihayet görebileceğiz.

 

101. Yeryüzünde dolaştığınız zaman, küfre sapanların size tedirginlik vermesinden korkarsanız, namazı kısaltmanızda sizin için bir sakınca yoktur. Şu bir gerçek ki, küfre batanlar sizin için açık bir düşmandır.

 

102. Sen içlerinde olup da onlara namaz kıldırdığın vakit, içlerinden bir grup seninle namaza dursun; silahlarını da alsınlar. Bunlar secdeye varınca, diğerleri arkalarında beklesinler. Sonra namaz kılmamış olan diğer grup gelip seninle birlikte kılsınlar. ...

 

“Sen içlerinde olup da onlara namaz kıldırdığın vakit”, burada "Sen" denen kişi İMAM'dır, içlerinden bir grup seninle namaza dursun; silahlarını da alsınlar. Bunlar secdeye varınca, diğerleri arkalarında beklesinler. Bir secdeye varmak BİR REKATTIR. Yani Cemaat ikiye ayrılıyor. İlki BİR TEK REKAT kılıyor, sonra namaz kılmamış olan diğer grup gelip seninle birlikte kılsınlar. İkinci grup da gelip BİR tek rekat kılıyorlar. Onlar namazı kısayltıp BİR REKATA indiriyorlar ama İMAM kısaltamadığı için,  HER GÜNKİ gibi 2 REKAT KILIYOR. Yani Cemaat BİR rekat, İMAM İSE KISALTMADAN İKİ REKAT kılıyor.

 

Bunun anlamı şu: Yarısı bir rekat eden namazın TAMAMI KAÇ REKATTIR? Savaş halinde şunları yapabilirsin: Savaş=Sefer yolculuk da buna dahil ama biz savaşı ele alalım:

 

1. Namazı BİR REKAT kılabilirsin.

 

2. Doğa koşullarında SAVAŞMAYABİLİRSİN.

 

102: ... Yağmurdan zarar görecekseniz veya hasta olursanız, silahlarınızı bırakmanıza engel yoktur, fakat dikkatli olun. Allah kafirlere süphesiz ağır bir azap hazırlamıştır.

 

Evet fırtına, soğuk ve grip dahil hastalık bile savaşmamaya mazarettir. Eskiden karınca sürüsü gibi öldürülüyorduk. Şimdi ise BİR TEK CAN bile kıymetli.

Yani açıkçası Amerika’ya bir Vietnam’lı öldürmek 50bin dolara mal oluyordu. Şimdi bu daha da arttı. Çünkü artık ASKER öldürülmemeli ALLAH da yukarıdaki ayette bunu söylüyor. Tutup da şehitlik adıyla yakamızı açıp "Vurun beni alçaklar, vurun ben şehid olup Cennet'e giricem" diyemiyorsunuz. Onlar eskidendi. Allah artık bizlerin "CANININ" bir yağmurdan bir gripten bile ZARAR görmesini istemiyor. Değil ÖLMEMİZİ İSTEMEK...

 

Şimdi yukarıdaki ayetten "SAVAŞ" seferi durumunu çıkarıp, YOLCULUK SEFERİ DURUMUNA GETİRİYORUM: (Yolculukda da BİR TEK REKAT  kılınacaktır).

 

Miracımız "AZ ve ÖZ" oldu. Günde 40 rekat ve 5 vakit angaryasıyla ne dosdoğru namaz kılar ne de H U Ş U alırsın. Artık o işkencedir ve hiç bir genç de bu yüzden 5 vakit 40 rekat namaza başlamak istemiyor. Onlara bir Allah'ın kulu deseki 3 vakit x 2şer rekat, zerrece imanı olan bir milyar insan NAMAZA BAŞLAR. Bunu söyleyen ve yazan ben değilim ALLAH ve ayetleri...

Başa Dön

 

Ayetler "Günün iki yanında=Tarafeyn en Nehar", iki vakit namaz olduğunu, bu iki vakti Salatı Vusta=Gölgenin Direğin dibine en kısa düştüğü öğlen dikmesinin ayırdığını yazıyor.

Günün iki yanında:

a) öğlene kadar iki rekat

b) Öğleden sonra iki rekat

c) Bütün gece iki rekat

Bunların adı FARZ vakitli ve emirdir. Asla ve asla kaçırılmaz, kazası olmaz, hizçbir şekilde yerine konmaz. Sabah namazı vakti şu: "İki ezan arası BİR VAKİTTİR". Bu durumda sabah namazının vakti öğlene kadardır (Sabah gün doğarken çok makbuldür, çünkü şahitli namazdır, gece-gündüz melekleri devri teslim etmektedirler). Yani sabah GÖLGE en uzundur. En kısa olan ÖĞLEN'e kadar bir vakit. Sonra yeniden gölge öteki yönde uzar ve gün batana kadar İKİNCİ vakit. Bu iki namaza TARAFEYN (İki taraf) denir. İlkine Subh(Sabah), ikincisine Nehar da deniyor.

İkindi ve Yatsı Kur'an'ın hiçbir yerinde geçmez. Sadece ZORAKİ meallere sıkıştırmaya çalışırlar. Bütün gece (Akşam ile Yatsı tek namazdır ve TÜM GECEDİR). Ak iplik-kara iplikten yine ak iplik-kara iplik seçilene kadar tüm gece bir tek vakit ve İKİ rekattır.

Bu farz dışında, Allah şöyle buyuruyor: "Allah sizlerin gündüz işleriyle meşgul olduğunuzu bilmektedir. Siz Kur'an'dan kolayınıza geleni okuylunuz", "Bir de keşke gecenin bir yerinde kalkıp salata dursalardı ne iyi olurdu" diye bir ayet var. Bu KALK ve NAMAZ KIL diye emreden bir ayet değil, o rica eden, fazla bir mesai teklif eden ve DİLEK KİPİ (Bunun tersi farzlar EMİR KİPİDİR) senin dileğine bırakmış. Canın istersen kılıyorsun ve istediğin kadar kılıyorsun.

Farzlar 6 rekattan ibaret ama benim canım geceleyin (Hele ki kış geceleri bir uzun ki uzun) kalkıp her biri İKİŞER rekatta bir selam vermek üzere, 2-22-222 rekat daha kılabilirim. Buna vitir deniyor. Vitir mutlaka, "Gecenin bir yerinde kalkıp, uykudan ya da istirahatten kalkıp, geceyarısından sonra kalkıp" kılınması DİLEĞE bırakılmış bir DÖRDÜNCÜ NAMAZ gibidir. Oysa Sünnetler sizi gündüz oyalıyor. Evvel sünnet, son sünnet, bu müekkede bu gayrı müekkede (Bunları Muaviye ve Yezid ikilisi uydurmuştur). Neden ben kısıtlı sayıda nafile namaz kılayım. Allah demiyor mu? "Gecenin geç bir saatinde kalk ve dilediğin kadar namaz kıl"

Evet tüm Şii camiası ile Hanifler ve Hz. İbrahim dini ÜÇ vakit kılıyorlar. Biz de Hacca gittiğimizde (Minareye kılıf olsun diye sözde CEM ediyormuşuz) hacda ÜÇ VAKİT kılıyor hacılar... Şiilerin tamamı üç vakit kılıyor. Çünkü birden bire bir AYRILIK olmadı. Bir hakem Ali'yi aldattı. Onun taraftarları o günden beri kendilerine "Mağdur=Şii" diyorlar. O gün namaz beş vakitten ÜÇE inmedi. Tam tersine ÜÇ iken BEŞ'e çıktı ki MEZHEBLER ARASINDAKİ UÇURUM derinleşsin.

 

Evet Hz. İbrahimden beri 3 vakit x 2 rekat olan namaz Ebuf Süfyan-Muaviye-Yezid denen üç kuşak boyunca 5 vakit oldu. Ebu Süfyan Mekkenin reisiydi. Resulullah'ın baş düşmanıydı. Resulullah Medine'den dönüp kansız biçimde Mekkeyi aldı. Bu Ebu Süfyan ve elbette veliahtı. Yani yeni kral olması gereken Muaviye ve onun oğlu Yezid bu işi babadan oğula geçecek biçimde tezgahladılar. Cumhuriyeti (Halifeliği) yıkıp yerine sayltanatı koydular.

Ebu Süfyan sofuları, Hanifliğin birinci dereceden Halk düşmanları.

İyi ki 15 vakit yapmamışlar. Bunlara sadece üzülüyorum. Bizim her köşemizde böyle bir talibanlık var. Her evde bir veya iki kişide böyle bir süfyanilik var. Allah bizim yardımcımız olsun. Biz Hanif müslümanları öteki müslümanlardan korusun. Allah biz müslümanları Müslümanların şerrinden korusun .

Başa Dön

VİTR NAMAZI

Ala ve Azim Allah'ın iki adıdır. Subhanallah en doğrusudur. Rabbena'lar muhtelif... Atina... Rabbenağfirli... ve kunut duaları. DUA diyoruz bunlara adı üzerinde... AYET değil. Namaz içinde elbette ayetteki metinler okunacak... Ben diyorum ki, namaz dışında diğerlerini de okuyunuz. Yani elimi açtığımda (selamdan sonra) Kunut’un tamamını okuyorum. Sübhaneke okuyorum, Rabbenaları okuyorum, Kur'andaki Atina'yı ise namaz içinde okuyorum. Allah'ın orijinal Kelamullah ve Sünnetullah'ına bağlılık için...

Kur'an Allah'ın bize bildirdiği TEK KONUŞMASIdır. Yani Allah Mütekellim DEĞİL İDİ. Çünkü Tevrat ve İncil tahrif edilmişti. Ama Kur'an inince bu kez ALLAH MÜTEKELLİM=Sözsöylemesi vardır SIFATINI onayladı. Kur'an bunun için ÇOK mübarektir.

Kunut duasını namaz içinde okuyamam... Dinden taviz verilemez çünkü. Okursam bozulur... Bunu vitir namazı için Resulullah'ın okuduğu söylenmiş.

Vitir namazı şudur:

"Gecenin bir yerinde kalkıp namaz kılsalardı çok iyi olurdu" ayeti, FARZ değil... İster kılın ister kılmayın (fazla mesaidir) ve üstelik gecenin BİR YERİNDE (bu takvime göre gece 24.15 ile sabah fecr arasındaki bir süre oluyor). Kur'an'da her namaz ikişer rekattır. Vitiri 2,4,6,8, ....88 istediğin kadar kılabilirsin. Yani Sünnet namazı adı üzerinde SÜNNET. Ama Allah'ın bizden "Dilek olarak" önerdiği ise VACİB dir. Hangisi daha kutsal?

Şu çok önemli: Resulullah bir şey söyledi, Ebu süfyan bu bir şeye bir şey daha ekledi, oğlu muaviye de babasına ekledi  (Semiallahü limen hamideh ve Rabbena lekel hamd). Yezid ise bin hurafe daha ekledi ve namaz artık Allah'ımızın namazı değil; EMEVİ namazı oldu. Eba=Baba, Süfyan=Süfyaniler, Ebu Süfyan=Süfyanilerin babası. Bunun karşısında ise EHLİBEYT vardı...

Biz Türkler tercihimizi YEZİDİLİK olarak belirledik ve Beyazıtlardan olduk. Maalesef biz Türkler de Ehlibeyt düşmanıyız (Bilinçaltımızdan aynen öyleyiz. kimse itiraz etmemelidir). Ben Hanefi isem, mesela kızımı asla bir Caferi'ye vermem! Onlar Kızılbaş, Alevi, tu-kaka, Rafiziler vb. Beyazıtlık budur işte... Böyle kandırıldık... Dadaloğlular ve Bektaşi obaları basıldı, öldürüldü hepsi. Yani böylece ŞEHİD oluyoruz. Teslim olmuyor, sonuna kadar direniyor ve ölüyoruz... Müslüman Müslümanı öldürüyor.

19 keferelerinin de Kur'an’da iki ayeti fazla göszterme çabaları var. İsmailiyenin bir mezhebi de Fatiha'yı kabul etmiyor. Kur'an'ı kuşa çevirecekler.

Felak ve Nas Sureleri’nin Kul ile başlaması BİR GARANTİDİR. “De ki...”. Yani bunu Hadis gibi uydursalardı Kul ile başlamazlardı. Şiilerden bir kısmı (Hazaralar) Velayet suresi ve Fatıma ayetinin Kur'an'dan muaviye tarafından çıkarıldığını iddia ediyorlar. Kur'an tamamdır. Hiç kuşkunuz olmasın, gönül ferahlığıyla (Karışık da olsa) okuyunuz. 19 RAKİM'e ve Lailaheillallah=Kehf'ine tastamam oturmaktadır (Matematik ve geometri=Rakim ve Kehf demektir).

Ka'de de Resulullah "ZAMMI SURE OKURDU" (Siyer'e bakınız. Hz. Zeyd'den rivayettir). Siyeri Nebi'yi iyi okuyunuz. O hadisler gibi atmasyon değildir. TUTANAK, ZABT'tır, günce, hatıra defteri ve RESMİ evrak niteliği taşır. Emeviler ancak yarısını bozdular Siyerin... ama hadislerin 500 dışında tamamını becerdiler.

Aiberg kendisinden ve hevasından konuşmaz. O Kur'an'ı konuşturan basit bir tercümandır. O Üsvei Hasene ile ahlaklanmaya çalışmaktadır. Kur'an'da anlatılan RESULLAH'ı ve SALİH AMELLERİ mümkün olduğunca izlemeye çalışmaktadır. O Resulullah'ı çok sevmektedir. Ama Resulullah'a tapmaz Aiberg...

İleride Türk birliğinin adı (Selçuklular nedeniyle) HURASAN diye bilinmektedir (İran Horasan'ı bunun en güneyindeki bölgedir). Hurasan=Turan'dır. 2099 BloCamPacTURAN'ı. Bundan ikiyüz yıl sonra da MEHDİ'nin askeri olacaklardır. Yani 2250'lerde.

ÇOCUKLARINIZIN  ÇOCUKLARININ  ÇOCUKLARI. O çocuklar  BABALARININ-ANNELERİNİN  GENLERİNİ ALIRLAR  ÇOCUKLARINIZIN  ÇOCUKLARI PSİKOLOJİK OLARAK DA SİZSİNİZ. ÇOCUKLARINIZ SİZDEN HANİFLİK ALIR İSE O ÇOCUKLARINIZ BİZE LAZIM. ÇOCUKLARINIZ ya da Torunlarınız için varsınız. Onlara  Haniflik ve Sabıkun  bilgisi (Genetik bilgisi)  vermek  için varsınız. RESULULLAH yani büyük büyük dedeniz de SİZİN İÇİN  V  A  R  D  I.

Böyle geçiyor GENLER. Evladı iyyal (Eyyühel). Hz. İbrahim Ebu Hanif'in DUASIDIR. Allah'ın Levhi Mahfuzda YENİDEN DÜZENLEYECEĞİ BİR DUADIR. İsbatı da Hızır'ın öldürdüğü bebekte yatmaktadır. "Anne ve babası hayırli bir evlat istemişlerdi, Allah da onu verdi" diyor ayet. Bu duayı yapınız. Allahümme BARİK ala.....İBRAHİME.. nın anlamını biliyorsunuz değil mi? İbrahim'in duasıdır o.

"İbrahim HAYIRLI EVLATLA BEREKETLİ BİR NESİL İSTEDİ" bundan öte açmam gerekmez. Allah onun HER DUASINI (dostunun her niyazını) kabul ettiği için ETTİ. İşte bunun için Kema Barekte... diyoruz. Ama bunu "İbrahim'in duası olarak Kur'anda yer aldığı biçimde" kullanınız.

Duası başka ayette yazılı, evlat istemesiyle ilgili bereket duası... İbrahim bizim de babamızdır. O mutmainsizlik (tatminsizlik) ile başladı bu işe...

Elbette Allah Müminlerin dostudur ama "EY İMAN EDENLER (Müminler) BİR DAHA İMAN EDİN" ayeti gereğince DUBLE İMAN istemektedir. Bu yüzden bir tek imana "UMULUR Kİ" kelimesi yapıştırılır. İki kez iman edene ise UMULUR Kİ YERİNE ALLAH VAADİ  gelir.

Başa Dön

1