HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Hükümleri ve Kavramları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Hükümleri ve Kavramları
Konu Konu: Ahzab sûresi -çeviri, yorum Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

Tekrar selam

Ahzab 50 ,51 ve 52 yi okuyup değerlendirdiğimde sizin daha önce çok eşli evliliği yasaklayan ayetler başlığı altında yapmış olduğunuz kurgunun bu ayetler üzerine yapılmasının daha yerinde ve akla yatkın olacağını düşünüyorum.

Azhap 50 de peygambere çok eşli evliliğe müsahade ediliyor ve deniliyorki bu durum sadece sana mahsus o halde diğer müminler bu şekilde çok eşli evlilik yapamazlar .

ahzab 51 de peygamber eşi olan kadınların çok eşlilik durumuna riayet etmesi

Ve nihayet ahzab 52de bundan sonra kadın üstüne kadın almak veya halihazırda nikahı altında bulunan kadını boşayıp başkasını nikahlamak sana helal değildir.

Azhap 52 ile beraber Peygamberin çok eşli evlilik yapabilmesi durumununda diğer müminlerle aynı hale dönüşmesi sözkonusu.Ancak diğer müminlerin durumundan farklı olarak eşlerinin tamamını boşasa bie başka bir kadınla yeniden nikah yapamıyor.Ahzab 51de Peygambere getirilen çok eşli evlilik yapabilme ayrıcalığı(diğer müminlerden farklı olarak) ve izni yine ahzab 52iyle ayrıcalılıklı (diğer müminlerden farklı olarak) olarak sonlandırılıyor

 

Bu ayetler inene kadar müminlerin evlilik yapmalarına ilişkin nikahla ilgili ayetlerde müminlerin kimleri nikahlayıp nikahlayamayacağı bildirilmiş.Müminlere çok eşli evlilik izni yok ancak yetimlerin hakkını korumak için bir tanesini veya bir kaçını nikahlayabilirsiniz diye ayrıcalık belirtilmiş.

iki kızkardeşi biraraya getirmeyin emri o halde bu duruma atfen yapılmış olmalı.Yani siz yetimlerin hakkını korumak amaçlı birden fazla yetimi nikahlıyorsanız iki yetim kız kardeşi birada nikahlamayın.Eğer ayette size şunları şunları nikahlamayın diye sayılıp dökülürken birden fazla kadını nikah altına almayın şeklinde bir ifade olsaydı o zaman yetim hakkı koruma amaçlı çok eşli evlilik ayrıcalığı (yada özel durumu diyelim)ile çelişik bir ifade olcaktı.



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Yukarıdaki Alıntıda guruplandırmış olduğunuz 4 gurup kadındanların tümünün halihazıda Peygamberin eşleri olduğunu belirtmişsiniz. Bu guruplardan yemin edip sahip çıktığı kadınların konumudamı peygamberin karısı konumundadır?

Selam savana.

Bu muhtevada Peygamberin yemin edip sahip çıktığı kadınlar, daha açık bir ifadeyle, onun "and içip eş aldığı kadınlar"dır. Ayetin başındaki sana helal kıldık ifadesi onları da kapsıyor -inna ahlelna leke. Dolayısıyla o kadınlar da Peygamberin "helali"dir yani nikahlı eşleri.

Allah'ın "Sana helal kıldık!"  demesi o özel nikahı geçerli kılar, değil mi; hattâ nikah memurunun "Sizi karı koca ilan ediyorum!" demesinden bile daha geçerli. 

Nikahın dışında yemin edip sahip çıkarak eş edinme mi söz konusu?

Doğru anlıyorsam "nikah"tan kastınız nikah memurunun kıydığı nikah. Ama bakın bir de Allah'ın helal kıldık diyerek kıydığı nikah var.

33:50'de anılan o kadınlar da ma meleket eyman, tıpkı 4:3'te anılıp bakımı üstlenilenler anlamına gelen ma meleket eyman gibi. Yani Arap örfünde and içip muhtaçların bakımını üstlenmek ne kadar makbulsa kadınları and içip eş almak ta o kadar makbul.

Araplara özgü bu örfî yani özel nikah günümüzde de, bir Arap olan Layth'in "free-minds org"da bana söylediğine göre, bazı bölgelerde uygulanıyor. Ama bizim örfümüzde yok. Onun için bize ters geliyor; anlamakta zorlanıyoruz.  

Tıpkı yüzü peçeli ama başı açık çöl mümineleri gibi. Başı örtülü ama memeleri açık Senegal mümineleri gibi.

Azhap 50 de peygambere çok eşli evliliğe müsahade ediliyor ve deniliyorki bu durum sadece sana mahsus o halde diğer müminler bu şekilde çok eşli evlilik yapamazlar.

Hayır. Çok eşlilik 33:52'den önce herkes için geçerli. 33:52'den sonra ise herkes için haram. Bu durum sadece sana mahsus anlamına gelen haliseten leke ise Peygamberle evli o dört gruptan yalnızca biri hakkında:

o mümüne eğer kendisini Peygambere hibe ederse ve Peygamber da nikahına almak isterse yalnızca sana helaldır-vemraeten mümineten in vehebet nefsehé li'n nebiyyi in erâde'n nebiyyi en yestenkihé haliseten leke...

Geriye kalan üç gruptaki kadınlar her mümine helal: akraba kızları ve and içip eş alınanlar dahil müminlerin mehir vermak suretiyle olağan şekilde nikahlandığı kadınlar.

İki kızkardeşin bir arada eş alınmasını yasaklayan 4:23'te ise kızların kardeş olması değil, bir arada eş alınması vurgulanıyor. İkisi bir arada demek çok eş demek. Yasaklanan işte o. Yoksa kızkardeşler birer birer eş alınabilir. Örneğin benim kayın pederim ilk eşi öldükten sonra onun kardeşini almış.   

Karı üstüne karı almak 24:32, 4:20 ve 33:52'de genel olarak yasaklandıktan sonra özel olarak iki kızkardeşin bir arada ayrıca yasaklanması yalnızca bir ayrıntıdır. Tıpkı sarhoşluk 5:90'da genel olarak yasaklandıktan sonra sarhoşken özel olarak namazdan uzak durulmasının ayrıca emredilmesi gibi (4:43).

Sevgi ile, Hasan akçay

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

Azhap 50 de peygambere çok eşli evliliğe müsahade ediliyor ve deniliyorki bu durum sadece sana mahsus o halde diğer müminler bu şekilde çok eşli evlilik yapamazlar.

Hayır. Çok eşlilik 33:52'den önce herkes için geçerli. 33:52'den sonra ise herkes için haram. Bu durum sadece sana mahsus anlamına gelen haliseten leke ise Peygamberle evli o dört gruptan yalnızca biri hakkında: (hasan akçay)

selam

Evet doğru yukarıda anlattığınız gibi sadece sana mahsus  bu dört gurup kadından kendini hibe eden kadınları kapsıyor.Bu arada kadının kendini hibe etmesi ne demek onuda anlamış değilim o da ayrı konu.

 

İki kız kardeşi bir arada almak size haram kılındı anlatımına tekrar değinmişsiniz.Bu görüşünüzü daha doğrusu çok eşli evliliği yasaklayan ayetler olarak ileri sürüdüğünüz tüm ayetleri ve bu ayetlere bakış açınızı çok iyi biliyorum.Siz bu konuda bir pencere açtınız ancak o pencereden baktığımda sizin gördğünüz yasaklamayı göremiyorum. Kurduğunuz mantık ve çıkarımlar benim aklıma ve mantığıma yatmıyor.

 

Çok eşli evlilik kuranda yoktur diyebiliyorum .

Nedeni şu;

Çok eşli evliliğe  özel izin var.Bu izin yetim kadınların korunması amaçlı nikahlanmasına ilişkin.O ayette ;adaletli olamayacaksanız sadece bir yetimi nikahlayın veya birden fazla.

Bu ayete göre mümin biri yetim kadınların yanına gidip ,seni, seni, seni seçtim nikahlayıp sizin bakımınızı üstleneceğim düşün peşime diyemiyor

çünkü ayette "size yetki veren kadınları nikahlayabilirsiniz " söylemi var.O halde çok eşli evliliğe taraf olacak kadınlardan yetki ve onay şartıda var.

 Bir müminin çok eşli evlilik yapabilmesi mümkün değildir sonucuna varmamda bu ayet etkili oldu.Çünkü diğer nikaha lişkin ayetlerde çok eşli evliliğin bahsi geçmiyor geçmediği gibi bu çeşit evliliğin düzenlenmesine ilişkin açıklamalarda geçmiyor.Bir karısı olan adamın ikinci üçüncü yada dördüncü karısını nikahlarken dinen yükümlülükleri yada diğer karılarından yeni nikah yapacağı kadına ilişkin izinden rızadan vb den bahsedilmiyor.Bahsedilmiyor çünkü Allahın buyurduğu evlilik tek eşli evlilik.

 

İki kız kardeşi birarada nikahlamanın yasak edilmesinin o ayette bulunma sebebide bence bu durum.Çok eşli evlilik özel duruma bağlı olarak yapıldığından bu özel durum neticesiyle evlilik yapan kimseilerin iki yetim kızkardeşi bir araya getirmemesi için konmuş o anlatım oraya.

Yetimleri nikahlamaya ilişkin bu özel durum kuranda olmasaydı o ayetteki iki kız kardeşi bir arda nikahlamayın anlatımı yerine iki kadını nikahla biraraya getirmeyin şeklinde olurdu.

 



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

Nûr sûresi: çeviri, yorum





__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

Ahzab Suresi Çeviri-Yorum (e-kitap)






__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 

Eğer Bu Konuya Cevap Yazmak İstiyorsanız İlk Önce giriş
Eğer Kayıtlı Bir Kullanıcı Değilseniz İlk Önce Kayıt Olmalısınız

<< Önceki Sayfa 6
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats