Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Katılma Tarihi: 02 nisan 2005 Yer: Turkiye Gönderilenler: 94
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
"Tevbe 30: Yahudiler: "Uzeyr, Allah'ın oğludur." dediler; Hıristiyanlar da: "Mesih, Allah'ın oğludur." dediler. Kendi ağızlarının sözüdür bu. Kendilerinden önce inkâr edenlerin sözlerine benzetme yapıyorlar. Allah onları kahretsin! Nasıl da yüz geri çevriliyorlar!
İŞTE YAHUDİ dini ve NASRANİ dini budur (Musevilik ve İsevilik değil). SIRAYLA ÖNCE ŞEYH, SONRA RESULULLAH/ALİ ve en sonra da ALLAH (üçüncü sırada) TANRIDIR. Bu da (Hanif olmayan) İSLAM DİNİNİN halidir. Eğer Kur'an üzerine bir kitap daha gelseydi, bizim bu HATA VE GÜNAHLARIMIZI, MÜŞRİKLİĞİMİZİ BİRER BİRER ANLATACAKTI.
Müslümanlar, “Muhammed Allah'ın SEVGİLİSİDİR” dediler (Oğlu yasak olduğundan HABİBULLAH diyoruz). Eğer Allah'ımız, Resulullah'a, sevgilisine AŞIK olmasaymış, hiçbir şeyi yaratmazmış. Onun yüzü hürmetine yaratılmışız. İŞTE BUNLAR DA ŞİRKTİR.
“Kendilerinden önce inkâr edenlerin sözlerine benzetme yapıyorlar. Allah onları kahretsin! Nasıl da yüz geri çevriliyorlar!”
“Cenabı Hak kudsi hadisinde (Levlake levlak lema halaktul eflak) "Ey Habibim, sen olmasaydın, sen olmasaydın bu kainatı, kürreleri, bu eflakı halketmezdim" buyuruyormuşmuşmuş”!!!
Katılma Tarihi: 24 mart 2005 Yer: Germany Gönderilenler: 95
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Selam Ibrahim.
Sen hic birseye cevap verme kardesim, asilsiz atiflarla ve hic sorulan
sorulara cevap olmayan alintilarla parazit yapma bari. Sirk edildigini
iddia ediyor bunu bile alinti ile öne sürüyorsun.
Hanif kardeşim sana bir sorum var. Kıdır-Hızır Şamanist Türklerle alakalı bir konu ise nasıl oluyor da bu konu Hadislerde de geçiyor? Araplar'daki Hızır inancı nereden geliyor?
Sinan, Allah sabırlar versin:) Muhalefet yaptığını sanıp da alakasız girişimlerde bulunmak her babayiğidin harcı olamaz. Adama kaç soru soruldu, kaçına cevap verdi? Bana da Kur'andan bulup getireceği bir konu var. Hala beklemedeyim. İşi pişkinliğe vurarak ,saf ayaklarına yatarak hareket etmek arkadaşın pek hoşuna gidiyor galiba. Muhalefet etmenin de bir düzeyi seviyesi var. Delilli konuşacaksın, sallamakla olmuyor. Saksıyı çalıştıracaksın, lafazanlığı ve kopyacılığı bırakacaksın. Efendi hazretlerinin sesi olmayı maharet saymayacaksın. Hadisçi diyorsan örneklendireceksin, şirk var diyorsan delillendireceksin,19cu diyorsan ispatlayacaksın. Yoksa iftiracısın. Bu iftiracılık -Hanifliğin El Kitabı'nda- övülen bir meziyet mi yoksa.
İşin enteresan tarafı, adam Hansçılığın itibarını sarstığının farkında bile değil.Demekki Hansçı muhalefette böyle, bu kadar oluyormuş, ancak parazit mertebesinde...
Katılma Tarihi: 31 mart 2005 Yer: Germany Gönderilenler: 380
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Selam Arkadaşlar
Hanif kardeşim sana bir sorum var. Kıdır-Hızır Şamanist Türklerle alakalı bir konu ise nasıl oluyor da bu konu Hadislerde de geçiyor? Araplar'daki Hızır inancı nereden geliyor? (alperen)
Selam
Allah hayır versin alperen kardeş
Araplarda kuranın yanında ikinci kaynak olarak hadisleri kabul ederler.Ben 1990 da hacca gittiğimde kendi gözlerimle gördüm. Adamlar mescitlerde harıl harıl buhariden müslimden ders yapıyorlar.
Altı hadis müelifinden ikisi hariç türktür.Mesela buhari; buhara,lı bir türktür. Buhara,nın nerde olduğunu bilirsin herhalde.
Katılma Tarihi: 02 nisan 2005 Yer: Turkiye Gönderilenler: 94
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Hz Hizir
Şimdi biliyoruz ki, normal olan bize TUHAF geliyor. Hatta yavan geliyor! Bizi niteleyen kuşkusuz PARANORMAL olan evren içindeki evren. Kainat Allah'ımızı NORMAL olarak gizler; ama PARANORMAL olarak GÖSTERİR. O hem ZAHİR hem BATIN'dır. Zahir (açık) ve Batın (Gizli, saklı) PARANORMAL isek O ZAHİR olur! Normal olarak beklemeyiniz! Allah asla bizlere görünmeyecek yaşamlarımızda. Ama biliyoruz ki o hep BATIN olarak TECELLİ etmektedir... Ve ALLAH özellikle BİZLERİN yardımcısıdır! Öyle ki NEREDEYSE GÖRDÜK dercesine korunuyoruz ve de değişiyorsunuz/değişiyorum.
40'lar meclisi TEK bir meclis değildir. Üçyüzlük bir hiyerarşinin ilk kırklarıdır İnanışa göre ölümsüz elçiler var: İdris (ölmeden yüce bir makama kaldırıldı) İsa (Döneceği söyleniyor) ve Yahya as, ya da misakın elçisi. Sonra resul olmayanlar var: Zülkarneyn+ler, Lokman, Hızır, Üzeyir (Ezra). Zülkarneyn’lerin görevi örneğin, Yecüc Mecüc gibi GELECEKTE olacak alametleri GÖĞÜSLEYECEKLER gibi ya da Dabbet olan gibi Zülkarneynler var. Hızır ise Misak'ın Elçisidir. Tüm resullerden misak alınmıştır ve şahit olarak HIZIR gösterilmiştir. Yahya direkt olarak Allah'ın "HAYY" adının bir türevini almıştır. Yah(a)ya demek ölümsüzleştirilmiş demektir. Bunlar dikkat edilirse üçler, sonra yediler vb. diye peşpeşe toplanarak KIRKLARI oluşturmaktadırlar... Ve bunun da bir devamı var (313 Mürseller). Hz. İsa gelince bir çok görevi var. Bunlar gelecekte olaCAK şeyler. O halde Kırklar Meclisi derken Kıyamet’in alametlerinin tamamının gerçekleşeceği GELECEK çağları da kapsayan "Continuum” bir zaman içinde yer almaktadırlar. Böyle düşünüyorum.
Geçmişin değiştirilmesi yetkisi sadece HIZIR'dadır! Kehf suresinde Hızır GEÇMİŞTE bir gemiyi delerek, bir çocuğu öldürerek, bir duvarı onararak GELECEĞİ değiştirme yetkisine sahiptir.
Bir arkadaş diyor ki: "Ne malum o kişinin hızır olduğu?" O bir melek olması gerekiyor. Diyelim ki Hızır değil AMA GEÇMİŞİ değiştirerek GELECEĞİ etkileyen BİRİ var! Adını ne korsanız koyun, onun melek olması mümkün değil, çünkü Allah meleklerini mutlaka "MELEK” diye tescil ederek bildirir. Örneğin Harut ve Marut'un Babil'e inen iki melek olduğunu bildirir (Bakara 102). Lut kavmine gazaba giderken üç meleği betimler Kur'an (İbrahim de onları görür). Her nefis ölümü tadacaktır. Allah dilediğinin ömrünü relativistik olarak UZUN tutmaktadır. Adem ve Nuh on asır yaşadılar. Mağarada Ehli kehf bir günü 309 yıl olarak yaşadılar.
Meryem 33: "Selam bana doğduğum gün, öleceğim gün ve diri olarak kaldırılacağım gün". Şöyle ki : Doğdu ve öldü Ama arada DİRİ olarak indi/inecek "Ey bizim Rabbimiz bizi İKİ KEZ öldürdün; İKİ KEZ dirilttin" bu da ayettir. İki kez dirilmeler ÖZELLİKLE "yeniden doğmuş” gibi olanlara atıftır. Bazı Zülkarneyn’ler gibi... Yani Kıyamet öncesi bu dünyada İKİ kez doğmak mümkün GELECEKTE doğmuş bir zaman yolcusu GEÇMİŞE geldiğinde zaman geriye sardığı için küçülür, bebekleşir ve embrio olup İKİNCİ KEZ yeniden DOĞAR ve normal olarak ömrünü sürüp ÖLÜR. Tarık Suresi’nde de bu vardır ve "Ahiretteki" dirilme ÖNCESİNDE böyle iki kez DOĞMANIN Kur'an paranormallerine tıpatıp uyduğunu biliyoruz. İsa da zaman yolcusudur. Göğe alınmak örneğin bir gün gitmek ve bir gün de dönmek birer gün ise BİNER yıl (ilahi takvimde) olduğundan İsa'nın ikinci gelişi İKİNCİ doğum gibidir. Bunları daha önce konuşmuştuk.
Katılma Tarihi: 02 nisan 2005 Yer: Turkiye Gönderilenler: 94
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Sinan_B Yazdı:
Selam.
Öncelikle Allah haccini kabul etsin.
Buhara bugünki Özbekistan sinirlari icinde. Ilginc, Kidir-Hizir baglantisi gittikce netlesiyor.
............................. Saygilar
Neydi O Gulsen miydi neydi bir sarkisi var Sinan OF OF diye. Hadis dininden Hanif dine gecmek cok zordur. BIr turlu anlayamdiginiz bu.
"Bizimki o Hristiyan mezhebi Protestanlığa benzemez... Bizimki İBRAHİM'in ALLAH DOSTU OLMASININ SIRRI olan bir anahtar... O anahtar şeytana en umutsuz çığlıkları attırıyor... Allah'a dost edinenler geliyor... Benim dostluğumu bırakan bir İbrahim milleti oluşuyor... Şeytan azapta gerekse, en büyük azabı ona HANİF Müslüman verir... Slogansızız biz, HİSSEDERİZ. Dilimizde değildir İMAN, Arapların tersine KALBİMİZDEN DİLİMİZE vurur"
Katılma Tarihi: 31 mart 2005 Yer: Germany Gönderilenler: 380
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Bir arkadaş diyor ki: "Ne malum o kişinin hızır olduğu?" O bir melek olması gerekiyor. Diyelim ki Hızır değil AMA GEÇMİŞİ değiştirerek GELECEĞİ etkileyen BİRİ var! Adını ne korsanız koyun, onun melek olması mümkün değil, çünkü Allah meleklerini mutlaka "MELEK” diye tescil ederek bildirir. Örneğin Harut ve Marut'un Babil'e inen iki melek olduğunu bildirir (Bakara 102). Lut kavmine gazaba giderken üç meleği betimler Kur'an (İbrahim de onları görür). Her nefis ölümü tadacaktır. Allah dilediğinin ömrünü relativistik olarak UZUN tutmaktadır. Adem ve Nuh on asır yaşadılar. Mağarada Ehli kehf bir günü 309 yıl olarak yaşadılar. (hans)
Selam
İşte hansın çuvallamalarından biri daha
Neymiş efendim babıle iki melek inmiş ve insanlara sihir öğretmişler öylemi acaba
Yeri geldiğinde kuranın diziliminde bir çok yanlışlar yapıldığını söyleyen bu adam kurandaki harekelerin sonradan konuldugunu bilmiyormu dersiniz?
Malum olduğu gibi kuranın orijinali harekesızdır ve bu harekeler haccac tarafından kurana konmuştur.Her ne kadar bu hareke hataları devede kulak mesabesinde olsada sözkonusu ayette tamamen Allahın muradını aksine bir anlam kazandırılmış, asırlardan beri sihir yapan şarlatanlar kurandan kendilerine malzeme bulabilmişlerdir
Oysaki kuran;sihir denilen şeyin hiç bir aslının olmadığını sadece göz boyama şeklinde bir aldatmadan ibaret olduğunu bir çok ayetınde defaatle vurgulamaktadır.Buraya asmak konuyu uzatacağından isteyenler Hz Musa ile sihirbazların arasında geçen olayları bildiren ayetleri okuyabilirler
Mim lam ve kef harflerınden olusan MLK
MLK;hareke lamı,ın üstünde melek;metafizik varlık
MLK; hareke lam,ın altında melik; iktidardar sahibi,nüfuzu geçen insan
Kuranın bütünlüğüne göre 2/102 deki MLK melik şeklinde okunmalı ve buna göre anlam verilmelidir
melikeyn;sözü geçen iki iktidar sahibi
kuranın bütünlüğüne göre diyorum çünkü kuranın hiç bir ayetinde melellerin Allaha isyan ettiğinden bahseetmez. İlgili ayette ise Allah teala sihir öğretmeyi ahiretten nasibsizlik yani küfür olarak tanımlamıştır.
Babilde harut ve marut adlı iki meleğin gökten inipp insanlara sihir öğretmesi ile ilgili tüm bilgiler israiliyat kaynaklı hadislerde geçer
Yahudiler Hz Süleymanın mülkünün Allah tarafından değilde sihir yapması sonucu elde ettiği savunuyorlardı.İşte bu sebepten dolayı Alllah onların bu çirkin ithamlarını boşa çıkatmak ve elçisine destek vermek için bu ayeti indirmiştir. Subhanallahın bir taraftan yahudileri sihir yapmakla ve süleymana büyücü ithamı yapmakla suçlarken diğer taraftan gökten iki melekle sihir ilmini indirdiğini söylemiş olması abes olurki o böyle şeylerden münezzehtir
Subhanallah ne sihiri indirmiş nede melekler insanlara sihir öğretmişlerdir
102- Tuttular da Süleyman mülküne dair ŞEYTANLARIN uydurup izledikleri şeyin ardına düştüler. Halbuki Süleyman inkâr edip kâfir olmadı, lakin o şeytanlar kâfirlik ettiler; insanlara sihiri ve Bâbil'de Harut ve Marut',(adında) iki ikitidar sahibine İNDİRİLMEYEN şeyleri öğretiyorlardı. Halbuki o ikisi "biz ancak ve ancak sizi denemek için gönderildik, sakın sihir yapıp da kâfir olmayın!" demeden kimseye birşey öğretmezlerdi. İşte bunlardan karı ile kocanın arasını ayıracak şeyler öğreniyorlardı. Fakat Allah'ın izni olmadıkça bununla kimseye zarar verebilecek değillerdi. Kendi kendilerine zarar verecek ve bir fayda sağlamayacak bir şey öğreniyorlardı. Yemin olsun ki, onu her kim satın alırsa, onu alanın ahirette bir nasibi olmayacağını da çok iyi biliyorlardı. Hakkiyle bilselerdi, uğruna canlarını sattıkları şey ne çirkin bir şeydi.
Şimdi kuranın bütünlüğüne göre kırmızı puntolu yerleri izah etmeye çalışalım
Şeytan kimdir ve nedir
Şeytan müstakil varlık değildir.Nasılki insanların kendilerine özgü sıfatları varsa cömert,cimri,korkak bencil gibi işte şeytanda insan ve cinlerden şer ve fesat sıfatlı olanların adıdır
6/ 112- Biz böylece, her peygambere insan ve cin şeytanlarını düşman yaptık. Bunlar birbirini aldatmak için süslü sözlerle vesvese verirler.Rabbin dileseydi onu yapamazlardı. Artık onları iftiraları ile başbaşa bırak.
Bu insan ve cin şeytanları nerde faaliyet gösterirler
7/16- "Öyleyse, dedi, beni azdırmana karşılık, and içerim ki, ben de onlar(ı saptırmak) için senin doğru yolunun üstüne oturacağım."
17- "Sonra (onların) önlerinden arkalarından, sağlarından sollarından onlara sokulacağım ve sen, çoklarını şükredenlerden, bulmayacaksın."
Şeytan sıfatlı insanlar mutlaka sıratı mustakımın üzeride oturup burdan insanları saptırmaya çalışırlar
Allah teala küfürle suçladığı bir şeyi indirirmi? İndirmez elbette.Peki niçin bütün meallerde indirdi yazıyor.Bakın açıkça sözlüyorum bu mealleri yazan şeytanlar bir gayeleri var insanları saptırmak istiyorlar onun için
Eğer siz sihri Allahın indidiğine insanları ikna ederseniz, sonra sihir adı altında sergilenen melanetleri insanlara yutturmak çok kolay olur. Aynen hansın yaptığı gibi. Onunda nasıl yaptığını izah edeceğim
Hansın öğretileride müthiş bir sihirdir
Niçin indirilmeyen dedim
Ve MA ünzile alel melikeyni (2/102)
Ma edatı ayetin siyak ve sibakına göre bazen mevsule (bağlaç) bazende nafiye (olumsuz) anlamındadır
örnekler
vettebi,i MA yuha ileyke min rabbike. İnnallahe kane bima ta,melune habiraa
Ahzap 2 ..Rabbinden sana vahyedilene uy.Muhakkakki Allah yaptıklarından haberdardır (olumlu)
Olumlu çünkü Allahın; peygambere; sana indirilene uyma demiş düşünülemez
Nahl 123 Sümme ev hayna ileeyke enittebi,i millete ibrahime hanifen.veMA kane minel müşrikin
Sonra sana şunu vahyetttik.Bir hanif olarak ibrahimin milletine uy.O müşriklerden değildi ( olumsuz)
Şirk en büyük olumsuzluktur
gelelim ayetteki diğer bir konuya
harut ve marut adındaki o iki sahtekar insanlara ne diyorlardı
Biz ancak sizi imtihan etmek için gönderildik.sakın sihir yapıp kafir olma
Hans ne diyor insanlara; şirk koşmayın hanif olun.Yani harut ve marut gibi ilk önce olumlu yaklaşıyor, insanların güvenini kazanmaya çalışıyor.. Sonra başlıyor kuran dışı bir yığın hurafe ile insanları etkilemeye, yani sihir yapmaya.
Katılma Tarihi: 24 mart 2005 Yer: Germany Gönderilenler: 95
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Selam Hanif.
Kurani Kerimi geneliyle ele almanin önemini görüyoruz.
Bu sihir olayi evel evelden benim kafama yatmiyordu, yukardaki
naklettigin o Ayet'in genel tercümeleri celiski gibiydi, cünkü Hz.
Musanin kissalarini okudugumuzda sihrin gercekte ne oldugunu anlatan
Allah neden insanlara sirk unsurunu indirmis olsun diye soruyordum.
Sihir, insanlari etkileme sanati/becerisi olmasina cok yakin bir yorum,
sözlerin etkisi cok büyüktür, bazen iki laf bile büyü yerine gecer
derler. Kari ile kocanin arasini ayirmak icin muska yapmaya ne hacet :).
Bu söz konusu ögretilen sey, sanirim iyi yönde kullanilabilecegi gibi kötü yöndede etkili bir sanat idi.
Öte yandan göz boyama pratigi olarakta yorumlanabilir, izleyenleri
aynen bugünki sihirbazlar gibi bir nevi trans haline sokup hipnoz
etkisiyle inandirmaktir. Medya bile Sihir, kitleyi genelinde uyusturup
yönlendirebiliyor.
Yalniz Hanif, o Ayette kavrayamadigim, seytanlar insanlara sihri ve iki
iktidar sahibine "indirilmeyen" seyleri ögretiyorlardi diye tercüme
etmissin. Iki iktidar sahibi kisi insanlara biz sizi denemek icin
gönderildik sakin sihir yapipta kafir olmayin demeden birsey
ögretmezlerdi deniyor. Oysa bunun ikisine seytanlarin birseyler
ögrettigini anliyorum, Harutla Marut iktidar sahibi iken neden sihri
ögretiyor olsunlar? Seytanlarin ögrettikleri ile nasil gönderilmis
oluyorlar; tercümenin biraz daha genis aciklamasini yapabilirsen daha
iyi anlayabilirim.
Diger bir soru,
Hanif Yazdı:
Malum olduğu gibi kuranın orijinali harekesızdır ve bu harekeler haccac
tarafından kurana konmuştur.Her ne kadar bu hareke hataları devede
kulak mesabesinde olsada..
Arapcaya hakim olmadigimiz icin Kurani Kerimin neresinde hangi hareke
asilsiz hangisi dogru tespit edemiyoruz. Dolayisi ile tercümelerin
kacta kaci dogru buda ayri bir konu. Araplarin yazilarina bakiyorum
hareke falan yok. Kurani Kerimde neden hareke var? Okuma kolayliginin
disinda baska bir nedeni varmi bunun?
Katılma Tarihi: 02 nisan 2005 Yer: Turkiye Gönderilenler: 94
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Slm Slm Mushaf'a ilk hareke konması Ziyad bin Ebî Süfyan (Ziyad bin ebihi 622-673) Iraq Valîsi iken,onun emriyle Ebû-l Eswed ed-Düelî (ölümü 688)'ye koydurtulmuştur. Bu Valî Ziyad, Muawiye'nin kardeşidir. Bu Ziyad'ın oğlu UbeydULlah, Kûfe valîsi iken, Kerbela'da Hz. Hüseyn'i öldürme emrini veren valîdir( ki bu sırada Emewî Halîfesi, amcasıoğlu Yezîd idi).
Harflere ilk noktaların konması ise 688-9'da AbdülMelik bin Merwan babası Merwan bin el_Hakem'den sonra Emewî Meliki olduktan sonra, vezîri Haccac-ı Zalim bin Yûsuf eth-Theqafî (661-713) ve Nasr bin asım(ölümü 707) ve YaHya bin Ya mer (Ma mer, Yağmur ölümü 746) tarafından yapılmıştır.
Bu AbdülMelik'in babası Merwan bin el-Hakem, Hz. Osman'ın amcaoğlu ve vezîridir, bu Merwan Hz. Osman adına sahte bir mektûp yazıp, Hz. Osman'ın şehîd edilmesine sebep olan kişidir bu Merwan bin el- Hakem, Cemel Vak ası'nda Tal Ha we Zübeyr bin Awwam , Hz. Ali'ye bîat ettikleri halde, Hz. Alî onlar dokunulmasını yasakladığı halde Tal Ha'yı öldüren kişidir. Ve bu Merwan bin el- Hakem, Mu awiye zamanında Medîne Walîsi iken Hafza anamız vefat etmiş, Merwan, Hafza anamızın evindeki Hz. Ömer'den kalan Mushaf'ı aldırıp, imha ettirmiştir, üstelik de bunu gelecekte neden Ömer'in Mushafı ile Osman'ı birbirinden farklı demesinler diye imha ettiğini söylemiştir.Merwan , Qur'an 4 Mushaf haline getirilirken de Devlet'in vezîri idi, dikkat edelim.
Hz. Osman, mushaf hey'etini topladığında, Hz. Ömer'den kalan mushafı, Hafza(Hafsa) anamızdan ister, geri vermek şartıyla bu mushaf alınır. ResûlULlah SS'ın mushafı; Ayşe anamız'ca Amir bin El-as'ın tavsıyesiyle Sıffîn Savaşı'nda Mu awiye'ye verilmiş, onlarda yırtıp yırtıp mızrakların ucuna asmışlardır, bu güya bir savaş hîlesidir. Hafza anamızdaki bundan daha sonra Ebû Bekr ve Ömer zamanında derlenendir. Ayrıca her hey'et toplandığında yazılı ne varsa toplatılmış, taş, kemik, deri... Qur'an'dan olmayanlar imha edilmiştir. Yalnızca günlük,güncei siyer yazıları imha edilmemiş, bunlarda şimdi elimizde yok, Emewîler'in imha etikleri bellidir.
Arap yazısı için kaynaklar şunu yazar, Himyer (Yemen'de) ve Nebat/Nıbtî (Sîna, Ürdün,Güney Filistin,Kuzey Hicaz, Hawran'da, dewlet olarak M.Ö. 450 – M.S. 105) alfabelerinden çıkmadır, ya da daha açık bir ifade ile şu yazılıdır, Mekke'ye (Hicaz'a) yazı Harb bin Ümeyye zamanında girmiş (Harb bin Ümeyye zamanında demek, Harb bin Ümeyye Hicaz Meliki iken demek, Harb bin Ümeyye , Abdul muttalib'den sonraki Hicaz Meliki'dir) dolayısıyla yazı Mekke'ye Hz. ResûlULlah SS çocukken girmiştir. Daha önce Hicaz'da yazmayı bilenler Yahûdî hahamları idi, "hıbr" kelimesi yazı mürekkebi demektir, bu yüzden okuma-yazma bilenlere, hani bizde bir ta bîr vardır "mürekkep yalamış" anlamında, Araplar da bunun gibi yazı bilenlere "ahbar" derler, o zamanlarda hahamlar okuma-yazma bildiği için onlara ahbar denmiş, Vahiy katibi Hz. Zeyd bin Sabit'in hahamlardan Himyer yazısını öğrendiği akledilir.
Arap yazısı için kaynaklar şunu yazar, Himyer (Yemen'de) e Nebat/Nıbtî (Sîna, Ürdün,Güney Filistin,Kuzey Hicaz, Hawran'da, dewlet olarak M.Ö. 450 – M.S. 105) alfabelerinden çıkmadır, ya da daha açık bir ifade ile şu yazılıdır, Mekke'ye (Hicaz'a) yazı Harb bin Ümeyye zamanında girmiş (Harb bin Ümeyye zamanında demek, Harb bin Ümeyye Hicaz Meliki iken demek, Harb bin Ümeyye , Abdul muttalib'den sonraki Hicaz Meliki'dir) dolayısıyla yazı Mekke'ye Hz. ResûlULlah SS çocukken girmiştir.
Daha önce Hicaz'da yazmayı bilenler Yahûdî hahamları idi, "hıbr" kelimesi yazı mürekkebi demektir, bu yüzden okuma-yazma bilenlere, hani bizde bir ta bîr vardır "mürekkep yalamış" anlamında, Araplar da bunun gibi yazı bilenlere "ahbar" derler, o zamanlarda hahamlar okuma-yazma bildiği için onlara ahbar denmiş, Vahiy katibi Hz. Zeyd bin Sabit'in hahamlardan Himyer yazısını öğrendiği nakledilir.
İmam Ca fer Sadıq, AbdULlah ibn-i Mes ûd, Übeyy bin Ka b... Mushaflarının başında el hamd yoktur, bu şu yüzdendir; el hamd ile başlayan Hamdele Sûresi, aslında 5. Sırada inmiş ve yalnızca 3 ayettir. Bahsi geçen Mushaflar'dan elimizde olanı olmayanı var. Bunlardan bahsedip kafa bulandıranlar var , bunu o yüzden yazdım. Ya da gene Hz. Ömer ağzından uydurulmuş bir yalan; "filan sûre daha uzun olacaktı sonrası nereye kayboldu?" demiş güya Hz. Ömer. Ayşe anamızın, Übeyy bin Ka b'ın, İmam Ca fer-i Sadıq'ın kimi sûreleri daha uzun okuduğu nakli ise elimizdeki Mushaflardaki sûrelerin ayetlerinin birbiri içinde karışık olmasındandır. Baqara Sûresi'nin aslında 10-15 ayet kadar olduğu halde başka sûrelerinolan 200'den çok ayetin bu sûre başlığı altında toplanması gibi. Eksiksiz olarak dizilmiş sûre RaHman ve Kehf (Qalem 17-32 ile birlikte) ki aslında dizilişe göre 19. sıradaki sûredir, içindeki (şimdiki sıraya göre 65. ayetteki) "ledünnen ilmen" Mushaf'ın harf olarak ortasıdır.
"E ûdhü b'İLlah b'ism'İLlah El Hamdü l'İLlahi Rabbi l alemîn er Ra Hman ir Ra Hîmi Maliki yewm id dîni" buraya değin Hamdele sûresi, bundan sonrası 6. Sırada inen Ebû Leheb (Tebbet, Mesed) Sûresi'nin ve bu sûrenin sonuna eklenmeli. Bu yüzden bu mushaflarda başta Hamdele sûresi yok, yoksa elimizdeki Mushaf'ın eksik ya da artığı (fazlası) yoktur, yalnızca sıralaması karışık bir metindir.
Ayrıca aşağıda yazılan ayetler de şöyle; > "Rabbinin Kitabı'ndan sana vahyedileni oku. Onun kelimelerini değiştirebilecek yoktur. O'ndan başka birsığınak da bulamazsın" KEHF/27
" ve tilavet et/dile getir vahyettiğimi sana Rabbi'nin Kitabı'ndan yoktur mübeddil/tebdîl eden/bedellendiren O'nun kelimelerini ve O'nun altındakilerden bir mültehad yoktur."
Burada anlatılan şu değil mi; mütercim/mealci/tefsîrciler kalkıp hem kelam hem kelime hem qawl/kavil hem hadîs... kelimelerini "söz" diye çeviriyorlar, bu ne demek? "ALlah'ın kelimelerini tebdîl etmek demek" değil mi?
> "Şüphe yok ki, o Kur'an'ı Biz indirdik. Biz; her halde onu muhafaza da edeceğiz" HICR/9
" Doğrusu Biz , Biz Ez-Zikr'i tenzîl ettik , ve doğrusu Biz, onun için elbette hıfzedenleriz"
Burada tenzîl edilen ne Ez-Zikr, baklaım şimdi EZ_Zikr başka nerelerde geçiyor?al-u Imran 3/58 " İşte onu dile getiririz sana ayattan/ayetlerden ve Ez-Zikr ül Hakîm'den."
Dikkat edilsin "ayetler" ile "Ez-Zikr ül Hakîm" ayrı şeyler.
Hıcr 15/6 " ve dediler: ey o kimse ki Ez-Zikr tenzîl edildi , doğrusu sen elbette mecnûnsun"
Buradan Ez-Zikr'in de ResûlULlah AS'a tenzîl edildiği anlaşılıyor değil mi?
Na Hl 16/43,44 " ve irsal etmedik senden önce onlar vahyeder olduğumuz ricalden/erkek-kadınlardan başkasını artık/o halde/öyleyse Ez-Zikr Ehli'ne sorunuz bilmiyorsanız/bilmezseniz/ bilmeyecekseniz" " El eyyinat ile ve Ez-Zübür ile ve inzal ettik sana tebyîn etmen/açıklaman için insanlara onlara tenzîl edileni ve umulur ki tefekkür ederler"
Buradan Ez-Zikr'in de ResûlULlah AS'a inzal edildiği anlaşılıyor değil mi?
Enbiya' 21/7 Na Hl 16/43 ile ayni Furqan 25/18 " dediler: Sen Sübhan'sın bize inbiga etmez,etmeyecek/yakışmaz Sen'in altındakilerden ewliya'/welîler edinmek ve lakin onları meta landırdın ve onların atalarını da Ez-Zikr'i unuttuncaya değin /geri bıraktırıncaya değin..."
Furqan 25/21...29,30 " ..." "melaikeyi görecekleri gün işte o gün MÜCRİMLERE büşra/müjde, muştu yoktur..." "..." "..." "..." "..." "..." "..." " Kesinlikle bizi Ez-Zikr'den saptırdı bana geldikten sonra..."" ve dedi Er Resûl/Muhammed AS ey Rabbim doğrusu kavmim ittihaz ettiler/edindiler BU EL Qur'an'ı mehcûr/hicret edilmiş, terk edilmiş"
YaSîn 36/11 " ancak Ez-Zikr'e ittiba ednleri inzar edersin/uyarırsın ve Rahman'dan Gayb ile haşyet edenleri...
Sad 38/1 " Sad, ve Ez-Zikr ısı/sahibi El Qur'an"
Demek ki Ez-Zikr ile El Qur'an arasında bir ayrım var.
Sad 38/8 " aramızdan ona mı Ez-Zikr inzal oldu..."
Fussılet 41/41 " doğrusu ki onlar EZ-Zikr onlara gelince küfrettiler/örttüler, inkar ettiler"
Qamer 54/17,22,32,40 " ve elbette El Qur'an'ı Ez-Zikr için kolaylaştırdık..."
Qamer 54/25 Sad 38/8
Qalem 68/51
" ve Ez-Zikr'i işitince kafirler basarları ile seni neredeyse izlaq edeceklerdi/izlaq edeyazdılar ve derler/diyecekler doğrusu o elbette mecnûndur"
Enbiya' 21/105 " ve elbette ketbettik/bitidik/bitiştirdik, birbirne keledik, yazdık Ez Zikr'den önce Ez Zebûr'da..."
Dikkat Zebûr'dan önce de Ez-Zikr var. Demek ki Hıcr 9'da korunan ne ise El Qur'an'dan önce de vardı. Korunan elimizdeki kağıd, yazı mürekkep... değil.
Aşağıdaki ayet için de; yazınızın altına yazıyorum
> 2) Nisa 4/94 > > "Ya eyyühellezıne amenu iza darabtüm fı sebılillahi fe tebeyyenu vela > tekulu li men elka "ileykümüs selame" leste mü'mina tebteğune aradal > hayatid dünya fe ındellahi meğanimü kesırah kezalike küntüm min kablü fe > mennellahü aleyküm fe tebeyyenu innellahe kane bi ma ta'melune habıra > " > > Elmalili (Dogruysa) > > "Ey iman edenler, Allah yolunda adım attığınız vakit, iyice anlayın, > dinleyin. Size İslam selamı veren kimseye -dünya hayatının geçici > metaına göz dikerek- "Sen mümin değilsin!" demeyin. Allah katında çok > ganimetler vardır. Daha önce siz de öyleydiniz, Allah kerem buyurdu da > sizleri iman ile tanıştırdı. Onun için iyice anlayın, dinleyin! > Gerçekten Allah, ne yaparsanız haberdardır."
Nisa' 4/94'te "es-selame" imla hatasıdır, bu yazım yanlışı Topkapı'daki Mushaflara , Medîne Mushafı'na (ve Medîne'dekine göre basılmış, haccdan getirilen Su ûdî Mushaflarına da bakılabilir), Semerkand(Taşkent) Mushafı'na bakılırsa görülecektir, ayrıca 7 qıraate göre de bu kelime farklı yazılır, doğrusu "es-seleme" olacaktır. Bir çok tefsîrci de bu yüzden anlamını "es-seleme" olarak çevirmiştir.
Şöyle ki; Nisa' 4/90'da " we eLQaW İLEY küm ÜS SELEME" Nisa' 4/91'de " we yüLQÛ İLEY küm ÜS SELEME" Nisa' 4/94'de "li men eLQa İLEY küm ÜS SELEME" Na Hl 16/87'de " we eLQaW İLa ALlahi yewme izin İS SELEME"
Burada açıktır ki "ilqa ila fülanin es seleme" demek, teslîm olmak, barış teklîf etmek... anlamınadır.
Ayrıca; biz de Ehl El Kitab'ız, kısaca yazıyorum
Baqarat 2/53 " hani Mûsa'ya El Kitab'ı ve El Furqan'ı vermiştik..."
Baqarat 2/231 " ... ALlah'ın ayatını hüzüv edinmeyin. ALlah'ın size ni metini zikredin ve El Kitab'dan sana inzal edileni ve El Hikmet('ten)..."
Dikkat edilmeli ki El Kitab'dan inzal edilen var edilmeyen var. Demek ki El Kitab ile El Qur'an arasında fark mı var?
al u Imran 3/3,4 " sana El Kitab'ı El Hakk ile tenzîl etti kendinden öncekileri tasdîkleyen olarak ve Et Tewrat'ı ve El İncîl'i inzal etti" " önceden nas için/insanlara hidayet olarak ve El Furqan'ı inzal etti..."
Dikkat edilmeli El Qur'an kimilerinin iftirası/uydurması gibi öncekilerin hükmünü kaldırmamıştır, tersine onları tasdîkleyicidir, Et Tewrat ortadan kaldırıldı El İncîl hîç yazılmadı yoksa onlar eskimiş değil El Kitab'dan onlar da tıpkı El Qur'an gibi. 2/53 hatra getirilsin.
alu Imran 3/48 " ve ona/İsa'ya El Kitab'ı ve El Hikmet'i ve Et Tewrat'ı ve El İncîl'i ta lîm edecek/ediyor"
El Kitab, El Qur'an demek mi buna göre?
Ankebût 29/45 " Tilavet et/dile getir vahyedileni sana El Kitab'dan ve salatı iqame et doğrusu salat fahşadan nehyeder ve münkerden ve elbette ALlah'ın Zikr'i en büyüktür... "
"...El Kitab'dan sana vahyedileni dile getir..."
Bana gene kızacaksınız ama LÜTFEN yazıyı bütün olarak okuyun;
> Rabbena du ası da ayette geçtiği şekliyle namazda ayet olarak > okunabilir, yoksa du a şekli ile ayet şekli farklıdır, dikkat edilmeli. > Baqara 2/200,201 ; İbrahîm 14/41 ayetlerine > bakılsın.
LÜTFEN kendiniz bildiğiniz Rabbena duasını okuyun ve LÜTFEN yazdığım 2/200,201 ile 14/41'deki metinle karşılaştırın, FARKLI olduğunu göreceksiniz, sizin bildiğiniz dua şekli Namazda okunamaz, ama Qur'an'daki ayet okunur. LÜTFEN DİKKAT. Burada bir çelişki yok.
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma