Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
En güzel sözlük Allahın sözlüğüdür,Allah Araf 157 de helal ve haramın tarıımını yapmış ve haram için pis ve kötü şeyler demiş.(Onlara iyi ve temiz şeyleri helal, kötü ve pis şeyleri haram kılar)Allah Kabe için Mekke fethedıldıkten sonrada,öncede haram beyt,mescıd tabırını kullanmış.
ARAF157.
Onlar, yanlarındaki Tevrat'ta ve İncil'de yazılı buldukları Resûle, o ümmî peygambere uyan kimselerdir. O, onlara iyiliği emreder, onları kötülükten alıkoyar. Onlara iyi ve temiz şeyleri helal, kötü ve pis şeyleri haram kılar. Üzerlerindeki ağır yükleri ve zincirleri kaldırır. Ona iman edenler, ona saygı gösterenler, ona yardım edenler ve ona indirilen nura (Kur'an'a) uyanlar var ya, işte onlar kurtuluşa erenlerdir.
Mesela aşağıya kutsal yada dokunulmaz manası koyamayız
De ki: "Rabbim, ancak şunları haram kıldı:görünenini, gizli olanı-günahı, haksız yere saldırmayı, hakkında hiçbir kanıt indirmediği şeyi Allah'a ortak koşmayı, bir de Allah hakkında bilmediğiniz şeyler söylemeyi."
Not:Dünku rican üzerıne dun kısa bir arastırma yaptım içki kosunda,iyice taramadan ahkam kesmek istemedım,bugun yazıcam,muzakere ederız.
yüce Tanrının huzuru ve mutluluğu üzerine olsun safbilgi..
ilgin için minnetarım..
ve sormak istiyorum bir şeyin yasaklığı onun her yönünü kapsar mı? yine aynı örneğe dönecek olursam ...halam bana yasaktır...evet ama bu yalnızca cinsel birleşim açısından değil mi?...onunla konuşmam hatta onu yanağından öpmem helal değil mi? peki o mescidin bize haramlığı da bazı açılardan olamaz mı sadece? örneğin orada şiddet ya da gayrı meşruluklar ve de nahoşuklar açısından olamaz mı? ve bir de o taşların yıkılmasına dair bir talep te yok sanırım?...bence bunları da düşünmeli.. ve elbette şu da var ki bir kelimenin illa da her konumda aynı anlamı vermesi de beklenmemeli....öyle sözcüklere de rastlamaktayım ki o kitapta ...başka bir satırda aynı şekilde çevirmek mümkün değil...
evet kıble konusunda ... hac konusun da sana katılıyor ve katkın için de sana şükürler ederim...ama bilmiyorum böyle seçimi zor ve ağır bir konuda daha fazla belgeye ihtiyacım var...çünkü ben o kabenin aynı zaman da insanlığın da ilk evi olduğunu...ve simgesinin büyük olduğunu düşünüyorum..
__________________ Yaradan bana akıl-vidan ve bir de yaşam kitabını vermişken
neden kendime havadan klavuzlar bekleyim??
Konu daha önce şu an yazmasalarda Nurı 72,Hanif ve radyoman ve bir kaç arkadaş tarafından daha işlenmiş,kurulan ılk ev derken bekke der Mekke demez,tarıhı kaynaklarda İbrahımın Kabede organızasyon duzenledığıne ve dahası oraya geldığıne hiç kanıt yoktur,urfada doğup Kudus cıvarlarında yasamıştır,koca çölu hiç geçmemıştır.Ayrıca zaten beytullah İbrahımın kurduğu hanif yapıdır,sistemdir,taş bina değildir.Beyt yani ev,Ankebut suresınde örümcek evi,şirk evi,yapısı,sistemi şeklınde mecazı kullanılmıştır.Allahın evide mecazıdır,tevhıd yapısıdır.
Haram konusunda Allahın sözlüğü önemli,Araf 157 gereklı tanımı yapmış,haram kötü ve pis şeylerdir demiş,konuyu uzatmak istemıyorum.Haram haramdır,helalse helal ,ben kendı adıma harama kutsal manası veremem,benım gözumde haramı hoş göstermek olur,ayetlerde bu yozlaşma işlenır.Mesela kişiye yakın akraba ıle cinsel ılişki haram kılınmıştır,yakın akraba değil.
Bir sorumda şu İslamın ve Allah ıle kulun simgeye ıhtıyacı var mı?Kuranda açıktır ki cansız nesnelere simge sembol yüklemek müşriklerin işidir. Konu Nurı 72 ve Hanif tarafından işlenmış ve bende geçmış sayfalarda yazdım.
EGER HACC DOĞRU ALGILANSAYDI ŞU AN TUM DUNYA NUFUSUNUN YARISINDAN ÇOĞU MUSLUMANDI.
Selam,
Bu mantık oldukça hatalı,son nefesine kadar insanlara Allah!ın hak dinini tebliğ edipte tek bir ümmeti bile olmayan peygamber mevcut.Eğer Kur'ana iman ediyorsak Yaradanın her kavme bir uyarıcı gönderdiğini kabul etmeliyiz.Bu nedenle hristiyanlaşmış,azmış,başka dinlere kaymış milletlerin vebali ortadoğu müslümanlarının değildir.Kaldıki öyle bile olsa bu tip bir oranlamayı yapamayız.
Dünya nüfusunun yarısından çoğunun müslüman olup- olmasından daha önemlisi "Biz Müslümanmıyız" gerçekten "Müslim/Teslim" olmuşmuyuz? Bu soruların cevabı çok daha önemli diye düşünüyorum.
Sevgili Mircan bana günümüzdeki toplum anlayışını açıkla lütfen. Kimlere toplum diyoruz. Ya da kimlere topluluk diyoruz. turandursun.com dakiler bir topluluk mudur? Ankara' nın Sincan ilçesinde oturanlar bir topluluk mudur? İnternet nedir? Kimler azmaktadır. Bir ülkenin hangi kısmı tamamen inkar etmektedir? Cosmopolitlik nedir? Bunlara yanıt bulursanız biz müslümanmıyız sorusunun yanıtını da bulursunuz...
Bir soru daha bir mümin etrafa bilgi vermemeli mi? Bilgi nedir? Peygamber tebliğin en doğru şeklini yaptı. Şimdi biz neyi alıyoruz? Anladığın en doğru şekli hangisi? Ya ataların akıl edemeyenlerden iseler ne olacak?
__________________ Zümer(27) Yemin olsun, biz bu Kur'an'da insanlara her türden örnekler verdik ki düşünüp öğüt alabilsinler.
Orda bir tahmın yaptım.Bu tahmını yaparken,bu devrın nımetlerını,en basta internet,bılgı çagı,ulaşım imkanı teknolojı...vs bunların hepsını gözönunde bulundurdum,şu aralar gundem hacc ve televızyondaki izdıham,cınayet,tas öpme,şefaat..şeytan taslama, bunları CNN de ızleyen bır hırıstıyan İslam dınine zaten gırmez,şddet dını görur.Yani bu hacc tam tersı çekici olmayı bırak itici olmaktadır,muslumanlar terörıst muamelesı görmektedır.
Bu devrın gençlerı akıllı ve bılgılı egıtımlıdır ama mesela Avrupa gıbı bır yerde bıle yoz inanç sistemlerı yuzunden ateıst olmuştur.Çıkışı uyustucu ve sapkınlıklarda aramaktadırlar.İslamı Allah rızasını bır kenara atalım,bır karıncayı bıle ıncıtmemelıysek,burdada ınsan hayatı sözkonusu...
BİR MUSLUMAN DEVEKUŞU GIBI KAFASINI KUMAMI GÖMMELİ YOKSA ALLAHIN EMRI İSLAM DININI TANITMALIMIDIR,BUTUN PEYGAMBERLERIN SUNNETI BUDUR,UYMALIYIZ.DUNYADAKI ULKELER GRUPLAŞMA VE SAVASLARIDA AZALACAKTIR.
İSLAMIN DUNYA KAMUOYUNDA ŞİDDET DINI OLARAK ALGILANMASI KONUSUNDA TUM MUSLUMANLAR DUYARLI OLMALIDIR.
Şu an eskısı gıbı değil dunya kuresel ve sınırlar kalktı,eger bu sitede İbrahımı ve haniflıği örnek aldıysak onun haccını dını teblığ ve kanıt tartışmasını misafırperverlığinide almalıyız.Sadece ortadoğu değil musluman olan her toprak bundan sorumludur.
HEPIMIZ KURAN TALEBESEYIZ,HİÇ BIR PEYGAMBER KUSURSUZ DEGILDI,BIZDE KUSURSUZ MUSLUMANLAR DEGILIZ,AMA BU TEBLIĞ VE HALIFELIĞE,IBRAHIMIN MIRASI HACCINA ENGEL DEGIL,SADECE KURAN OKUMAK BILE YETRLIDIR,
ALLAH SADAKALARDAN GÖNLU İSLAMA ISINDIRILACAKLARA PAY VERIN DIYOR DEMEKKI KONU ÇOK ÖNEMLI..
Bu Hanıf beytın İslamın tanıtıldığı organızasyona katılan musluman olmayanlarında Hacc dını kanıt tartışması,teblığ yapılırken gönülleri ısındırılacaktır.Safa ve merve,ihtıyaç gıderme,cömertlık, İbrahımın nişanlarındandır.
Sadakalar/zekât malları Allah'tan bir farz olarak sadece şunlar içindir: Fakirler, düşkünler, sadakalarla ilgilenmeye memur edilenler,kalpleri İslama yakınlaştırılıp ısındırılacak olanlar, özgürlüğünü yitirmiş olanlar, borçlular, Allah yolundakiler, yolda kalmış kişi. Allah Alîm'dir, Hakîm'dir
Haccda çagrı tum ınsanlığadır.Yahudi,hırıstıyan,ateıst...vs)Allahın emrı bu uymalıyız.
Haram kelimesinin anlamına Arapça Sözlüklerden bakılabilir. Kelimenin bir anlamı da kutsamak ve kutsal saymaktır. Kur'anda "Mescid-i Haram" kavramı hiçbir yerde negatif içerikte kullanılmamıştır. Zorlama yorumlar değil Allah'ın dediği bağlar bizi.
Ne Araplar ne de diğer müslümanlar kutsal saydıkları, saygı duydukları beldelere "şeytani" diyecek kadar aptal değillerdir. İnsanlar dillerindeki terimlerin anlamlarını bilemeyecek kadar embesil değillerdir. Kısacası "ben uydurdum, oldu" demekle olmuyor bu işler.
Şahıs gidiyor, Arapça bir sözcüğün anlamına Türkçe Sözlükten bakıyor ve üzerine enteresan yorumlar üretiyor.
HüRMet kelimesi de aynı kökten gelmektedir. Hani şu bildiğimiz hürmet yani saygı. Fakat başka, tam tersi(?) anlama da gelmekte: Hürmet-i Musahare
Örneğin Kudüs'teki HaReM-i Şerif, "Şeytani, Çirkin Şerif" anlamına geliyor birilerine göre.
Yani Allah gitti bu müslümanlar sapsın diye mukaddes mescit demedi de gitti haram mescit dedi ki millet ikiliğe düşsün dedi öylemi? Haram bir yerde size yasak manasında bi yerde size mukaddes manasında. Kalbi hasta olan gitsin yasak anlamını alsın dedi. Kalbi temiz olan gitsin kutsal manasını alsın dedi öyle mi? Rabbim gidiyo bir başka ayette haramı tanımlıyor diyor ki pis ve kötü şeyler diyor. Buraya geliyor "مُقَدَّس" demek yerine حَرَم diyor. Bu ne çelişki böyle...
__________________ Zümer(27) Yemin olsun, biz bu Kur'an'da insanlara her türden örnekler verdik ki düşünüp öğüt alabilsinler.
Örneğin hürmet kelimesi de böyle çift anlamlı. Hem saygı demek hem de haramlığın ifade edildiği kavramlarda (Hürmet-i Musahare ) kullanılmakta.
Saçmalık falan yok burada. Dilde kullanım böyle.
Örneğin Türkçemizde de var böyle kelimeler. Mesela bitmek. Hem tükenmek hem de yeniden oluşmak anlamında. İki zıt anlam birarada, SESTEŞ. Her dilde var bunlar. Şaşılacak bir durum yok ortada.
Not: Konuyu böyle değerlendirmeyenler için: Haramla Saygı arasında bir akrabalık var aslında, Bakınız.
__________________ Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Naziat16. İz nadahu rabbuhu bilvadilmukaddesi tuven. TAHA (12) İnnı ene rabbüke fahla' na'leyk inneke bil vadil mukaddesi tuva
21. Ya kavmidhulül erdal mükaddesetelletı ketebellahü leküm ve la terteddu ala edbariküm fe tenkalibu hasirın
Eğer haram kutsal demekse kuranda haramın kutsal diye nitelendirildiği mescid-i haram deyişiniz dışındaki yerleri lütfen gösterin. Bakın yukarıda kutsal dediğimiz mukaddes geçen ayetler var.
Eğer bulabilirseniz bir de Kuran öncesi döneme ait hiç bir belge var mı haramın kutsal diye adlandırıldığı. Varsa onu da söyleyin biz de kütüphanelerden bakalım bulalım ve kabedeki binaya artık kutsal diyelim.
__________________ Zümer(27) Yemin olsun, biz bu Kur'an'da insanlara her türden örnekler verdik ki düşünüp öğüt alabilsinler.
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma