HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Genel Tartışma
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Genel Tartışma
Konu Konu: ADEM-MELEK-CİN Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Akik
Ozel Grup
Ozel Grup
Simge

Katılma Tarihi: 25 nisan 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 450
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Akik

Selam Alperen & DOstlar

 işte budur Alperen dostum. Ellerine sağlık zevkle okudum. BU konuda elbette başka fikirlerde olacak. Ama inan ki; ayetlere bağlı kalınarak bakıldığında esas yorumun bundan başka olamayacağı aşikardır. Cumartesi akşamı messengerde söylediklerine beni ikna ettin. Yani klavyen gerçekten mikrofonundan güçlü



__________________
Asaf'ın miktarını bilmez Süleyman olmayan. Bilmez insan kadrini alemde, İNSAN olmayan.
Yukarı dön Göster Akik's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Akik Ziyaret Akik's Ana Sayfa
 
HanifUlus
Ozel Grup
Ozel Grup
Simge

Katılma Tarihi: 29 nisan 2005
Yer: Antarctica
Gönderilenler: 357
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı HanifUlus

Alperen Yazdı:

YASAK AĞAÇ

-Cinsel Güdülerin/Dürtülerin Açığa Çıkması-

Araf 19- Ve ey Adem, sen ve eşin cennete yerleş. İkiniz dilediğiniz yerden yiyin; ama şu ağaca yaklaşmayın. Yoksa zalimlerden olursunuz.

Adem ve Eşi cennetteki tüm nimetlerden faydalanma özgürlüğüne sahipti. Sadece bir nimet hariç. O nimetten faydalanmaları Allah tarafından yasaklanmıştı. Acaba bu yasak ağacın özelliği neydi? Ondan yiyince ne olacaktı ki Allah bu ağaçtan faydalanmalarını yasaklamıştı? O ağaçtan yendiği içindir ki dünya serüveni başladı. Bu ağacın özelliği neydi acaba? Ağaç deniliyor ama burada ağaç=şecere bir sembol, bir simge olmalı.

Araf 20- Şeytan, kendilerinden 'örtülüp gizlenen çirkin yerlerini' açığa çıkarmak için onlara vesvese verdi ve dedi ki: "Rabbinizin size bu ağacı yasaklaması, yalnızca, sizin iki melek olmamanız veya ebedi yaşayanlardan kılınmamanız içindir."

Araf 21- Ve: "Gerçekten ben size öğüt verenlerdenim" diye yemin de etti.

Ayetten anlaşılıyor ki bu ağaçtan yedikleri an Adem ve Havva cinsel organlarının farkına varacaklardı. Daha önce bu organlarının farkında değiller miydi? Farkındaydılar ama bu organlarının üreme konusunda işlevlerinin olduğunu bilmiyorlardı.

Adem ve Eşi bu ağaçtan yediğinde neler olacağını Şeytan biliyordu. Onların cinsellik güdüsü kazanacağını ve sonrasında böylece çoğalacaklarını biliyordu. Ademoğullarının böylece oluşacağını ve dünya serüveninin de bundan dolayı başlayacağını biliyordu. Dünya hayatını başlatabilmek için Ademe ve Eşine bu ağacın meyvesini tattırmak gerekiyordu. Ve Adem ve Eşi o meyveyi tattılar. (İblis sanki görevli gibi çalışıyor)

Araf 22- Böylece onları aldatarak düşürdü. Ağacı tattıkları anda ise, ayıp yerleri kendilerine beliriverdi ve üzerlerini cennet yapraklarından örtmeye başladılar. (O zaman) Rableri kendilerine seslendi: "Ben sizi bu ağaçtan menetmemiş miydim? Ve şeytanın sizin gerçekten apaçık bir düşmanınız olduğunu söylememiş miydim?"

O meyveyi tattıkları an cinsel organlarının bir işlevinin daha farkına vardılar. Cinsel dürtüleri açığa çıktı. Cennette güzel güzel yaşarken, her türlü nimetten sınırsızca faydalanırken, sonsuz olabilmek adına, melekleşebilmek gayesiyle şeytana uydular. Sonsuz olabilmek adına bunu yaptılar ama sınırlı, sonlu dünya hayatını elde ettiler sadece.

Araf 23- Dediler ki: "Rabbimiz, biz nefislerimize zulmettik, eğer bizi bağışlamazsan ve esirgemezsen, gerçekten hüsrana uğrayanlardan olacağız."

Araf 24- (Allah) Dedi ki: "Kiminiz kiminize düşman olarak inin. Yeryüzünde belli bir vakte kadar sizin için bir yerleşim ve meta (geçim) vardır."

Araf 25- Dedi ki: "Orda yaşayacak, orda ölecek ve oradan çıkarılacaksınız."

Böylece kurgu tamamlandı ve insanın yeryüzü hayatı başlamış oldu. Yasak ağaç(=şecere) yasağı çiğnendiği için insanın soy ağacı (şeceresi) oluştu. Soy ağacımızı (şeceremizi) oluşturmak yasaklanmıştı. Adem ve Eşi bu yasağı çiğnedi. Bu yüzden pişman oldular, Tevbe ettiler ama artık iş işten geçmişti. Belli bir vakte kadar yeryüzüne indirildiler. Allah şeytanı insanın ezeli düşmanı olarak belirledi ve atadı. İnsanoğlunun dünyada imtihan edilme etabına böylece geçildi.

Araf 26- Ey Ademoğulları, Biz sizin çirkin yerlerinizi örtecek bir elbise ve size 'süs kazandıracak bir giyim' indirdik (var ettik). Takva ile kuşanıp-donanmak ise, bu daha hayırlıdır. Bu, Allah'ın ayetlerindendir. Umulur ki öğüt alıp-düşünürler.

Cinsel dürtülerimizi takva elbisesi ile örtmemiz bize Rabbimizin tavsiyesidir.

Araf 27- Ey Ademoğulları, şeytan, anne ve babanızın çirkin yerlerini kendilerine göstermek için, elbiselerini sıyırtarak, onları cennetten çıkardığı gibi sakın sizi de bir belaya uğratmasın. Çünkü o ve taraftarları, (kendilerini göremeyeceğiniz yerden) sizleri görmektedir. Biz gerçekten şeytanları, inanmayacakların dostları kıldık.

Bu ayetten açıkça anlıyoruz ki; Adem ve Havva yasak ağaçtan yediklerinde cinsel dürtüleri meydana çıktı. “Elbiselerini sıyırtarak” denilerek bu açıklanıyor. Adem ve Havva cennetten bu yüzden çıkarıldılar. Şeytan nasıl ki onları cinsellik olgusunu kullanarak cennetten çıkardıysa bizi de cinsellik olgusunu kullanarak belaya uğratmak istiyor.

Bir önemli nokta da şu; Ayette şeytan denmiyor şeytanlar deniliyor. Şeytanların taraftarlarından bahsediliyor. Bizlere göremeyeceğimiz yerlerden yaklaşacakları söyleniyor. İnanmayacakların şeytanların dostları olduğu ilan ediliyor. Bu son kısım da üzerinde düşünülmeye değer.

Not: Bu yazı, Akik dostumun bende şecere, soyağacı ve cinsel dürtülerin açığa çıkması arasındaki ilintiyle alakalı soru işaretleri oluşturmasıyla açığa çıktı. Kendisine teşekkür ediyorum.

 

SeLaM DoStLaR ve AlPeReN

Ben de eleştiri yapacağım müsaade ederseniz

Şimdi avcı gibi olup, haşa mizansen yapan Allah'ı avladınız mı?

Şeytanla dolaylı bir mizansen ile insanın dünyaya refüze edilmesi mi?

Allah C.C, abesle yahutta mizansenle uğraşır mı?

Plan kuran bir İlah var da! sonrasında bizler foyasını mı keşf(ifşa) ediyoruz?

Allah C.C, eş verdim! eşini yarattım desin. Sonra da, sadece beş taş oynayın mı desin? Yoksa röntçü bir pozisyon mu hissettiniz de, sırf bu sebepten dünyaya kovduruyorsunuz?(Adam ve Kadınını)

Allah C.C, elbette ki yaratandır; Hayr ve Şerri yaratır! ama, hayrı tavsiye ile emr eder! sen değişmeyi dileyip-istemedikçe de seni zorla "tek ümmet" olma bağlamında zorlamaz! herkesleri seçiminde hür ve bağımsız bırakmaktadır.

Allah'ımızı iyi bilmeliyiz ve O'nun hakkını vermesini de, uygun(haqq) ölçeğinde olmak üzere iyi bilmeliyiz.

Elestte "zürriyet" kastı yapılırken! kitapta, hep nebat geçen "şecere"yi nasıl "zürriyet" olarak te'vil ediyorsunuz?

Cennete giderseniz(inşaAllah) o halde seks yapmayın olur mu?

Ne de olsa orada yasaktı! diyen siz değil miydiniz?

Şunu dikkate almanızı öneriyorum; Yazanı tek-İzleyeni tek olan bir monoton mizansende, tek kişi izleyicisi olan bir sahnede(?) bütün roller bizlere zorla mı oynattırılmaktadır?( Loo bu da otçu-lara idi  )

Bu kadar sembolizm yeter sanırım? 

Selâm ve Sevgilerimle

RZi,,,Amin

 



__________________
EûzûBillahimineşşeytanirracim&BismillahirRahmanirRahiym..
Yukarı dön Göster HanifUlus's Profil Diğer Mesajlarını Ara: HanifUlus
 
Akik
Ozel Grup
Ozel Grup
Simge

Katılma Tarihi: 25 nisan 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 450
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Akik

HanifUlus Yazdı:

Plan kuran bir İlah var da! sonrasında bizler foyasını mı keşf(ifşa) ediyoruz?

Allah C.C, eş verdim! eşini yarattım desin. Sonra da, sadece beş taş oynayın mı desin? Yoksa röntçü bir pozisyon mu hissettiniz de, sırf bu sebepten dünyaya kovduruyorsunuz?(Adam ve Kadınını)

Selam hanifulus dostum. Bunun çeşitli nedenleri/hikmetleri var. Herşeyden önce Allah'ın değişmez(statik (Sünnetullah) kanunları ve birde birçoğumuzun dikkatinden kaçan DEGISKEN (Dinamik) kanunları var. Bunun da Allah'ın El Alim-EL Rahman- EL Rahim sıfatıyla bağlantısı varOlaylara buradanda bakalım derim. Alperen dostumla bu kısma da değindik ama teferruata girmedik henüz. Yine bir hafta sonu enine boyuna değiniriz inşaAllah



__________________
Asaf'ın miktarını bilmez Süleyman olmayan. Bilmez insan kadrini alemde, İNSAN olmayan.
Yukarı dön Göster Akik's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Akik Ziyaret Akik's Ana Sayfa
 
HanifUlus
Ozel Grup
Ozel Grup
Simge

Katılma Tarihi: 29 nisan 2005
Yer: Antarctica
Gönderilenler: 357
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı HanifUlus

Akik Yazdı:
HanifUlus Yazdı:

Plan kuran bir İlah var da! sonrasında bizler foyasını mı keşf(ifşa) ediyoruz?

Allah C.C, eş verdim! eşini yarattım desin. Sonra da, sadece beş taş oynayın mı desin? Yoksa röntçü bir pozisyon mu hissettiniz de, sırf bu sebepten dünyaya kovduruyorsunuz?(Adam ve Kadınını)

Selam hanifulus dostum. Bunun çeşitli nedenleri/hikmetleri var. Herşeyden önce Allah'ın değişmez(statik (Sünnetullah) kanunları ve birde birçoğumuzun dikkatinden kaçan DEGISKEN (Dinamik) kanunları var. Bunun da Allah'ın El Alim-EL Rahman- EL Rahim sıfatıyla bağlantısı varOlaylara buradanda bakalım derim. Alperen dostumla bu kısma da değindik ama teferruata girmedik henüz. Yine bir hafta sonu enine boyuna değiniriz inşaAllah

W.A.SELÂM DOSTUM

Allah C.C, izin verirse; inşaAllah! 

 



__________________
EûzûBillahimineşşeytanirracim&BismillahirRahmanirRahiym..
Yukarı dön Göster HanifUlus's Profil Diğer Mesajlarını Ara: HanifUlus
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

Selam HanifUlus

 

Sevgili Dostum değerlendirmen/eleştirin için teşekkür ediyorum.

 

Pekala sen bu Araf Suresi 19-27 hakkında ne dersin? Sen bu ayetlerden ne anlıyorsun?

Cennete giderseniz(inşaAllah) o halde seks yapmayın olur mu? Ne de olsa orada yasaktı! diyen siz değil miydiniz? (HanifUlıus)

-Seks kötüdür diye bir şey söylenmediki…

-Cennette seks olacağını sen nereden biliyorsun? Belki olmayacak,belki gerekmeyecek.

-Olacaksa da dünyadaki gibi olacağını nereden biliyorsun?

-Cennette yada Cehennemde dünyadaki gibi karbon temelli et-kemik bedenlere sahip olacağımızı nereden biliyorsun?

 

Farklı fizik koşullarda farklı bir araç/beden ile -özbenliğimiz=asıl biz- olarak varlığımızı devam ettirmeyeceğimiz ne malum?

 

Örnek olarak; Belki de Cennette yediğimiz besinlerin posasını çıkarmayacağız. Bu demektir ki boşaltım sistemimiz olmayacak. Boşaltım sistemimiz olmayacaksa sindirim sistemimiz de olmayacak. Orada orasının şartlarına uygun bir bedenimiz olacak. O bedende tenasül uzvunun varlığına neden gerek olsun? Ne boşaltım sözkosunu ne de üreme. Cennette çok çok daha fazla haz alınacak bambaşka durumların olmadığını nereden biliyoruz? Dünyevi ihtiyaçlar adına varolan dürtülerimiz, cennet ortamında da neden varolmaya devam etsin?

 

Cennet yada Cehennemle alakalı olarak anlatılanların dünyamızla bir alakası var mı acaba? Bizim terimlerimizle biz anlayalım diye örneksenerek anlatılan konulardaki sembolleri gerçek sanmak ne kadar mantıklı?

 

////////////////////////////////

 

Kutsal Kitaplarda ve Kur’anda Simge Dili kullanılmıştır. Simge Dilini kullanmanın avantajları çoktur. En büyük avantajı da herkes kapasitesi ölçüsünde nasiplenir. Herkes bir anlam çıkarır. Her seviyeye uygun bir anlam ortaya çıkabileceğinden herkes nasiplenmenin verdiği haz ile tatmin olur. Hiç kimse anlayamamanın acısıyla kıvranmaz. Kişi terakki ettikçe, algılama kapasitesi arttıkça aynı hikayeye/kurguya/mizansene tekrar bakar ve daha başka, daha derin anlamlar çıkarır. Direkt anlatımda anlattığın meseleyi kısıtlarsın. Dondurulmuş bir hal vardır direkt anlatımda. Ama sembolik anlatımda esneklik vardır ve zaman-aşırı, anlayış-aşırı bir durum vardır.

 

Nasıl ki karikatür ve şiir sihirlidir. Birkaç kare ile yada mısra ile çok şeyler anlatırsın. Hakkında kitaplar bile yazılır. Aynen bunun gibi Simge Dili kullanılarak sunulan gerçekler de sihirlidir. Birkaç paragrafla bir sürü gerçek anlatılabilinir. Bu birkaç paragraf için birkaç kitap yazılabilinir.

 

Simge Dilinin kullanılmasının bir diğer nedeni de meselenin çok soyut yada anlaşılmaz olmasıdır. Örneğin Cennet/Cehennem hakkındaki ayetler. Cennet/Cehennem ortamı ile dünyamızın zerre kadar alakası yok. Ama bir şekilde anlatılması da zorunlu. Bu yüzden dünyasal örneklerle, sembollerle mesele izah edilmeye çalışılır.

 

Örneğin Allah’ın isim/sıfatları. Tamamen biz anlayalım diye var. Bizim anlayacağımız dilde Rabbimizin özellikleri bize anlatılmış. Ama aslında sıfatlar sınırlar. Örneğin, Allah aslında ne EVVEL’dir, ne de AHİR’dir. Bu sıfatlar bizim tarafımızdan O’na bakıldığında vardır. Sana senin terimlerinle anlatıyor Allah kendisini. Halbuki terminoloji tamamen farklı. Yada özel bir terminolojisi var mı ki? Belki soru bile anlamsız kaçıyor.

 

Sözün özü;  Her seviyedeki fert için bazı konuları -somutlaştırarak algılatma ihtiyacı- adına Simge Dilini kullanmak zorunlu. Simge Dili kullanılarak sunulan konulardaki sembolleri gerçek sanmak yanlış.

 

Şahsi kanaatimdir. Yanlışlıklar bulunabilir.

 

Saygılar

 

Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

Ayrıca, Adem ve Havva’nın beraber yaşadığı cennet nasıl bir cennetse… O cennette Şeytan da var. O cennette yasak var. Sınanma var. Kandırılma var. Suç ve ceza konusu var. Orada bir ağaç var ama o ağaçtan yemek yasak. O cennetten kovulma durumu var. Demek ki bu cennet bizim tasavvur ettiğimiz cennetten farklı bir yer. Zira bizim bildiğimiz cennette bu tür konular/durumlar yok.

Üstelik bu cennet Ademin yaratıldığı ve Meleklere secde emrinin verildiği yerden de farklı bir yer. Şeytanın cennetten kovulduğunda gittiği bir yer bu yer.

Meselenin bir başka girift noktası da bu…

Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
HanifUlus
Ozel Grup
Ozel Grup
Simge

Katılma Tarihi: 29 nisan 2005
Yer: Antarctica
Gönderilenler: 357
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı HanifUlus

SeLaM AlPereN

Ben de nezaketin adına teşekkür ediyorum :)

Bahsetmiş olduğun ayetlere baktım;

Diyalog(Huzur Meclisi) veya muhatab olma gibi bir meclisin olduğundan teşbih ile; iblis'in böylesi bir meclis veya huzurdan, emre(secde) uymaması nedeniyle kovulduğunu görüyoruz(Kıyamet gibi bir sözü bildiği için, o güne kadar süre istiyor, istediği süre de kendisine veriliyor). Ama, Adem ile eşi de dahil olmak üzere hala cennetteler! ve ayetlerden de görüleceği üzere malum dolduruşunu yapıyor, adem ve eşi de ona kanarak yasağı çiğniyorlar! sonra da hep birlikte dünyaya postalanıyorlar..

Evet, kovuluncaya kadar hepsi cennetteler, burası açık!.

[002.025] [TK] (Ey Muhammed) iman edip salih amellerde bulunanları müjdele. Gerçekten onlar için altlarından ırmaklar akan cennetler vardır. Kendilerine rızık olarak bu ürünlerden her yedirildiğinde: «Bu daha önce de rızıklandığımızdır» derler, bu birbirinin benzeri olarak onlara sunulmuştur. Onda, onlar için tertemiz eşler vardır ve onlar orada ebedi olarak kalıcıdırlar.

*Bu ve benzeri ayetlerde eşler verdiğini(ins&cinn) bildiriyor. Sindirim ve boşaltım konusu hakkında ne desem ?  :)

[002.029] [FK] O ki, yeryüzünde(erd) bulunan bütün varlıkları sizin için yarattı. Sonra da göklere yönelerek onları yedi gök olarak düzenledi. O her şeyi bilir.

*Bizim için yaratılmış bir dünya(erd) var!

[002.030] [FK] Hani Rabb'in, meleklere «Ben yeryüzünde(erd) bir halife yaratacağım» demişti. Melekler «Ya Rabbi sen yeryüzünde kargaşalık çıkaracak, kanlar dökecek birini mi yaratacaksın? Oysa biz seni överek tesbih ediyor, takdis ediyoruz» dediler. Allah meleklere «Ben sizin bilmediklerinizi bilirim' dedi.

*Burada, işin düğümü çözülmekte işte! mizansen vs. falan da yok hani!

Sakın yanlış anlamayın ve itham da etmiyorum!

Sadece, yanlış algılamalara meydan vermemek istiyorum. Biz konuşmakla hallederiz, fakat, yazılanların da yazı ile açılması onun halli olacaktır inşaallah.

Selâm ve Sevgilerimle

RZi,,,Amin




 



__________________
EûzûBillahimineşşeytanirracim&BismillahirRahmanirRahiym..
Yukarı dön Göster HanifUlus's Profil Diğer Mesajlarını Ara: HanifUlus
 
Sinan_B
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 24 mart 2005
Yer: Germany
Gönderilenler: 95
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Sinan_B


Selam Arkadaslar.

Bende farkli bir soru ile yöneleyim.

Iblis'in azmasina sebep olan baska bir Seytanmiydi? Hayir! Iblisden baska bir Seytan yoktu. Iki ihtimal var, Ayette Iblis'in dile getirdigi gibi Iblisi azdiran Allah'di, yada Iblisin yaratilis itibariyle bu özellik zaten mevcuttu ve kendi tercihi ile yanlis yolu secti. Yoksa tercih sözkonusu olamazdi, Ayetlerde Iblisin acikca bir iradeye sahip oldugunu görüyoruz.
Isteseydi secde ederdi ama etmedi.

Ben olaylari sembolik yorumluyorum, olaylar derken ilk insanlar yaratilmadan önceki bir takim ön hadiseleri. Bundan önceki sayfalarda degindik gerci.

Bana göre, hadiselerde adi gecen Iblis gercekten yasamis bir varlik degil, enazindan verilen mesaj bu degil. Cinler'de bu Seytanlik mevcut oldugu gibi, Insanin mayasinda da mevcut bir özellik olsa gerek.
Cinler görünmez varliklardir diyoruz, peki bir insani cinlerden soyutlayabilsek, yani cin-seytanlarindan, dahasi, insan seytanlarindan da irak eylesek, o kisi seytani özellikten kurtulacakmi dersiniz? Bence hayir.

Seytanin, insan ve cinlerin disinda ayri bir yaratik türü olmadigini biliyoruz, cinlerden de olabilir insanlardan da.

Allah zaten insanlari yaratmayi murad eylemis, Meleklerede bildirmis bunu. Mevzu bahis olan Cennet, sembolik bir mana tasiyor bence. Ahiret alemindeki Cennetten farkli. Dolayisi ile oraya giren ilk insan da sembolik bir Figür, Iblisde aynen öyle.

Konu icinde sözü gecen Cenneti sembolik olarak yorumluyorsam, bu sembolik ortamda yasagin cignenmeside cinsel dürtüleri meydana getiriyor olamaz. Bir kere Allah insanlarin üremesine neden yasak getirsin? Zaten yaratmayi dilemis, konulan yasagin özünde itaatlik, Allah'a karsi samimiyetin sinavi olsada, bazi arkadaslara göre bu yasagin cignenmesi sonucunda insanlar üremeye basliyor.

Ben bu yoruma katilmiyorum. Sembolik Adem ve Esinden kasit, biz Ademler ve Havvalar isek, oradaki yasak agacin sonucunda üremenin olusmasi... bir celiski var. Bir olayi ya sembolik yorumlarsin yada gercek yasanmis haliyle, ikisi bir arada olmaz. Belki o yasagin cignenmesi sonucunda yaptiklari yanlis kendilerine göründü.
Iclerindeki kötü unsura uyarak ne yaptiklarini, daha dogrusu sonucunu ön göremediler. Kücük, yavas yavas akil bagli olan bir cocuk, yapmamasi gereken birseyi, uyarildigi halde yapipta bunun sonucunda azar isitecegini bilir, kacacak yer arar! Belki, bakin belki diyorum, Cenette etraftaki yapraklarla üstlerini örtme ifadesi, belki, yaptiklari hatadan dolayi bir utancin, pismanligin göstergesidir. Allah deger verip yüceltmis, Cennetine aliyor, sunu yapmayin diyor, buna ragmen yapiyorlar. Ben bundan böyle bir yorum cikariyorum. Yorum eksikligide olabilir yanlista olabilir.
Diger türlü yorumlarsak, Hristiyan inancindaki gibi sonraki insanlarin sorumluluklarida ilk insanin üzerine biniyor. Bence (dogrusunu Allah bilir) insanlar ilk olarak Cennette degil, yer yüzünde yaratilmislardir, sembolik anlatimla yasanmis hadise arasinda gecis var. Ve hayatin geregi insanlar bir araya gelir, soylar olusur, gelisir yasarlar ölürler. Bu sekilde yorumladigim taktirde ben neden Hz. Ademi yaratilmamdan sorumlu tutayim? Yasagi cignemeselerdi Cennetten kovulmayacaklardi, bizler var olmayacaktir, iste bu düsünce bana hicmi hic uymuyor.

Iblis, secde reddinde, insanlarin tekrar dirilecekleri güne kadar müsade istiyor. Bu adam daha Cennete girmedi, Adem'i yaniltmadi, ilk insan Cennetten kovulmadi, yani insanlar henüz türemedi. Is o noktaya gelecekse de, ki hadi bunlari bildi diyelim, Allah'a karsi kullarini saptiracagina dair meydan okuyor, neredeyse and iciyor bu yaratik. Bu rahatligin ve kendinden emin bir tavrin dayanagi nedir? Allah'dan haberi yok degil ki, biliyor, emrin sahibini biliyor, kime seslendiginide biliyor. Hani diyelim ki, bir insan dünyaya geldi ve bas kaldiriyor(Fravun bas kaldirmadi mi?).

Siz gercekten bir yaratigin, muhattabi dogrudan Allah olup'da, bu denli rahat rahat konusabilecegini düsünebiliyormusunuz? Ben düsünemiyorum. Ama dünya hayatinda böyle bir yaratigin olabilecegini düsünebiliyorum, cünkü, Dünyada bazi sapik kafirler sözde Allah'a meydan okuyorlar(belkide sembolik Iblis iste bu tür insanlarda canlaniyor ne dersiniz!?), ama Mahser gününde hadi ayni boy gösterisinde bulunsunlar ya?


Ilk insanlar arasinda ensest(incest) iliskisi yoktu görüsündeyim. Bir arkadasimiz Yahudilerin hadisesinden örnek göstererek bazen zaman icinde yasalarin degisebileceginden söz etmisti yanilmiyorsam. Oysa bununla hic alakasi yok, o tür yasalar Kurandan dogru anladiysam belli kavmlere özelliktir, belli davranislar sonucu bir konuda sinirlama, yasak konulabilir. Ve ensest konusu Allah'in icin, cirkin bir davranistir, hangi zamanda hangi kavim olursa olsun bundan men edilmislerdir diye inaniyorum. Görüsümce belki ilk kadinlarda vahiy sonucu Allah rahimlerde insan yaratmis olabilir. Herseye gücü yeten Allah neden incest münasebetine izin versin, bana göre yanlis bir yorum.
Bayraktar Hocanin bu konuda ki görüsüne katilmiyorum ben, o'na göre,
farkli genetik sahibi ikiser cift dogmus ve durum kurtarilmis oluyor.

Velhasil, Iblis "belkide" Allah'a bile bas kaldirabilecek(ki Ayetlerde görüyoruz), insan ve cinlerin mayasinda özel bir unsur olabilir. Insan ve Cin seytanlarinin yapabilecekleri tek sey, bu kötü özelligi ancak ve ancak kiskirtma eylemi olur. Ne zamanki Insan Allah'a dayanip teslimiyete kosarsa Ibliside icinde o derece susuturabilecegini, ona karsi saar olabilecegine inaniyorum ben.

Öylede olsa böylede olsa, Ayetlerde bize aciklanan ifadelerden hisse cikarip, hayatimiza uyarlamamiz gerekiyor, aklimizin hayalimizin eremeyecegi gercekleri bu tabanda yorumlayip anlatmak degil. Mesajlar önemli.

Dogrusunu Yüce Mevlam bilir.

Saygilar.

Yararli siteler:
http://www.kuranmeali.com/
http://www.kurandakidin.net/allinone/
http://www.kurandaara.com/
http://www.kuran.gen.tr/
Yukarı dön Göster Sinan_B's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Sinan_B
 

Eğer Bu Konuya Cevap Yazmak İstiyorsanız İlk Önce giriş
Eğer Kayıtlı Bir Kullanıcı Değilseniz İlk Önce Kayıt Olmalısınız

<< Önceki Sayfa 6
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats